Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslím, že největsí problémy v tolejbusové dopravě by vyřešila nová linka v trase bývalé 7/17 s jedinou vyjímkou - vedla by kolem nemocnice. Na tyto linky by bylo dobré nasadit nově zakoupené nízkopollažní trolebusy (2 vozy - interval 90 min nebo 3 int.60 minut). Jako záloha by pak sloužil jeden citibus a druhý by mohl obsluhovat linku 22.
Tím by se vyřešily problémy:
- nízkopodlažní vozy nejezdí na největší sídliště
- spojení Hájik - Vlčince
- přímé nízkopodlažní spojení nemocnice s většinou města
- mírné posílení spojení Vlčince - Žel.stanica
Nevýhody:
- riziko nepravidlenosti (kdo potřebuje nízkopodlažní spoj nebo přímé spojení, rád si počká, ostatní mohou využívat stávající linky)
- finance - kromě modernizace T-busů bych této investici dal prioritu č.1. Žádná jiná vozdla Žilina tak nutně nepotřebuje.
Juraj, vraj ste v DPMŽ ukryli sochu Štúra spred hotela Slovakia.... Nie aby ste ju niekde vymenili za nejaký trolejbus ? Máte to tam zaujímavé - najskôr exotický strom na chodbe, teraz socha.... hm...
sorry, podpichujem...
http://www.slovakrail.sk/generate_page.php?page_id=1333

Nový osobný vlak pre zamestnancov KIA

Keďže väčšina zamestnancov automobilového závodu Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom na prepravu do a zo zamestnania využíva vlaky, Železničná spoločnosť Slovensko a.s. (ZSSK) zaviedla od 3. apríla nový osobný vlak zo Žiliny do Vrútok, Martina a Hornej Štubne. Nový osobný vlak bude odchádzať zo Žiliny o 16.30 h, vo Vrútkach bude o 16.52, v Martine o 17.13 h a v Hornej Štubni bude o 17.59 h.
Doteraz mohli zamestnanci závodu Kia zo Žiliny do Vrútok cestovať po skončení zmeny len jedným osobným vlakom, ktorý odchádza zo Žiliny o 16.04 h. Tento vlak bude síce naďalej jazdiť, ale len po Vrútky, a nie až do Hornej Štubne. Denne ho využíva až 230 cestujúcich.
Zamestnanci, ktorí dochádzajú z oblasti Kysúc, Považia, Liptova, Oravy a Turca do závodu KIA Motors Slovakia využívajú na prepravu do Žiliny a Varína, odkiaľ ich podnikové autobusy odvezú až do závodu, prevažne vlaky.
V prvý týždeň využilo nový vlakový spoj 215 cestujúcich denne, z čoho bolo 80 % zamestnancov práve závodu KIA.
Reakcia na: Jakub #8023:
Bravo, pani Prekopova.
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_15/str_5.html#5/8:

Mesto Žilina, Spoločný obecný úrad v Žiline na úseku územného konania a stavebného poriadku oznamuje verejnosti začatie konania verejnou vyhláškou o zmene právoplatného územného rozhodnutia a jeho nahradení podľa § 41 stavebného zákona na stavbu Aupark Žilina - Shopping Center na Nám. Ľ. Štúra v Žiline, prípojky a prekládky inžinierskych sietí, dopravné napojenie. Ústne konanie sa uskutoční 2. 5. 2006 o 9. h v budove MsÚ v Žiline, Nám. obetí komunizmu č. 1 na prízemí vo veľkej zasadačke. Oznámenie o začatí konania je vyvesené na verejnej tabuli Mesta Žilina.


Ing. Eugen Kozáček, vedúci oddelenia
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2006/zv_15/str_5.html#5/9:

AD: Najvhodnejší variant riešenia dopravy na Hájiku ešte nie je na svete, úvahy o ňom áno


AD: Reakcia na článok v ŽV č. 13/206, strana 5 pod názvom „Najvhodnejší variant riešenia dopravy na Hájiku ešte nie je na svete, úvahy o ňom áno„ keďže informácie, ktoré v ňom uvádza pán Klačko s podporou pána Janušeka sú nepresné a zavádzajúce:


1. Pán poslanec D. Klačko mi v článku vyčíta, že som sa so svojimi pripomienkami k termínom prieskumného autobusu neobrátila na poslancov, ale na médiá.


Pravda je taká, že dňa 16. 2. 2006 som sa na ôsmich poslancov (čo je viac ako štvrtina počtu poslancov MZ) obrátila listom, v ktorom som vyjadrila za seba i ďalších rodičov názor na termín a čas odchodov prieskumného autobusu. Všetky argumenty som spísala na základe požiadavky poslanca M. Janušeka, predsedu výboru č. 5, ktorý ich uznal v našom telefonickom rozhovore za oprávnené a takto spísané mal v úmysle, podľa vlastných slov, predložiť ich na blížiacom sa zasadnutí mestského zastupiteľstva dňa 20. 2. 2006, pretože, ako ma informoval, termín i časy odchodov prieskumného autobusu navrhol samotný DPMŽ, čo však v spomínanom článku pán Janušek neuviedol, naopak, pán Klačko podal v článku pre mňa novú informáciu, že termíny a časy odchodov prieskumného autobusu navrhovali poslanci za sídlisko Hájik.


A keďže médiá opakovane vyzývali občanov, aby vyjadrovali svoje názory aj čo sa týka dopravy v meste, tento list som v kópii zaslala aj im. Z médií som mala spätnú odozvu, že list bol faktický, pripomienky logické a môj názor preto jednoducho uverejnili. Čo je na tom zlé a čo sa na tom nepáči pánom poslancom? List v plnom znení uverejnili MY Žilinské noviny č. 7/2006 zo dňa 20. 2. 2006 a útržkovité časti ŽV v č. 11/2006. A nielen médiá uznali túto argumentáciu, ale i ľudia bývajúci na Hájiku, Vlčincoch i v Závodí. A pokiaľ si páni poslanci občas prečítajú mestský internetový portál, desiatky ľudí sa v diskusii vyjadrili v podobnom duchu.


2. Poslanec D. Klačko uvádza, že som v liste tvrdila, že „občania Hájika neboli o prieskume informovaní“. Veta vytrhnutá z kontextu, ale hlavne nepravdivá. Na základe osobných skúseností, keďže sa denne stretávam s množstvom ľudí, som pravdivo a ako fakt uviedla, že „ľudia o prieskume nevedia„ (jednoducho si oznam nevšimli) a takto som citovaná i v ŽV č. 11/2006. A to je veľký rozdiel oproti tomu, aké tvrdenie mi vložil do úst pán Klačko.


V liste uvádzam, že jeden týždeň z prieskumu sú prázdniny, čo bola pravda a tiež fakt, že popoludňajší spoj odchádza o 13.30, kedy väčšina detí len končí vyučovanie a teda ho nestihne, čo bola tiež pravda. Aké teda nepravdy a neserióznosť? Poslancom som za ich snahu rokovať s DPMŽ a ochotu doriešiť dopravné spojenie Hájik - Vlčince a spať k spokojnosti občanov v závere listu poďakovala a vôbec som tým nespochybňovala aktivity ani jedného z nich.


Nedá mi tiež nezastať sa škôl na Vlčincoch, ktoré boli v článku dosť ostro napadnuté zo „zlanárenia„ žiakov z Hájika a príslušných až miliónových finančných príspevkov (pravdepodobne tým boli myslené dotácie, ktoré školy v súčasnosti dostávajú na žiaka).


Vážení a milí, aj moje všetky deti navštevovali a navštevujú školy na Vlčincoch, a nie preto, že by ich niekto „lanáril„, ale preto, že to bolo naše slobodné rozhodnutie, pretože:


- keď dcéra a syn nastúpili na školskú dochádzku v ZŠ Hájik, triedy boli preplnené (syn ako druhák mal 35! spolužiakov)


- škola nemala telocvičňu


- v škole sa nevyučoval cudzí jazyk


- z kapacitných dôvodov mohli deti navštevovať školu na Hájiku len po 4. ročník.


Dnes je situácia, samozrejme, lepšia, avšak mnoho detí, ktoré museli po 4. ročníku z kapacitných dôvodov zo ZŠ na Hájiku odísť, dnes jednoducho len dokončujú školskú dochádzku v škole, ktorú si vybrali a často práve na Vlčincoch, lebo im svojou kvalitou a zameraním vyhovovala.


Je totiž realitou, že na Vlčincoch sú špecializované školy (ZŠ sv. Gorazda - mimoriadne nadané deti, Karpatská - plávanie, Martinská - volejbal, Varšavská - osemročné gymnázium). To tam deti nemajú chodiť len preto, že sú z Hájika a aby nemohli byť obvinené, že boli školami zlanárené, ktoré vlastne vyvolali problém dopravy, ako sa uvádza v článku?


Touto cestou vedeniu škôl i pedagógom vyjadrujem vďačnosť za ich prácu a tiež podporu v ďalšej práci. Verím, že spoločnú reč a riešenie s DPMŽ nájdu.


A na záver, bez toho, aby som sa k tejto téme už vracala, môžem oboch pánov poslancov ubezpečiť, že mojím postojom v živote i v práci je a zostane pravda, objektívnosť a spravodlivosť a skôr ako vyjadrím svoj názor, informácie si vždy overím a za pravdou si stojím. A reakcii pána Janušeka a Klačka nerozumiem, pretože môj dobrý úmysel, ako je aj z listu jasné, bol ich aktivity zmysluplne podporiť. Ale asi obom vyhovuje, keď sa občania o dianie v meste jednoducho nezaujímajú.


M. Prekopová
Reakcia na: Jakub #8019:
Samozrejme, že nehovorí 🙂 Bratislavskú databázu nahovorila televízna hlásateľka a košickú priamo jedna zo zamestnankýň DPMK.

Poznámka: Predmetná zamestnanyňa DPMK nie je súčasne televíznou hlásateľkou ?
Reakcia na: Papyr #8020:
Veď také niečo sa už dávno plánovalo, viď #3611.
Reakcia na: Jakub #8019:
Ale sak v Ziline su dve radia, Frontinus a Zilina, ked si dobre pamatam, tak by mohol niektory z hlasatelov nahovorit peknym jasnym rozhlasovym hlasom tie hlasenia, nie?
Reakcia na: Vladimír #8018:
No ja som samozrejme myslel MHD, ale to naozaj nehovori ta ista osoba? Ved mne sa to bratislavske zdalo identicke s kosickym... ❓
Reakcia na: Jakub #8017:
Počkaj... ale teraz máš na mysli železničné hlásenie? Lebo len to je v BA a v KE rovnaké. Hlásenie zastávok v MHD samozrejme nahrávali celkom odlišné osoby. Alebo si nerozumieme?
UZ dlhsie mali byt nove hlasenia vo vozidlach MHD, ale nie su... Preto ma napadlo, ci by sa nemohli pouzit tie, co su v Bratislave alebo Kosiciach - mne sa ten hlas paci (ovela lepsie ako tie "pohrebne spevy" dnes) a snad by nikto zase nemal poznamky, ze vyslovnost nie je spravne slovenska a pod., kedze to funguje v oboch mestach, takze tam hadam nikto nenadava, ze je to s blavackou alebo vychodnarskou vyslovnostou ? .
Reakcia na: Miro #8004:
Mas pravdu, je to tam zle a stale na to upozornujeme. Po dvojrocnej zarucnej lehote, kedy sa o system staral DPMZ, si to zobrali sami a takto to vyzera. A este sa k tomu rozdelili a vnutorne preorganizovali, nie je poriadne jasne, kto to ma tam u nich na starosti, vie sa len, ze s kazdou somarinou /vratane objednavky ci faktury za 4 tis./ musia bezat do Kosic alebo Blavy. Vybavujeme to az na ich najvyssich miestach, aby sa to pohlo a dalo do poriadku.
Reakcia na: Miro #8004:
cestoval som v nedeľu vláčkom a moje postrehy:

-> chrapľavý a nevýrazný hlas z hlásiča, miestami nebolo rozumieť nič

-> cestujem na JUNIORPAS, a tak ma cesta do Bytčice vyšla na 7 Sk a pre môjho psa 6 Sk, čo je stále menej než MHD

-> tiež bol slušne naplnený, na moje prekvapenie ?
Reakcia na: Miro #8004:
zatiaľ sa železnice nezapojili do systému zúčtovania, takže nie je možné použiť akékoľvek karty.... ale časom sa možno železnice rozhýbu.... ?
Reakcia na: E499.3056 #7983:
Ale na druhej strane, všetky autobusy MHD vo Viedni jazdia na CNG a nemám pocit, že by im to tam akosi často horelo. Nebude to tým, že u nás je väčšina vozidiel na CNG prestavaná zo starých pôvodne naftových autobusov?

Re #7984 skarpo: No aby si nebol prekvapený.

Re #8011 URBINO: Si ma predbehol, aj ja som ho už asi pred hodinou videl. ?
Reakcia na: S499.1023 #8008:
jasné, že dodávateľ je len nadšený, ale ja to rozoberám aj z iných pohľadov... ?
klbak 207 uz v premavke s cestujucimi,dnes na L:4
Reakcia na: kubik #7980:

"Sice nie trolejbusmi,ale tam je nosnikom autobusova doprava."

Kde? V Prešove? Priateľu, tam mali trolejbusy vyše 50%-tné výkony už v dobe, keď u vás nejazdil ani jeden...

Re #7985 kubik: Si si istý prvou vetou? Bratislava len nedávno mala tender na nové trolejbusy a hlavným kritériom bola cena. Vyhrala Škoda...

😉
Reakcia na: Miro #8004:
Mozno by sa mohlo zo skratky ZRIDS vypustit pismeno I. Integrovana doprava ma totiz jednotnu tarifu a mimochodom aj jednotne cestovne listky.

Ale zabudol som, ze tu je slovo tarifa tabu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.