Juraj naznacil, ze sa mozno dozijeme predplatnych listkov na neobmedzeny pocet jazd (cize comeback mesacnikov), nenaznacil vsak, kolko by taky listok v Ziline stal.
Zo sídliska Vlčince sa na kruhovom objazde na Ul. vysokoškolákov nedá zabočiť vľavo, a preto sa tam trolejbusy z tohto smeru nemôžu otáčať. Z tohto dôvodu nie je možné prejsť ani k zastávke Carrefour.
6. Je nová *prestupná* tarifa už definitívne schválená a nemenná? Neráta sa s predplatnými CL na neobmedzený počet ciest? Môžeš novú tarifu stručne predstaviť? Ako vidím na tomto fóre nám mnohým nie je jasná a s preberanou témou úzko súvisí.
Juraj:
3. Ja sa prikláňam k názoru, že L5 / 15 by stačila konečná na Matici. A keď je takáto, nedali by sa aj na krátke trolejbusy dokúpiť elektronické transparenty, aby tam vodič nemusel dávať tú papndeklovú tabuľku?
4. Nemohli by sme tento minimalistický variant skúsiť doplniť a nie tak ako navrhuješ, úplne ho zavrhnúť a upravovať súčasný stav?
5. Dá sa prejsť od Vlčincov ku Carrefouru? Ak nie, bolo by veľmi nákladné predrôtovať ten kruhový objazd tak, aby sa dalo? Potom by sa v smere od ŽU dalo prejsť celými Vlčincami a točiť sa pri Carrefoure.
Ospravedlňujem sa, že nenavrhujem žiadne konkrétne riešenia, myslím si, že na to sú dopravní profesionáli, my amatérski cestujúci sme na to, aby sme ich riešenia kritizovali ?
Juraj:
1. Mám radosť, že si sa k téme ozval, diskusia tým získava na kvalite.
2. Bol by veľký problém doplniť niekde malé kúsky trolejov (napr. urobiť konečnú na Solinkách tak, aby sa na nej dalo obracať aj v smere od Vlčincov)?
A kde sa pridalo? Pomerne dost sa pridalo na kazdej linke pri prechadzani mestskeho okruhu. Alebo nesuhlasite s nazorom, ze do roboty-skoly-na vlak chodi pomerne vela ludi pravidelne o tom istom case a uz ma osvedceny ten "svoj" spoj /a teda intervalova doprava je v smere do centra menej vyznamna/, kym z roboty-skoly-nakupu-vlaku idu domov ludia v podstate nahodne a prave tym sa husty interval na okruhu hodi?
No a k tomu linkovemu vedeniu nakoniec. Aj dobra snaha MHD linkovym vedenim zlepsovat moze byt len s jestvujucim vrecom penazi a teda aj prejazdenych kilometrov za den/tyzden/rok. Vezmime si do ruky kalkulacku a spocitajme si linku po linke jej celkovu dlzku x interval v spicke a sedle ... a dopocitame sa k omnoho vacsim kilometrickym vykonom ako je dnes.
A kdeze sa nam v novom navrhu doprava stratila? Ved je prepocitana priblizne na rovnaky pocet trolejbusov a na priblizne rovnaky pocet prejazdenych kilometrov. Akoze nam z Hlin zmizlo tolko spojov? Kde su? Niekde sa muselo asi pridat...
Linka 6. Linky by mali byt aspon trochu rovnomerne vyuzite. Ale z presnej statistiky jazd medzi Hajikom a Vlcincami jednoznacne vychadza, ze 75-100 percentne vyuzitie je len v useku Hajik-Stef.nam, 50 perc. po Vysokoskolakov a dalej ani nie 20 percent. Je uz ked nie ekonomicke, tak aspon dopravacky vhodne viest v takom dlhom useku Vysokoskolakov-Fatranska vyse 80 percent vzduchu?
Linka 5/15 tiez nie je bohvieco /zial ako aj dnes/, prave kvoli stvoritemu prejazdu medzi Matickou a Fatranskou, kde musi vodic davat pod svietiaci transparent este papndeklovu tabulku, aby ludia neboli zmagoreni.
Linka 3 tiez nie je bohvie co, vsak tu predsa boli ohlasy, aby co najmenej liniek bolo popohybanych a L3 je jedna z najstarsich liniek v MHD Za.
5/ Stale sa bavime len o linkovom vedeni, interval a cenu budeme riesit naskor. Tak Bola pravdiva teza, ze 6 liniek staci alebo nie? Ak nie, tak to teda fair-play priznajme a podme riesit kozmeticke zmeny na sucasnom systeme. Ale ako Skarpo?
Na L1/11 neuviedol vychodziu a konecnu zastavku. Kde budu? Kto trochu pozna Vlcince a Tb obratiska vie, ze takato linka by musela mat konecnu na Matici slovenskej, lebo v smere od ZU sa nikde inde ako tam otocit neda. A uz pre cestujucich zo zast.Fatranska je o jednu linku menej.
4/ Kritika bola stale na prebiehanie z jednej strany na druhu pri jazde na to iste sidlisko. Moznosti navrhu 3/13, 4/14 a 6/16 su bohuzial iba dve:
- Bud budu zastavky na rovnakej strane, ale potom sa polovica cestujucich bude vozit zbytocne 3/4 mestskeho okruhu.
-Ak chceme aspon trochu dodrzat sucasny stav vedenia niektorych liniek alebo ich cast / L3, L4, L6/ a pritom zabezpecit, aby sa hlavne ludia nahliaci sa na vlak odviezli najkratsou trasou, potom zas NIE JE MOZNE dodrzat, aby zastavky na jedno sidlisko boli na tej istej strane!
3/ Sucasny postupne rokmi rozvijany system Tb liniek teda nie je dobry, ale az ked sa predstavi iny, tak sa potvrdi, ze sa to asi inac NEDA. Ale co uz si nepamatame kritiku, ake strasne dlhe linky niektore su? Nepamatame si prepocet, ako dlho kto kam si vypocital cestovat? Uz nam nevadi ta debilna cast L5/15 medzi Fatranskou a Maticou? Mne to vadi stale.
2/ Boloze tu na fore kritiky za rozbujnelost trolejbusovych liniek, vsetci sa jednotne zhodli v nazore, ze 6 bude urcite stacit. Boloze to kritiky za neintervalovy cestovny poriadok a ziadal sa kratky, dokonca perfektne prekladany interval.
A ked sa jeden pokus vyhoviet tymto nazorom urobi ..... zas je zle. A pritom KAZDEMU muselo byt jasne, ze so 6 Tb linkami i ked s 5/10 minutovym intervalom sa /pri zachovani sucasne prejazdenych kilometrov/ to k spokojnosti NEBUDE dat.
1/ No, je tu pekne horuco.... ale ziadna kasa sa neje taka horuca, aka sa navari. Ziadna zmena linkoveho vedenia urcite nebude v roku 2005. Takze na krystalizaciu nazorov je este dost casu.
Jozef: zaujimava uvaha k linkovemu vedeniu, podobne sa da len suhlasit s Jakubom.
Zilina ma len stastie ze ten krasny navrh presiel tvrdou vecnou kritikou.
Jasne ze pocet liniek nemoze byt kriteriom, dolezitejsia frekvencia spojov a sulad s potrebami ludi. Nosny system ma smerovat tam kde vacsina cestujucich.
Napriklad linka z Hajika urcite musi ist do centra. Na Solinky nemusi ist, ale mal by byt prestup na hrane. Ale potom by sla po dlhsej strane vnutorneho okruhu. Ak mame 2 linky z Hajika, jedna pojde k Poste, druha okolo "Auparku" a dalej napr. na Vlcince. Kam pojde prva linka? Preco by nemohla urobit U a skoncit prave na Solinkach po spojeni s linkou SO-CE?
Prosim berte to len ako filozoficke cvicenie, nemam pred sebou mapu Ziliny.
Zhrnul si to všetko úplne presne! Ja by som k tomu dodal ďalší mínus - zmena sa pripravuje za chrbtom cestujúcej verejnosti! Ak je ten návrh mienený vážne, už mal byť uverejnený vo všetkých miestnych médiách a DPMŽ by mal zbierať a vyhodnocovať pripomienky.
Debatu na tomto fóre nepovažujem za dostatočnú - prečítať si ho síce môže aj neprihlásený, ale pochybujem o jeho vysokej návštevnosti žilinskou cestujúcou verejnosťou.
Proč počítáš v Praze jednorázovou za 20,-? Proč nezohledňuješ výšku dotací? Proč opomíjíš to, že ten tebou zbožňovaný a zbožšťovaný Vilnius by bez maršrutek okmažitě zkolaboval?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj