Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: munww #218658:
Aj ten návrat električiek naspäť na svoju radiálu má samozrejme nevýhody. V poslednej vete som sa nepresne vyjadril. Stojace električky na jednej radiále by tak neovplyvnili kapacitu na inej radiále. Výhodou pre ľudí by v takom systéme bolo, že by ľahko identifikovali električky motajúce sa kdekoľvek v centre, vidia číslo 3 a vedeli by, že nech smeruje kamkoľvek za chvíľu bude smerovať do Rače. Samozrejme viem, že väčšinou by to videli alebo mohli vidieť napísané vpredu.
Podobný systém už vyše 20 rokov funguje napríklad v Melbourne, všetky vlaky smerujúce do centra sa v City zmenia na metro a pod zemou urobia akési kolečko (sú tam 4 koľaje, po 2 na dvoch úrovniach). Priebežne pokračujú naspäť na svoju radiálu. Na kolečku je 6 staníc....
Reply on: munww #218657:
Ja som Ti schválne uviedol kapacitu električky pri 4 osobách/m^2 a autobus (najkapacitnejší) pri 8 osobách/m^2 a ani tak to nevyšlo v prospech autobusu ? A inak veľa vecí sa dočítaš na tejto stránke. Lebo ísť s bubnom na zajace bez argumentačnej bázy. Veľa vody tu nenamútiš. Kopec štatistík potvrdzujúcich alebo vyvrácajúcich (väčšinou vyvrácajúcich) tvoje argumenty nájdeš aj v ľavom menu bez toho aby si kontaminoval diskusiu.
V horizonte 10 rokov a viac, o čom tu stále píšem, sa veci budú ďalej meniť. Nielen že autobusy budú ekologické, no aj ľudia budú menej cestovať za prácou. Budú pracovať z domu alebo aj nebudú vôbec.
Na druhej strane zlepší sa aj spoľahlivosť električiek, takže uvidíme...
Prečítal som si tu nejaké dobré myšlienky ako zlepšiť ľudovo povedané spoľahlivosť električiek. Pridám k tomu ešte jednu. Podľa mňa by bolo fajn, keby sa električky z centra mesta vracali naspäť odkiaľ prišli. Urobili by v centre nejaké "kolečko" a pokračovali naspäť na svoju radiálu. Chcelo by to možno pridať nejaké koľajnice v centre, aby tých rôznych kolečiek mohlo byť viac hlavne z hľadiska stojacej električky práve v centre, kedy by tam ostatné zmenili trasu...
Takto by stojace električky na jednej radiále neovplyvnili tie ostatné...
Reply on: Valec #218649:
No vidíš, to ma nenapadlo že kapacita električiek sa nepočíta rovnako. Ako je to zdôvodnené a je tomu tak naozaj? Ja som čítal a počul oficiálne vyjadrenia DPB v podaní hovorkyne, že kapacita sa počíta max. 5 osôb na meter štvorcový a nerozlišovala medzi žiadnymi vozidlami. Každý sa občas mýli a tu ste mnohí proti mne uviedli mnoho omylov a ďalší ich potvrdili alebo mlčali...
Napríklad: kapacita lacného kĺbového busu Sor 18 nie je 130 ako tu bolo uvedené, potvrdené a odmlčané ale 151 a vozík. 106 miest na státie, 45 na sedenie, spolu 151 a vozík. Čiže aj tieto čísla treba zohľadniť, upraviť výpočet a sprievodný komentár v tom, že lacný bus s kapacitou 151 cez uzol Blumentál prefičí 2x rýchlejšie ako ťarbavá električka. Ak mu tá električka nezavadzia, čo sa stáva veľmi často....
Ale dobre, presvečili ste ma, že čiste busová doprava by možno nebola lacnejšia a výkonnejšia. Chceme preto električky a tolerujeme ich nespoľahlivosť. Včera podvečer zase stáli na Račianskej radiále, busová linka 59 bola preto preťažená, boli meškania a posielali sa busy hradiť úsek od vozovne Krasňany po konečnú....
Reply on: Viko #218651:
Hej všetko som si všimol, neboj, som všímavý. Neviem kde som z čoho preskočil kam, asi sa mýliš, ak chceš vysvetli no už to nie je dôležité...
Reply on: Spacer1 #218652:
Noo, ja nemeškám, písal som o tom a rozprával s ľuďmi aj pred 20 rokmi....
Teraz som začal znovu, máme most a električky za cudzie peniaze, fajn. Ešte dosiahnuť aby boli spoľahlivejšie. Ak nebudú a zostarnú, čiste busová doprava bude ekologická. A môže chodiť aj cez ten most, aspoň dúfam. Len neviem či tu ešte budem ja aby som to videl....
Reply on: Mhr1 #218630:
"V Prahe na Pankráci jazdí namiesto zrušenej električky autobus vypravený v kĺbových vozoch"
V roku 2003 sme z práce boli v tej časti na služobke, a pozostatky tej električkovej trate si pamätám. Môj predpoklad vtedy bol skôr, že ide o nedokončenú trať. Tam bolo rušenie trate jednoznačne chybou nakoľko ide o husto obývanú oblasť a električky by tam mali využitie i dnes napriek zhodnej trase s linkou metra C.
Reply on: Mhr1 #218630:
Ja sa vrátim k tomu Ustí nad Labem a Viedni, ako človek trocha znalý pomerov. (Vieden - 5 rokov dajme tomu bývania a v Ustí kupujem byt)
Viedeň: Trate se vo všeobecnosti tam dobe udržiavané, možno nemuseli hneď tie linky 21 a 25 rušiť ale zrejme vyhodnotili, že by tie vozy po stavbe U2 jazdili viacmenej už prázdne. Ohľadom linky 21 aspoň v tej dobe 5-6 rokov dozadu, nešlo ani o moc zastavanú oblasť. Viedenské metro nie je ani hlbinné, tak z ulice je človek na nástupišti raz-dva. (Iba na Karlsplatz a Stephansplatz sa ide niečo hlbšie). V úrovni ulice myslím premáva doplnková linka s krátkymi autobusmi slúžiaca skôr ako obsluha medzi zastávkami metra. Oblasť linky 25 neviem, tam sa mi nikdy moc nepodarilo "zablúdiť". Celý trend vo Viedni je taký, že Električky sa postupne nahrádzajú metrom a na povrchu doplnkovými autobusovými linkami. Viedeň však celú sieť určite nezruší, minimálne zostane trať na Ringu , Guerteli a do niektorých oblastí. Na kraji mesta dochádza dokonca i k výstavbe tratí.
Ustí: Ustecká električková sieť bola pomerne rozsiahla ale hlavne preto, lebo šlo prevažne o "prímestké" trate do okolitých dedín, i keď dnes sú to už mestké časti. Ide o Vaňov, Trmice - navyše dost neslávna mestká časť, Předlice. Dosť urobila i trať do Krásneho Března, čo však pôvodne bolo tiež samostatné mesto. Navyše vo veľa úsekoch šlo o trate jednokoľajné. Ako keby v tých 60tich rokoch prišlo k rekonštrukcií a zdvojkolajneniu aspoň niektorých úsekov, by sa dnes minimálne v niektorých reláciach električky uživili - smer Bukov, Klíše. Dnes dopravu však dobre zvládajú i trolejbusy. Dnes má Ustí nad Labem pre zmenu hustú trolejbusovú sieť a je to snáď najzatrolejovanejšie mesto v bývalom Československu. Trolejbusové linky i vďaka prekladom majú i slušné intervaly.
Reply on: munww #218648:
Netreba o tom diskutovať. Minimálne už teraz je na to príliš neskoro, aby sa prešlo k čisto autobusovej doprave, prípadne sa zriadil systém Metrobusov z Turecka. Asi tak 15 rokov meškáš... ?
Reply on: munww #218638:
Počkaj, takže ak reagovať na tvoju vetu v kontexte vyjadrení "stojí jedna stoja všetky" a "miesto rekonštrukcie asfaltovať" je podsúvanie, ako sa volá to, keď z ničoho nič preskočíš na rekonštrukciu lebo nemáš protiargumenty?

A možno si si nevšimol, ale reko sa plánujú čo najviac do obdobia školských resp. univerzitných prázdnin, kedy bežné linky zožerú busov menej. Samozrejme, vyťahujú
sa "z buriny" pripadne prenajímajú dáke kusy, ale stále to je omnoho vyhodnejšie než ten navýšený počet prevádzkovať denne, ako ti dokazujú viacerí.
A este k tym Valcovym vypoctom. Ak by si chcel v pripade potreby navysit na tychto uzloch kapacitu, tak autobusmi to mas uz nerealne (hlavne Blumetal). V pripade elektriciek je stale moznost zakupit 7 clankove spoje miesto 5 clankovych. Takze riesenie autobusmi je absolutne neperspektivne v pripade ozahustovania mesta (co ci sa niekomu paci alebo nie pri pocte obyvatelov a obrovskej rozlohe sa Bratislava bude).
Reply on: munww #218643:
No počkaj, počkaj. Ak chceš pri autobuse (CapaCity) počítať kapacitu 177 miest (t.j. maximálna kapacita pri obsadenosti 8 os/m2), tak pri električke to počítaj rovnako. Miesto 160 si daj 210 pri K2S, 320 pri 2xT alebo až 350 pri 29/30T a tá potreba vozidiel ti vyjde s rozpätím +-5 vozidiel tá istá.
Bolo to zaujímavé, ďakujem. Nie celkom ste ma presvedčili, rád som však všetkým reakciám. Inak musím ísť a neviem či tu budem zajtra. prajem pekný deň
Reply on: Mike #218646:
Tak sa vzdávam 🙂
Reply on: munww #218643:
Lebo si sa chytil príspevku, v ktorm Ike písal "najkapacitnejšia električka má kapacitu 241 miest a najakapacitnejší autobus 177 miest".
Najkapacitnejší autobus bol myslený 20 metrový mercedes capacity, ktorý stojí cca 1,5 až 2 násobok sumy čo bežný kĺbový autobus, s ktorým počíta Valec. Navyše taký autobus má aj vyššiu spotrebu a horšie jazdné vlastnosti (napr. pomalšie zrýchlenie), takže nie je pravda že prejde nejakým uzlom (napr. blumentál) za polovicu času čo električky...
Reply on: Ike #218642:
to bola zase slepá patróna, naviac zostala v boxe...
Reply on: Valec #218641:
Uzlom Blumentál aj inde prechádzajú električky tak ťarbavo pomaly, že busom stačí polovičný čas, ak ich bude o 35 percent v špičke viac, nebude to problém....
Reply on: Valec #218640:
Predtým sme tu diskutovali o autobuse s kapacitou 177, takže skús to ešte raz a počítaj poctivo... Počet električiek (koľko ich je spolu) sa navýši o max. 35 percent.
Reply on: Valec #218640:
Prásk
Reply on: Valec #218640:
A k tomu ešte niekoľko zaujímavých čísiel

uzlom Nám. SNP dnes prejde v špičke 90 spojov za hodinu, po novom by to bolo 157 (+74%), križovatkou by každých 23 sekúnd prechádzal autobus
(ideálne na centrum mesta)

uzlom Blumentál dnes prejde v špičke 75 električkových spojov za hodinu, po novom 120 (+60%), tzn. križovatkou s Vazovovou by prešiel bus každých 30 sekúnd (a to tam nemám linky 31, 39, 59 a 94)

po Obchodnej dnes prejde v špičke 60 električkových posjov za hodinu, po novom 102 (+69%), tzn. križovatkou na Kollárku, resp. na Hurbanovom by prešiel bus každých 35 sekúnd
(perfektná pešia zóna)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.