Reakcia na: Jozef #10911:
Celkom dobrý návrh, v podstate dosť podobný, ale rád by som bol, keby si to trochu upresnil aj s intervalmi. Akurát si myslím že L.16 je zbytočná, hlavne preto že v tvojom návrhu je 9 liniek a obávam sa o pravidelný interval.
Jozef
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.
Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik
Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.