A prečo sú vlastne NP autobusy dvakrát drahšie? Preto, že je o ne väčší záujem? Že by bola dvakrát drahšia ich výroba, sa mi nechce veriť.
Ešte ma napadá otázka: pri rôznych príležitostiach sa dozvedám, že životnosť trolejbusu je podstane dlhšia než u autobusu. Prečo? Veď TB je vlastne autobus s iným pohonom...
"Autor: Juraj 8.11.2005 14.09 #6256 Re:
Re #6253 LUK: OK., ale pripomente mi to buduci tyzden, lebo teraz budem 2 dni na sluzobke a v piatok a sobotu som zas v skole. Vdaka."
Ale ak by sme mohli viacerým cestujúcim cestovanie zlepšiť a to bez nárastu km, napr. tak, ako som napísal v #6463 a #6465, prečo by sme to nemohli urobiť?
Je norma (podobne ako v EU), ze mestske autobusy nemusia mat ani airbagy ani pasy. Ako by to bolo u stojacich cestujucich a napr. aj v elektrickach? Povoinne pasy su len u zajazdovych autobusov, ale tam je zakazane aj prepravovat stojacich pasazierov.
Ano, cena nie je argument ... pokial su peniaze. A preto si nie vsetci kupuju rodinne domy, ale byvaju v 2-izbovom byte v panelaku, preto si nie vsetci kupuju mercedesy a bavoraky, ale niektori aj Citroeny ci Fabie. A pretoze nizkopodlazne autobusy su 2x drahsie ako "normalne" a na rozdiel od Ciech na ne stat neprispieva 50%, tak sa kupuju normalne.
Ešte som zabudol na Žilinskú Lehotu. Tej by som urobil priame spojenie na žel. stanicu tak, že by som zlúčil linky 29 a 31 do jednej priamej linky Žil.Lehota - Mojšová Lúčka. Zostávajúce konečné Pietna a Dolná by som prepojil jednou linkou. A bolo by to.
Mimochodom, ak by sa tu podarilo zaviesť skutočný integrovaný dopravný systém, tak linky MHD do Bytčice, Považského Chlmca či na Rosinskú by sa razom stali zbytočnými ?
Možno si chcel povedať nie Bytča, ale Bytčica... a práve odtiaľ jazdí L22 okolo žel. stanice... takže ja by som to videl takto:
L21: P.Chlmec - Hurbanova - Bytčica (nevadilo by, že nejde okolo stanice, pretože cez Chlmec aj Bytčicu jazdí SAD)
L22: Závodie - Štúrovo - žel. stanica - Brodno
L27: Bánová - Štúrovo - žel. stanica - Zástranie
Tým by Bánová, Zádubnie a Zástranie získali priame spojenie na žel. stanicu a stačilo by presmerovať cez žel. stanicu len jednu linku. Keby aj to vadilo, tak by L22 mohla ísť cez Hurbanovu, pretože zo Závodia sa dá ísť aj trolejbusom a z Brodna SADkou, aj keď zastávky nie sú až tak blízko. V každom prípade by sa spojenie zlepšilo viac ľuďom, než by sa zhoršilo.
Čísla liniek by mohli byť aj inak, dôležité by bolo ich smerovanie.
presne tak.., a podobne aj L 27 by bolo dobre presmerovat tak.., hoci by to bola trosicku zachadzka.., ale pri tej L21 myslim, ze by to bolo kilometricky jedno kadial by sla.., ale zbytocne je o tom sa bavit.., ako som uz spominal Bytca, P.Chlmec problemy nemaju, kedze im tam jazdi Sadka, horsie su na tom Zadubnie, Zastranie a Banova.., pretoze ti nemaju inu moznost ako DPMZ a linky, ktore idu po menej lukrativnej trase . Ale kedze sa nikto nestazuje, tak to znamena, ze im to nevadi.. a uz si teda zvykli..
1. Technická poznámka: Tie nové autobusy nie sú značky Škoda, ale Karosa 952E.
2. Som zvedavý, či sa budú v budúcom roku kupovať aj nejaké nové trolejbusy, alebo sa budú zatiaľ len generálkovať tie, čo máme. Veď tie najstaršie tu jazdia už 11 rokov a pokiaľ viem, zatiaľ žiadny nebol vyradený. Aspoň by sa zišlo doplniť vozový park nejakým NP trolejbusom, ktorý by jazdil na niektorej z liniek okolo nemocnice.
Po dobudovaní trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik (2002) sa za 8 rokov vybudoval trolejbusový systém v Žiline. Neskoršie ešte pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince (2004). V pláne sú ďalšie trolejbusové trate, ktoré boli už medializované:
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 660 m;
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a do priemyselnej zóny. Možno to bude budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu;
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica. Po výstavbe prvej časti diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – juh z centra po sídlisko Solinky, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m;
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť o dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca 1.200 m;
Aj keď uvedené úseky nie sú potrebné na zabezpečovanie MHD v Žiline, očakávali sme aj v tomto roku, že nejaká menšia stavba k trolejbusovému systému pribudne. Všetko však ide cez finančné prostriedky, ktorých je vždy nedostatok. Treba pamätať aj na obnovu vozidlového parku. V tomto roku zabezpečil DPMŽ, s.r.o. 5 nových autobusov Škoda 952E, z toho už 3 autobusy slúžia cestujúcej verejnosti. Na budúci rok sa tiež plánuje s obnovou parku. Bude potrebné už konečne doriešiť aj preťaženú križovatku na Závodskej ulici a prebudovať ju na kruhovú. Všetko bude na šikovnosti Juraja, ako zalobuje medzi poslancami MsZ pri návrhu rozpočtu na rok 2006.
Ak chcete, môžete si prečítať môj návrh na ďalšie budovanie trolejbusových tratí, ktorý som uverejnil minulý rok v príspevku #1621.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
Ešte ma napadá otázka: pri rôznych príležitostiach sa dozvedám, že životnosť trolejbusu je podstane dlhšia než u autobusu. Prečo? Veď TB je vlastne autobus s iným pohonom...