Linka 185 sa točila na parkovisku pred Dostihovou dráhou. Ak ma pamäť neklame, tak za posledných 15 rokov tam nemalo nič iné konečnú.
Re #45630 Martin Fundárek: Ja som sa nad linkovaním tiež zamýšlal (ale zahrnutú som mal aj Petržalku) a vyšlo mi takmer to isté, len s tými L3 a L8 ako som písal.
Kilometre na 7,5 minútový interval by sa dali získať posunutím rannej špičky (nie začiatkom premávky) o pol hodinu, prípadne znížením počtu jalových kilometrov. Samozrejme za predpokladu, že to na to postačoval počet vozidiel.
1. 59-ka ráno stojí na Račku, takže ľudia chodia až tam (okrem tých, čo si uvedomujú, že vďaka zápche medzi Vinohradmi a Gardou zabijú viac času, než štyrmi zastávkami v električke navyše).
2. Tvoj výpočet kapacity vozidiel je nesmierne zaujímavý. Ja stále počítam (v súlade s odporúčaním Koladovho materiálu :-)) 5 osôb na m2, takže súčasná kapacita je zhruba 4625 ľudí (10 x K2 po 150 ľudí na linkách 3 a 17, 10 x súprava po 200 ľudí na 5 a 11 a 7,5 x kĺbový autobus po 150 ľudí na linke 59), nová 4125 (7,5 x K2 po 150 ľudí na linke 3 a 10 x súprava po 200 ľudí na 5 a 17).
Ja som pred časom uvažoval nad redukciou počtu liniek a dopracoval som sa približne k rovnakému návrhu ako ide do MZ - až na malé detaily. Ale tých 7,5 minúty mi už nijako nechcelo vyjsť.
imbecilizmus petrzalskej samospravy asi nema hranic, ale ja sa uz nad tym rozculovat nemienim... v petrzalke byvat neplanujem, tak sa ma to ani neak velmi netyka... nech si tam postavia hoc aj berlinsky mur...
Nedeje, aspoň naposledy keď som sa pýtal tak mi bolo povedané, že zvonček nemajú všetky električky a takisto nie všetkým električkám zasvieti v kabíne kontrolka ak niekto stlačí dopyt.
Cez dopyt by to však bolo najlepšie samozrejme ak by to cestujúci pochopili.
Inak nespomínalo sa to tu ale mesto aj Bratislavská župa dostanú po 10% z akcií letiska. 66% by mal kúpiť investor zvyšných 14% si nechá štát s tým, že neskôr by mesto aj župa mohli dostať ešte po 5%.
Prečo vám vadí že L83 a L82 budú istú časť trasy súbežné. Veď to bude aj L94 a L93.
Alebo je to len v tom, že L93 a 94 sú súbežné už teraz a tak vám to tak neprijde. Ja v súbežnosti L82 a L83 nevidím problém ak bude L82 využívaná na presun k linkám na Dvoroch.
Andy: Hm, asi máš pravdu.
V každom prípade v materiály sa píše: "Súčasný ranný nábeh prevádzky MHD v čase okolo 05:00 je cestujúcou verejnosťou nevyužívaný, z tohto dôvodu sa už u novo spracovaných grafikonov toto zabezpečuje s posunom o cca 30 – 45 minút do neskoršej dennej doby." ranný nábeh mne evokuje začiatok prevádzky, teda že na vozy začínajú tak aby na poslednej zastávke trasy boli najneskôr o 5.00. Čiže ak to posunú začínať sa bude na prvej zastávke tak 5.00 - 5.10.
Alebo si ten výraz "nábeh prevádzky MHD" vyvsetlujem zle.
"Škoda, že Tesco v Petržalke už nebude mať po sebe pomenovanú zastávku, po novom ho tam náhodní nakupujúci ťažšie nájdu..."?! Ty máš nejakú veľmi zvrátenú predstavu o tom, čo je a čo nie je škoda. Či sa Ti len nepáči, že DPB nebude zadarmo niekomu robiť reklamu? Ja sa skôr čudujem, prečo potom naspäť na Kútlikovu nepremenujú aj Technopol. (Nebodaj si to začali opäť platiť?)
Re #45611 Ámos Keynes: Však dopytové otváranie dverí by to plne pokrylo, len by ho bolo treba v kabíne vodiča indikovať (ak sa tak už v súčasnosti nedeje).
Inak teraz ma napadlo. V materiály je napísané, že obluhované ostanú všetky zastávky v Petržalke. Nie je to pravda, lebo Po Viedenskej ceste v úseku od Einsteinovej po Krasovského nebude jazdiť nič. nevravím, že tá L82 tam nebola zbytočná, ale jazdiť tam nebude nič.
OBRATISKO DUDOVA
A prečo budú linky č. 82 a 83 (výraznú časť trasy tak súbežné) končiť práve na Dudovej pri Dostihovej dráhe? Kde sa tam budú točiť? Na niektorom z tých parkovísk?
Istú dobu tam mala konečnú linka č. 185, tá sa tam kde točila? Premávalo tam kedysi niečo aj pred linkou č. 185?
Pre nočné spoje by som navrhoval odchody takto:
Z Hlavnej stanice:
23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00
Z ostatných koncov:
23:30, 0:00, 0:30, 1:30, 2:30, 3:30, 4:30
S tým, že doplňujúce spoje na 30 minútový interval by sa robili prejazdmi z posledných večerných denný liniek. Ranný výjadz by začínal od cca 5:00. Na niektorých linkách by muselo prísť k úprave trasy, aby sa stíhali za hodinu otočiť.
Ja som si myslel, že práve sa chce ísť cestou zavedenia denných liniek aj v noci a nie zavedenie nočných cez deň... Aspoň električky a trolejbusy by tak mohli byť, však zdá sa mi, že to vyjde lacnejšie ako autobusy...
Takto som nad tými električkovými linkami aj ja rozmýšlal. Po dostavbe Petržalky by som linku 3 rozdelil na
3 Rača - Obchodná - Petržalka
8 Ružinov - Špitálska - Petržalka
Tým by sa získalo priame spojenie z DU, KV, PE, RA, RU na Obchodnú aj Špitálsku. Z Vajnorskej radiály by bol priamy spoj na Špitálsku a s jedným prestupom na Obchodnú. Do Petržalky by bolo možno potom ešte potiahnuť linky 12 a 13 čím by sa získalo aj priame spojenie PE-KV.
Inak ten interval v pracovných dňoch by sa mohlo podariť skrátiť na 7,5 min. čím by sa dosiahla deliteľnost 60timi a príp. každý druhý spoj zhodný aj s víkendom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.