Návrh na vedení trolejbusových linek (vychází ze stávajícího stavu, omezí počet linek a zkrátí intervaly)
L.č.1,3,4 a 8 beze změn
L.č.7 a 17 kolem nemocnice
L.č.5 ve podobě před výstavnoj spojky Hliny-Vlčince
L.č.6,15 a 16 zrušeny
Intervaly: špička ráno/špička odpoledne/sedlo/večer+víkendy ráno
L.č. 1,5,7 a 17: 15/20/30/60
L.č. 3 a 4: 7,5/10/15/30
L.č. 8: 30/30/30/30
L.č.1 - polovina spojů končí na Rondeli.
Kloubové vozy l.č.3,4,7 a 17, některé spoje linky 5 může ve špičkách nahradit bus 2. Vše v prokladech. O prázdnichách prosloužit intervaly ve špičkách (nerušit vybrané spoje) na 10/20 ráno a 12/24 odpoledne.
L.č.7 a 17 zajjistí spojení bez přestupu po většině města, doporučuji nasadit první nízkopodlažní trolejbusy.
Výhled rozšíření pro T-busy:
1. Smyčka u autobus. nádraží
2. L.č.1 prodloužit na Hájik - všechny spoje (místo Cintorínu)
3. Pokud bude ke KIA T-bus trať, prodloužit tam vybrané spoje l.č.3 dle směn (Hliny-Solinky-Vlčince-KIA), dále všechny spoje l.č.1 (pro KIA se staví na Hájiku?) s příp. vloženými posilami. L.č.8 Carrefoul-žst-Vlčince místo l.č.1 s posílením o špičkách. Dále napojit Tepličku (i za cenu II. pásma).
4. L.č. 21
5. Bytča
Pripravujem fotografie a mám odfotený autobus ŠPZ ZA - 734AH. Nemôžem ho násť v Tvojom zozname pod touto ŠPZ, lebo mu potrebujem prideliť ev. č. Aké má ev.č. tento autobus? Vďaka.
Ak myslíš mapku Tvojich liniek, tak to nepotrubujem, lebo všetko to mám pred očami. Len nerozumiem tej L1 z toho Veľkého diela, pokračuje na Kvačalovu cez Ul. Pod hájom alebo sa točí na Fatranskej, prípadne chceš budovať novú otočku tam kde končila L28?
Vsak ja vravim, ze tam treba NAJSKOR spravit nejaky rozumny vchod aj s rozumnou bezbarierovou pristupovou cestou a az potom mozeme o tom rozmyslat.
Mna to napadlo pri uvahe nad linkovym vedenim, ked som si vsimol, ze L7 a L6 maju takmer identicku trasu. A preto pokial je hlavny dovod existencie L6 pristup do spitalu, tak sa mi zda rozumnejsie postavit novy vchod a L6 poslat na "smetisko dejin".
Vidím, že viacerí poznajú dieru v plote vdo nemocnice. Problém je v tom, že tú cestu na terasu nemocnice môžu prejsť len mladí a zdraví ľudiia. Nie je tam nijaká prístupová cesta, ten svah je len pre tých odvážnych. Táto alternatíva nie je realizovateľná.
Je určitý "problém" s L5/15, lebo prechádzajú medzi jednou zastávkou dvakrát.
Dňa 6.7.2004 začal DPMŽ, s.r.o. prevádzkovať trolejbusovú dopravu na novovybudovanom úseku, ktorý spája sídliská Vlčince a Solinky L15, ktorá vychádzala z Ul. MS a tam aj končila. Od 2.8.2004 na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek č. 5 a 15 na strednom okruhu pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej.
L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej.
Vyšlo sa v ústrety cestujúcim bývajúcim v okolí zastávka "Fatranská" a na Ul. MS..
"Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia",
Linka č. 15 na Ul. MS nekončí. Vychádza len z nej na stredný okruh okolo ŽU, prejde okruhom a opäť príde aj Ul. MS a končí o zastávku ďalej na Fatranskej. Tu si zmení číslo na L5 a vychádza protismerne. Najskôr prejde cez Ul. MS, potom po strednom okruhu a konečnú má na Ul. MS. Prehodí číslo na L15 a vychádza späť na okruh k ŽU a tak stále dookola. O.K. ?
Valec:
Dovoľujem si oznámiť, že na autobuse #35 (na L24) sa nachádza veľkoplošná reklamná nálepka Tatra banky. Je modrobielej farby a podľa môjho názoru je pekná.
Takže rozmýšľal som včera na linkovým vedením MHD v Žiline. Do úvahy som bral, že máme prestupný tarif, zaintegrovanú SADku a niektoré nové TB-trate (s ktorými som sa stotožnil). Dopravu do Hyundai/KIA by som riešil autobusmi, vzhľadom na to, že v tomto smere bude silný len návoz na zmeny.:
L1 (Krematórium -) Kvačalova - Bratislavská - Hurbanova - ŽST - Košická - Vlčince - Veľký diel - Centrálna - Obvodová - Veľký diel - ... - Kvačalova 20/30/60 s
L2 Bytčica - Hlinská - Štúrovo nám. - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Považský Chlmec 10/30/60 s
L3 Jaseňová - Obvodová - Centrálna - Tajovského - Spanyolova - ŽST - Hurbanova - Rondel - Závodského - Hôrecká - Stodolova 10/15/20 k
L4 Jaseňová - Obvodová - Hlinská - Komenského - Hurbanova - ŽST - Košická - Fatranská 10/15/20 k
L5 Fatranská - Vlčince - Spanyolova - Štúrovo nám. - Rondel [ - Závodského - Hájik-západ] 10/15/20 s/k
L7 Stodolova - Hôrecká - Závodského - Rondel - Komenského - Hlinská - Obvodová - Veľký diel - Matice Slovenskej 20/30/60 k
L8 Carrefour - ŽST - Hurbanova - Carrefour 30/30/30 s
L21 Bánová - Závodského - Rondel - V. Okružná - Hurbanova - Kysucká - Nám. hrdinov - Brodno 15/30/60 s
L24 Trnové - Rosinky - Celulózka - Košická - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Zádubnie - Zástranie 20/30/60 s
L25 centrum (ešte som sa presne nerozhodol) - Košická - KIA 5/30/60 k
L26 Rosinská - Celulózka - Košická - ŽST - Hurbanova - V. Okružná - Rondel - Škultétyho - Kamenná - Štrková 15/60/- s
L28 Rosinská - Obchodná - Košická - Štúrovo nám. - Komenského - Hlinská - Kamenná - Bánová 15/-/- s/k
L29 Mojšova Lúčka - Celulózka - Na horevaží - ŽST - Hurbanova - Rázusova - Kraguejvská - Oceliuarska - Bratislavská - Strážov (- Žilinská Lehota) 30/60/60 s
L30 Vranie - Nám. hrdinov - Dolná 60/120/120-180 s
s - sólo voz
k - kĺbový voz
S výnikou Vrania a Dolnej je všade možné dostať sa s jedným prestupom (ak nie opravte ma). Ak by nebolo možné v súvislosti s výstavbou štvorprúdovky odbočenie z cesty od Hričova do Strážova spravil by som nasled. zmeny:
L24 v súčasnej trase
L29 Žil. Lehota - centrum - Vranie
cez Dolnú by bola vedená linka SAD.
Prípadnú výstavby sídliska Vlčince 5 (je v dochádzkovej vzdialenosti z Matice slovenskej) by obsluhovala L26 a linka SAD do Višnového, ak by sa to ukázalo ako nedostatočné, potiahol by som L4, L5 na Rosinskú a L28 skrátil po Fatranskú.
Však keď sa ondrej38 kukne do mapy, tak vidí, čo tam ide. Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia. Zachádzajú tam len linky 2, 4, 6, 7 a 17
Otazka: Jeden z dovodov existencie inky 6 je, aby bolo spojenie Hajika s nemocnicou? Ak ano, tak ma napadlo, ci by nebolo rozumnejsie, aby mesto (ktore, chce byt akcionarom nemocnice) nevybudovalo vchod do nemocnice od predmestskej ulice (domaci tam poznaju dieru v plote) a potom by spojenie s nemocnicou mohla zabezpecovat L7/17 a L6 by sa mohla zrusit a uvolnene spoje presunut na L16 a vytvorit tak spickovy spoj na Hajik.
no s tymi linkami c5a 15 je trochu problem nakolko napriklad na yastavku Fatranska chodia dva druhy L5, jedna ide len jednu zastavku a jedna este len zacina cely okruh, este stastie, za to ma vodic napisane v predu, ze kam ide....., ao zaciatku som mal s tym aj problem, pretoze najskor zvolili jednoduchsi system, kde L5,15 vychadzali a aj koncili na zastavke Matice Slovenskej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pavhob
L.č.1,3,4 a 8 beze změn
L.č.7 a 17 kolem nemocnice
L.č.5 ve podobě před výstavnoj spojky Hliny-Vlčince
L.č.6,15 a 16 zrušeny
Intervaly: špička ráno/špička odpoledne/sedlo/večer+víkendy ráno
L.č. 1,5,7 a 17: 15/20/30/60
L.č. 3 a 4: 7,5/10/15/30
L.č. 8: 30/30/30/30
L.č.1 - polovina spojů končí na Rondeli.
Kloubové vozy l.č.3,4,7 a 17, některé spoje linky 5 může ve špičkách nahradit bus 2. Vše v prokladech. O prázdnichách prosloužit intervaly ve špičkách (nerušit vybrané spoje) na 10/20 ráno a 12/24 odpoledne.
L.č.7 a 17 zajjistí spojení bez přestupu po většině města, doporučuji nasadit první nízkopodlažní trolejbusy.
Výhled rozšíření pro T-busy:
1. Smyčka u autobus. nádraží
2. L.č.1 prodloužit na Hájik - všechny spoje (místo Cintorínu)
3. Pokud bude ke KIA T-bus trať, prodloužit tam vybrané spoje l.č.3 dle směn (Hliny-Solinky-Vlčince-KIA), dále všechny spoje l.č.1 (pro KIA se staví na Hájiku?) s příp. vloženými posilami. L.č.8 Carrefoul-žst-Vlčince místo l.č.1 s posílením o špičkách. Dále napojit Tepličku (i za cenu II. pásma).
4. L.č. 21
5. Bytča
Vítám komentáře k návrhu