To bola neplánovaná cesta. Sprievodca pri mne ani nebol... Som si myslel že už hádam domontovali označovač aj tam. Keby bol vo vlaku tak si to cvaknem tam.
Nadviažem na tento môj príspevok šotozaujímavosťami s otázkami. ? Prikladám sem aj zopár fotiek. Myslím, že to nie je veľký off-topic, lebo na linku S8 v IDS BK [Petržalka - Rusovce] to má dosah o zopár minút skôr posunutými odchodmi a použitím motoráku ZSSK (bežne tam súpravu nasadzujú Maďari, konkrétne GYSEV).
Aj keď sprievodca GYSEV išiel tradične z Petržalky, tak na návšteve u rušňovodiča zostal až po Rajku takže lístky za Rusovcami tentokrát nekontroloval. V opačnom smere neskôr ani neviem či maďarský sprievodca nastúpil. V Bratislave na S8 je SVS takže minimálne dnes kto chcel žiaľ mohol nelegálne cestovať bezplatne.
Kisalföld Volán ešte stále prevádzkuje aj staré Ikarusy 260 a práve taký išiel na NAD do Hegyeshalomu. V Rajke pred budovou železničnej stanice nie je zastávkový označník.
0; Tie ich novšie prímestské busy CREDO majú klimatizáciu pre cestujúcich? Zdá sa mi, že nie (že iba diaľkové).
1; Na tom motoráku je malý nápis "SPD Nové Zámky". To ho sem z ktorej trasy stiahli? Žeby "Štúrovo - Levice"? Podľa Vagonwebu tam tieto motoráčiky jazdia dva spojené do jedného. To niektorú súpravu rozpojili alebo sem poslali ich záložné vozidlo?
2; Ako bežne MÁV a GYSEV označujú lístky? Pečiatkou ako u nás alebo klieštikmi ako v Česku? A v Rakúsku? Gysevák kontroloval lístky až v NAD a to tak, že červeným perom napísal číslo vlaku , pod to čiaru a pod to dátum. Btw aj označenie lístka klieštikmi si cestujúci môže nechtiac zmazať / znemožniť prečítanie - podobne ako pri pečiatke..
3; Na ďalších spojoch čo som videl vykonával NAD maďarský Blaguss [diaľkový / zájazdový bus]. Bol pohodlnejší ako starý Ikarus, klimatizovaný a do reproduktorov v celom vozidle bolo ticho púšťané vysielanie nejakej maďarskej súkromnej rozhlasovej stanice s prevažne svetovými hitmi. Zaujal ma ľudský prístup vodiča NAD keď v Bezenye na žiadosť cestujúcej zastavil priamo v zastavanej časti obce (dokonca mimo autobusovej zastávky jej umožnil vystúpiť cez predné dvere).
V Senci sú naozaj nehorázne kolóny, lebo závory sú spustené každé dve až štyri minúty.
Autobusy však zvyknú prejsť do protismeru a nejako sa prepchať napriek oprotiidúcim autám, ak už majú odbočku na stanicu v dohľade. Počas špičky však väčšinou prichádzajúce busy budú mať vatu 7-10 min., tak snáď budú stíhať vlaky.
Ráno dosť ludí frfle že sa nedá dostať ani do Senca cez ten žel.prejazd pri stanici. Čiže už len po tú stanicu si počkajú v kolóne. No v určite kratšej ako keby šli až do BA priamo.
To nie je pravda. Viac-menej všetko zostalo po starom, len sa zrušili kadejaké (ne)zachádzky a a upravili sa spoje do taktu. Nič zásadného sa nedeje na linkách do Bratislavy. V seneckom regióne došlo k useknutiu liniek po Senec, kde však bude umožnený prestup aj na vlak, aj na autobus (interval 5-10 min.), takže nič nestratia, len získajú.
Myslím, že kvôli kolapsu dopravy však čoraz viacej ľudí začne prestupovať na vlaky, ani na autobusy a koniec-koncom sa dostanú do práce skôr, ako kedykoľvek doteraz.
Nie je. Ale to sa jedná zväčša o obce, kde robí SL hlavnú dopravnú obslužnosť a dopravca objednaný trnavským krajom, ak tam vôbec jazdí, robí iba doplnkovú obsluhu. Tento stav sa musí zmeniť (aj na základe včerajšieho stretnutia županov BSK a TTSK), ale nedá sa to urobiť zo dňa na deň (k 19.08.), lebo tie obce by ostali odrezané.
Už aj tak ak sa niečo v obsluhe obcí v TTSK k 19.08 mení, posúva, tak ľudia vyplakávajú že doteraz mali priamy spoj bez prestupu z obce vzdialenej 50-60 km od Ba a prichádzali pred 6. hod do práce a po novom budú prestupovať a ani tak nebudú stíhať, takže musia dať výpoveď ....
Podľa čoho sa bratislavský kraj rozhoduje, ktoré obce mimo bratislavského kraja obslúži Slovaklajnom? Okrem toho, že tie linky sú v stave, ako boli zavedené za socializmu, je nejaký iný argument?
Ak bolo vnútri 15 stupňov (určite si to zmeral správnym teplomerom), tak to je rozdiel oproti vonkajšej teplote 7 stupňov (to tuším ešte je v tom záhadnom správnom rozpätí). Takže cez deň, keď bude vonku 35, tak v trolejbuse bude akurátnych 28.
kiez by som taketo pripady stretal denne na linkach ktorymi cestujem, to by som sa nemusel vzdy napchat pod vyduch klimatizacie (a obvykle aj tam mi je teplo)...
PS: dufam ze aby niekto nechytil sok z teplotneho rozdielu, tak v zime ked bude vonku -10 budu podla toho (ne)kurit
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.