Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: simkoslav #10929:
neviem, prečo chceš rušiť L2, ale ak ju zrušíš, kapacitne to nezvládne L22, nakoľko doobeda L2 využívajú ľudia z mesta a Vlčiniec na presun do zóny ľahkého priemyslu a študenti do škôl v Bytčici, poobede je to naopak. Teraz je to ako tak, L22 chodí stredne až plne vyťažená (v špičke) a L2 chodí plne vyťažená....
Reakcia na: simkoslav #10929:
No neviem,

1, myslím si že linka 5 má prehnane pravidelný interval a kľb? To sa mi vôbec nezdá, nie je to chyba?
2,myslím si že Vlčince 1,4 a polovica Vlčiniec 2 majú slabé prepojenie do centra, obávam sa rannej špičky.
3, Zdá sa mi L.1 až moc pravidelný interval, hlavne od Hálkovej po DEPO je zbytočné plytvanie vozokilometrov
4, Pokiaľ mne hovoríš že mám málo spojov zo Soliniek do centra a z centra na solinky, tak ty ich máš toľko isto. Obaja sme navrhli v špičke 12 a v sedle 6 spojov za hodinu, ale mne sa to nezdá málo.

Ostatné by som aj bral.
Reakcia na: marek231 #10925:
No to sa mi moc nepáči s tým Carrefourom, ale takto keĎ nevieš o intervaloch tak ťažko to posúdiť, ale ja by som si predstavoval linku 6 ako účelové spojenie:
-Hájik - centrum
-Hájik - Nemocnica
-Vlčince - Nemocnica
-Vlčicne - Centrum
-A pár ľudí by využilo spojenie Vlčince - Hájik
Ja by som si túto linku predstavoval ako rýchle spojenie centra a vlčiniec a neviem či by to ľudia tolerovali obchádzkou okolo Carrefouru, však od vysokoškolákov ku carrefouru je cca.100 m a kvôli pár ľudom strata času pre ľudí z Vlčiniec, keĎ už tak možno každy tretí spoj keby čiel ku Carrefour, tak by som to ešte zobral.
Reakcia na: zoZa #10923:
To si myslím že si jediný komu sa páči NKTD, lebo to nemá ani hlavu ani pätu, netvrdím že starý systém bol mnohonásobne lepší, aj keď mal obrovské nedostatky, o tom tvrdí aj posledný medziročný pokles cestujúcich o vyše 11 % ak sa nemýlim, a povedať že odtiaľ to nie je ďaleko ísť pešo je to najhoršie čo je možné povedať, potom tak dôjde k poklesu cestujúcich. Ja si myslím že spojenie sídlisko1-centrum-sídlisko1 je príšerne riešenie. Určite je lepšie keĎ je spojenie sídlisko1-centrum-sídlisko2 a navyše linkovanie priamych spojoch sa dá spraviť aj s pravidelnými intrevalmi, vid. navrhované koncepcie. Linky typu 7,17 nie je dobrý spôsob, ale ako nosné linky by mohli byť navrhované 6,4,14,3.
Reakcia na: simkoslav #10928:
A pre istotu ešte raz napíšem jeden variant, ktorý som navrhol ja. Hoci sú v ňom linky trochu "zdeformované", je tu úplná kordinácia spojov zo všetkých sídlisk a je aj úsporný na vzkm.

1 Vlčince - Košická - ŽST - Hálkova (Kvačalova) 15/30, kĺb
2 zrušená
3 Solinky - Bôrik - Štef. n. - ŽST - Polícia - Hliny - Solinky - matice slov. 10/20, kĺb
4 Matice slov. - Solinky - Hliny - Polícia - ŽSt - Štefán. n. - Bôrik - Solinky 10/20, kĺb
5 Vlčince - nemocnica - Štúrovo - Hliny - Solinky a sp. 10/20,kĺb
6 Hájik - ŽST - Vlčince 15/30, kĺb
7 Hájik - Solinky 30/60, sólo/kĺb
8 Carrefour - Carrefour 30, sólo
16 Hájik - centrum - Hájik 15/30, sólo

- upraviť CP l. 22, aby sa umožnil prestup z l. 5 na trase Vlč. - Bytčica (bez prechádzania cez cestu, čakania).
Kedže som celý víkend nemal čo robiť, prepočítaval som všetky doposiaľ navrhnuté návrhy na vzkm a na počty obyvateľov jednotlivých meststkých častí. Preto sa k nim vyjadrím nasledovne:
a) Valcov navrh (z asi 6.2.): Pri tebou stanovených intervaloch je to na vozokilometre sci-fi. Pri linke 4/14 by musel vzniknúť interval 10/20 min., nie 7/15, ako navrhuješ. To by bolo málo najmä zo Soliniek a Hlín. V tom prípade by nebolo možné vytvoriť nejakú koordinaciu medzi spojmi linky 4/14 a 6 pre Vlčinčiarov. Takisto nie je možné vytvoriť nejaký poriadok z Vlčiniec na Štúrovo nám. (l.5 30 min., l.2 15-30 min. v špičke) - jednak je to pre Vlčinčiarov málo spojov - Štúrovo nám. je pre nich tradičnou "bránou" do celej MPR. Takže kvôli škrtom a vzkm by sme sa asi (dúfam, že sa mýlim) začali pomaly vracať k chaosu.

b) Jozefov návrh. Pre zachovanie vzkm by linky 1 a 7 museli jazdiť len v špičke. Takisto by sa nedali skoordinovať spoje liniek 6 a 4/14 z / na Vlčince a liniek 2 a 5. - detto ako valec.

c) Návrh Kvačalovej23: Málo spojov zo Soliniek do centra, z Vlčiniec na Štúrovo nám., neviem či by Hájiku stačili len linky 6 a 7.

Pri prvých dvoch návrhoch ostáva Hájiku asi 15-20%ný nadštandard ponuky miest, aj keď by som na l. 16 nasadil sólo vozy.
Prosím neberte tento príspevok kriticky, ale ako hľadanie toho, čo treba doladiť.
Reakcia na: zoZa #10923:
Krasny sloh ale prepac jeto len vela odstavcov a viet len to nema vyvrcholenie..Predpokladam ze ked sa vyrecnil co bolo pre teba plus a co minus tak ze sa dockam nejakych rieseni alebo navrhov...Skus nabuduce napisat aj podstatu.
Reakcia na: Kvacalova23 #10922:
Ano taky pohlad sa naskytuje smerom do centra ale z Vlciniec co je obyvatelom z Vlciniec jedno. L16 nevyuziju...ale obyvatelovi Hajika sa naskytuje moznost ist smerom Stur. nam. alebo Zel. stanica..kam potrebuje ist rychlejsie...Uz smerom z Vlciniec je to nepodstatne.
Reakcia na: Kvacalova23 #10921:
Myslim ze pocet spojov by bol nadstandartny a nebranim sa upravy intervalov..To uz by bolo na dalsiu diskusiu.
L6 a L5 si pochopil spravne Nemocnica - vysokoskolakov - Postova - Sv. Cyrila a Metoda atd.
Z hajika nie som a nanadrziavam ziadnej casti Ziliny...Vravim ze intervaly by boli daslou diskusiou..
Myslim ze vyhodnejsie by bolo dat L4/14 na Jasenovu Solinky...Matica ma nejake nevyhody.
Reakcia na: Jozef #10911:
Pekny navrh. Jedine, co by som v nom zmenil,je urobit z L6 a 7 polookruh a poslat ich okolo Univerzity. Dala by sa tak mozno zrusit 4 a 14 a zriadit 4 v jej povodnej trase. (Napriklad.) Ale zase chapem, ze polookruhova sestka Hajik-ZU-Hajik by mala dost dlhu jazdnu dobu.
.



Dobry den.

Ludia, som tu nebodaj jediny, komu sa paci sucastne linkove vedenie? ? V kazdom pripade si myslim, ze v najblizsej buducnosti sa zmeni. Trochu sa aj tesim na zmenu, ale na druhej strane som si uz zvykol na sucastne vedenie liniek, a bude mi za nim aj tak trosku smutno ?, ale dost emocii.

Kedysy som bol dost velkym obhajcom stareho linkoveho vedenia, t.j s linkami 5/15/7/17, ale po case sa to zmenilo, ked pri vyuzivani MHD som dosiel k poznatku, ze to nefunguje dobre. Len par takych vychytavok, ktore ma s prepacenim srali ? (tyka sa to najme vikendu, lebo cez tyzden nie su so spojenim az take problemy):
- z Vlciniec islo niekolko liniek k Zel. stanici kazdu hodinu, ale vzdy len v casoch od XX:00 do XX:30 a potom pol hodinu nic, a tak kazdu hodinu, preto na niektore spoje SAD z aut. stanice bolo treba bud ist z Vlciniec podstatne skor a tam potom cakat, alebo ist peso (casto radsej som vyuzival tu druhu moznost, kedze je to len kusok ).
- spojenie Zel. stanice s Hajikom pocas vikendov. Jazdili na Hajik cez vikendy v podstate tri linky, ale tak zosynchronizovane, ze vzdy len v rozpeti 15 minut, potom 45 minut nic a tak kazdu hodinu. Takze ak niekto nestihol ani posledny treti spoj, mal proste smolu. Na Vlcince a Hliny sa da dostat peso, ale Hajik uz je na chodenie dost daleko.
- L 17 v smere Vlcince - Solinky, Hliny. Bol to dost problem, casto, hm, neviem, ci casto, alebo len ja som mal vzdy taku smolu, ze spoje cez vikend odchadzali na L 17 akosi o par minut skor. V jednom pripade som dokonca pocul, ze potom ten dany vodic cakal par minut na zastavke Jasenova, aby vyrovnal rozdiel. Casto tato linka bola vyuzivana (zvlast mimo spicky) len na trase Centrum – Vlcince, alebo Centrum Hajik (Podla toho, o ktoru cast dna ide. Napriklad v spojoch po 16tej sa viazli v klbaku tak 2-4 ludia) podobne aj L 7. Nejdem sa tu ohladom toho moc rozpisovat, pretoze tych problemov bolo viac, takisto ako v kazdom linkovom vedeni, co boli doteraz, alebo budu v buducnosti.

Na druhej strane, take „naj“ vyhody sucasneho systemu, co ma najviac zaujali su:
- Smery Sidliska (Vlcince, Hliny, Solinky) – Centrum: taketo cosi tu este nebolo predtym. Nie je problem sa dostat mimo spicky, alebo cez vikendy do centra kazdych 10 minut!, v spicke kazdych 5. Predtym pri linkach 4 a 5 bola situacia taka, ze jedna obsluhovala len jednu zastavku v centre a druha zvysne 4, co nebolo zle, ale predsa len to spojenie bolo o trosku redsie. Mimochodom teraz ked som sa potreboval dostat trebarz na Zel. Stanicu a nestihol som L 4, par krat ma zachranila prave L 14.
- Staci ak si pametam len jeden odchod troleja zo sidliska, alebo centra a z neho dokazem si vypocitat dalsie odchody. Ide v podstate o to, ze linky maju intervalovy cestovny poriadok, rovnomerne rozdeleny. Samozrejme, niektore hodinky su trosku ine, pocas nich si clovek musi pozriet cestovny poriadok, ale inak vecsina dna a vikendy su na vypocet odchodu spoja dost jednoduche.
- L 13: prekvapil ma rovnomerny interval (kazdych 20 minut) a potom tiez vecerne spoje v smere Solinky – Vlcince a Vlcince – Solinky. Predtym jazdili raz za vecer L 7/17 tusim niekedy o 21:30, potom uz len L 5/15, a to tiez nie moc casto. V kazdom pripade smer Vlcince – Solinky bol vzdy zabezpeceny celkom dobre. O 22 hod. jazdila L 4 na Solinky, po 23 hod. L 50 a chvilu pred 24 hod. tiez L 50., ale po 22 hod sa zo Soliniek na Vlcince uz nedalo dostat. Teraz jazia este dalsie dva spoje na L 13 zo Soliniek na Vlcince cca o 22:20 a 22:50, co je super, a prekvapilo ma, ze toto spojenie vyuziva paradoxne dost vela ludi (okrem ineho sluzi aj ako zberac podnapitych ludi domov). V buducnosti by som bol rad, keby jazdila L 13 az do pol noci, alebo do jednej rano, trebarz aj ako autobus, stacilo by raz za 45 minut, alebo hodinu, pripadne aj s tarifou 25 korun, ako pri nocnych spojoch, to je jedno, hlavne, ze by cosi bolo.

Su teraz trosku problemy s dopravou mensej skupiny cestujucich, napriklad spojenie Hajik – Vlcince, alebo Jozef tu spominal starsich ludi z Hlin. V prvom pripade zacala jazdit L 1, sice dost chaoticka (hadam so styrmi cestovnymi poriadkami), pre cloveka, co cestuje raz za cas MHD nie je moc pouzitelna, ale cestujuci, co cestuju pravidelne, si najdu svoj spoj, ktory im vyhovuje, pripadne mozu ist L 6, a na Vlcince dojst peso, alebo s prestupom. Zrejme cestujicich medzi Vlcincami a Hajikom nie je mnoho, preto maju menej spojov ako byva pri smere Centrum – Sidlisko. Pri tom druhom probleme so starsimi ludmi z Hlin, tak tiez ich nie je mnoho. Z vecsej casti Hlin sa da dostat peso, ved samotna nemocnica je skoro na Hlinach, dalsia cast Hlin moze ist L 3, a potom kedze tych cestujucich je menej, tak im uz ostava len L 1 a najme L 2.
Spojenie s Novym cintorinom: trolejbusy by som tam neviedol, uz teraz je s nimi problem. Zrejme ich je malo, ked su na trolejbusove linky nasadzovane autobusy, najme v spicke. V kazdom pripade myslim, ze L 1 v smere tak ako bola kedysy by nebol dobry napad a urcite nie ju tahat az na Vlcince, pretoze potom by mohli obyvatelia Soliniek protestovat, ze nemaju spojenie s Novym cintorinom a Zavodim. Navyse by to narusilo intervaly. Bol by asi nizsi pocet trolejbusov na hlavnych trasach a tym by boli v podstate redsie intervaly. Ak je nedostatok spojov do Zavodia a na Novy cintorin, bolo by potrebne pridat niekolko spojov na L 31 az po Novy cintorin, pripadne L 27.

Ak by bola potreba casti cestujicich dostat sa priamo z jednej casti mesta do druhej, co sucastne linkove vedenie neumoznuje, tak myslim, ze by nebolo zle im zaviest nejake autobusove linky, pripadne specialne spoje, ale urcite nie v presnom jednohodinovom intervale, skor vtedy ked ich potrebuju. Najlepsie zrychlene spoje, len pre danu skupinu cestujucich. V kazdom pripade je to bohuzial tak, ze by mal rozhodovat nazor vecsiny, t.j, ked na sidlisku zije napriklad 10 krat viac ludi ako v inej mestskej casti, malo by mat slovo obyvatelov sidliska 10 krat vecsiu vahu ako tej inej mestskej casti, co sa tyka hlavnych nosnych liniek, ale ak sa „nezbiera“ dostatok ludi, ktori by potrebovali specialny spoj, tak by tu nemali byt rozdiely medzi sidliskami a ostatnymi castami.

Inak, neviem ci tu niekto uz pisal (nema to sice suvis s MHD), ale aut. linka zo Ziliny do Mojsa pravdepodobne bola predlzena az do centra obce ku kostolu, po vybudovani asfaltovej cesty. Obyvatelia Mojsa maju dve nove zastavky, jedna blizko starej, pri zaciatku obce a druha pri kostoliku.

.
Reakcia na: marek231 #10917:
Myslím že si nejako protirečíš s tým Hájikom. A keby L16 šla iným smerom , tak by došlo ku kopírovaní liniek zasa smerom z centra.
Reakcia na: marek231 #10920:
Takže mne sa ten návrh určite páči, som rád že chceš silnu linku 6 podľa môjho názoru je to výborný krok, lebo spája veľa strategických bodov. A to s tou L.6 a L.5 keĎ je spomenuté Carrefour, to mám počítať že to pôjde po zastávkach Vysokoškolákov-Carrefour-Poštová? Ak odpovieš áno tak sa vyjadrím. Mám taký pociť že si z Hájika, že? Lebo je to príliš veľký nadštandart v súčastnosti a pridávať spoje na Hájik, tak to je nezmyselné. Určite s tým nesúhlasím, však Solinky, Hliny a aj Vlčince by boli ukrivdené, stačí sa len pozrieť aké chodia linky 6,16 v súčastnosti prázdne, v porovnaní 3,13,4,14. Z toho Hájika by som určite ubral. A k linkám 4,14 neviem či by nebolo lepšie keby začínali na Matici, v podstate je to jedno ale aspoň by sa mohli využiť zjazdy a výjazdy na linku č.1.
Ja by som chcel dat tiez do plena navrh novej koncepcie trolejbusovej dopravy v meste. Vo viacerych ohladoch sa bude podobat spominanym navrhom ale mozno predsa... Ja som tu uz svoju koncepciu davnejsie prezentoval no teraz ju poupravim.
Tak:

L1 - Kvacalova DPMZ -> Policia -> Zel. stanica -> Predmestska -> Fatranska 30/60
L3 - navrhujem nemenit.....nie je dôvod ani moznost
L4 - Solinky -Jasenova -> Hliny -> Policia -> Zel. stanica -> Predmestska -> Fatranska -> Solinky -Jasenova 10/20/30
L14 - protismerna linka L4 - Solinky Jasenova -> Fatranska -> Predmestska -> Zel.stanica -> Policia -> Hliny -> Solinky Jasenova. 10/20/30
L5 - Solinky -> Hliny -> Stur. namestie -> Nemocnica -> Carrefour - > Fatranska 15/30
L6 - Hajik -> Policia -> Zel. stanica -> Nemocnica -> Carrefour -> Fatranska 10/20/20
L16 - Hajik -> Policia -> Stur. namestie -> Stef. namestie -> Zel. stanica -> Policia -> Hajik 10/20/20
L7 - Hajik -> Hliny -> Solinky a ihned spät 30/60

Komentar: Vôbec by som nezavadzal L8. Potrebujeme aby sa ludia spoliehali na L6 pripadne L5 z centra ku Carrefouru.
Niekto bude namietat preco L16 opacne. Preto lebo mi pride lepsie ju viest " protismerne " L6, nie po tej istej trase ku krizovatke pod DM. Hajik by mal rychly pristu k centru.

Vytazenost obratisk : Fatranska - L5, L6, L1,
Jasenova - L3,L5, L4/L14, (L7 ihned späť)
Stodolova - L6, L16, L7

Pretazenie obratiska Jasenova? Nemyslim. Vysvetlenie:
L3 bude na drahe jej terajsej, vonkajsej na obratisku Jasenova. L5 bude ako kedysi parkovat na drahe vnutornej.
L4 bude po prichode na Jasenovu stat v zaseku zastavky -> centrum. Kedysi tak stavali aj autobusy ked sme este nase Trolejbusy nemali. Navrhujem aby bol CP nastaveny tak aby v tomto mieste nestalo viac ako 2 T Busy.
L14 bude po prichode parkovat na priestrannej zastavke -> Fatranska. Kapacita je min. 2 T Busy.Aj teraz tam vodici jazdiaci iba v spicke parkuju svoje T Busy v case sedla. Vodic by sa na L14 mohol operativne otocit na obratisku a cez Hliny do DEPA.
L7 bude nastavena tak ze sa iba otoci a hned bude mat odchod -> Hajik (prip. DEPO)

Počitam s kritikou tak sem snou.... 😃
Reakcia na: Jozef #10911:
Jozef, mas moje symfonie. S Tvojim navrhom nemam ja osobne ziadny problem. Len si myslim, ze budes mat odporcov medzi zastancami co najmensieho poctu liniek. Ja osobne si vsak myslim, ze maly pocet liniek by nemal byt cielom, hlavne nie na ukor spokojnosti cestujucich. Radsej nech beha po meste viac o dve trolejbusove linky, ako o tritisic aut s jednym pasazierom. To je moj nazor.
Reakcia na: Maykl #10889:
Maykl, pises: "L1 by do depa tiez stacilo maximalne len do popoludnia, aj to vybrane spoje /vecer ludia na cintorin nechodia, ani do roboty v zavodi/, inak by stacilo aby koncila na Rondli ako kedysi... " Moj nazor: Ak budeme povazovat za ludi len obyvatelov sidlisk, tak mas uplnu pravdu. Ak vsak za ludi budeme povazovat aj obyvatelov Zavodia, tak prave oni sa vracaju popoludni a podvecer z prace domov, a to, cuduj sa svete, prave do Zavodia. Povies, ze ved maju dost liniek, ktore idu na Hajik. To je pravda, ale pravdou je tiez, paradoxne, ze ludia, ktori byvaju najblizsie pri DPMZ, maju v sucasnosti najhorsie spojenie s ostatnym mestom. Na L6, L7, L16, L21, to maju na najblizsiu zastavku 10-12 minut rychlym krokom, a od Depa a nazad ide za den len par spojov. Preto spoje L1, ktore koncia podvecer pri DPMZ, su velmi dobre pre tuto cast mesta. A to nevravim o obyvateloch noveho obytneho komplexu na Kvacalovej. Ti MHD vobec nemozu chodit, lebo to maju na zastavky este dalej.
Reakcia na: Kvacalova23 #10909:
To ze sa obyvatelia Hajika rozhíckali vysokym nadstandardom liniek je uz ich problem...Vedenie L16 a L6 po Fatransku musi postacovat. Otazne je ci by bolo OK viest L16 a L6 po rovnakej trase az po krizovatku pod Domom odborov kde by L16 pokracovala k Dm a L6 na VL. Myslim ze L16 obratit proti L6 v centre by nebolo take zle.
Reakcia na: Kvacalova23 #10887:
Nezmysel tahat L6 a L8 sucastne...Kriza na Fatranskej by ssa prehlbila.
Reakcia na: Jozef #10879:
Nevyriesi? Ved by sa L4 a L14 v terajsej podobe zrusili...a to by tam nastal konecne klud. L4 by koncila na SO. Ono uz teraz to tam na VL Fatrasnka vyzera hrozne a na vlastnu kozu som si vyskusal ako to tam chodi...
Mohol by mi niekto povedať že kto zaviedol alebo sa podieľal na vznik NKTD a či v súčasnosti prispieva na toto fórum?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement