Ja o tej unifikacii viem,len nechapem jednej veci,ze Citelis je skoro o milion drahsi,ved tymto by sa za Solarisy usetrilo celkom slusne.A este k tomu su to variabilnejsie a spolahlivejsie.Napriklad si zober Ostravu--tiez tam mali len Karosy a Skody,ale teraz presli na Solaris-Kosice to iste...viem o tom,ze u nas je to take konzervativne a proste si to neuvedomia a asi to tak nebude,ale ked sa tak uz niekde ucinilo,tak nechapem,preco u nas nie!?
Druhym faktom je,ze Solaris uz asi nikdy neskrachuje,ved robia autobusy a trolejbusy do celej Europy...Skoda maximalne pre Cesko a Slovensko...aj to len par podnikov,ved BA kupuje predsa autobusy zn.Solaris a tento 25Tr si myslim,ze je len taky "vyhonok".Skoda moze velmi rychlo skoncit...tak ako Ostrovska,tak aj tato.
Dalsia vec je to,ze Solaris ponuka aj moznu alternativu 15 metroveho vozu...Citelis nikdy 15 metrovy nebude,vyzeral by komicky ? .Konstrukcne by sa to asi nedalo.
Tolko moj nazor,no kolko ludi,tolko chuti...kazdy mame na to odlisny nazor.Keby som bol ja,kto rozhoduje...kupujem Solaris,lebo su to osvedcene a spolahlive vozidla...len ja o tom nerozhodujem.Tolko len moj nazor... ?
Zabúdaš na základné fakty : DPMŽ má autobusový park jednej značky - Karosa, trolejbusový park jednej značky - Škoda, nové trolejbusy Škoda 24Tr a 25Tr sú v podstate Citelisy s elektrickou výzbrojou a nakoniec DPMŽ je autorizovaným servisom Karosy. Ešte stále si myslíš, že tu má šancu Solaris trolino ? ?
Podla mna afera CNG to je par ludi, ktory si chceli zarobit. Je pravda, tento pohon je lacnejsi, plynofikacia stoji milion, ale zober si, ze je aj nebezpecnejsi! Kolko plynakov vyhorelo (mimo TAMBUSOV, tie su dieslove a tiez vybuchuju jedna radost..)
Takze ostanme pri nafte. A teraz si zober. Podnik nakupuje naftu v litroch, tak preco by mal objednavat m3 plynu pre jedno, dva - tri vozidla?
Pozeral som ceny...tie Citelisy sa neoplatia,ved su skoro o milion drahsie nez Solarisy!!!A navyse konstrukcne vychadzaju zo starych Heuliezov a Renaultov z roku 1989.A navyse Solaris je kvalitnejsie a variabilnejsie vozidlo. ?
Myslim,ze by sa hodilo aj nakup CNG busov,neuvazuje s nad niecim takym??Podla mna by nebolo zle kupit napriklad Agoru CNG alebo polskeho MAN-a na plyn.
Hej...to je pravda,ale myslim si,ze by to nebolo az take hrozne.Z mnoho nasich trolejbusov uz sa pomaly stavaju vraky.Tie po dobrej GO vyzeraju celkom dobre,ale tyka sa to iba 201,203 a 206.Ostatne Tr za moc nestoja...TrM 230-234 uz tiez su dost poznacene plnym nasadenim(vzadu textil na sedackach prakticky neexistuje).235-243 su na tom relativne dobre.
Zacinam pomaly citit smad po novych vozoch...najma nizkopodlaznych...ved sa pozrime napriklad na PO alebo KE...tam sa to ligoce nizkopodlazakmi.Sice nie trolejbusmi,ale tam je nosnikom autobusova doprava.Osobne si myslim,ze by sa co najskor malo zacat,ked si pozriem,aky mame trolejbusovy park,je to na zaplakanie...staci sa ist pozriet do Polska alebo dokonca do Ostravy a hned je to vidiet.
A este dalsia vec: presovske 15Tr su z roku 1988 (1 kus) a 1991 (2 ks) a cely svoj zivot stravili v plnom nasadeni v Presove. Ich technicky stav bude teda zodpovedat veku, bez rekonstrukcie by to boli asi najvacsie vraky v Ziline. Tak neviem, ci by to stalo za to.
No asi takto: ak v ramci rekonstrukcie vasich 15Tr sa meni aj elektricka vyzbroj, tak mozete presovsku 15Tr jednoducho nechat zrekonstruovat so zmenou el. vyzbroje. Potom by mala jazdit na vase, zvysene napatie.
Je to trochu nefer, lebo 750-voltove trolejbusy bez problemov jazdia na 600V sieti (dokonca v Bratislave ich niekolko maju), ale 600-voltove nejazdia na 750V sieti.
Ale kazdopadne, v Banskej Bystrici im neuzitocne stoji nejakych 22 kusov 15Tr-iek na 750 V, tak skuste tam
A este jedna poznamka: nie som si isty, ci ste v Ziline vzhladom na mlady vek vasej trol. prevadzky mali nejake 15Tr s napravami Raba. Mne sa zda, ze u vas su len napravy HN2. Tak si vas dovolujem upozornit, ze Presov vyraduje a Bystrica susi na dvore hlavne trolejbusy s napravami Raba, ktore su pri jazde o znatelne hlucnejsie, nez napravy HN2.
"Tým pádom vzniká situácia, že každé ráno je tento trolejbus na tomto spoji preplnený a je až nekultúrne v takomto preplnenom spoji cestovať. Vyrovnať sa tomu môže už asi len linka č.39 v Bratislave!! Chcem sa preto spýtať niekoho (možno by mi vedel na to odpovedať Juraj), dokedy to takto bude???"
Uz to tak dlho nebude, tohto roku sa planuje pokles prepravenych osob o dalsich 10% a tym sa preplnene vozy trochu uvolnia ? ?
DPMP v roku 2006 vyradí dva trolejbusy Škoda 15 Tr. Ďalší, ktorý bol vyradený ešte v roku predošlom, ešte stále stojí nepovšimnutý v areáli a DP sa ho márne pokúša predať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
E499.3056
Takze ostanme pri nafte. A teraz si zober. Podnik nakupuje naftu v litroch, tak preco by mal objednavat m3 plynu pre jedno, dva - tri vozidla?