Prečítaš si Nitrianksu Imhd a si múdry jak tranzistorové rádio! V iných mestách nie je časovo ohraničený c.lístok a v Nitre, ak pasažier zaplatí pokutu do 3 dní, je iba 500Sk.Kde by bratislavaci zobrali takéto výhody?? ?
Normálne si tu urobil z toho hororovú víziu, a pritom to bol len obyčajný návrh.Ja by som nemala proti lacnejšiemu cestovaniu nič proti,lebo mi to ako Blaváčke vyhovuje ?
Vyborne, ty nas(a) hrdin(k)a.. vsetci sme strasne dojaty... ten navrh zvysenia pokuty na 1000-nasobok mal nieco do seba.. keby boli pokuty 14 000 sk hned by ta to preslo..
ale ja som slušný čierny pasažier- nesmrdím, nenadávam,nejem v autobuse,nezaberám polku autobusu s ruksakom a nákupnými taškami,vždy púšťam sadnúť mamičky s detmi,skrátka idealny pasažier.Za také služby ešte aj platiť 14Sk,tak to už je strašná nenažratosť DPB.V iných mestách ako Trnava,Nitra atd.sa platí cestovné 10sk alebo o polku nižšie a je tam aj vyššie kultúra cestovania.To len bratislavákov takto zdierajú!
Tak ale nech potom štát dotuje MHD v Bratislave aspoň v investičných akciách (nákup nových vozidiel, rozširovanie elektrickej trakcie atď...)
Za prvé, sídlia tu štátne inštitúcie, za druhé: je to hlavné mesto, za tretie: v neposlednom rade zlepšením dopravy sa nepriamo zvyšuje hospodársky rast, a to má vplyv zas na hospodársky rast celej SR)
No, tú vetu o prispievaní k prosperite bratislavských firiem musím poopraviť. Platí to pre väčšinu cezpoľných, čo v Blave pracujú. Ja osobne robím v DPB a tomu sa o nejakej prosperite môže tak akurát snívať...
Za prvé, Bratislavu som použil iba preto, že ten návrh padol na bratislavskom fóre. Keby som podobnú hovadinu našiel na bystrickom alebo prešovskom imhd, vzťahovala by sa moja odpoveď na to mesto.
Za druhé, napríklad mňa osobne ani nenapadne vybavovať si trvalé bydlisko v Blave len preto, že tu dočasne pracujem. Mám tu prechodné bydlisko a čo sa týka tých daní, mohli by sme poloemizovať o tom, koľko hlavné mesto a región dostáva zo štátneho rozpočtu, kam prispievajú všetci. Okrem toho, dane mestu platím sprostredkovane - v platbách za ubytovanie, v nákupoch v bratislavských obchodoch a podobne. A to ešte nehovorím o tom, že pracujem pre firmu, ktorá má sídlo v Bratislave, čiže de facto prispievam k jej prosperite a tým pádom vyšším daniam, ktoré mestu odvedie.
Za tretie, nikde inde na svete podobná blbosť neexistuje (ak nepočítam výhody pre miestnych v dovolenkových oblastiach, ale tam je pomer domorodcov a návštevníkov úplne o niečom inom). A viem si predstaviť, že keby si napríklad London Transport zmyslel zaviesť o 50 percent drahšie lístky pre mimolondýnskych, neviem, či by z toho nebola občianska vojna. Ale na Slovensku sme vždy museli byť exoti.
A keď sa to podškrtne a sčíta, jediné, čo sa podobným opatrením dosiahne je, že všetci mimobratislavskí sa po meste budú pohybovať vlastnými autami, čiže zápchy na príjazdoch budú ešte vražednejšie. Plus, skôr či neskôr niekto mesto zažaluje za diskrimináciu. A samozrejme, väčšina krajov bude pod tlakom verejnej mienky svojich občanov nútená zaviesť recipročné opatrenia, takže sa akurát vytvorí bohovský bordel. Ale tak to v tom našom hurá systéme už chodí.
Nesúhlasím !!! moji rodičia napr vôbec nevyužívajú nočnu dopravu tak prečo by sa im malo zvýšiť cestovné ?
A to rozdelenie pre a mimo bratislavských niečo do seba má. Stačí sa pozrieť na vlaky a autobusy v piatok odchádzajuce z BA a dane týchto ludí nejdu do BA
Prečo je neopodstatnené zvýšenie cestovného? A čo sa týka Brna tak to nie je celkom fér porovnávať, lebo Brno dostávalo tak ako aj iné mestá v ČR dotácie na nákup nových vozidiel zo štátneho rozpočtu. A čo sa týka tej diferenciácie predplatených CL. Ak to funguje v lyžiarskych strediskách, že domáci majú nižšie ceny tak to môže fungovať aj v MHD. Ale trend je skôr zjednocovať zľavy s ostatními regiónmi a dopravcami ako zavádzať nové. Skôr si myslím, že je to určitá forma nátlaku na štát aby začal dotovať MHD v Bratislave. Koniec koncov samotné zvýšenie cestovného pri predplatených CL by mi až tak nevadilo, keď sa bude dať bez príplatku cestovať nočákmi (rovnako ako doteraz) alebo aby som neplatil príplatky za batožinu, psa...
no ja neviem, ale zvyšovať cestovné nemá v BA opodstatnenie. A pokial si dobre pamatám, tak v električkovej a trolejbusovej sekcii nepríde k nákupu žiadnych nových vozidiel. Jedine pribudne 18 SORov, ktorých aj tak nie je dostatok a nenahradia všetky naftové Karosy
A v porovnaní napr. s takým Brnom, kde stojí 10-minútový lístok 8 Kč kde majú autobusy lepšej kvality, by sa malo cestovné JEDINE znižovať
Rovnako nerealizovateľné by podľa Teba boli potom napríklad zľavy pre dôchodcov alebo študentov. Osobne si myslím, že pokiaľ k diferencovaniu cestovného príde, bude sa to riešiť tak, že ľudia s trvalým pobytom v Bratislave budú mať zľavnené len predplatné častové lístky, jednorazových sa to týkať nebude.
mať dve tarify, pre Bratislavčanov, a pre mimobratislavských je nerealizovatelné.... už len kvôi revízorom, ukázať lístok, OP- na kontrolu bydliska ... Riešiť by sa to dalo jedine tými dotáciami ...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.