Reply on: luky133 #122747:
Tak určite linka 12 by mala o to hustejší interval. A nenechal by som celú západnú časť mesta len na linke č 12. Pozornosť by som venoval i autobusovým linkám 34 a 83. Do Dúbravky som ja osobne chodil vždy 83jkou lebo električkou to bola cesta nekonečná.
MiroBA
Liniek by bolo celkovo 14 (po dostavbe Petržalskej radiály 17). Z toho 8 nosných s hustým intervalom, 1 kvázi turistická a 5 doplnkových s riedkym intervalom. 13 by bolo radiálnych, 1 diametrálna špičková.
Nosné linky by mali v špičke interval 4-6min a čo najkratšou trasou by spájali s danou časťou mesta Hlavnú stanicu alebo hlavný uzlový prestupný bod Šafárikovo Námestie.
Doplnkové linky by mali celodenný interval okolo 20-30min a slúžili by ako výhodné spojenie niektorých ulíc v meste(Obchodná, Vazovova, Špitálska) cez ktoré nosné linky neprechádzajú z danej časti mesta. Tieto linky by nepremávali počas rannej špičky.
Špičková dimetrálna doplnková linka by čiastočne spájala dve protiľahlé mestké časti(Karl. Ves - Gašt. Hájik) a vypomáhla by nosným linkám s intervalom 6 - 12minút.
Pre lepšiu orientáciu sa držím súčasného číslovania a je len orientačné.
Linka 1A nosná linka - Trasa: Karlová VEs - Tunel - Obchodná - Hlavná Stanica. Účel je prepojiť hlavne Karlovej vsi, okolie Botanickej Záhrady a PKO s Hlavnou stanicou. Do Dúbravky tento spoj viesť nie je treba, pretože pre spojenie Dúbravky s Hl. stanicou by bola autobusová určené linka napr. 34 s podstatne kratšou trasou cez Patrónku.
Linka 1B doplnková linka - trasa: Dúbravka - Tunel - jednosmerne Obchodná, Vazovova, Špitálska, Nám SNP - Tunel - Dúbravka.
Linka 2 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 3 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 4 nosná linka - Zo Zlatých Pieskov po súčasnej trase skrátená po Nám. Ľ. Štúra a cez Šafárikovo námestie naspäť.
Linka 5 špičková doplnková linka - trasa: po súčasnej trase skrátená po Karlovú Ves a Gaštanový Hájik
Linka 6 doplnková linka - trasa: Zlaté Piesky - zachádzka Žel. Stanica Nové mesto, jednosmerne Krížna,Špitálska,Nám SNP,Obchodná,Vazovova, Žel. stanica Nové Mesto - Zlaté Piesky.
Tu vystáva otázka či na Žel. stanicu Nové mesto nechať zachádzať túto linku alebo obsluhovať alebo zaviesť zvlášť dalšiu linku.
Linka 7 doplnková linka -súčasná trasa s predĺžením až do Rače.
Linka 8 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 9 doplnková linka -Po Vazovovu po súčasnej trase, ďalej jednosmerne Špitálska,Nám SNP,Obchodná,Vazovova kde by sa napojila na súčasnú trasu.
Linka 11 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 12 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 13 turistická linka - bez zmeny súčasnej trasy
Linka 14 nosná linka - bez zmeny súčasnej trasy
(Linka 17 - zrušená)
Plánované električkové linky:
Linka 15 nosná linka - Petržalka, Nám SNP, Obchodná, Hlavná stanica
Linka 16 nosná linka - Petržalka -Šafárikovo nám. -výpomoc linke č 15 do centra mesta.
Linka 18 doplnková linka - Petržalka - Šafárikovo námestie, jednosmerne Nám SNP, Obchodná,Vazovova,Špitálska - Šafárikovo námestie - Petržalka