Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #122736:
"Prosim, nedristaj o tom ako vsetci hufne kazdy den cestuju s pat kuframi na stanicu. Predstav si ze v Kodani som siel s kufrom na letisko, prestupoval som (dokonca som liezol do metra) a aha, zijem."

Mne to pripomína rok 2005 a nové linkové vedenie v Petržalke. Vtedy tiež všetci Petržalčania každý deň húfne cestovali s kuframi na Stanicu. ?
Reply on: Kakke #122759:

Však práve tých 8-9 riadnych nosných liniek plánujem. Pozor, ostatné sú len doplnkové s 20-30 minutovým intervalom a nie sú ani tak nutné.
Zlaté piesky majú riadne nosné linky len 2 tak ako teraz, tá tretia je len čisto doplnková. A Zlaté piesky za chvílku bude dobrá spádová oblasť.
Reply on: MiroBA #122761:
ale na obchodnej je velky pohyb chodcov
Reply on: MiroBA #122729:
"Ja mám skorej predstavu že sa z každej radiály električky budú točiť cež Šafko -v podstate to tak aj je teraz, linky 11,12,13,14 by som ani nemenil."

Vieš si predstaviť, aké by bolo Šafko preťažené pri tých intervaloch? Vznikali by električkové zápchy.
Reply on: Emo #122750:

Myslel som že tie doplnkové linky by nepremávali len počas rannej špičky. Najviac ludí napr. na Obchodnú chodí až poobede ked sú otvorené obchody.
Tak do Petržalky može byť i linka v podstate jedna hlavne aby postačoval interval. Ja som vsadil aj na variabilitu spojov.
Reply on: 810zssk #122760:
a kedy ty pochopíš, že viesť dve linky na Vajnorskú v intervale 4min je blbosť?! Ja nehovorím, že tr3mpho dogma je shit, ale nieje trať do Petržalky ani, nemáme na ňu ani dosť vozidiel. Ja som napísal návrh, ktorý berie ohľad na akutálne možnosti električkovej siete a tiež počet vozidiel. To skús pochopiť ty, aspoň trošku. ?
Reply on: Mike #122749:

Kludne možu byť i večer sóla na niektorých.
Práve na tých doplnkových som počítal zo sólo vozmi, tie doplnkové linky nie su nutné. Slúžia len napr. pre pohodlnejšie priame cestovanie napr. na Obchodnú ulicu z každej okrajovej časti. -len otázka pohodlnejšieho cestovania. Sám som rozmýšlal či by bolo rentabilné vôbec také linky mať.
Reply on: MiroBA #122752:
s tou 34-kou suhlasim to by bola určite lepšia trasa ako teraz
Reply on: pressburger #122748:

Do Dúbravky chodia aj autobusy.
Na Zaté Pesky 2nosné linky -tak interval by sa samozrejme upravil podla potreby a podla mna to už teraz je dosť spádová oblasť -ved dalej na Chorvátsky grob sa stále stavá a stavá.
Však už sa 2jka pre to posilovala. volakedy chodil sólo vozeň a teraz dvojičky. Po obchodnej veľa liniek -prečo by nemohlo byť? Je tam veľa obchodov podnikov. Okrem toho jedná sa plánovane o doplnkové linky z riedkym intervalom 20-30min zase. No to smerovanie cez obchodnú to už je detail kľudne možu chodiť niektoré protichodne.
Reply on: Kakke #122759:
Jezis, kedy pochopite ze tzv. "tr3mp-ho dogmu" nic neprekona. Ani tento duncoidny navrh..
Reply on: MiroBA #122743:
Nechápem tie Zlaté piesky s troma linkami, jedine keby bola trať aj cez Rožňavskú a Trnavskú by to malo zmysel. Ale tie intervaly 20-30min nemajú zmysel. To možno tak v Kyjeve. Na našú "gigantickú sieť" stačí 8-9 liniek.
Ja už mám 1/2 roka v PC v powerpointe aj vypracované časy, potrebu vozidiel pre systém linkovania v intervale 8//15 nasledovne :
2 : ŽST Nové Mesto - Trnavské mýto - Floriánske nám. - Hlavná stanica
4 : Karlova Ves - Jesenského - Trnavské mýto - Zlaté piesky
5 : Rača - Americké nám. - Nám. SNP. - tunel - Dúbravka
7 : Rača - Obchodná - Nám. SNP - Americké nám. - Rača (v prípade potreby sú ráno a poobede vložené spoje v úseku ŽST Vinohrady - centrum)
9, 12, 13 a 14 : bez zmeny trasy
zrušené : 1,3,8 a 11
- kto by chcel vedieť ďaľšie podrobnosti, jazdná doba, typ a počet vozov a doba premávky tak píšte
Reply on: MiroBA #122471:
"Napríklad smer Záhorie alebo do Devínskej Novej Vsi, by bol jednoznačne tým to spojom výhodnejší. Dokonca myslím že medzi Stupavou a Devínskou nie je žiadna linka. Ja by som tomu dal nejakú šancu."

Neviem, neviem, či ľudí cestujúcich v trase Stupava - Devínska Nová Ves by bolo toľko, aby sa zaplnil vlak (aj keby to bola len tá sólo 810). Čo myslíš, prečo tam asi už v sedemdesiatych rokoch bola zastavená osobná doprava? Ja osobne som fanatik do železníc a zvlášť takýchto lokálok a som rád za každú fungujúcu lokálku. Ale zas keď nevidím jej využitie... ?
Reply on: MiroBA #122755:
Tak toto je uz uplna uchylnost. Uberme z elektriciek, pridajme na autobusy ?
Reply on: Mirec964 #122746:

Ešte to číslovanie -hovorím som to spravil len orientačne pre prehľadnost. Samozrejme kludne by mohla byť 1A a 1B napr. 1 a 10.
Reply on: luky133 #122747:

Tak určite linka 12 by mala o to hustejší interval. A nenechal by som celú západnú časť mesta len na linke č 12. Pozornosť by som venoval i autobusovým linkám 34 a 83. Do Dúbravky som ja osobne chodil vždy 83jkou lebo električkou to bola cesta nekonečná.
Reply on: MiroBA #122743:
To dufam nemyslis vazne. Pocet liniek treba ZNIZOVAT a nie zvysovat.
Reply on: Mirec964 #122751:
Lebo električka má túto funkciu dopravy z Hl.st. do Petržalky po 93 prebrať. V pláne ako budú vyzerať autobusové linky po zavedení električky do Petržalky je ukončenie 1-2 liniek na Zochovej ako sa kedysi točila 47-S.
Reply on: Mirec964 #122746:

Veď som uviedol, že Dúbravka by mala výhodnejšie spojenie zo stanicou autobusom. Napr. linka číslo 34, ktorá som myslel, že by sa samozrejme na Hl. stanicu presmerovala. A podľa mňa by sa i tak mala presmerovať bez ohľadu na električky. Myslím skorej by bola užitočnejšia konečná na stanici než ten okruh mestom čo teraz robí.
Myslím, že prehánať ludí cestujúcich na stanicu záchadzkou popri celom nábreží a cez celé centrum by nebolo najsprávnejšie. To radšej ten autobus.
Reply on: MiroBA #122743:
s Petržalky chodi na hl.stanicu 93-ka a ma dost husty interval tak načo ešte aj električka?
Reply on: MiroBA #122743:
"Liniek by bolo celkovo 14 (po dostavbe Petržalskej radiály 17). Z toho 8 nosných s hustým intervalom, 1 kvázi turistická a 5 doplnkových s riedkym intervalom. 13 by bolo radiálnych, 1 diametrálna špičková."

Zbytočne veľa liniek. Je lepšie mať menej liniek (kvôli prehľadnosti), ale samozrejme tak, aby obsluhovali všetky radiály a mali hustý interval.

"Doplnkové linky by mali celodenný interval okolo 20-30min a slúžili by ako výhodné spojenie niektorých ulíc v meste(Obchodná, Vazovova, Špitálska) cez ktoré nosné linky neprechádzajú z danej časti mesta. Tieto linky by nepremávali počas rannej špičky."

Podľa mňa nie je vhodné v špičke vynechávať niektoré ulice v centre. Veď práve vtedy tam chodí najviac ľudí!

"Linka 15 nosná linka - Petržalka, Nám SNP, Obchodná, Hlavná stanica

Linka 16 nosná linka - Petržalka -Šafárikovo nám. -výpomoc linke č 15 do centra mesta.

"Linka 18 doplnková linka - Petržalka - Šafárikovo námestie, jednosmerne Nám SNP, Obchodná,Vazovova,Špitálska - Šafárikovo námestie - Petržalka"

Tri linky do Petržalky sa mi zdajú byť veľa. Podľa mňa by stačili 15 a 18, pričom 18 by v úseku Petržalka - Šafárikovo nám. slúžila aj ako výpomoc pre 15.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.