Oni nám tam aj premávajú, myslím do mestských častí a ich nasadenie na L21 a L22 je veľmi vhodné a lepšie ako keby mali premávať niekde po Kamennej ulici napr. na L26. Ešte skôr ako mali prísť, tak sa tu diskutovalo, kde by mali premávať. Samozrejme, že nie je vhodné ich nasadiť do Vrania (ani nemôže), prípadne do Žilinskej Lehoty a Mojšovej Lúčky, kde aj teraz sú vozidlá poloprázdne. Prikláňam sa však k názoru, že nízkopodlažné vozidlá sú najideálnejšie v mestskom prostredí. Je to aj otázka ekonomická, lebo sa môže kúpiť viac nových autobusov B952. A ako sme už spomínali, tak prevažná väčšina autobusov premáva do mestských častí, tak nákup nových vozidiel bude smerovať len tam.
Preco myslis, ze nie je potrebne nasadzovat nizkodpodlazaky do okrajovych obci (odhliadnuc od niektorych nevhodnych konecnych)? Podla mna prave tam by nasli uplatnenie, kedze je tam vyssi podiel obyvatelstva, ktoremu by to pomohlo. Samozrejme ze financie nepustia, cize je to len taka akademicka uvaha. S tymi nizkopodlaznymi trolejbusmi okolo nemocnice len suhlas.
Tak teraz zasnem ja! Nechapem, preco sem pridavas nejaku permanentku na Slovan alebo zlavu na saunu ci zlavy v Tescu (ziadal som snad aby mi platil mesacnik z DPMK vo vsetkych DP na Slovensku???). O co predsa ide? O preukazanie toho, ze som student a teda mam narok na zlavu na cestovnom. A predpokladam, ze som rovnaky student ci uz v Blave alebo v Ziline. Preukaz studenta zo zakona potvrdzuje moj status a tiez zaklada moj narok na zlavy. Zrejme nemas dostatocnu predstavu na co vlastne sluzi ISIC (to, ze mam 50% zlavu na prazskom hrade aj v drazdanskej galerii povazujes za socializmus? Ja len ked si spominal tie sauny...). Preto nechapem, preco kazdy musi vymyslat uz vymyslene.
A k tej poznamke, ze potrebujete mat AKTUALNU databazu studentov, aby ste vedeli, ci dotycny este vobec studuje - no to som sa teda dobre pobavil. Ako som sem uz pisal, ako vzdy som vo februari doniesol potvrdenie o navsteve skoly na letny semester. Vasa pracovnicka (na Stur. nam.) mi vsak povedala, ze jej to netreba, ze oni eviduju, ze som doniesol potvrdenie este v septembri a ze mi staci priniest nove az v oktobri. Cize podla tohto chcete budovat aktualnu databazu a zistovat, kto je este studentom??? A to uz nehovorim o tom, ze nie je ziaden problem ziskat hocijake potvrdenie o navsteve hocijakej skoly. Alebo si snad myslis, ze je lahsie sfalsovat ISIC ako to potvrdenie?
Opakujem len to čo som napísal, že City busy nie je potrebné kupovať a nasadzovať na linky do bývalých samostatných obcí, tam sú vhodnejšie Karosy B952. Tento výraz "bývalých samostatných obcí" som použil preto, lebo som písal mimožilinskému diskutujúcemu, a tým som chcel naznačiť že mimo centrálnej mestskej časti.. Tie ďalšie Tvoje kombinácie, že ak prekážajú mestu ... si len vykonštruoval, lebo v príspevku niet o tom ani zmienky. Naopak DP má dobrý vťah k mestským častiam, lebo novododané City busy premávajú na L21 medzi Bánovou, Závodím, Budatínom a Pov. Chlmcom a L22 medzi Brodnom a Bytčicou. Dokonca už premávajú, ako tu bolo už spomínané, aj do Zádubnia a Zástrania. Naopak, staré Karosy premávajú na tzv. mestských linkách L2, L26 a L28 a nikomu to neprekáža. Myslím si však, že nie zanedbateľná aj finančná stránka a pre obnovu zastaralého vozidlového parku je v tomto čase lepšie kúpiť, ako spomínal predchádzajúci diskutujúci, namiesto dvoch City busov radšej štyri Karosy B952.
Nemám prehľad o situácii v Prešove, tak pardon. Len v tom pokračujte, nech je podiel nízkopodlažných vozidiel čím väčší. Bol by som rád, keby aj v Žiline zmenilo prístup vedenie DPMŽ a mesta a orientovali sa výlučne na nízkopodlažné vozidlá, samozrejme v rámci finančných možností.
S tým sa dá súhlasiť.
A čo trolejbusy? Nedávno si tu písal, že nie je možné odstaviť trolejbus s vadným diferákom, pretože by sa musel nahradiť autobusom. Tak je trolejbusov dosť, alebo nie? Všetky prevádzkyschopné jazdia?
Ano, jedna vec je aj cena, citybus je 2x drahsi ako 952. A "nad hlavu" je starych autobusov, aj 13 a viac rocnych. Kupou 4 novych sa vozidlovy park omladi a znizia sa naklady na opravy a udrzbu.
V Zástraní sa asi City bus dokáže otočiť, keďže som ho tam videl v nedeľu ísť. Bol to bus č.10, ktorý inak jazdí na L22. Čiže už by sa zišiel jeden ďalší, aby nebol jeden na dve linky. Nehovoriac o tom, že sa stále zdôrazňuje, že autobusov má DPMŽ až nad hlavu. Tak prečo nekúpiť radšej dva City busy namiesto štyroch vysokopodlažných?
Vyspelé krajiny a vyspelé mestá zvyšujú úroveň cestovania MHD okrem iného aj prednostným nákupom nízkopodlažných vozidiel. Ako príklad výborne slúži susedná Česká republika, kde je nákup dotovaný štátom. Porovnateľné DP ako je DPMHK [Hradec Králové] či DPMP [Pardubice]obnovujú vozový park len nízkopodlažnými vozidlami a napr. čo sa týka trolejbusov radšej počkali na vhodné vozy [24 Tr,25 Tr,Solaris Trolino], než by nakupovali vozidlá klasickej konštrukcie.
To však nie je prípad Slovenska a ani Žiliny. Vyhovárať sa na to,že na niektorých konečných sa nízkopodlažné vozy neotočia je jednoduchšie, ako tie konečné upraviť, že ? Podľa mojej vedomosti sú v najhoršom stave konečné Vranie, Zástranie. U ostatných nevidím technický problém upraviť ich. A bolo by to potrebné vzhľadom na ich stav. Vidím tu problém v prístupe k týmto mestským častiam. Ty sám permanentne v svojich príspevkoch opakuješ pojem -bývalé samostatné obce- hoci sú už najmenej 25 rokov [1980] súčasťou mesta. Keď ale mestu tak prekážajú, mohlo sa ich zbaviť a neviesť tam MHD.
Nemôžem akceptovať dôvod nekupovať nízkopodlažné vozidlá kvôli 2-3 konečným na okraji mesta. Skôr by som bral ako dôvod nedostatok financií.
ALL: kde vám odnášajú vyradene busy? dnes unas (tam kde pracujem) bola firma ktorá sídli neďaleko Prešova,šrotuje vozidla od osobných až po busy,som sa spýtal či tam majú aj nejaké mestské,tak vraj nedávno dotiahli zo Žiliny nejaký bus,ale nevedel my povedať čo to bolo
Jozef,ďakujem za vyčerpávajúcu a logickú odpoveď. Takéto smerovanie MHD sa mi celkom pozdáva.Asi takto by mal postupovať v budúcnosti aj Prešov,keď obce na to nemajú.Ešte raz ďakujem.
Prečo sa nebudú kupovať City busy? V predchádzajúcom príspevku som napísal, že autobusové linky premávajú do mestských častí, bývalých samostatných obcí, prípadne sú tieto časti vzájomne prepojené jednou linkou. Na niektorých konečných nie sú vhodné pomery na otáčanie. Dá sa povedať, že v samotnom meste sú len 3 (slovom tri) autobusové linky, ktoré vychádzajú z Rosinskej cesty, dve z nich L26 a L28 spájajú východnú priemyselnú zónu s priemyselnou zónou na Kamennej ulici. Okrem toho tieto tri linky tiež končia mimo - v mestských častiach. Nosným dopravným systémom v meste je trolejbusová doprava a autobusová doprava zostala len doplnková. Pomer medzi nimi sa pohybuje až 65 : 35. Z tohto vyplýva, že City busy nie je potrebné kupovať a nasadzovať na linky do bývalých samostatných obcí, tam sú vhodnejšie Karosy B952. Skôr by sa dalo uvažovať o zakúpení nízkopodlažných trolejbusov na niektoré linky, ktoré premávajú cez centrum a okolo nemocnice. V tomto čase má však DP dostatok trolejbusov, a preto s nákupom nových sa zatiaľ neuvažuje.
Dobru chvilu som na to vyvaloval oci aj ja, ale nie je to tak. Cislo nie je uplne dole ale asi v polovici vysky skla a je tam v reklame vyrezane okienko. Displej je tercikovy zeleny a splyva s reklamou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Gabo