Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #218630:
"V Prahe na Pankráci jazdí namiesto zrušenej električky autobus vypravený v kĺbových vozoch"
V roku 2003 sme z práce boli v tej časti na služobke, a pozostatky tej električkovej trate si pamätám. Môj predpoklad vtedy bol skôr, že ide o nedokončenú trať. Tam bolo rušenie trate jednoznačne chybou nakoľko ide o husto obývanú oblasť a električky by tam mali využitie i dnes napriek zhodnej trase s linkou metra C.
Reply on: Mhr1 #218630:
Ja sa vrátim k tomu Ustí nad Labem a Viedni, ako človek trocha znalý pomerov. (Vieden - 5 rokov dajme tomu bývania a v Ustí kupujem byt)
Viedeň: Trate se vo všeobecnosti tam dobe udržiavané, možno nemuseli hneď tie linky 21 a 25 rušiť ale zrejme vyhodnotili, že by tie vozy po stavbe U2 jazdili viacmenej už prázdne. Ohľadom linky 21 aspoň v tej dobe 5-6 rokov dozadu, nešlo ani o moc zastavanú oblasť. Viedenské metro nie je ani hlbinné, tak z ulice je človek na nástupišti raz-dva. (Iba na Karlsplatz a Stephansplatz sa ide niečo hlbšie). V úrovni ulice myslím premáva doplnková linka s krátkymi autobusmi slúžiaca skôr ako obsluha medzi zastávkami metra. Oblasť linky 25 neviem, tam sa mi nikdy moc nepodarilo "zablúdiť". Celý trend vo Viedni je taký, že Električky sa postupne nahrádzajú metrom a na povrchu doplnkovými autobusovými linkami. Viedeň však celú sieť určite nezruší, minimálne zostane trať na Ringu , Guerteli a do niektorých oblastí. Na kraji mesta dochádza dokonca i k výstavbe tratí.
Ustí: Ustecká električková sieť bola pomerne rozsiahla ale hlavne preto, lebo šlo prevažne o "prímestké" trate do okolitých dedín, i keď dnes sú to už mestké časti. Ide o Vaňov, Trmice - navyše dost neslávna mestká časť, Předlice. Dosť urobila i trať do Krásneho Března, čo však pôvodne bolo tiež samostatné mesto. Navyše vo veľa úsekoch šlo o trate jednokoľajné. Ako keby v tých 60tich rokoch prišlo k rekonštrukcií a zdvojkolajneniu aspoň niektorých úsekov, by sa dnes minimálne v niektorých reláciach električky uživili - smer Bukov, Klíše. Dnes dopravu však dobre zvládajú i trolejbusy. Dnes má Ustí nad Labem pre zmenu hustú trolejbusovú sieť a je to snáď najzatrolejovanejšie mesto v bývalom Československu. Trolejbusové linky i vďaka prekladom majú i slušné intervaly.
Reply on: munww #218648:
Netreba o tom diskutovať. Minimálne už teraz je na to príliš neskoro, aby sa prešlo k čisto autobusovej doprave, prípadne sa zriadil systém Metrobusov z Turecka. Asi tak 15 rokov meškáš... ?
Reply on: munww #218638:
Počkaj, takže ak reagovať na tvoju vetu v kontexte vyjadrení "stojí jedna stoja všetky" a "miesto rekonštrukcie asfaltovať" je podsúvanie, ako sa volá to, keď z ničoho nič preskočíš na rekonštrukciu lebo nemáš protiargumenty?

A možno si si nevšimol, ale reko sa plánujú čo najviac do obdobia školských resp. univerzitných prázdnin, kedy bežné linky zožerú busov menej. Samozrejme, vyťahujú
sa "z buriny" pripadne prenajímajú dáke kusy, ale stále to je omnoho vyhodnejšie než ten navýšený počet prevádzkovať denne, ako ti dokazujú viacerí.
A este k tym Valcovym vypoctom. Ak by si chcel v pripade potreby navysit na tychto uzloch kapacitu, tak autobusmi to mas uz nerealne (hlavne Blumetal). V pripade elektriciek je stale moznost zakupit 7 clankove spoje miesto 5 clankovych. Takze riesenie autobusmi je absolutne neperspektivne v pripade ozahustovania mesta (co ci sa niekomu paci alebo nie pri pocte obyvatelov a obrovskej rozlohe sa Bratislava bude).
Reply on: munww #218643:
No počkaj, počkaj. Ak chceš pri autobuse (CapaCity) počítať kapacitu 177 miest (t.j. maximálna kapacita pri obsadenosti 8 os/m2), tak pri električke to počítaj rovnako. Miesto 160 si daj 210 pri K2S, 320 pri 2xT alebo až 350 pri 29/30T a tá potreba vozidiel ti vyjde s rozpätím +-5 vozidiel tá istá.
Bolo to zaujímavé, ďakujem. Nie celkom ste ma presvedčili, rád som však všetkým reakciám. Inak musím ísť a neviem či tu budem zajtra. prajem pekný deň
Reply on: Mike #218646:
Tak sa vzdávam 🙂
Reply on: munww #218643:
Lebo si sa chytil príspevku, v ktorm Ike písal "najkapacitnejšia električka má kapacitu 241 miest a najakapacitnejší autobus 177 miest".
Najkapacitnejší autobus bol myslený 20 metrový mercedes capacity, ktorý stojí cca 1,5 až 2 násobok sumy čo bežný kĺbový autobus, s ktorým počíta Valec. Navyše taký autobus má aj vyššiu spotrebu a horšie jazdné vlastnosti (napr. pomalšie zrýchlenie), takže nie je pravda že prejde nejakým uzlom (napr. blumentál) za polovicu času čo električky...
Reply on: Ike #218642:
to bola zase slepá patróna, naviac zostala v boxe...
Reply on: Valec #218641:
Uzlom Blumentál aj inde prechádzajú električky tak ťarbavo pomaly, že busom stačí polovičný čas, ak ich bude o 35 percent v špičke viac, nebude to problém....
Reply on: Valec #218640:
Predtým sme tu diskutovali o autobuse s kapacitou 177, takže skús to ešte raz a počítaj poctivo... Počet električiek (koľko ich je spolu) sa navýši o max. 35 percent.
Reply on: Valec #218640:
Prásk
Reply on: Valec #218640:
A k tomu ešte niekoľko zaujímavých čísiel

uzlom Nám. SNP dnes prejde v špičke 90 spojov za hodinu, po novom by to bolo 157 (+74%), križovatkou by každých 23 sekúnd prechádzal autobus
(ideálne na centrum mesta)

uzlom Blumentál dnes prejde v špičke 75 električkových spojov za hodinu, po novom 120 (+60%), tzn. križovatkou s Vazovovou by prešiel bus každých 30 sekúnd (a to tam nemám linky 31, 39, 59 a 94)

po Obchodnej dnes prejde v špičke 60 električkových posjov za hodinu, po novom 102 (+69%), tzn. križovatkou na Kollárku, resp. na Hurbanovom by prešiel bus každých 35 sekúnd
(perfektná pešia zóna)

Reply on: munww #218609:
Počítaš to dosť divne. Vypočítaj si, koľko autobusov potrebuješ na náhradnu dnešnej výpravy električiek:

L1:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 6, doba obratu 6 * 8 = 48 min.
dnešná hodinová kapacita je 60 min / 8 min * 240 os = 1800 os/h

vozidlo SOR NB18, kapacita 130 os.
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 1800 / 130 = 13,84 vozidiel, tzn. interval 4,33 min.
potrebný počet vozidiel na linku 48 / 4,33 = 11,08
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5


L2:
vozidlo K2S, kapacita 160 os., interval 8 min, počet vozov 7, doba obratu 7 * 8 = 56 min.
dnešná hodinová kapacita 1200 os/h

na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 9,23 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 8,61
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2


L3:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 11, doba obratu 11 * 8 = 88 min.
dnešná hodinová kapacita 1800 os/h

na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 13,84 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 20,3
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +9

L4:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14

L5:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14

L6:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5

L7:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2

L8:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +8

L9:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +11

Vozidlá som zaokrúhľoval na celé čísla matematicky. Pri linke 8 som počítal s kapacitou 2xT (tzn. 240 ľudí).
Pri náhrade električiek kĺbovými autobusmi by bolo potrebné zvýšiť počet vozidiel do výpravy o 70, tzn. počet vodičov by bol nutne vyšší o 140. Dosť rozdiel oproti počtu 35.
Reply on: munww #218638:
Pri rekonštrukciách tratí skutočne treba viac vodičov autobusov a teda aj vozidiel. Viem to z prvej ruky. Vytiahnu sa aj všetky možné a drichmajúce šroty...
Reply on: Viko #218637:
Nepodsúvaj čo som nenapísal. napísal som: "Nejaké autobusy by totiž aj teraz mali byť v zálohe ako náhrada za nepremávajúce električky...." Takže pri rekonštrukciách tratí sa stiahnu z liniek lebo tam nie sú potrebné, hm, aké jednoduché a šikovné, že?
Verbujú sa vodiči busov na prácu z voľna hradiť električky a vodiči električiek zatiaľ drichmú...
Nič to nemení na veci, že 100 električiek nahradí len 135 autobusov a vodičov a zamestnancov by mal DPB menej.

Samozrejme, že nediskutuješ férovo..., no tieto vaše podsúvačky tolerujem...
Reply on: munww #218635:
Prepanajana, keby si bol co k comu a pozrel si si vo vyprave vypadky kludne aj za poslednych iks rokov, tak zistis, ze nahradna dorpava sa zvykne riesit jednym ZV (ktore treba aj busom), stiahnutim autobusov z najhustejsich liniek a/alebo liniek poruke.
Neexistuje, opakujem n e e x i s t u j e ziadna kolona spasonosnych zaloh drichmucich po zvysok roka dakde v depe, ako sa nam tu snazis nahovorit. ?

Uprimne, stale sa ti nezda, ze ti to stoji na hlinenych nohach?
Reply on: munww #218633:
"netreba stále myslieť v uzavretom boxe..."

Tak skús vyjsť z toho tvojho uzavretého boxu a zamysli sa nad tým, čo ti tu píšu iní.
Reply on: S499.1023 #218622:
Práve ešte menej ako tých 35 k čomu sme sa spoločnými silami dopracovali. Nejaké autobusy by totiž aj teraz mali byť v zálohe ako náhrada za nepremávajúce električky....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.