Nevyhorelo žiaDNE VEĽKÉ MNOŽSTVO PLYŇÁKOV A HLAVNE - žiadny PRI POŽIARI NEVYBUCHOL. To je dôkaz toho, že plynové autobusy sú robené mimoriadne bezpečne, Vaša Obmedzenosť!
Už sme trochu mimo MHD, ale keď sme u tých pantografov, tak pred takými asi 10 rokmi tu jazdila mdzi Čadcou a Žilinou súprava, kde na jednom konci bola namiesto pantografu r.460 bobina r.140. Potom boli české pantografy predisponované viac na západ a slovenské na východ.
Dnes som sa odviezol rajeckou Ančou na zastávku Solinky a tak si dovolím uviesť pár postrehov.
1. Na stanici v Žiline sú oproti sebe dva automaty, jeden pre ŽRIDS a druhý novučičký patrí ZSSK. Lístok som si kúpil v tom pravom, hádajte prečo? Pretože som platil 8 Sk, zatiaľčo ŽRIDS pýta za tú istú cestu 10 Sk. Do Bytčice je to u oboch po 12 Sk, na väčšiu vzdialenosť je lacnejší ŽRIDS ?
Mimochodom, na tom ZSSK automate je miesto označené "Tu priložte kartu" a logom Emtest. To sa tam dajú použiť karty SAD, či majú v ZSSK vlastné karty?
2. Príjemne ma prekvapilo, že vláčik bol slušne naplnený, najmä na zastávke Záriečie nastúpilo dosť ľudí. Obsadené boli všetky miesta na sedenie, niektorí aj stáli. Aj na Solinkách vystupovalo takých 10-15 ľudí. Je vidieť, že aj v rámci Žiliny si získava svojich cestujúcich.
3. Keď som išiel Ančou pred nejakým časom, tak pri odchode zo stanice Žilina sa z reproduktorov ozvalo privítanie, želanie príjemnej cesty a poďakovanie za využitie služieb ŽRIDS. Teraz už nie. Ozvalo sa len "Nasledujúca stanica Žilina - Záriečie".
4. Zastávku Solinky zrejme ešte stále nemajú v palubnom počítači, pretože pri odchode zo Záriečia sa ozvalo len "Nasledujúca stanica" a pri príchode na Solinky nič.
5. Ľudia sa učia počítať, koľko ich cestovanie vyjde, počul som, ako chlapík vysvetľoval spolucestujúcim, že autobus z Rajca do Žiliny a späť ho vyjde 62 Sk a vlak 44 Sk, takže mu zostane ešte na pivo ?
Áno, je to opora bývalého mosta cez Váh. Pred výstavbou Ľavobrežnej a rekonštrukciou terajšieho mosta bola taká istá opora aj na žilinskom brehu a približne v tretine toku Váhu bližšie k Budatínu bol ešte jeden pilier. Medzi dnes zachovanou oporou a týmto pilierom ešte pred takými 15-20 rokmi bolo jedno mostné pole oceľového oblúkového mosta, ale už dávno nepoužívaného.
Okrem tej opory je na budatínskej strane vedľa krčmy vidieť aj zvyšok cesty, ktorá na most viedla. Dnes na nej stojí taká betónová búdka, tuším trafostanica.
Na nejakých starých pohľadniciach by sa ten most určite mal dať nájsť.
mam dve historicke otazky
1. mam take nejake matne spomienky, ze na trati ZA - CA kedysi jazdili vlaky s poschodovymi vagonmi. je to pravda, alebo si to pletiem s inou tratou?
2. cez Vah smerom na Brodno je cestny+pesi most, vlavo od neho je zeleznicny most a vpravo je na pravom brehu nieco ako zvysok mosta. vie mi niekto povedat ci tam skutocne bol nejaky most?
Ano, so vsetkym suhlasim, len som chcel upozornit, ze Citelis nemusi byt nutne o milion drahsi. Aspon v Presove nebol. Tam keby totiz dali cenu o milion vyssiu ako Trollino, tak nabeton prehraju. DP by totiz nedokazal vysvetlit mestu (svojmu majitelovi), preco ich kupil.
Diki,o tomto som vobec nevedel...to je strassne,ten biznis dnes...inac,tie rodziely su presne na mieste,o com Papyr pisal,viem...aj z mnohych vlastnych skusenosti... ?
By ma zaujimalo,ako to riesia v Ostrave alebo v Kosiciach s Karosou,kde sa prevazne uz dodavaju Solarky...
Aby sme si rozumeli, keby som ja osobne mal vyberať medzi Š 25Tr a Solarisom Trolino 18, tak uprednostním Solaris hlavne kvôli možnosti pohonu dvoch náprav, čo Š 25Tr neponúka. Ale v podmienkach DPMŽ vzhľadom na spomínané skutočnosti vidím reálnejšie Š 25tr. A to nehovorím o zákulisných ťahoch Karosy - pozri príspevok 14938 od Papyra v bystrickej sekcii.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
1. Na stanici v Žiline sú oproti sebe dva automaty, jeden pre ŽRIDS a druhý novučičký patrí ZSSK. Lístok som si kúpil v tom pravom, hádajte prečo? Pretože som platil 8 Sk, zatiaľčo ŽRIDS pýta za tú istú cestu 10 Sk. Do Bytčice je to u oboch po 12 Sk, na väčšiu vzdialenosť je lacnejší ŽRIDS ?
Mimochodom, na tom ZSSK automate je miesto označené "Tu priložte kartu" a logom Emtest. To sa tam dajú použiť karty SAD, či majú v ZSSK vlastné karty?
2. Príjemne ma prekvapilo, že vláčik bol slušne naplnený, najmä na zastávke Záriečie nastúpilo dosť ľudí. Obsadené boli všetky miesta na sedenie, niektorí aj stáli. Aj na Solinkách vystupovalo takých 10-15 ľudí. Je vidieť, že aj v rámci Žiliny si získava svojich cestujúcich.
3. Keď som išiel Ančou pred nejakým časom, tak pri odchode zo stanice Žilina sa z reproduktorov ozvalo privítanie, želanie príjemnej cesty a poďakovanie za využitie služieb ŽRIDS. Teraz už nie. Ozvalo sa len "Nasledujúca stanica Žilina - Záriečie".
4. Zastávku Solinky zrejme ešte stále nemajú v palubnom počítači, pretože pri odchode zo Záriečia sa ozvalo len "Nasledujúca stanica" a pri príchode na Solinky nič.
5. Ľudia sa učia počítať, koľko ich cestovanie vyjde, počul som, ako chlapík vysvetľoval spolucestujúcim, že autobus z Rajca do Žiliny a späť ho vyjde 62 Sk a vlak 44 Sk, takže mu zostane ešte na pivo ?