Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
...newiem...ci sa tu o tom uz niekedy pisalo___ja len tolko ze ako sa postawila ta nowa cesta wlcince-solinky tak busy zacali jazdit ako keby sme bywali na nejakej dedine!!!!newiem ci som si to wsimol len ja...a dost ma to stwe... ? toe wse....
Reakcia na: Jozef #2865:
Mal si sa spýtať ?
Reakcia na: Jozef #2865:
Môžeš mi to oživiť? Čo sa podľa teba bude trolejovať ako najbližšie?
Teraz je otázka, čo s L2, keď je južný privádzač pozastavený. Bude sa naň čakať alebo sa zatrolejuje Bytčica tak ako je? Vzhľadom na neochotu budovať tunel Višňové sa obávam, že ani južný privádzač sa budovať nebude. Čo povieš?
Reakcia na: Miro #2864:

Na to som čakal, ale nehovorilo sa tam o tom, pravdepodobne je to v rozsahu ako medializoval riaditeľ svoje návrhy trolejbusových tratí v minulosti.
Reakcia na: Jozef #2855:
Čo budovanie ďalších trolejbusových tratí? Vyplynulo z tohto fóra niečo konkrétne?
Jozef prepac ten predosli prispevok patril Milosovi.
Jozef co tunely zec Donovaly a Sturec su nebudovatelne a tvoja zbytocna obava a este aj zbozna vyzia vodicov, pretoze v oboch lokalitach su zivotne dolezite zdroje pitnej vody a razenim tunelov, by boli katastrofalne nasledky na zasobovani polovice slovenska pitnou vodou.O tom tuneli cez Kremnicke vrchy nic neviem.
Vo vozidlách MHD je informácia pre cestujúcich o "Výmene zľavnených jednorazových cestovných lístkoch na MHD v Žiline z dôvodu ukončenia ich platnosti k 1.2.2005.
Keď už tu bola reč o privádzačoch, malá poznámka ku diaľniciam.
Poradenská spoločnosť pre výstavbu diaľnic odporučila vláde znížiť náklady na výstavbu D1 Žilina-Ružomberok o 8-10 % použitím "jednoduchších a lacnejších" technických riešení. Tu asi niekde budú tie paškvily. Asi sa dočkáme namiesto diaľnice "štvorprúdoviek" cez mestá a návrhovou rýchlosťou 60 km/h, ostrými zákrutami bez odstavných pruhov a bez odpočívadiel. Projektanti (tí zaplatení) už niekoľko rokov pracujú na "skracovaní" tunelov Ovčiarsko, Žilina, Korbelka, takže nakoniec sa dočkáme toho, že tie tunely budú úplne vypustené. Nechcem byť xenofóbny, ale možno až sem siaha vplyv lobistických skupín (BB, mimovládne organizácie atď) a "bystrická" vízia diaľničnej siete. V poslednom čase sa začína okrem tunela cez Donovaly zase rozprávať o novom prepojení BB-Prievidza s tunelom pod Kremnické vrchy, či tuneli Malý Šturec. Niekomu sa zjavne páči myšlienka stredoslovenského hlavného mesta, keď ju celé roky oprašujeme. ?
Z toho čo si tu napísal o privádzačoch mi naskakuje husia koža. To sa zase dočkáme ďaľších nezmyslov ?? Tu sa ale ukazuje, čo sa stane, keď o doprave rozhodujú laici v politických funkciách a projekty pre nich vypracujú kúpení projektanti bez profesnej cti.
Zaujímalo by ma však, či sa na tomto fóre zúčastnil "hlavný architekt, dopravný projektant a urbanista" Slota. Pretože takéto fórum je čiste akademickou debatou, keď reálne o všetkom rozhodne spomínaný človek. A tento človek schvaľuje riešenia, ktoré sú rovnakými paškvilmi ako "obslužná komunikácia k závodu KIA" či "náhradná štvorprúdovka" zo Strečna do Martina.
Reakcia na: Jakub #2857:

O tých privádzačoch sa veľmi veľa rozprávalo. Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina je zatiaľ pozastavený, mal by sa budovať privádzač Žilina - Strážov v súvislosti s výstavbou diaľnice. Komunikáciu k závodom Hyundai/Kia ktosi na ministesrstve "upravil" a nie je to preložka cesty 583 do Terchovej, ale nejaká obslužná cesta do závodu, a tak ju naprojektoval niekto z Prešova ako klasickú cestu do závodu bez parkovísk pri závode, bez obratísk pre autobusy, zastávku naprojektoval, ža sa tam zmestia ledva dva autobusy, pri striedaní pracovných zmien sa ľudia nemajú kde postaviť pri závode a ďalšie hlúposti. Je navrhnutá komunikácia na prepojenie cesty E50 niekde od Strečna ponad Váh a pri Gbeľanoch za automobilkou by sa mala pripojiť na komunikáciu Žilina - Varín - Terchová. Tu sa tiež ukázal nejaký "vybratý" projektant, ktorý cestu od cesty E50 od Strečna ukončil uprostred rieky Váh (!) a pokračovanie, prípadne ukončenie ponechal asi na fantázii predstaviteľom dotknutých obcí, okresu a kraja.
Boli tam predstavené bystrické utopistické vízie diaľničnej siete na Slovensku, neochota ministerstva budovať tunel z Višňového, návrhy na vybudovanie náhradnej štvorprúdovej komunikácie cez Strečno do Martina a podobne. Bol predstavovaný aj urbanistický zámer priblíženia urbanistických centier Žiliny a Martina. Žilina s okolím predstavuje tretie najsilnejšie priemyselno-hospodárske centrum na Slovensku a v budúcnosti je predpoklad, že ako prvá prekročí aj magickú hranicu 100 tis. obyvateľov.
Reakcia na: Jozef #2855:
Napr. tie privadzace - neboli spominane nejake casove horizonty, terminy stavby a dostavby?
Reakcia na: Jozef #2855:
Nemas naaahodov ten zraz nakodovany do mp3? rad by som si to vypocul.
Na diskusnom fóre Dopravný život Žiliny za oblasť MHD bol pozvaný riaditeľ DPMŽ. V úvodnom pridelenom päťminútovom časovom limite predstavil DPMŽ. V ďalšej časti prešlo fórum do diskusie na ktorej mali pozvaní predstaviť víziu budúcnosti svojej dopravy. V tejto časti okrem iného riaditeľ porovnal dotácie v zahraničí a na Slovensku pre DP, nedôslednosť projektantov pri projektovaní šírky ulíc, zastávok pre MHD a podobne. Diskutujúci vysoko ocenili MHD v Žiline, hlavne trolejbusovú dopravu za desaťročné pôsobenie a otázky sa sústreďovali najmä na ostatných, na oblasť diaľníc, privádzačov, leteckej dopravy a cyklistických trás.
Diskusné fórum Dopravný život Žiliny sa uskutočnilo za účasti odborníkov z oblasti dopravy KÚ, VÚC, MsÚ, KR PZ, Železničnej spoločnosti, poslanca NR, DPMŽ, SAD a Letiska Žilina. Diskusiu viedol prorektor ŽU. Medzi prítomnými boli predstavitelia politických strán, predseda VÚC, dekani fakúlt ŽU, Výskumný ústav dopravný, z ministerstva dopravy, projektanti, urbanisti, poslanci MsZ a ostatní záujemcovia o diskusné fórum. Skutočne odborná špička zo Žiliny. Fórum začalo o 17 hod. a skončilo o 21 hod. Témami boli všetky druhy dopravy, MHD, SAD, železničná doprava, ŽRIDS, letecká doprava, vodná doprava, budovanie diaľníc, cestných komunikácií, križovatiek, vývoj mesta, ďalšia urbanizácia, kontajnerova doprava, rozbor nehodovosti na cestách, budovanie cykloturistických chodníkov, životné prostredie a podobne. Bol to veľmi široký záber na jednotlivé oblasti, a preto čas 4 hodín bol nepostačujúci. Možno by bolo vhodné, ak by v budúcnosti téma dopravy bola rozdelená na jednotlivé sekcie. Diskusné fórum bolo vedené na vysokej odbornej úrovni. Nadácia 21. storočia, ktorá toto pripravila, pozýva o mesiac na diskusné fórum Športový život Žiliny.
Reakcia na: Jozef #2852:
To ano, ale eticke to rozhodne nie je, kedze doteraz boli cestujuci zvyknuti, ze sa dala dalsia cesta odictat aj skor a zmenu im nikto neoznamil.
Tato "blbuvzdornost" zariadenia je IMHO lepsia, kedze sa daju zistit zvysne cesty bez toho, aby to zbytocne pripravilo cestujuceho o jazdu, ale rozhodne tomu mala predchadzat riadna informacna kampan.
Reakcia na: Jakub #2850:

Samozrejme, že pravdu má revízor a to poučenie som nečítal, čiže neviem čo tam je napísané. Myslím si, že v Prepravnom poriadku je napísané, že cestujúci si musí po 5. jazde označiť ďalšie jazdy (teda nie po tretej alebo štvrtej). Problém je teda vyriešený.
Reakcia na: Fred #2816:

Fred napísal, že "poznam tvare revízorov lepsie ako slovenskych hercov". To poznám aj ja, ale chcel by som upozorniť na ďalšiu dôležitú vec. Kontrolné zariadenie revízora rozpozná tri posledné jazdy na MČK. Čiže ak niekto cestuje na jednopásmovú kartu a po 5 zastávkach si neoznačí ďalšiu jazdu, ale túto si označí až vtedy ak zbadá revízorov, tak má smolu. Revízor zistí na kontrolnom zariadení tri posledné jazdy, čiže vidí že cestujúci má napr. tri zastávky v tom istom spoji precestované načierno. To sa stalo už aj mne, ale ...
Reakcia na: Jozef #2849:
Pravda je rozhodne u revizora ☺ .
V tych pokynoch, co sme podpisovali je len, ze si stav karty mozes zistit, ak kartu nechas "v oznacovaci" aspon 1 sekundu. Ine poucenie tam nie je a ani som o tom nikde necital, ze nove cipove karty sa spravaju tymto sposobom.
Teraz večer som cestoval s revízorkou a ozrejmil som si niektoré skutočnosti o ktorých sme diskutovali. Vladimír to tu už vysvetlil, že "v systéme R&G je to nastavene tak, ze kym oznacena karta plati, nemoze byt oznacena druhy raz. Ak ju prilozis na oznacenie v spoji, v ktorom este plati, system to rozpozna a iba Ti ukaze kredit". Toto nastavenie predtým pri kontaktných MČK nebolo. Cestujúci si teraz neprečítali pri nových bezkontaktových kartách pokyny (ani ja) a označujú si pri jednopásmových kartách ďalšiu jazdu niekedy skôr ako prešlo 5 zastávok. Systém ukáže cestujúcemu kredit, on si však myslí, že kartou si označil ďalších 5 zastávok. Revízorka mi vysvetlila, že jej na kontrolnom zariadení ukáže posledné označenie, čiže cestujúci sa vezie načierno, naopak cestujúci tvrdí že si pred chvíľou označil kartu na označovači. A kde je teraz pravda???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement