Reakcia na: Papyr #1985:
Ťažko to jednoznačne posúdiť. Napr. trolejbusová linka L16 po zokruhovaní stratila na význame, premáva málo, ale nie je špičková, skôr posilová. Zbehne zo sídliska Hájik, otočí sa na centrálnom okruhu a vráti sa späť. Ráno pár spojov od 5-7 h. a od 13 h. - po 21 raz za hod.
Ostatné trolejbusové linky nie sú špičkové.
Potom sú tu dve autobusové linky (mestské) L26 a L28, ktoré spájajú priemyselnú oblasť z mestom, ale či sú špičkové nedá sa povedať, lebo cez túto priemyselnú zónu na Kamennej nič iné nepremáva. Majú nepravidelný interval a sú nasadené na odvoz zamestnancov z tejto oblasti.
Ostatné autobusové linky nie sú špičkové spájajú obce (mestské časti) s mestom. Niektoré vychádzajú z obcí (mestská časť) na okraji mesta prebehnú cez mesto a prídu do druhej časti mesta (obce). Napr. L21 Považský Chlmec - centrum - Bánová, L22 Brodno - centrum - Bytčica, L24 Strážov - centrum - Trnové. Takto sa ušetrila linka a autobusy sa odstavujú na konečnej mimo mesta.
Niektoré si zobraz na L16 (Tr) a L26, L28.
Jozef
Chcel som robiť analýzu tvojich liniek, ale nechal som to tak. Nedá sa porovnávať niečo s jestvujúcim stavom a zároveň tam zmiešať sci-fi linky (L1). Zamyslel som sa napr. nad L30 z Vrania k železničnej stanici. V mestskej časti Vranie, bývalej samostatnej obci, žije dnes prevažne staršie obyvateľstvo, nemajú ZŠ ani MŠ. Linka č. 30 z Vrania do mesta po žst. má len 6 zastávok. Ty navrhuješ, aby títo ľudia už na 4. zastávke v Budatíne ešte na okraji mesta vystúpili a čakali na iný spoj? Prázdny autobus si im poslal o jednu zastávku vľavo na žilinskú Sihoť pri Váhu, kde nastupujú len záhradkári, ktorí takýto spoj tiež nepotrebujú. Myslíš si, že by niekedy dokázal toto spraviť DPMŽ obyvateľom okrajovej časti Vranie? Ja si to teda neviem predstaviť.