Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #7712:
ale teraz na dolezitejsiu temu.Davnejsie si sa Juraj pohraval s myslienkou,osadzovania dig.tabul na vybrane zastavky.Uvediem priklad:cestujucemu,ktory caka na zel.stanici pri VsZP,pred nosom ujde 14stka.Teraz musi urobit par krokov a prejst na druhu stranu,pozriet sa,kedy ide 4ka.Taka ista situacia plati na Hurbanovej urad prace,tesco,pri policii tam tie zastavky sice nie su az tak daleko od seba vzdialene a na stur.namesti.Tu vsade by sa tie tabule osvedcili,napr.jedna je taka v Blave na hl.stanici
http://www.rg.com.pl/oferta.html?lang=pl&id_kat=31
ak este mozem,uz ste sa rozhodli,ako nalozite s 10timi mil.,ktore mate tento rok na investicie?Dakujem
Reakcia na: Juraj #7704:
dakujem za vysvetlenie,to ma napadlo,lebo som si spomenul na,urcite si spominate,linku 25 z Teplicky,cez stanicu,Celulozku,az do Visnoveho a rozmyslal som ci je efektivnejsie a ekonomickejsie mat dlhu linku,ktora zachytava znacnu cast uzemia,alebo dat kazdej obci svoj bus,ako to je teraz,ked sa odtrhli od mesta.Aj ked,neviem si predstavit,ze by SADka prevadzkovala spoj trebars Divina-stanica-Rajec.
Reakcia na: Miro #7710:
Samozrejme. Vodici maju v premiovych ukazovateloch aj dodrziavanie CP. Vzdy, ked sa nieco stane, to hlasia na dispecing a aj zapisu do listu o prevadzke vozidla.
Reakcia na: Juraj #7705:
Len taká otázka na okraj - hlásili vodiči závadu na signalizácii na dispečing DPMŽ? Majú takúto povinnosť? Myslím, že by mali, už kvôli ospravedlneniu meškania.
Reakcia na: skarpo #7703:
Nikto nemá právo porušovať zákon, snáď len v prípade, že by išlo o záchranu života. Správny postup je zostať na červenú stáť a ak je zrejmé, že je signalizácia nefunkčná, volať políciu. Polícia je povinná čo najskôr situáciu riešiť.
Ako je to v praxi, si popísal vo svojom príspevku.
Zasadanie Mestskeho zastupiteľstva v BB 28. 2. 2006,
sprava o prevadzkovani verejnej dopravy a buducnosti trolejbusov na uzemi mesta BB:

http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=1764
Reakcia na: Pišta #7706:
O zastavkach nerozhoduje DP sam, musi pri tom byt aj mesto /odbor dopravy/ aj policajti. Takuto ziadost treba poslat na MsU, odbor dopravy s patricnym zdovodnenim.
Juraj, skús popremýšľať nad posunutím zastávky Bánová - Oslobodenia nejakých 100m bližšie k mestu z jedného dôvodu - zastávka je situovaná takmer priamo v zákrute a je len sila náhody, že doteraz sa tam nestala nehoda, nakoľko autobus zastaví rovno na ceste a pred pravotočivou neprehľadnou zákrutou. Viem, zastávka má svoje historické korene, ale v tomto prípade by mala byť bezpečnosť prvoradá.
Reakcia na: skarpo #7703:
Len taka malicka otazocka. Keby si bol vodic ty /a je jedno, ci si v skodovke sam alebo v klbaku so 120 cestujucimi za chrbtom/, isiel by si na cervenu na pokazenej krizovatke alebo pokazenych rampach? Lebo staci, aby sa taki dobrodinci nasli dvaja a ten druhy by do teba buchol /v tom chaose pravdepodobnost hraniciaca podla Murphyho s istotou/ mas ako sukromna osoba na krku prokuratora za verejne ohrozenie a ziaden zamestnavatel ta z toho nevyseka.
Reakcia na: URBINO #7699:
Tento system sa samozrejme nehodi pre linky mimo sidlisk, na tie staci fakt centrum len 'liznut' na 1-2 zastavkach. Keby to obchadzalo cele mesto, okrem enormneho narastu vzkm by to nemalo zmysel, pretoze pri tom /oproti sidliskam relativne malom/ pocte cestujucich by na kazdej zastavke nastupovalo len par ludi.

Tie okruhy na Tb linkach su o.i. aj preto, aby aj kvolo prestupu huste linky z kazdeho sidliska zachytili kazdu Ab linku, ktora zachytava len cast okruhu. Inak by sme sa dostali k situacii, ze z kazdeho miesta v ZA na kazde by ti nestacil 0-1 prestup, ale boli by niekde i 2 alebo mozno aj 3, co by bola hlupost. Takto to teraz pripravuju v Nitre a trojnasobne prestupovanie im nezachrani ani 1 korunove prestupne.
Príbeh z dnešného rána.

Nastúpil som do spoja linky 26 odchod 6.13 zo zastávky Rosinská, Plemenársky podnik. O 6.17 autobus dorazil na križovatku Košická-Pri Celulózke (pod Vlčincami). Zaradil sa za vozidlá DPMŽ liniek 24 a 31 čakajúce na výjazd do križovatky. Signalizácia bola nefunkčná, svietila červená. Vytvorila sa kolóna vozidiel cez Celulózku až po križovatku na Rosinkách. Aj z Košickej ulice v smere od centra postupne zastavili 3 vozidlá DPMŽ. Napriek tomu ostatné vozidlá prechádzali cez križovatku v oboch smeroch aj napriek nefunkčnej signalizácii. Postupne naše vozidlo obehli 4 autobusy SAD Žilina na prímestských linkách z Višňového, Rosiny a Strečna aj vozidlá IAD. Dokonca nás obehol následný spoj linky 26 s odchodom o 6.30 zo zastávky Rosinská, Plemenársky podnik. O 6.45 sa dostavilo auto PZ a príslušníci PZ začali riadiť dopravu. Až vtedy konečne autobusy DPMŽ vyprázdnili priestor križovatky. Môj autobus sa na zastávke železničná stanica naplnil tak, že na následných zastávkach (hlavne Hurbanova a Hálkova) sa z neho nedalo vystúpiť ani doň nastúpiť. Do práce som sa dostavil o 30 minút neskôr. Autobus, ktorým som cestoval, bola Karosa B732, #68, ZA 734 AH.

Otázka : majú vodiči DPMŽ zákaz porušiť dopravné predpisy pri nefunkčnej svetelnej signalizácii na križovatke ? Ak by vyriešenie situácie trvalo nie 30 minút, ale 2 hodiny, budú tieto vozidlá stáť 2 hodiny v križovatke ?
Reakcia na: Juraj #7701:
Re: este k predoslemu prispevku. I to znizenie poctu vzkm v novom systeme nie je znizenim, lebo pri tych milionoch vzkm je rocne znizenie cca 23 tis. km, ktore ked navysim o skolsky spoj, tak je to vlastne takmer na kilometer identicke s predchadzajucim obdobim. Takze pocet vzkm ostal, ale sa zvysil pocet spojov. Je to tym, ze tie spoje su kratsie, nie viac ako 20km dlhe na byvalej 7/17.
Reakcia na: Papyr #7691:
Tvoj vypocet ma logiku iba za tvojich predpokladov a tie nie su totozne s predpokladmi mojho vypoctu. Naviac si tam vniesol niekolko dalsich premennych, ktore su trochu na vode.

===Presovske jazdy na mesacnik vs. zilinska ciop.karta. Odmyslim este tvoje stare vnimanie oznacovania, ked bolo treba bezkontaktnu CK vyberat a vsuvat do oznacovaca, dnes vacsina ma CK v penazenke alebo v puzdre s obciankou alebo dokonca "priklada" len svoju 'buzitasku', castokrat sa len opre vetrovkou o oznacovac a to odpipa.

=== Zakialco v ZA mnohi nevyjazdia deklarovanych statistickych 80 jazd, v PO ich takmer isto vyjazdia, minimalne na tzv. jednozastavkovych jazdach. Naviac kedze tieto kupony su 'neobmedzene', urcite je skupina cestujucich, ktori vyjazdia viac ako 80 jazd a ti poctom kompenzuju pocet pod 80. Takze ja by som si vobec nebol isty 100 zaplatenymi, ale neodvezenymi jazdami, tzn. mrtvymi dusami.

=== Tiez sa mi vobec nezda pocitat kazdy polhodinovy listok za 2 jazdy. Moze tam byt urcite percento, kde sa tie 2 jazdy vykonaju, ale urcite nie KAZDY.

=== Cierni pasazieri, suhlas, neratajme ich.

=== V presove ratas zaplatene ale neprevezene jazdy vo vyske 10% vsetkych ciest, co by napr. pri 25 mil prepravenych osobach rocne znamenalo 2 500 000, comu neverim. Na druhej strane absolutne ignorujes skutocnost, ze aj v ZA, i ked v omnoho mensom meradle su tiez nevyjazdene jazdy na CK, tiez nie kazdy, kto si nabije 80 ci 240 jazd ich 100%-ne vyjazdi a ak tychto chceme ratat, tak v oboch pripadoch.

=== Cislo 80 jazd som pouzil nie z vlastnej hlavy, ale preto, ze taka je metodika pocitania prepravenych cestujucich urcena Statistickym uradom pre vsetky mesta, kde sa nepocitaju jednotlive jazdy.

=== Dochodcovia v Ziline necestuju za korunu, to si mylis so ZTP, ktorych si ani v PO neratal.

===Trzby za predane listky aj v ZA aj v PO zodpovedaju trzbam v minulom roku.

===Tvoja schema 'automatickeho' znizovania vykonov vzkm voci skutocne prepravenym osobam iba cez jednoduchu redukciu spojov tiez celkom nezodpoveda skutocnosti, to by takto bolo naozaj primitivne. Robi sa to mnohymi inymi sposobmi, napriklad pocet spojov ostane, ale sa niektore skratia, napr. nie kazda L27 zo Zastrania chodi az do Zavodia, alebo nie kazda L24 z Trnoveho chodi az do Strazova, pricom pocet spojov ostava, atd atd. Dokonca sa daju znizit vzkm i so sucasnym narastom poctu spojov, vid priklad Hajika dnes. Ale to je na dlhu a velmi teoreticko-prakticku debatu, kde sa uz nedaju porovnavat nielen PO so ZA, ale dokonca vzajomne jednotlive linky v kazdom meste samostatne.
Reakcia na: TeBeCe #7697:
Vďaka.

Re #7699 URBINO: Z konečnej na konečnú asi nikto, ale napr. do škôl v Bytčici sa vozí mnoho žiakov z Kysuckej, kde vystupujú z prímestských busov (lebo na stanicu to majú drahšie). A takýchto podobných kombinácii by mohlo byť viac.
Rozdelením liniek by sme sa dostali k tomu (ako aj u rozdelení TB liniek), že po mestskom okruhu bude krúžiť mnoho poloprázdnych autobusov. Kým v dnešnej dobe linka z Bánovej a Chlmca centrum len lízla cez zastávku Hurbanova podľa tvojho návrhu by robila každá celé kolo = viac kilometrov = viac autobusov = väčšie náklady.
Reakcia na: Juraj #7681:
uz je jasne,ako argumentujes,cisla nepustia,takze prieskumne vozidlo dojazdi a finito.Zaujimalo by ma Juraj,ako budes reagovat:kolko ludi sa vezie L.21 z Banovej do CHlmca?kolko L.22 priamo z Brodna do Bytcice?L.24 zo Strazova do Trnoveho?atd. podla mna asi ani jeden.Nebolo by teda dobre,aby kazda obec mala svoju linku a pravidelny int. a ako su zaokruhovane trol.linky,zaokruhovat aj busy?Napr.L.21 Banova-centrum-Banova,L.12 Chlmec-centrum -Chlmec,L.24Strazov-centrum-Strtazov,L.25Trnove-centrum-Trnov
e,atd.Nie som odbornik,ale asi to bude kravina.Dik.
Reakcia na: Valec #7694:
No vidis, tomu sa hovori psychologia zakaznika, a presne to by mal spravny ekonom reflektovat. V Ziline nereflektuje.
Reakcia na: TeBeCe #7695:
a Axer je tiez Euro 3, takze nastupcom jeho bude tiez asi Arway... http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=200
Reakcia na: Valec #7694:
BTW, v mesiaci marec si spravím taký súkromný dopravný prieskum, že koľko jázd v BA by som pri žilinskej tarife nespravil a koľko by som v ZA pri bratislavskej tarife spravil naviac. Ešte neviem, či ma to bude baviť celý mesiac ale o výsledkoch budem informovať. ?
Reakcia na: Valec #7692:
Axer je vlastne C 956, co je verzia urcena na dlhsie trasy, C 954 je na take lokalne, preto ma aj jednoduchsiu vybavu
Reakcia na: Papyr #7693:
Ešte by som len doplnil z vlastnej skúsenosti: Keď som bol pred pár rokmi mesiac chorý a počas tejto doby som s výnimkou 2 dní (preprava do nemocnice a späť) nepoužil MHD, vôbec som nerozmýšľal nad tým, že som zaplatil za niečo, čo som nevyužil. Keď mi v ZA po prvom štvrťroku prepadlo 20 jázd (lebo som neodhadol ich počet), tak ma to škrelo ešte celý ďalší mesiac.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.