Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes starosta P. Biskupíc zverejnil nasledovné:

Milí obyvatelia, dovoľte mi Vás informovať, že aj po mojich opakovaných urgenciách a časovo náročných rokovaniach sa nám podarilo vyrokovať rozšírenie autobusovej linky č.67 aj do lokality Podunajská brána. Prví cestujúci budú môcť využívať mestskú hromadnú dopravu v tejto lokalite v predpokladanom termíne – september 2022. Umiestnenie autobusových zastávok bude na uliciach: Hydinárska, ul. akad.mal. Jozefa Nagya a na ul. Farmárska.
Reply on: ikarus31 #243793:
Dnes síce nie je nejaký zvlášť výpek, ale 4266 práve teraz úplne komfortná teplota v salóne. 👍🏻
Reply on: 3pa3ck3 #243800:
No tak počkať, ja turbo neodsudzujem, ja som práveže veľký priaznivec turbínky, problém je len to, že taký motor z hľadiska životnosti je poddimenzovaný, pretože napríklad v Octavii mať malé TSIčko nie je zlé, ale po 150 tis. km to už sláva nie je a o Karoqu už ani nehovorím.
Reply on: N/A #243799:
Ale tak prečo by sme mali energiu, ktorú je ešte možné vytiahnuť z motora a využiť na pohon auta, vypúšťať len tak do vzduchu?
Reply on: irizar #243795:
Zrovna Skodovka dava motory z kosaciek, uz len 1.0 MPI hovori za vsetko. A ako pise si, tak este k tomu dodaju aj blbosti, ktore to pochovaju uplne.
Reply on: Anderis556 #243786:
V Otokaroch sa nedá klima regulovať. Niekedy naozaj strašne fučí.....
Reply on: irizar #243795:
nuz vo zdvihovom objeme motora v mojej domacej kosacke a v tom co ponukaju vo fabii ani velmi velky rozdiel nie je; akurat teda ze na tu kosacku nemontuju potencialne kurvitka vo forme turba (takze po par rokoch prevadzky treba akurat nechat precistit karburator a pripadne vymenit palivove hadicky ako dosledok biozloziek a to popritom ako ekologiu v praxi nechavam vzdy vsetky stroje dobehnut niekde naprazdno aby vyzrali vsetko z nadrze, lebo nechavat tam tie biozlozkove benziny nie je velmi rozumne, proste dosledky zelenych v praxi....)
Reply on: irizar #243795:
Ticho! Nedavaj im blbe napady do Skody 😃
Reply on: ratataj #243794:
Ked si ako zakaznik objednam "klimatizaciu salonu", ocakavam ze mi dodaju sice lacne, ale funkcne riesenie, nie hlboko poddimenzovany scheiss urceny pre vozy o osemdesiat percent mensie. Skodovka mi tiez nedoda Fabiu s motorom do kosacky, aj ked by to bolo lacnejsie.
Reply on: irizar #243792:
každý výrobca namontuje to, čo si zákazník objedná. ak je jediným kritériom najnižšia cena, čo v našom prípade bola, tak tam dá jednoducho to najlacnejšie čo zoženie. aj napríklad také sedadlo vodiča je v prvosériových SORkách ako za trest
Reply on: Cancer #243789:
No tie 2015 Sorky nechladili ani keď boli nové nikdy som nevidel vozidlo z tejto série vychladené.
Reply on: S499.1023 #243791:
A ani nahodou to nemoze byt tym, ze do prazskych NB18 maringotkaren namontovala Webasta a Eberspachery s vykonom 49, resp 50 kw, cize viac nez dvakrat vyssim nez v BA?
Reply on: Cancer #243789:
Určite to nebude SOR-om "an sich", keďže pražské SOR-ky s klimatizáciou sú totálne mrazničky.
Reply on: Cancer #243789:
A majú tento rok všetky vozy doplnenú náplň do klím? Nezabudlo sa to objednať ako každý rok? 😃
Reply on: irizar #243788:
Jasne, môžeme sa tváriť že je to nedostatočným výkonom klimatizácie a aký je SOR zlý výrobca, ale to by nevysvetlovalo skutočnosť, že tesne po dodaní chladili normálne a boli to vozidlá v ktorých bolo najchladnejšie.

Príčiny by som hladal v prvom rade v nedostatočnej údržbe a prípadne do istej miery aj vo vodičoch a v tom ako je vedená tá ktorá prevádzka.

Kedy ste niekto išli napríklad petržalským Urbanwayom so zapnutou klímou? Pritom pri tých z Trnávky nieje problém naraziť na klimatizované vozidlo. Ten istý typ vozidla, ten istý druh klimatizácie a ten istý výkon.

Veď sa môžeme ku tomuto o pár rokov vrátiť keď tie menované autobusy nebudú najnovšími vozidlami v DPB, ani vozidlami s najnovšími klimatizáciami (kĺbosory s dodatočne domontovanou klimatizáciou).
Reply on: Anderis556 #243786:
Z popisu typu NB18 na imhd:

"Chladenie interiéru zabezpečili vo vozidlách #1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850 a #2861 - 2865 pomocou dvojice strešných klimatizačných jednotiek Carrier Sütrak AC 515, pri všetkých vozidlách z rokov 2014 a 2015 použili klimatizácie Webasto Santana XL s chladiacim výkonom 18 kW (bez možnosti vykurovania). V oboch prípadoch išlo o zariadenia výrobcami odporúčané pre kategóriu mini- a midibusov. Pri vozidlách z roku 2017 použili klimatizačné jednotky Webasto Cool Top 220 RT-C s chladiacim výkonom 22 kW a možnosťou vykurovania s vykurovacím výkonom 20 kW. "
Preco si myslis, ze si DPB zacal do podmienok tendrov na nove vozy pisat vykon klimatizacie?
Reply on: Anderis556 #243786:
Pretoze vacsina Euro 6 ma klimu pre mikrobusy.
Je nejaký zrozumiteľný dôvod prečo napríklad v NB 18 (hlavne série Euro 6) skoro nikdy nejde klimatizácia alebo úplne slabo zatiaľ čo v 31 Tr, Otokaroch a New Urbinách 18 ide úplne v pohode?
Reply on: N/A #243784:
Uz to mohli rovno povolit 18 rocnym.
Chválené znenie nového odseku platného od 01.08.2022:

(8) Vodičské oprávnenie skupiny D a DE možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý dovŕšil vek 21 rokov, ak ukončil kurz základnej kvalifikácie.

👍

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.