Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #6011:
Mal by som jeden návrh na trasovanie, možno blbý, ale môj. Reagujem aj na to, že podľa Tvojho bodu 2/ ešte stále pretrváva názor, že Hájik je malé sídlisko, a preto nepotrebuje také dobré spojenie ako iné sídliská. Pozor, Hájik2 už je takmer dokončený! Predpokladám, že počtom obyvateľov bude v priebehu budúceho roka (ak už nie je) porovnateľný so Solinkami.
A teraz konštruktívne: Súhlasím s tým, že L7 a L17 nebudú potrebné, ale len v prípade, že bude plnohodnotne nahradené spojenie, ktoré teraz poskytujú. Môj návrh: Nenechajte L6 končiť pre Carrefoure (viď príspevok skôr, že tam niet koho ráno ani voziť), ale zokruhujte ju, a protismerne zokruhujte L16, a to takto: L6: Hájik, Závodie, ŽS, Nemocnica, Vlčince, ŽU-Veľký Diel, Solinky, Hliny, Závodie, Hájik, a L16 protismerne.
Výhody (pre cestujúcich):
1. Zjdenoduší sa číslovanie, každý bude vedieť podľa cieľa cesty, na čo má nasadnúť.
2. Vzniká možnosť pre cestujúcich nevoziť sa medzi sídliskami cez centrum (okrem jeho líznutia pri Polícii, aj to bez prestupovania).
3. Zabezpečí sa priame spojenie Hájika aj s centrom, aj s univerzitou, aj spojenie všetkých (podčiarkujem všetkých) sídlisk navzájom, aj s centrom, aj s univerzitou, aj univerzitné objekty v centre sa spoja s univerzitou na VD.
4. Pokiaľ by sa ešte aj zhustili spoje a zaviedli intervaly, tak to podpíšem aj krvou.

Výhody (pre centrum mesta):
1. Odľahčí sa centrum mesta tým, že nie všetci cestujúci medzi sídliskami budú musieť v centre presadať, podsatatná časť (L16 z Hájika a L6 z Vlčincov a Soliniek) pôjde mimo centra.

Nevýhody (pre DPMŽ):
1. Cestujúci nebude nútený presadať, a tak nezaplatí za jednu cestu dva lístky.
Reakcia na: SZKV #6012:
No vidis! A kto ma teda pravdu? Ty tvrdis, ze je dolezitejsie mat prestupny bod na jednej strane, nie "prez silnici" a nevadi ti nadbytocne obchadzanie mestskeho okruhu. Ini tu na fore maju PRESNE OPACNY nazor. Su za to, aby ked sa ide rano do roboty a kazdy ma malo casu, aby sa zbytocne nevozili okolo okruhu, ale isli najprv na Stef.nam., k autobusovej a zeleznicnej stanici.

Kto ma byt ten "pomazany", kto to spravodlivo rozsudi? A nech rozsudi tak ci onak, vzsy bude 50 perc. nespokojnych.
Reakcia na: Pišta #6013:
Najprv k buducnosti. Samozrejme sa uvazuje /zatial/ aj s Bytcicou /maju tam v buducnosti posla uzemneho planu vyrast dalsie byty/ aj s Banovou /je to na "skok" od terajsej trate/. Pri Bytcici bol ten problem, ze kazdy investor sa vzdy urputne brani dopredu platit nieco, co este nie je. V tomto pripade L2 ide o podjazdnu vysku mostov a podjazdov a o projekt a osadenie omnoho drahsich trakcnych stoziarov oproti becnym. Ale sustavne zdovodnovanie "docasnosti" autobusovej prevadzky na buducej trolejbusovej linky je v tomto smere ucinne, investori platia, prisposobuju sa a robia tak ako treba.

A k navrhu, kde by sa mala "len" pridat prapovodna L5 bez ZU: Tym, ze to bude bez ZU, nezvysi sa tam interval. Rocne kilometricke a financne navysenie prevadzky este aj L5 by znamenalo prekrocenie sucasnych vykonov a nakladov a to nejde. Musime sa zmestit do dnesnych penazi a teda aj kilometrov.

A este drobnost ku ktorejsi poznamke 5973: Autobusov vobec nejazdi "tak malo", ze sa na prevadzke MHD "skoro nepodiela". Naopak. Denna vyprava vozidiel je predne rovnaka ako u trolejbusov a najazdia aj takmer 50 percent celkovych vykonov. A kedze nafta je drahsia ako elektrina, na prevadzkovych na kladoch sa podielaju tiez polovicu. Co je dost.
Reakcia na: Juraj #6011:
Myslím si, že nová schéma vedenia TB liniek je dobrá, treba doladiť pár detailov. Linky 1, 7 a 17 nie sú potrebné. Podľa diskusie , ktorá tu prebehla, vyplynulo, že keby sa zaviedla L5 podľa starého vedenia / teda nie cez kopec / a povedzme s celodenným intervalom napr. 20 min, bude vlk sýty a aj koza celá.....

Myslím si ďalej, že ťahať TB vedenie do Bytčice je zbytočné vyhodenie peňazí, skôr by som pochopil Bánovú....
Reakcia na: Juraj #6011:
OK, linkové vedení se mi takto "z rychlíku" docela líbí, jen se mi zdá, že se trochu moc preferují přestupy "přes silnici" v centru. Já kdybych si měl vybrat, tak bych preferoval přestupy na stejné zastávce včetně nutnosti nadbytečně objíždět "městský okruh"- přijde mi, že zajížďka je v takovém případě nevýrazná a hlavně to umožňuje návazné přestupy mimo špičku (včetně vzájemného čekání vozidel). A jsem přesvědčen, že při intervalu 20 a více minut je taková provázanost absolutně nezbytná, jinak lidi budete zase odpuzovat.
A jinak jsem se chtěl zeptat prakticky, abych měl srovnání- uvedl jsem tu počty spojů na Hájiku a Solinkách dnes, můžete mi říct, jaký bude výsledný takt v těchto lokalitách po Vaší úpravě? Já to počítal pro špičku (6-7 ráno) a sedlo (konkrétně 10-11). Můžete mi tedy, prosím, konkrétně odpovědět? Děkuji
Reakcia na: SZKV #6010:
K tarife sa dostaneme. Ale uzavrime konecne aspon jednu cast - linkovanie.

Ukazuje sa, ze teoria diskutujucich na fore o 6 linkach je asi zla. Alebo nie? Po pociatocnych chvalach sa ukazuje, a uz tu boli take navrhy, ze je treba minimalne pridat L7/17 a este aj L1 ponechat. Mame teda uz 8 liniek z povodnych desiatich. Vynechala by sa vlastne len L5/15, co sa ma posilnit L7/17, co asi nie je dobre minimalne z 2 dovodov:
1/ Opatovne sa vraciame k strasne dlhej okruznej linke
2/ Aby bol dost husty interval aj okolo ZU, mimoriadne sa tym navysi pocet spojov na opacnom konci na Hajik, co teraz nie je v takej miere potrebne. Mozno, ked sa vybuduje Hajik 2.

Ma taketo polovicate riesenie vobec zmysel?
Reakcia na: Juraj #5989:
Není zle, samo o sobě je to pěkné. Ale NEZBYTNÁ PODMÍNKA pro jeho zavedení je aplikace časového tarifu za rozumnou cenu (když nic jiného, tak aspoň dlouhodobé). V opačném případě budete mít tu pochybnou čest být HROBAŘEM MHD V ŽILINĚ!
Reakcia na: S499.1023 #5985:
A co bych měl v Praze počítat? Ta jízdenka za 20 Kč je přece základní tarif, aspoň pokud je mi známo. Nebo jsem měl raději vzít za základ 14 Kč jako nepřestupní? A výšku dotací jsem nezohledňoval úmyslně, protože to běžného cestujícího absolutně nezajímá, když se rozhoduje čím jet do práce, navíc jsem hluboce přesvědčen, že rozumný tarif lze udělat při libovolné výši dotace- ta rozhoduje jenom o tom, jak často se bude jezdit (opakuju- bral jsem za základ dnešní stav, s tím, že při zpravidelnění linek by to šlo ještě o něco omezit, pokud by byl pravidelný takt) a čím se bude jezdit- mám na mysli stáří vozového parku, stav infrastruktury (zejména rozsah investičně náročnější dráhové dopravy- trolejbusy, tramvaje...) a tak. Tím současně reaguju na námitku, že v tom Vilniusu by to teď bez maršrutek nešlo (ostatně kolem roku 2015 budou mít rychlodrážní tramvaj ze strukturálních fondů). Oni to vědí, současně je pravda, že jsou chudí jak kostelní myši, dvacetileté trolejbusy jsou tam naprostý standard a trolejové vedení vypadá všelijak. To jim ovšem nebrání nabídnout cestujícím rozumný tarif a přese všechny nedostatky se úspěchy dostavují- zatímco v roce 1998 přepravili 234 mil. cestujících, v roce 2003 to bylo 262 mil. cestujících. Tedy přesný opak toho, co Žilina- jen dodávám, že i u nich tvoří příjmy z jízdného 50% celkových příjmů, to jim ovšem nebrání dělat tarif s preferencí časových předplatních jízdenek (oni mají nejen měsíční, ale i třídenní a týdenní jízdenky) a jen na okraj dodávám, že držitelé karty ISIC z celého světa mají nárok na 50% generální slevu ze všech tarifních nabídek! To jsou věci, což?
Reakcia na: marek #6006:
To by si sa cudoval, aky maju zvyky cestujucich OBROVSKY vplyv!
Okrem toho takmer v kazdom meste je rozlisene cislovanie elektriciek, trolejbusov, autobusov, zrychlenych a nocnych liniek.
Reakcia na: marek #6006:
L2 má toto číslo od zavedenia AVTD ako jedna z liniek navrhnutých na zatrolejovanie. Pôvodne jazdila spolu s L1 až do Lietavskej Lúčky. Zostáva ako posledná autobusová zo známych dôvodov - nebolo ju možné zatrolejovať kvôli výstavbe južného diaľničného privádzača.

Podľa mňa je na zváženie, či po oddelení Lietavskej Lúčky a znížení prepravných nárokov na MHD v tomto smere je ešte také dôležité ťahať tam troleje. Ak nie, tak som tiež za to, aby bola táto linka prečíslovaná. (aj keď musíš uznať, že väčšine cestujúcich je jedno, či je linka trolejbusová alebo autobusová a či jej číslo zodpovedá trakcii ? )
Juraj:

Ak by sa mala robit zmena linkoveho vedenia, nezda sa mi vhodne, aby sa bral ohlad na minule cislovanie liniek.
Zdalo by sa mi blbe, ak by boli linky L3/L13, L4/L14, L6/L16.
taktiez povazujem L2 za blbost v ramci oznacovania... je to autobusovy spoj, mal by zacinat cislom 2x, cize napr. L23.

A nehovorte mi tu o zvykoch. jeden den mi to ide ako linka 2 a zrazu od 1.1.2009 tomu budem hovorit, ze L23.
Juraj,
cela "afera" okolo L5 a L15 sa mi zda byt zbytocna...

Ja osobne by som bol za znovuobnovenie povodnej obojsmernej linky 5 v useku fatranska - sturovo nam. - jasenova a spat.

A tento variant linky pridat aj k tomu novemu variantu Tb, cim by sa pocet ôliniek zvysil na 7.

A ty sa cudujes, ze linka 6 jazdi v useku fatranska-vysokoskolakov tak malo vytazena? ved ist tou linkou zo stanice na fatransku je strata casu....

PS: ak by sa prechod cez kopec obmedzil iba na L7/17, bolo by potrebne posilnit ju. lebo terajsie spojenie stanice a ZU je viac ako mizerne. a obyvatelovi vlciniec a soliniek je jedno, ci mu ide L5/15 alebo L7/17, ale cestujucemu z centra, resp. do centra od ZU to vobec nie je jedno.

A este k ponuke spojov na fatranskej.
Ak by castejsie jazdil Tbus od ZU do centra mesta, minimalne 1/3 cestujucich by nastupila pri ZU. ale problem je v tom, ze na danej zastavke sa neda kupit listok - na fatranskej ano, ze od ZU ide spoj len raz za hodinu - na fatranskej castejsie.
Reakcia na: Miro #5978:
Juraj naznacil, ze sa mozno dozijeme predplatnych listkov na neobmedzeny pocet jazd (cize comeback mesacnikov), nenaznacil vsak, kolko by taky listok v Ziline stal.
Reakcia na: Jozef #5984:
Po dlhsom case musim k prispevku podpisanemu Jozefom napisat: PLNY SUHLAS.
Reakcia na: Miro #6001:

Ďakujem, ani som si to neuvedomil. Je to už pomerne slušné číslo za obdobie od 7. júna 2004, keď vznikla žilinská sekcia imhd.sk.
Reakcia na: Jozef #6000:
Chápem, bolo by tam treba vložiť dve výhybky a niekoľko metrov drôtu - myslíš, že by to bolo tak drahé, že sa s takouto možnosťou nedá rátať?

Btw., máš jubilejný šeťtisíci príspevok ?
Reakcia na: Miro #5998:

Zo sídliska Vlčince sa na kruhovom objazde na Ul. vysokoškolákov nedá zabočiť vľavo, a preto sa tam trolejbusy z tohto smeru nemôžu otáčať. Z tohto dôvodu nie je možné prejsť ani k zastávke Carrefour.
Juraj:

6. Je nová *prestupná* tarifa už definitívne schválená a nemenná? Neráta sa s predplatnými CL na neobmedzený počet ciest? Môžeš novú tarifu stručne predstaviť? Ako vidím na tomto fóre nám mnohým nie je jasná a s preberanou témou úzko súvisí.
Juraj:
3. Ja sa prikláňam k názoru, že L5 / 15 by stačila konečná na Matici. A keď je takáto, nedali by sa aj na krátke trolejbusy dokúpiť elektronické transparenty, aby tam vodič nemusel dávať tú papndeklovú tabuľku?

4. Nemohli by sme tento minimalistický variant skúsiť doplniť a nie tak ako navrhuješ, úplne ho zavrhnúť a upravovať súčasný stav?

5. Dá sa prejsť od Vlčincov ku Carrefouru? Ak nie, bolo by veľmi nákladné predrôtovať ten kruhový objazd tak, aby sa dalo? Potom by sa v smere od ŽU dalo prejsť celými Vlčincami a točiť sa pri Carrefoure.

Ospravedlňujem sa, že nenavrhujem žiadne konkrétne riešenia, myslím si, že na to sú dopravní profesionáli, my amatérski cestujúci sme na to, aby sme ich riešenia kritizovali ?
Juraj:
1. Mám radosť, že si sa k téme ozval, diskusia tým získava na kvalite.
2. Bol by veľký problém doplniť niekde malé kúsky trolejov (napr. urobiť konečnú na Solinkách tak, aby sa na nej dalo obracať aj v smere od Vlčincov)?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.