Chcel by som sa opytat, ze podla akeho systemu sa v Ziline nakupuju autobusy. Lebo podla novinky som sa dozvedel, ze prisla nova B952 a ze este maju prist dve zvysne vozidla.
Na Halkovej ul. uz zacali asfaltovat, este poslednu vrstvu a snad to uz sprejazdnia.
Situacia sa vsak zhorsila na uz aj tak zuzenej Hurbanovej ul, kde z byvaleho parkoviska prekopali cestu az do polovice, preto musia vozidla cez ten usek jazdit striedavo.
..no mam pocit, ze pocet spojov, ktore jazdia do Bytcice je porovnatelny so sidliskami:-) a dokonca tam maju ovela viac liniek:-) (napriklad najmenej tri linky iduce do centra:
1- mnozstvo spojov SAD
2- linka c.2
3- linka c.22
podobne je to aj s mestkymi castami/dedinami smerom na Mojsovu Lucku a Povazsky Chlmec.. . V Pov. Chlmci je dokonca taky paradox, ze L21, ktora by mala sluzit ako hlavna linka, (nakolko P. Chlmec je cast Ziliny) tak nie je.., ale pravda je skor opacna a tato linka sluzi skor ako doplnkova:-) (len pre spojenie ku Halkovej, Hurbanovej a pod..) a cestujuci vyuzivaju skor linky SAD, ktore idu po "lukrativnejsej trase" na aut. nastupiste a ku zel. stanici.. . Len skoda ze nam nejazdi viacero liniek SAD aj cez Vlcince.., i ked pri Vlcincoch III po Rosinskej zopar spojov jazdi..a o cosi viac aj pri Celulozke..
Z dôvodu výstavby diaľničné privádzača Žilina - Lietavská Lúčka a prác na križovatke pri Váhostave, L2 od 21.9.2005 začala smerom do Bytčice po náhradnej trase z Komenského ul. po Saleziánskej ul. a Rajeckej ceste. Zastávky Hlinská a Poľná neboli obsluhované. Dnes som si všimol, že po úprave inžinierskych sietí bola náhradná trasa vrátená na pôvodnú komunikáciu, a tým je umožnené vozidlám odbočovať z Hlinskej aj smerom do Bytčice. Autobus na L2 smerom do Bytčice už prechádzal po Hlinskej ulici. Práce v oblasti križovatky stále pokračujú a priecestie je uzatvorené.
Veď aj preto obyčajne idem s SAD (okrem toho má na tejto trase SAD neporovnateľne viac spojov ? ), ale je zaujímavé, že obyčajne som jediný, kto v Bytčici vystupuje
Tak som sa teraz dostal k tej Zilinskej pravde a naozaj neviem, na zaklade coho usudzujes, ze "Samozrejme už v 1. vydaní si pisálek z Pravdy obtrel papuľu ohľadom zliav pre ŤZP v Žiline". Nenasiel som tam ziadne utoky voci DPMZ ani mestu. To chces povedat, ze ked si niekto dovoli napisat nieco o Ziline bez vychvalovania a pchania sa do zadku tomu Najvacsiemu Slovakovi, ze si "obtrie papulu"? Jo holt su aj ine media ako Zilinsky vecernik... Clanok som v elektronickej podobe nenasiel, ale sudny citatel si nazor urobi sam.
BTW taketo vyrazivo "pisalek z Pravdy si obtrel papulu" je uplne ako vystrihnute z propagandistickej tlace z 50. a nasledne 90. rokov...
Integrace bez časových jízdenek, společných pro všechny zůčastněné dopravce není integrace!! Takové chujoviny jako miniaturní slevy při přestupu k jednorázovým jízdenkám se za IDS vydávají akorát v našich banánových republičkách.
Klasický IDS má společně organizované (číslování, tarif, CP) linky, důraz na časové jízdné a motivaci zpříjemnit lidem cestování (P+R parkingy, co nejjednodušší odbavení, snadná dostupnost lístků...). Je toho plné Německo, Rakousko, Švédsko, Itálie, Španělsko atd. atd., takže mohu jen doporučit vedení DPmŽ, aby se na nějaký systém dojeli studijně podívat a pak tady tlachali o IDS!
To je fakt drsné a zní to pravděpodobně- v různých variacích to bylo v celé ČSSR. Jako dítě jsem byl docela v šoku, když v roce 1987 mi v Praze na lince 184 předjela rozpadající se ŠM11 bez skel v několika oknech a že ŠM chcípnou pod kopcem v Radlicích se taky stávalo.
V porovnání s tím je určitě dnešní stav v Žilině obrovský pokrok, akorát by to chtělo zaregistrovat, že poměry v dopravě se mění rychleji než myšlení v DP- abyste za pár let neustálého zlepšování nezjistili, že vozíte vzduch ?
Pre mňa konkrétne by bol IDS, keby som si na cestu zo žel. stanice do Bytčice kúpil lístok za 12 Sk a mohol by som si ho označiť vo vlaku, v MHD alebo prípadne aj v SAD, podľa toho, čo mi pôjde skôr.
Čo sa týka prestupného lístka z MHD na železnicu (jediný náznak integrácie!), tam je zľava 1 Sk oproti tomu, keď si kúpim zvlášť lístok na MHD a na železnicu, ale len ak prestupujem na stanici Žilina. Väčšina cestujúcich však má možnosť dopraviť sa s MHD bez prestupu na zastávku Záriečie, Solinky alebo Bytčica, čím ušetrí na cestovnom viac než pri použití prestupného lístka.
A o koordinácii cestovných poriadkov, čo by tiež mal byť znak integrácie, ani nechyrovať.
Mimochodom, podľa mňa sa ukazuje, že ako prestupný uzol by lepšie poslúžila zastávka Váhostav, než Solinky ?
To zase nie je tak celkom pravda.., v MHD je stale vidno dost plne platiacich cestujucich:-) a myslim, ze dokonca aj viac ako tych zlavnenych:-) . Myslim, ze tie listky nesluzia iba na evidenciu a jemne odradzanie cestujucich, ale najme koli pokutam.. . Je jasne, ze mnohi su z toho zmeteny.. , neprecitaju si plne znenie tarify.. , najme turisti.. a potom platia.. . A pre dopravny podnik je isto velmi vyhodne, ked ludia platia pokuty.. a najme ti ZTP. Pretoze ak ZTP listok stoji 1sk a zaplati koli comusi (napriklad nezobral so sebou karticku.. alebo dosla platnost , alebo aj ina vec...) tak musi zaplatit do troch dni 612 SK a inak by za 612 SK mal 612 jazd, cize keby jazdil denne dvakrat tak by mu to vystacilo pomaly na cely rok.. . A podla mna na tom dpmz nie je s prijmami tak zle, ked dostalo od mesta tolko, co dostalo a vdaka svojim reformam dostava isto coraz viac...., nechcem na nic narazat, ale ktovie, kde sa potom tie peniaze tratia..
Tak za prve (a uz to tu bolo preberane xy krat), v Ziline ziaden IDS nie je a nikdy nebol - IDS je napr. PID, ODIS a pod. To, co je v Ziline, je len akasi uboha parodia nan, samozrejme na zilinsky sposob, ktory pochopitelne nema ako prilakat cestujucich.
Za druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku. A co takto Bratislava? Tam uz davnejsie funguje BID. Samozrejme, nie je to plnohodnotny IDS, ale umoznuje aj pouzivanie vybranych liniek SAD a hlavne to bolo skor ako v Ziline. Tiez nieco podobne uz davnejsie skusali aj v Kosiciach.
VPodobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov).
Nadviazem na teba - preco MHD v Presove funguje a v Ziline sa stale zvija v nejakych krcovitych snahach za kazdu cenu vymysliet nieco na zilinsky sposob? Preco sa stale v Ziline hovori o tom, ake problemy ma MHD s financovanim a ze preto je potrebne cestujucich obmedzovat co najrestriktovnejsou a najobmedzujucejsou tarifou, hoci ten Najvyssi a Najslovenskejsi ma stale plnu hubu kecov o tom ako mesto praje MHD a aku ma uzasnu podporu mesta? Zatial co v Presove nema nikto potrebu sa tym chvalit a ide to aj bez toho, dokonca tam zaviedli aj casove prestupne listky?
A preco utichla debata o novej traife? Preco sa DPMZ stale vychvaluje len tym, kolko trolejbusovych trati a roznych okruhov mame, ze budeme viest trolejbusy na novy cintorin, do Banovej a neviem do akej diery este? Koho chce na tych linkach DPMZ vozit, ked prinuti ludi prestupovat a este za to platit? Preco sa o tom stale mlci, hoci to uz bolo schvalene aj zastupitelstvom? Asi preto, ze sa nehodi, aby ludom doslo, ze DPMZ urobil naraz dve, tym jednoduchsim na prvy pohlad nesuvisiace veci - donuti ludi prestupovat a za tento komfort si este priplatia 50% cestovneho.
Preco aj Kosice prechadzaju na casove cestovne jednorazove listky?
A preco sa vobec zodpovedni vzdy urazia, ked sa spomenie Presov a tarifa? Preco tieto dve veci su tabu, o ktorych sa nesmie hovorit? Uz som sa na to viackrat pytal, ale doteraz som odpoved nedostal (a to sa tento web cita v DPMZ kazdy den). Potom mi z toho vyplyva jediny zaver a to, ze zo strany DPMZ neexistuje adekvatna argumentacia. Ja nemam v umysle skodit DMPZ, ked mi niekto konecne uspokojivo zodpovie tieto otazky, nebude dalsich nejasnosti (zacali sa tu napr. rozoberat vyhody a nevyhody jednotlivych tarifnych sytemov, co som privital, ale dodnes sme sa akosi nedostali k tomu, preco to u nas musi byz "po zilinsky).
Ja im to tiež nezávidím. Súhlasím s tým, že sa s nimi má ľudská spoločnosť podeliť, ale celá spoločnosť - t.j. prostredníctvom zdravotného poistenia, či štátneho rozpočtu, nie úzky okruh ľudí - cestujúci MHD.
Podobný názor mám na zľavy telesne postihnutým - tí nech dostávajú príspevok na dopravu, ktorý môžu použiť buď na individuálnu dopravu, či na MHD - podľa ich vlastného uváženia.
Alebo najlepšie - nech dostávajú postihnutí sociálny príspevok zo štátneho rozpočtu, ktorý nech využijú na čo chcú.
Historický kalendár:
7.11.2003 - V Žiline bol spustený pred dvoma rokmi Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) ako prvý na Slovensku. Súčasťou tohto systému je MHD v Žiline a regionálna železnica Žilina - Rajec. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z toho 5 na Rajeckej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V tomto roku pribudla nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá leží na dôležitom mieste a prestupnom bode s autobusmi L2 a L22 a blízko trolejbusovej trate na sídlisku Solinky.
Medzi zastávkou Smreková (Solinky) a železničnou zastávkou Žilina-Solinky sa buduje v tomto čase podchod popod rozostavaný diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Terajšia cesta I/64 do Prievidze pri železničnej zastávke po ktorej premávajú L2 a L22 do Bytčice bude po vybudovaní privádzača zrušená a autobusy budú premávať po Obvodovej ulici cez zastávku Smreková (Solinky).
Este dodatok - ak kedysi tvorili ZTP-ckari dajme tomu 1% z poctu prepravenych a dnes tvoria 6,5%, tak chyba je v ubytku plne platiacich cestujucich (sposobenom odstrasujucou tarifou DPMZ) a nie v tych ZTP-ckaroch. Nema teda zmysel tento problem (privysoke percento ZTP-ckarov) riesit tak, ze aj im co najviac stazite pouzivanie MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
7.11.2003 - V Žiline bol spustený pred dvoma rokmi Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) ako prvý na Slovensku. Súčasťou tohto systému je MHD v Žiline a regionálna železnica Žilina - Rajec. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z toho 5 na Rajeckej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V tomto roku pribudla nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá leží na dôležitom mieste a prestupnom bode s autobusmi L2 a L22 a blízko trolejbusovej trate na sídlisku Solinky.
Medzi zastávkou Smreková (Solinky) a železničnou zastávkou Žilina-Solinky sa buduje v tomto čase podchod popod rozostavaný diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Terajšia cesta I/64 do Prievidze pri železničnej zastávke po ktorej premávajú L2 a L22 do Bytčice bude po vybudovaní privádzača zrušená a autobusy budú premávať po Obvodovej ulici cez zastávku Smreková (Solinky).