Si nejaké divné huby pojedol či čo? Jedno auto na jednu zelenú? Tak počítaj so mnou. Kapacita JEDNOHO podzemného parkoviska z mnohých povedzme 300 IGK. Obvyklá dĺžka cyklu CSS 70 - 90 sekúnd s tendenciou cykly predlžovať, pretože každá zmena fázy znižuje priepustnosť križovatky. Ale dobre, poďme na absolútne minimum, 60 sekúnd. To je jedno auto za minútu, 60 áut za hodinu, 300 áut za 5 hodín. Už si uvedomuješ, ako trepeš?
A ako chceš riešiť zrušenie predvolenej fázy pre chodca, keď a) signálny plán beží a b) chodec nie je snímaný senzorom ale práve dopytovým tlačidlom?
Počítač samozrejme vie riadiť križovatku tak, aby nepúšťal nepožadované smery ale nie je to žiadúce. Toto sa rieši tak, že sa fáza pre zaťažený smer predlžuje a nepreferovaný skracuje a nie vypúšťa.
Město se jmenuje Oradea (bez toho druhého r). Použij Google, ULF-u pro Oradeu se toho popsalo dost. Bude mino jiné plně klimatizovaný. Toto vozidlo je skutečně pro Prahu nevhodné ale je potřeba to mít argumentačně vyfutrované. Cena ULF B 150 mil. CZK vycházela z kursu kolem 33 - 35 CZK/EUR, aktuálně jsme pod 26...
Mnichov nikdy netvrdil, že by na ULF enměl, Mnichovu ho Siemens odmítl dodávat, protože tenkrát striktně tlačil Combino, které je mnohem jednodušší, než ULF, který Siemens podědil od SGP, přitom není o tolik levnější a dalo se na něm víc vyrejžovat. Ovšem po "Combino-Disaster" je Siemens rád, že prodá něco. Světovou jedničkou se místo něj stal Alstom se svým Citadisem, který přitom nenabízí ani zdaleka tolik variant provedení.
Mmch, tu cenu Combina Supra pro Budapešť máš odkud? Já vím o ceně kolem 80 mil. CZK / ks.
Ako prepáč, ale o tej novej električke NIČ nevieš. Ako teda môžeš vediéť, že za tú sumu mohli mať lepšie stroje? Môžeš uviesť konkrétne nejakú inú električku spĺňajúcu podmienky 100% nízkej podlahy, 100% adhézie a 100% voľne otočných podvozov v cene nižšej, než 68 mil. CZK / 30 m?
Veru. A to si ešte zober, že ak ideš od Biskupíc, tak dávaš prednosť ešte aj autám na ceste od ČOV-ky. Ja keď idem od Dvojkrížnej, tak si to radšej obehnem, aby som prišiel na túto križovatku po hlavnej.
ano, zial mame to v povahe...? a ani mestska policia nic nerobi, ani normalna, a preto to tak je... ako vravis, toleruje sa to.
prax ti staci v rannej spicke ked ti niektori jedinci veselo stoja v bus pruhu akoby to bol pre nich vyhradeny pruh... ako vodic MHD si sa s tym predpokladam urcite stretol...
v zahranici mozno uplatnit spominane nastroje, u nas na to chyba disciplina ale absolutne zo vsetkych stran... samozrejme by nas to nemalo demotivovat, ale zial, u nas nevidno ani zaujem... ved z toho co si vymenoval, sa nerobi takmer nic, co je smutne... ale nechajme tuto debatu uz tak... ?
Áno, a odkiaľ máš tú prax overenú? Počul si o príkladoch zo zahraničných miest, príkladoch tzv. regulácie dopytu po doprave, kde sa práve kombinovala preferencia MHD, obmedzovanie dopravného priestoru pre IAD, a niekedy práve aj úbytok parkovacích miest?
Jednoducho rozumná dopravná politika má uplatňovať viacero nástrojov naraz, teda aj posilňovanie a zvyšovanie kvality VHD, aj dbanie na peší pohyb, cyklistickú dopravu, aj obmedzovanie/regulovanie IAD (priestorové, cenové), aj prepojenie na kompaktné územné plánovanie.... a navzájom sa to dopĺňa.
A prepáč, ale to, ak sa dnes niekto odstavuje zadarmo na chodníkoch a chodí v BUS pruhoch, nie je vôbec kvôli nedostatočným podmienkam pre IAD, ale je to kvôli arogancii a zneužívaniu systému, kde sa nedodržiavanie pravidiel toleruje bez adekvátnych následkov.
Aha, ale ja nepochybujem o dostavbe stanice. Neadekvátna neznamená nefunkčná. Neviem či je akokoľvek správne odstraňovať 20 ročnú budovu, ktorá stála čas a energiu, najmä keď sa nejedná o priestorové dôvody na jej odstránenie.
Pri prestavbe štýlom likvidácia predstavby a následné hĺbenie pod ňou prinesie značné obmedzenia.
Koľkí posudzovatelia image sa vyjadria negatívne o predstavbe ? Alebo sa zamyslím nad nájomníkmi...
aky nezmysel? je to prax... obmedzovanie IAD je dvojsecna zbran...
zrus parkoviska (aby ludia vyuzivali MHD), postav bus pruhy (aby mala MHD preferenciu)... a vies aka bude prax? IAD ti bude parkovat nelegalne kade tade aj v bus pruhoch a konecny dosledok bude taky ze MHD bude aj tak stat v zapche spolu s IAD a pre ludi bude stale atraktivnejsia IAD cize bude stale narastat... co je na tomto nezmysel?
teda som sa dobre zamotal... chcel som povedat zatraktivnit, ale neobmedzovat IAD prilis, aby to nemalo opacny efekt... pekne postupne... (ale avizovane rozsirovanie prazskej sem urcite nepatri)
ano, ale kvoli comu bude mesto upchate IAD? kvoli ignorovaniu IAD (som proti obmedzovaniu, ale nie ignorovaniu) na ukor MHD. Cize defacto MHD sa sama zablokuje... presne ako to mozno bude v pripade stadiona... MHD sa najprv musi vyriesit az potom sa moze obmedzovat IAD
a bola to vseobecna reakcia nie na teba...
a nedala by sa nastolit podmienka tak (legislativne som v tom uplne mimo) ako napriklad pri stavbe nadstavby na dom (nadstavba ano, ale oprava celeho domu a jeho fasady)? ze napr vystavba sa schvali, ale investor musi prispiest na MHD (v zaujme buducich obcanov/zamestnancov vyuzivajucich budovu). Najlepsie nie financne, ale kupou povedzme urciteho poctu autobusov (napr 2, ktore by mali reklamu na danu stavbu bez expiracie). Nebol by to kompromis? realny?
jeejda, kde pisem ze chcem halu bez MHD? MHD k hale by mala byt samozrejmost v case majstrovstiev aj znacne posilnena... a vobec by som nebol proti keby v cene listku na hokej bola aj trebars (pol)denny predplatny listok na MHD... turisti by si este mohli popozerat mesto bez vydierania revizorov a vyuziavnia taxikov...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
zrus parkoviska (aby ludia vyuzivali MHD), postav bus pruhy (aby mala MHD preferenciu)... a vies aka bude prax? IAD ti bude parkovat nelegalne kade tade aj v bus pruhoch a konecny dosledok bude taky ze MHD bude aj tak stat v zapche spolu s IAD a pre ludi bude stale atraktivnejsia IAD cize bude stale narastat... co je na tomto nezmysel?