Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
re #743, miro:
asi by bolo treba donutit zssk, aby zacali s rozumnou dopravou do rajca. pokial sa to nepodari, tak zalozit vlastnu firmu, ktora to bude vediet, najlepsie v hodinovom taktovom intervale.
len nech sa to preboha nepodoba na brks! to je este horsie ako zssk, pretoze vozit 5parov vlakov v pracovne dni, to ma od dopravy.
re #743, miro:
zssk je banda hrobarov, co pochovavaju zeleznicnu osobnu osobnu dopravu.
stale ziju v tom, ze nik iny, len oni mozu jazdit, ale zabudaju, ze vsetko, s cim jazdia nie je ich, lez statne a oni to len spravuju. natiska sa vsak otazka: ako? rad by som totiz vedel, preco sa tak vydatne srotuju v hricove masiny a hlavne motorove vozy. aby ich nahodou nepouzila konkurencia nato, naco ich nebol schopny pouzit povodny prevadzkovatel?
Miro: Idealne by bolo aj odkupit zeleznicny zvrsok od ZSR a vobec sa uplne vykaslat na statne molochy. Pretoze aj keby si DPMZ kupil jeden-dva vagoniky radu 810 a zacal s nimi jazdit po trati ZA-Rajec, tak by musel platit prenajom trate Zelezniciam SR, a to aj v pripade, ze ZSSK by s tym nemala nic spolocne. A ten poplatok je fajne mastny, asi 10x vyssi, nez za podobne pouzitie svojich trati chce ceska Sprava zeleznicni dopravni cesty. Preto sa na Slovensku neda podnikat napr. na zrusenych tratiach, lebo ked chces po takejto trati jazdit, ZSR ti nauctuju vysoke prachy. Ze si tuto cenovu politiku ZSR Prokopovic nevsimol, alebo vsimol a schvalil, o comsi svedci, len neviem o com.
No prisámbohu, zajtra sa potrebujem dostať na 9:30 zo Žiliny do Bytčice a budem musieť ísť s SAD za 10,- Sk a nie s DPMŽ za 12,- Sk, pretože autobusy SAD tu jazdia oveľa častejšie! O železnici ani nehovorím! Posledný spoj pred siedmou a potom až 9:55, aj to iba v lete!
Pokiaľ ide o ŽRIDS, konkrétne rajeckú železnicu, tak je mi veľmi smutno, keď vidím, koľko súbežných autobusov ide zo Žiliny do Rajca a pýtajú za to 31,- Sk oproti 22,- Sk na ŽRIDS. Som presvedčený, že ten deravý cestovný poriadok železnice je spôsobený tým, že prepravu zabezpečuje práve ZSSK. Preto tvrdím, že tu treba firmu na regionálnu koľajovú dopravu bez účasti ZSSK!
Reakcia na: Jozef #747:
Veď to je to, že TB dopravu do KIA sľúbilo mesto, menovite primátor Slota, nie štát. Takže veľmi pochybujem, že sa štát bude hrnúť do financovania tohto projektu.
Reakcia na: Jozef #746:
Lenže jedným z "členov" ŽRIDS je práve ZSSK a tá je účinnou brzdou jeho rozvoja, ako to ja vidím. Myslel som to teda tak, že to bude spoločnosť, nazvime ju teda ŽRIDS, ktorá nebude mať vôbec nič spoločné so ZSSK.
Reakcia na: TeBeCe #739:

Hyundai/Kia nebude až tak ďaleko od mesta. Na výstavbu trolejbusovej dopravy do automobilky bol daný prísľub Mesta Žiliny. Od terajšieho nového mosta cez Váh má byť poza Tepličku vybudovaná štvorprúdová komunikácia po ktorej by mala byť vybudovaná trolejbusová doprava. Trolejbusová trať bude obchádzať obec Teplička. Nosným dopravným systémom do automobilky bude železnica, ostatné formy budú doplnkové. Ak by sa trolejbusová doprava mala realizovať z vlastných prostriedkov mesta radšej by som uprednostil mestské časti Bánová, Bytčica, nový cintorín a podobne. Ak bude stavba hradená z prostriedkov štátu, tak nemám námietky.
Reakcia na: Miro #743:

Dopravu do Hyundai/Kia má zabezpečovať ŽRIDS, čiže netreba zriaďovať novú spoločnosť. Čo nazývaš odvážnym projektom, bude skutočnosťou. ZSSK sa čoskoro rozsype, nákladnú dopravu vláda predá spoločnosti CARGO asi za 15 miliárd Sk a zvyšok so stratovou osobnou dopravou a zaostalým vozovým parkom, to sa bude nazývať ZSSK. Elektrické jednotky netreba voziť z Nemecka, ŽOS a.s. Vrútky už také vyrába.
Čo sa týka Tepličky zriaďovacej stanice nie je až taká malá, ako si predstavuješ. Obhliadku môžeš začať nevyužívaným mostom cez Váh a skončíš na koľaji poza Vápenku vo Varíne pri rieke Varínke. Na zriaďovacej stanici sa nebude nič rušiť, bude sa dokončovať čo bolo po roku 1989 zničené. Sú navrhnuté štyri varianty napojenia automobilky na železnicu, uvidíme ktorý variant sa bude realizovať.
V najnovšom čísle Žilinského večerníka je informácia o zmenách trás liniek č. 5 a 15, kde sa okrem iného píše:
Prvotné riešenie liniek č. 5 a č. 15 a určenie východzej a konečnej zastávky „Matice slovenskej“ bolo navrhnuté z dôvodu nedostatočnej kapacity odstavných plôch na konečných „Fatranská“ a „Jaseňová“, ale podrobné prehodnotenie grafikonu umožnilo realizovať horeuvedené úpravy,“ uvádza sa v odpovedi DPMŽ, s.r.o.
Horeuvedené úpravy sa rozumie, že L5 vychádza opäť z Fatranskej a po prejdení okruhu cez VL-HL-SO sa vráti na Fatranskú a skončí na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej cez ŽU-SO-HL-VL prejde cez Maticu slovenskej a končí na Fatranskej.

Pozn.: Neviem ako v DPMŽ pripomienkovali projektovú dokumentáciu rekonštrukcie obratiska Fatranská (alebo ju dokonca zadávali), keď nechali počas rekonštrukcie obratiska zrušiť jednu odstavnú stopu, nenahradili ju novou, a potom zistili, že majú nedostatočnú kapacitu na obratisku??? Pribudnuvšia odstavná plocha na Ul. Vysokoškolákov tento problém nerieši, lebo je na tej istej stope a vodič musí po každý raz vystúpiť, stiahnuť zberače, aby umožnil prejsť za ním stojacemu vozidlu. Pri tak veľkej investícii, ako som už predtým písal, nemohla sa vložiť jedna výhybka a vytvoriť na Ul. Vysokoškolákov druhú odstavnú stopu?
Reakcia na: bigmac #740:
Ona tá zriaďovacia stanica Teplička nie je až taká veľká, pozri www.zilina.sk/dokumenty/ostatne/autoza10.doc
a okrem toho sa bude rozširovať práve kvôli KIA.
Reakcia na: bigmac #741:
Netreba spolupracovať so zssk. Už dnes je možné prevádzkovať železničnú dopravu konkurujúcu zssk. Čo keby Žilina zriadila vlastnú železničnú spoločnosť a jazdila na trase Rajec - Žilina - Teplička(KIA) - Martin s ľudským intervalom? Prípadne aj na trase Skalité - Čadca - Žilina? Vyzerá to odvážne, ale podľa mňa to nie je nereálne. A nemusí to mať nič spoločné so zssk, podobne ako Bratislava už prevádzkuje konkurenčnú osobnú dopravu v okolí BA.
Keby na to zohnali moderné motorové vozne (mohli by byť aj mierne ojazdené napr. z Nemecka) s jednočlennou obsluhou (rušňovodič) a samoobslužným vybavovaním cestujúcich, mohlo by to byť konkurencieschopné.
Súhlasím s názormi, ktoré kritizujú súčasný príliš veľký počet liniek v MHD Žilina. V rámci úvah o zmenách prispievam do diskusie týmto návrhom vedenia a číslovania trolejbusových liniek:

L1: Solinky, Jaseňová - Hliny - Polícia - žel. stanica - Štefánikovo nám. - Košická - Vlčince, Fatranska (súčasná L4)

L2: Solinky, Jaseňová - Hliny - Štúrovo nám. - Obchodná - Vlčince, Fatranská (pôvodná L5)

L3: Solinky, Jaseňová - Bôrik - Štefánikovo nám. - žel. stanica - Polícia - Závodie - Hájik, Stodolova

L4: Hájik, Stodolova - Závodie - Polícia - Hliny - Solinky, Jaseňová - Veľký diel, ŽU - Vlčince, Fatranská - Košická - Štefánikovo nám. - žel. stanica (- ???)

L5: (Pietna-) Kvačalova, DP - Polícia - žel. stanica -Štefánikovo nám. - Carrefour (- po dobudovaní trolejového vedenia od Fatranskej k VÚVT predĺženie k VÚVT)

po zatrolejovaní Bánovej a úseku Fatranská - VÚVT plánovaná nová L6: Bánová - Závodie - Polícia - Štúrovo nám. - Poštová - Vlčince - Rosinky, VÚVT

Žiadna z liniek nie je okružná, všetky sú obojsmerné a mali by zabezpečiť obsluhu a priame vzájomné spojenie všetkých sídlisk, spojenie všetkých sídlisk s univerzitou, nemocnicou a žel. stanicou, ako aj spojenie univerzity a žel. stanice. Nižší počet liniek by tiež mal umožniť zahustiť intervaly tak, aby trošku viac pripomínali modernú mestskú dopravu.
re #739, tebece:
kriteriom pre posudenie vhodnosti tbusu a cohosi kolajoveho by mali byt prepravne vztahy a pozadovana kapacita objemu prepravy a pozadovany interval. ale dokazem si predstavit varianty aj jedneho, aj druheho a taktiez aj oboch v zajomnej koexistencii.
len jedno si nedokazem predstavit: ako by sa dalo spolupracovat so sucasnou zssk na takejto rozsiahlej integracii.
re #739, tebece:
ak rozoberies nepouzivane skupiny zriadovacej stanice zilina-teplicka, tak:
ziskas pozemky na jednu kiu a dvoch jej dalsich konkurentov,
kia, rusko, slota a zilina invest maju po probleme,
kia nemusi stavat vlecku,
zsr sa zbavia pozemku, ktory im je aj tak na figu,
majitelia pozemkov budu opat ticho,
investicia zahranicneho kapitalu nebude ohrozena,
sudy nebudu zavalene zbytocnymi kauzami.
za utrzene peniazteky mozu zsr modernizovat sucasny uzol, teda zst.zilina, zst.zilina, zriadovacka (vsetky, teda staru harfu, novu harfu, novu zriadovacku), budatinsku spojku a mozno aj zaspagatovat rajec, kapacity meniarni urcite umoznia.
ked som minuly week isiel do terchovej, tak sa mi zdalo, ze ta KIA bude dost daleko od ziliny. nebolo by lepsie namiesto trolejbusu spravit tam nieco kolajove? ved kolajnic je tam na okoli viac nez dost 🙂
Reakcia na: Papyr #737:
Čiže inými slovami, "keď to máš blbé doma, nemáš čo poučovať iných", tak si to chcel povedať?
Reakcia na: Vladimír #736:
zabudol si dodat, ze a) plati len pocas skolskeho roka, cize teraz nie, a b) napriek tomu, kde nam presovska nemocnica lezi, z nej odchadza linka na kazde sidlisko Presova.
Reakcia na: Papyr #734:
Tak za a): od domu Ti k nemocnici jazdí v sedle v preloženom 60 min. intervale L43 a teda máš k nemocnici celodennú 30-minútovku a za b): tiež rozlišuj medzi polohami nemocnice vzhľadom k zvyšku siete v prípade Žiliny a Prešova. Keby žilinská nemocnica ležala tiež tak od veci ako prešovská, povedzme niekde na rohu Hviezdoslavovej a Na Horevaží, vedel by som pochopiť hodinové spojenie. Ale žilinská nemocnica leží na hlavnom ťahu na dve sídliská.
Citybus #08 vídam ráno na L21 s odchodom z Hurbanovej o 7:44 smer Pov. Chlmec

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.