Sluzby 203/8 a 203/9 jazdia od cca 19:30 do 04:30. Ide o tie spoje na linke 203, ktore nie su garantovane nizkopodlazne. Aby ste ich rano stihli, museli by ste si teda privstat ovela viac
Dobry den, vedel by mi niekto prosim vysvetlit ako funguje radenie vozidiel? Syncek ma rad tie posledne dva stare trolejbusy co ostali (6310, 6311) a zistila som, ze posledne dni boli radene vacsinou ako 8 a 9 na linke 203. V zoznamoch je vsak radenie 1-6, 7 chyba a potom 8,9. Ked si v grafikone odpocitam 7-8 spoj a potom dokola az na cas medzi 7-8.00, tak mam sancu ze sa dostaneme na niektory z tych dvoch alebo je to cele inak? Slubila som, ze vstaneme skorej a pojdeme nim zajtra do skolky tak nech nevstame zbytocne kvoli tomu. Dakujem
Podľa mňa to bude hlavný argument pre nákup kĺbových trolejbusov s pomocným baterkovým pohonom. Uvidíme ako to dopadne.
Mimochodom, občas sa stane že sa na Liszt Ferenc tér strednú 63 (6:11) a 204 (6:10) a idú spolu až po Slovinskú. Napriek tomu že 204 má o dve zastávky viac a musí sa šuchtať pod výhybkami, na Slovinskej 63 takmer vždy dobehne a 63 jej zablokuje pravé odbočenie do rovnomennej ulice, lebo nechytí voľno v priamom smere. Záleží od vodičov a šťastí na svetelných križovatkách. Opačným smerom chodím 20/9, takže to už nesledujem...
Áno, však som aj uznal že ten materiál je písaný trošku neprehľadne. Chápem to tak, že 205 stoj čo stoj, akokoľvek dostať aspoň k avionu, nech si substrát zvykne a potom argumentovať že k tomu potrebujeme kĺbové trolejbusy s baterkovým dojazdom ako dlhodobé riešenie a zároveň tým dosiahneme aj linku na letisko. Ďalej ma napadá že na 205 sa degeše pošlú aj kvôli uzávierke Mlynských nív kvôli autobuske, tak by sa tie vozy rovno využili aj v predĺžení trasy... Ale to sú iba také špekulácie. Nápad kupovať trolejbusy s baterkovým pohonom miesto elektrobusov plne podporujem. Škoda že tu máme tých 15 degešov, keby sme miesto nich mali baterkové, tak by to bolo celé o niečom inom...
Mám pocit, že už dnes jazdia degeše na 205 dosť plné v špičke, neviem, ako to budú zvládať po predĺžení k Avionu.
Ak sa to aj zrealizuje, určite by to nemalo byť na úkor 63-ky, ale ako posila súčasných liniek. Skrátením 63-ky by sa podľa mňa cestujúci presunuli skôr do 61 (mám pocit, že hodne cestujúcich smer Avion nastupuje už na Mýtach, kde linka 205 nejazdí), a tá by tým pádom kapacitne skolabovala.
Návrh zmien organizácie dopravy liniek č. 205 alebo č. 210
Trasy liniek
205 AVIÓN, Galvaniho, Bulharská, Slovinská, Rožňavská, Trnavská, Jégého, Záhradnícka, Svätoplukova, Mlynské nivy, Rajská a späť
210 Hlavná stanica, Šancová, Račianske mýto, Legionárska, Karadžičova, Autobusová stanica Mlynské nivy, Dostojevského rad, Olejkárska,
Nové SND, Vajanského nábrežie, Most SNP a späť
Linka 205
Predĺženie linky 205 zabezpečí rozšírenú obsluhy územia Mestskej časti Ružinov o priame spojenie Trnávky s Obchodným centrom AVIÓN s využitím vozidiel s pomocným dieselovým pohonom. Celková výprava vozidiel 30Tr DG bude 8 vozidiel čím spolu zo súčasnou linkou č. 210 (4 vozidlá 30Tr DG) bude celkový výprava vozidiel s pomocným dieselovým pohonom 12 vozidiel.
Áno, ten materiál je trošku neprehľadne písaný a obsahuje aj zopár chýb ako napr. linka 63 nemá dotyk s trolejom ale je nahraditeľná a pod... Určite by som to štylizoval odlišne, ťažko presne pochopiť ako to autor presne myslel.
Ano, aj nie. V zavere sa uvadza nasledovne odporucanie: "Prioritne riešiť takto linku č. 205 s predĺžením po AVION a v prípade obstarania kĺbových trolejbusov s pomocným batériovým pohonom túto predĺžiť až na letisko M. R. Štefánika (viď návrh pilotného projektu)" - Posobi to teda tak, ze to predlzenie po Avion (vratane skratenia 63) chcu robit uz s DeGesmi a az predlzenie na letisko je podmienene nakupom parcialnych trolejbusov.
No tak moment, tam píšu o linke 205 a kĺbových trolejbusoch s baterkami pre jazdu mimo drôt, nie o degešoch... Tak isto 61 kĺbové trolejbusy s baterkami. To je niečo iné...
Hej to som cital a videl ten dokument. To je chore s tou 68, lebo ak ju obmedzia, tak ludia uz na Hrobakovej nenastupia!!! To iste plati o L61. Mna by zaujimalo, kto taketo somariny riesi a hlavne preco nikto sa nepozrie, ze mesta ako Praha a Vieden idu kupovat velkokapacitne vozy a maju navyse aj metro a u nas sa vobec nikomu nechce na toto pomysliet. Ved ked si len prepocitam, zeby sa kupili vozy capacita L trebasrs na L21 a interval by tam isiel z 5 na 6 alebo 7,5min, tak sa usetri 2-5 vozidiel a 6-15 vodicov, vzkm, co je pekna suma do roka. To je len priklad a takto by sa mohli pouzit este na dalsie linky. Takych 40 vozov by stacilo. A nie vymyslat s elektrobusmi a pod.