Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #6482:

Tento mesiac by mali prísť ďalšie dve B 952E. Kedy sa asi očakáva dodávka do DP?
Reakcia na: LUK #6483:
Najmä v Tatre 148, kde máš pred sebou ešte dlhú kapotu ☺ ale aj tak, pri náraze do pevnej prekážky by pásy aj tam pomohli... a v trambuse alebo v autobuse o to viac.
Reakcia na: Juraj #6486:
Vďaka za vysvetlenie. Takže 24Tr a 25Tr už na tom so životnosťou karosérie tak dobre nebude, však? Veď je to vlastne Agora s elektrickým pohonom. Ozaj, dajú sa vlastne kúpiť okrem týchto NP trolejbusov aj nejaké stredopodlažné?
Reakcia na: Vlado #6480:
Norma na pasy predsa JE, co to tu pises! Ci aj na airbagy neviem, ale myslim si, ze na najnovsich vozidlach minimalne na prednych sedadlach je tiez. Neviem vsak o tom, ze by niektory vyrobca mestskych autobusov aspon za priplatok airbagy ponukal...
Reakcia na: Juraj #6482:
Mam z vyroby aj fotky, bol som tam 2x, ale nie na digitale, takze by som ich v pripade zaujmu musel najst a oskenovat.

2/ Trolejbus (aspon Skoda Ostrov) ma preto oproti klasickemu autobusu taku dlhu zivotnost, lebo nema klasicky priehradovy ram z tenuckych joklikov ale masivny dvojity klasicky ram z hrubych profilov vysokych ac 20 cm. Je to sice velke a tazke, ale nema to sancu prehrdzaviet alebo sa zlomit. U autobusov ramy zacinaju odchadzat uz po 8 rokoch. No a tretia vec je zivotnost pohonu. Autobusovy motor vydrzi len urcite statisice kilometrov, v nom a aj v prevodovke je mnozstvo suciastok nielen na loziskach, ale aj s piamym trenim (piest-valec), kym trolejbusovy motor zivotnostou samtny trolejbus kedykolvek prezije.
Reakcia na: Miro #6484:
Teraz pozerám, že zastávku Bánovská cesta máme teraz po presmerovaní na L26.
Reakcia na: Jakub #6478:
Veď práve. Vznikla by doplnková linka s pár spojmi a nemuselo by toľko spojov zo Žilinskej Lehoty končiť už na Hurbanovej. Podobne je to teraz s linkou 31.

Ozaj, pozerám do cestovného poriadku L31 a za zastávkou Asanačný podnik vidím ešte zastávku Bánovská cesta, ktorá na mape nie je. To bude nejaký omyl, veď Bánovská cesta je úplne inde.
Reakcia na: Vlado #6480:
ale stupeň ohrozenia je v buse podstatne menší ako v aute... Ja sa osobne za volantom nákladiaku bojím menej ako za volantom osobáku...a to už mám čo-to najazdené...

Re #6481 Jozef: o to, že idú pod cenu tu nepadlo ani slovo
Reakcia na: Miro #6476:
To je trochu zlozitejsia otazka.

1/ Vyroba nizkopodlazneho autobusu (aspon CityBus Agora) JE DRAHSIA z troch pricin:
a/ Cely podvozok a karoseria sa vyraba v Annonai (cca 70km juzne od Lyonu) vo Francuzsku, kde je aj drahsia pracovna sila, aj doprava do Ciech cosi stoji. V Myte sa len dokompletovava.
b/ Agora vlastne nema klasicky lacny ramovy alebo priehradovy podvozok, ale len plosinku hrubu cca 8cm, kde na vrchu je podlaha salonu a pod nou su len jokliky s otvormi na umiestnenie trubiek a kablov. Mimoriadne zvlastne su riesene bocne steny, ktore drzia vsetko pokope a aj znasaju hmotnost cestujucich. Pri vyrobe podvozku (doslova aby sa pri vyrobe vlastnou vahou neohybal) je tento docasne namiesto bocnych stien autobusu vystuzeny provizornymi nosnikmi, ktore sa na konci vyrobneho procesu vymenia za definitivne boky autobusov. Pred niekolkymi rokmi dokonca takyto provizorne vystuzeny podvozok prevazali na konecnu montaz do Lyonu, teraz za uz montaz robi tiez v Annonai.
c/ Kinematicky retazec od motora po kolesa je v obycajnych autobusoch aspon priestorovo jednoduchy, u nizkopodlaznych (najma ak ma byt aj pri poslednych dverach nizka podlaha) mimoriadne priestorovo aj technologicky zlozity a drahy.
Reakcia na: LUK #6477:

Aby som tomu porozumel, tak ich predávajú pod cenu? Alebo čím menšia séria, tak tým je lacnejšia? Nuž, keď majú takých ekonómov, tak to treba využiť.
Reakcia na: Juraj #6469:
A v osobnych autach je nejaka norma na pasy alebo airbagy? Nie je! A aj napriek tomu si to ludia kupuju. Teda norma nie je ziadny argument. A myslim si, ze zivot je cennejsi ako par tisic navyse.
Reakcia na: LUK #6475:
Prepac, vydrz este, som na nete len chvilku, hladam si spoje do Trnavy a zastra a v sobotu som v skole. Bude to musiet vydrzat do buduceho tyzdna. Vdaka za pochopenie.
Reakcia na: Miro #6465:
Obavam sa, ze linka Pietna - Hurbanova - Dolna by zivala prazdnotou, predsa len to nie je nejaka "lukrativna" trasa...
Reakcia na: Miro #6476:
zložitejšie konštrukčné riešenie napríklad... A cena VP busov ide dolu práve preto, že o ne nie je až taký záujem...
Reakcia na: Juraj #6467:
A prečo sú vlastne NP autobusy dvakrát drahšie? Preto, že je o ne väčší záujem? Že by bola dvakrát drahšia ich výroba, sa mi nechce veriť.

Ešte ma napadá otázka: pri rôznych príležitostiach sa dozvedám, že životnosť trolejbusu je podstane dlhšia než u autobusu. Prečo? Veď TB je vlastne autobus s iným pohonom...
Reakcia na: Juraj #6256:
pokus č. 2... ?

"Autor: Juraj 8.11.2005 14.09 #6256 Re:
Re #6253 LUK: OK., ale pripomente mi to buduci tyzden, lebo teraz budem 2 dni na sluzobke a v piatok a sobotu som zas v skole. Vdaka."
Reakcia na: Juraj #6468:
v každom meste samozrejme MUSIA jazdiť VŠETKY linky cez žel. stanicu... ? (to bol pokus o vtip, prosím nereagovať!)
Reakcia na: Juraj #6468:
Ale ak by sme mohli viacerým cestujúcim cestovanie zlepšiť a to bez nárastu km, napr. tak, ako som napísal v #6463 a #6465, prečo by sme to nemohli urobiť?
Reakcia na: Juraj #6469:
Ale aspoň vodič by tie pásy a prípadne aj airbag mohol mať. Predsa len je prvý na rane.
Mne osobne to je jedno,mam rad aj B952,kedze mam zatial nohy zdrave,ale niektori cestujuci by to uvitali.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.