Vo štvrtok sa mi už konečne podarilo kúpiť Mapu Žiliny, 4. vydanie. Na mape sú už zachytené aj mestské časti Vranie a Brodno. Jediná, ktorá chýba je Žilinská Lehota. Zmenená je celá zadná časť. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sú tam vychytané v oblasti MHD mnohé nedostatky. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy sa spúšťala nová trolejbusová trať medzi Vlčincami a Solinkami a nasledne bola zmena trolejbusových liniek. Sú tam nejaké nedostatky, napr. nie je vyznačená konečná L17 na Hájiku, hoci v popise liniek je napísaná. Po uzávierke sa ešte menili nástupné a konečné L5 a L15, na mape sú vyznačené na Ul. Matici slovenskej. Dôležité je, že v novom vydaní je zakreslená nová cesta Pod hájom, aj s novými zastávkami a trolejbusovými linkami. Tiež je upravená trasa linky v Mojšovej Lúčke (predtým tam končila), otočka L24 v Strážove, nové smerovanie L27, L29 a L31 až na Rondel, kde sa otočia a idú späť k cintorínu na Rázusovu ul. a podobne. Pekne je zakreslená trolejbusová linka na kruháčikoch na Ul. Vysokoškolákov a samozrejme pribudla aj moderná L8 k Obchodnému centru Dubeň. Je zakreslená ako prechádza popred OD aj s výstupnou a nástupnou zastávkou. Na mape sú zakreslené linky z Vlčincov, ako prechádzajú mimoúrovňovo na Košickú ulicu. Sú upravené mnohé zastávky, napr. na Košickej, pri hypermarkete Tesco vrátane označenia L99, nová konečná L28 pri Rosinskej ceste, nové zastávky na Hôreckej, opravená zastávka na Kamennej pri OD Idea a podobne. Zapracovaných zmien oproti predchádzajúcemu vydaniu je dostatok. Zmeny nie sú zachytené v oblasti nového privádzača v Budatíne, vrátane zastávok, ktoré bolo v tom čase veľké stavenisko. Zatiaľ len toto, v ďalšej diskusii môžeme niektoré drobnosti rozobrať.
Jozef
Zatiaľ je stále stavba privádzača v Budatíne stavenisko, a preto nehorekuj ak je tam obmedzená rýchlosť. Slovenská správa ciest sa s majiteľmi domu dohodli a po zapísaní do katastra Váhostav-Sk bude pokračovať so stavbou. S tým súvisí aj stavba podchodu, a potom bude priechod pre chodcov zrušený. Na nápritivnej strane v rohu medzi privádzačom a cestou do Zástrania, bude Váhostav-Sk demontovať časť protihlukových bariér, lebo tento priestor je vyhradený pre jazdeckú sochu J.M.Hurbana, kde bude mierne navŕšený terén, parková úprava a parkovisko. Tento priestor dostane celkom iný vzhľad. Pred stavbou privádzača, blízko bývalého kaštieľa, bol aj pamätník obetiam vojny, ktorý je teraz uskladnený v areáli pracoviska Váhostavu. O jeho umiestený ešte nie je rozhodnuté, pravdepodobne pôjde do parčíka pri Váhu, kde je teraz pamätník bojov z rokov 1848/49.
Čo sa týka zastávky na L29, tak o tom sme tu už diskutovali. Ak ide L29 smerom k záhradkám tak zastavuje už na Dlhej ulici a zastávku pre túto linku späť má na náprotivnej strane tejto ulice. Rozumiem čo si napísal vo svojom príspeku, ale podľa môjho názoru obe tieto zastávky spolu súvisia, sú postavené na tejto ulici pre danú linku a nemyslím si žeby jedna z nich mala byť presunutá mimo, na hlavnú cestu.