Reakcia na: Juraj #4566:
citat: "Cestujuci, ktory pride do krajskej nemocnice z Turzovky okamzite so zastavkoveho CP vie, ze zo stanice k nemocnici je 4 zastavky /este to ma zvyraznene inym "srafovanim"/ a v automate kupi listok lacnejsi do 5 zastavok, ale nikdy by nezistil, ci sa tam pri casovej tarife dostane podla CP /nie realneho casu!, ale to by si ten CP musel kupit!/ za 8 alebo 14 minut. "Ked pride Turzovcan na zeleznicnu stanicu a uvidi tam cestovny poriadok napriklad linky cislo 6 (lebo chce ist do tej krajskej nemocnice), v ktorom bude zoznam zastavok vyzerat takto http://www.imhd.sk/za/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!006-20040722&x=734003316745
tak hned uvidi:
...
- Policia
- Hurbanova
0 Zel.stanica
2 Stefanikovo nam.
5 Spanyolova, Nemocnica
7 Vysokoskolakov
9 Postova
11 Sv. Cyrila a Metoda
13 Obchodna
...
a hned vie, ze k Nemocnici je to pat minut a teda ze mu staci desatminutovy listok. Hned vidi aj to, ze najvzdialenejsia zastavka, kam sa da na taky listok dojst, je Postova. 5-zastavkovy listok by v tomto pripade opravnoval k jazde az na zast. Cyrila a Metoda. Cize skoro to iste ako dnes. Akurat, co sa snazim naznacit je, ze ta platnost najlacnejsieho listka viazana na minuty by bola presnejsie, jemnejsie nastavitelna (10 minut moze byt od 3 do 9 zastavok, podla minut, cize podla kilometrov) ako dnes, ked 5 zastavok moze predstavovat 2,5 km, ale aj 6 km.-
citat: "Vsak ja cestujucemu chcem predsa touto prestupnou tarifou umoznit, aby tam, kde dnes plati 10+10 ale bo nebodaj 12+10 korun platil len tych 12 alebo 13 Sk! No a samozrejme, kedze tento system sa neda nanecisto vyskusat ide, musim to robit na mensej skupine cestujucich. No a samozrejme, ze tuto vyhodu prva dostane ta, co najviac a pravidelne plati, teda v cipovych kartach nad 5 zastavok. Potom sa dalej uvidi, co s dalsimi skupinami. To nie je nevyhoda, ale VYHODA platit namiesto 22 Sk len 12 alebo 13 Sk !!! "
Ale chcete to umoznit len tym, co pouzivaju kartu. Nie je to tak? Prave tato vyhoda, moznost dostat sa kam potrebujem za jednu cenu (cize: platba nie za pouzitie jedneho vozidla, ale za celu cestu z A do by mala byt u kratkodobych papierovych listkov, nie u ludi, ktori maju kartu. Ti maju mat ine, este silnejsie vyhody. Ved si vezmite tu obrovsku NESPRAVODLIVOST, ze ja ako mimozilincan pridem do Ziliny a potrebujem ist dajme tomu zo ZST na zastavku Na lany. Po zemi su to v podstate 3 zastavky, ale s prestupom. A stale tam budem platit skoro dvakrat tolko, akoby som siel na zastavku povedzme Zilinska univerzita, ktora je sice omnoho dalej, ale ma tu vyhodu, ze je zo stanice dostupna priamou linkou. Preco take krute znevyhodnenie nahodnych cestujucich, ktori potrebuju prestupovat? Preco musim za jazdu na kratsiu vzdialenost platit znacne viac? Len preto, ze prestupujem?
Uz chapete, ze
- dokial tento system bude fungovat, ze bude stale coraz silnejsi tlak na zavadzanie priamych liniek?
- pri vsetkej snahe o spravodlivost mate v tarife DONEBAVOLAJUCU NESPRAVODLIVOST pre nahodnych pouzivatelov nevlastniacich kartu, kde ten, kto ide 1 zastavku, prestupi a ide zase 1 zastavku, zaplati 20 Sk, a ten, kto ide hoci 15 zastavok, ale JEDNOU linkou, zaplati 12 Sk?
A k paralele medzi mobilnym operatorom a MHD: Ano, operatori davaju volne minuty vecer a cez vikend. (Su aj operatori, ktori jednoducho daju X volnych minut za mesiac a je jedno, kedy to zakaznik vytelefonuje. Ked ja platim pausal 190 Kc a mam v tom 30 volnych minut, tak to neznamena, ze tie volne su zadarmo, jedna volna minuta stoji presne 190/30 Kc.) Ak bude mesacnik stat tolko, co kazdodenne dochadzanie do prace, tak si cestujuci zaplati prave tie jazdy, ktore vykona v spicke cestou do prace. A tie akoze "volne" aj tak odjazdi len v case sedla, noci a vikendu, lebo sme sa predsa dohodli, ze cestu v spicke do a z prace si uz zaplatil
Juraj
Tlak na vytvaranie co najviac priamych spojeni urcite nejde od DP. Pre dopravcu by bol najvyhodnejsi system rovnomernej celodennej dopravy siestich hviezdicovych liniek konciacich na aut. nastupisti s pravidelnym hustym intervalom a prestupom. Lenze maloktore mesto je hviezdicove, v maloktorom meste nemaju spicku, v maloktorom meste sa nekazia troleje alebo autobusy, v maloktorom meste... atd. Jednoducho je tu 1000 vzajomne odporujucich poziadaviek a rovnovaha medzi nimi sa neda urobit ani naraz, ani na trvalo, je to jedna sinusovka, kde ma raz navrch neobmedzene cestovne, inokedy zas nastup prednymi dverami. A to medzi tym, to je zivot. To je to, co tu mame dnes. Ani ta rovna siroka dialnica nejde vzdy uplne rovno. Raz treba obist horu, inokedy domcek tvrdohlaveho starceka, ktory v nom chce zomriet.
S nekapitalistickou dopravou suhlasim na 100%, ale co ked si na ministerctvach myslia nieco uplne ine.
Nesuhlasim v tretom bode, cestujuci vzdy, kde sa im to len umozni, budu a zneuzivaju vyhody, ktore su im umoznene, denne to musim riesit. A cim nepravdepodobnejsie, tym viac. Ved co povedat na babicky a deduskov, ktorym das v sedle zlavu uz voci zlavnenemu dochodcovskemu listku v sedle po 9. hodine este o korunu - a oni just chodia o pol deviatej.
Vzdy som hladal veci riesit, ako sa daju. Ved to vidiet aj teraz. Od konca roku uz by konecne mali byt vsetky palubne pocitace SRG 3000 a necakal som ani mesiac, uz teraz, v luli vam pisem, co s prestupom chceme a AKO SA TO DA, nie neda.
Posledna vec, k prieskumom. To sa treba zas zist na klube iMHD u mna a pozriet si podrobne analyzy, ktore maju cca 17 MB a nemozete chciet, aby som to tu napisal par vetami. JE ROZDIEL medzi listkami do prace a este je aj rozdiel, ci ja to do alebo z prace a ci je to v utorok alebo v piatok atd. Suto velke rozdiely, inac by som vas tu uz tolke hodiny /vidim ze nakoniec zbytocne/ nepresviedcal, lebo viem to vsetko exaktne zdokumentovat. Jedna pravda je. Aj to niekoho nezaujima a vidi len ...ale zbytocne...