Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #5382:
Táto reakcia mi nahrala na to, čo som v súvislosti s Tvojim minulým obhajovaním "spravodlivej" žilinskej tarify a porovnávaním s mobilnými operátormi narazil teraz na služobnej cest v Nemecku. Je tam v súčasnosti taká veľká móda, ponúkajú to hádam všetci mobilní operátori a provideri. Volá sa to Flatrate a apočíva to v tom, že za určitý PAUŠÁLNY poplatok môžem telefonovať úplne BEZ OBMEDZENIA. Žiadne "cez víkend", "večer" "v noci", "po vyčerpaní predplatených minút" a podobne. Any comments to this issue?
Reakcia na: VLK #5448:
a čom bude? o fungujúcom EMtreste? ? Sorry, to ja len tak rýpem... ?
nezaložíme sekciu SCI-FI? mal by som príspevok... ?
Zážitky Františeka Hrabovského z Hlbokého nad Váhom o začiatkoch autobusovej dopravy od roku 1953 si môžete prečítať v Žilinských novinách.
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2361701/Nehovorte-pocas-jazdy-s-vodicom.html
Možno by stačila linka z Bánovej vedená zo Štúrovho nám okolo nemocnice ku Dubňu a späť alebo po Košickej ku hypermerketu Tesco a Rybe a späť, aby čiastočne nahradila L28. Mali by tak možnosť prestupu tí, ktorí L28 využívali a cestovali z Bánovej. Ani by sa radikálne nekrížila s L6, L1 a ani L26....
Aproppo, čo je s busom č.9? Zhruba 2 týždne som ho už nevidel ....
Reakcia na: Jozef #5443:
Odkedy sa plánuje tá zmena vo vedení L26 a zrušení L28? Veľa tu čítam o zmenách.... Skúste porozmýšľať nad štýlom zverejňovania cestovných poriadkov. Osobne sa mi nepáči rozdelenie časov na po-pi a druhé so, ne a sviatok z jedného dôvodu - takmer pri každej linke sú pri spojoch pouvádzané rôzne znaky / a, L .../ Teraz cez prázniny bola časť spojov, ktoré na každej linke nepremávali. Nedá sa vymyslieť pravidelný cest. poriadok pre každú linku na po-pi, so+ne+sviatok a po-pi cez prázdniny? Tak to je aj v Prahe, v Blave.. a myslím si, že je to prehľadnejšie a efektívnejšie, keď napríklad viem, že cez šk. rok mi chodí linka každých 10 min a cez prázdniny každých 15 min.

Ak L6 by mala premávať každých 10 min, cestujúci by túto zmenu len uvítali. Ale: zo Žitnej až po Hurbanovu má spoločnú trasu ako L21, spod Rondla po Hurbanovu spoločnú trasu ako L1 a L26. A tak sa znovu prikláňam ku presmerovaniu L21 okolo polície, Štúrovo nám, Štef. nám a žel.st. ďalej do Chlmca alebo L21 rozdeliť a vytvoriť nejakú novú trasu, aby sa linka nekopírovala s x linkami. Objem cestujúcich nie je tak veľký, aby na jednu totožnú trasu bolo vedených hneď niekoľko liniek. Chlmec by sa dal vyriešiť veľmi jednoducho a pomerne efektívne - z Hurbanovej okolo márnice do Budatína atď. Ušetria sa km a máme prvú zokruhovanú autobusovú linku....

K L6 - táto linka má vychytané všetky strategické miesta / ako aj L3/. Preto cestujúci, ak sa bude mať v Závodí rozhodnúť, akú linku uprednostní, vôbec nemusí rozmýšľať, či L6 alebo L21. A tak problém, že L6 bude natrieskaná a L21 prázdna, sa nijako nerieši....
Reakcia na: Miro #5442:

To bude zaujímavé sledovať tú stavbu. Pekne sa to rozbehlo a dobre to vidieť na Jurajových fotografiách. Keď bolo minulý rok vybudované trolejbusové vedenie medzi SO a VL, tak počas nepretržitej výluky Pia-So-Ne bolo na Jaseňovej celé obratisko prerobené a napojené na nové trolejbusové vedenie. Obdobne to prebehlo aj na Fatranskej. V tomto prípade predpokladám, že sa to bude musieť riešiť aj preložkami, a keď bude spravená kruhová križovatka aj s trakčným vedením, tak sa tam doprava presmeruje. Pôvodná komunikácia sa potom zruší. Bližšie to môže popísať Juraj, ale myslím si že je to ešte predčasné, lebo stavba môže trvať aj tri roky. Spomínal sa tu už termín ukončenia stavby?

Teraz bude najdôležitejšie presmerovať L26 cez Rondel, zrušiť L28 a keď uzatvoria Rajeckú cestu, tak bude zmenená trasa aj L22. Zatiaľ sa tu nespomínalo, ale keď bude uzatvorená Rajecká cesta aj s križovatkou pod Váhostavom, tak bude musieť byť presmerovaná aj L2 do Bytčice.
Chcem sa spýtať, ako budú premávať TB linky medzi Hlinami a Solinkami počas stavby mosta pri Váhostave? Budú trolejbusy nahradené autobusmi, alebo sa budú troleje podľa potreby po stavenisku presúvať?
Reakcia na: Juraj #5407:

Myslím si, že teraz to nie je dôležité, ale na stretnutí sa opýtam, kto objednal audit, prečo bol objednaný, či bol len audit linkovania a celkovej efektivity dopravného procesu alebo aj z iných oblastí. Audit však môže DP len doporučovať, sú tam ľudia, ktorí pracujú len s číslami, dopravu v meste nevyužívajú, poznajú ju len zo schémy. Skrátka neberú do úvahy, ako tu bolo už spomínané, dlhoročné zvyklosti v Žiline. Napr. využívanú L5/15 na strednom okruhu doporučujú zrušiť, hoci od začiatku L5 spájala tri sídliská So – HL - VL medzi sebou, ale aj s nemocnicou a nákupnými centrami. Od minulého roka, keď sa prepojilii SO a VL, tak sa prirodzene okruh uzatvoril. Niekto môže namietať, že k nemocnici premáva zo SO L3 alebo z VL sa posilní napr. L6, ale o Hlinách sa nehovorí. Predpokladám, že nie je v záujme cestujúcej verejnosti a pravdepodobne ani DP, aby sa radikálne zmenil linkový systém, čím by tu vznikol len chaos. Lebo ten čo len doporučuje, tak zostane v úzadí a problémy ktoré vzniknú zostanú len tu doma na cestujúcich a na DP. Tým nechcem povedať, že niet čo riešiť. V minulosti tu už bolo spomínané, že Žilina nie je urbanisticky pretiahnutá štrúdla, kde sa dá jednoducho linkovať z horného konca na dolný, ale je tu vytvorená trolejbusová sieť, kde je možností podstatne viac a keby prišli aj tri nezávislé audity, tak každý by doporučil linkovanie ináč. Preto navrhujem, aby sa o rôznych návrhoch diskutovalo, na odbornej úrovni spracovali analýzy a až potom, ak by bolo nevyhnutné, pristúpiť na zmeny.

V predchádzajúcom príspevku bolo spomínané, že by sa mala zatrolejovať aj krátka prepojka na Solinkách medzi Rudnayovou ulicou a Pod hájom. O tomto krátkom úseku sme už v minulosti písali, chcel by som sa však opýtať či pri audite bol aj tento úsek spomínaný, prípadne doporučovaný na linkové vedenie.
tak som to hľadal a našiel:

Autor: Juraj 22.7.2005 04.41 #4497 Re:
...Od noveho r.2006 s vysokou pravdepodobnostou bude zavedena prestupna tarifa, na zaciatku pre cipove karty nad 5 zastavok.

Autor: Juraj 22.7.2005 14.32 #4566 Re:
...Vsak ja cestujucemu chcem predsa touto prestupnou tarifou umoznit, aby tam, kde dnes plati 10+10 ale bo nebodaj 12+10 korun platil len tych 12 alebo 13 Sk! No a samozrejme, kedze tento system sa neda nanecisto vyskusat ide, musim to robit na mensej skupine cestujucich. No a samozrejme, ze tuto vyhodu prva dostane ta, co najviac a pravidelne plati, teda v cipovych kartach nad 5 zastavok. Potom sa dalej uvidi, co s dalsimi skupinami. To nie je nevyhoda, ale VYHODA platit namiesto 22 Sk len 12 alebo 13 Sk !!!...
A co bude chodit zo zel.stanice k Zilinskej univerzite?
A ako casto?

Lebo linka 17, kt. ide raz do hodiny sa mi moc nepaci...

Este ma tak napadlo... Musi linka 6 zabacat aj na zastavku Cyrila a Metoda? cesta zo zel stanice na fatransku je zbytocne dlha... na CaM by mohla radsej zabacat L5 a 15.
Reakcia na: Jozef #5435:
Ako to? Zo Sv. Cyrila a Metoda môžem na Solinky cestovať aj s L4 a 5. Žiadnu L17 nepotrebujem.

Ak by L7 jazdila v navrhovanej trase a tarifa bola prestupná, ozaj nevidím jediný dôvod, prečo by som sa zo zastávky Sv. Cyrila a Metoda nemohol odviezť trolejbusom na Matice Slovenskej alebo ešte lepšie rovno na Fatranskú a tam prestúpiť na L7 alebo 15. Žiadny problém, ak pôjdu v rozumnom intervale.
Reakcia na: Jozef #5435:
No v tomto mas pravdu, ale myslim si, ze keby cestovali Solinkari L4, pripadne L3 tak by to mali skoro rovnako daleko do zamestnania ako L7,17 teda aspon podla mapy Ziliny. A uplne najlepsie by bolo, keby prestupovali z L3 na L4 napr. na Sturovom namesti tak ako kedysy.
To otacanie pri tom Carrefoure by sa isto dalo zrealizovat (by tam mohol byt nejaky prestup na L8), ale je to zbytocne, pretoze kazda dalsia zastavka, kazda dalsia otocka by danu linku iba zhorsovala tym, ze by bola dlhsia jazdna doba a z toho vyplyvajuce rednutie intervalu..
to by som sa potesil no vsak zdrazenie najviac o korunu!
Reakcia na: zoZa #5420:

V minulosti tu bola diskusia ak si spomínaš, že obyvatelia Vlčiniec konkrétne zo zastávky Sv. Cyrila a Metoda, majú len jednu linku, a to L17 s ktorou môžu cestovať bez prestupu na Solinky. Po ukončení navrhovanej linky z Hájika na ulici Matice slovenskej už nebudú mať nič. Myslím si, že Vlčince I a Vlčice IV a pol Vlčiniec II nie je zanedbateľný zdroj. Okrem iného je teraz j L7/17 Solinkármi využívaná na cestovanie do a z práce do priemyselnej zóny v oblasti Košickej, a preto s tým menením liniek by som radšej trochu počkal.
Tvoja pripomienka prípadného otáčania až pri Carrefoure od Vlčiniec nie je možná, lebo trolejbusové vedenie na križovatke to neumožňuje.
Reakcia na: Vladimír #5430:
ak som ja dobre pochopil, tak cipove karty nad 5 zastavok budu odskusane ako prve. Iba zeby medzitym myslienka zavadzania prestupnej tarify postupila dalej.
Vladimír: ani ja si už nie som istý, ale pokiaľ sa dobre pamätám, tak prestupné budú všetky lístky pre jazdy nad 5 zastávok, teda aj papierové... Komu sa chce, nech to dohľadá... ?
Reakcia na: Vlado #5431:
Hmm... Fakt. Tak potom sa budem mýliť veľmi rád.
A preco by potom vymienal PP kvoli tomu, ze stare nedokazali dynamicky vyuzit prvych 6 miest hm? Cize zrejme to nebude uplne tak ako vravis...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.