Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
to by som sa potesil no vsak zdrazenie najviac o korunu!
Reakcia na: zoZa #5420:

V minulosti tu bola diskusia ak si spomínaš, že obyvatelia Vlčiniec konkrétne zo zastávky Sv. Cyrila a Metoda, majú len jednu linku, a to L17 s ktorou môžu cestovať bez prestupu na Solinky. Po ukončení navrhovanej linky z Hájika na ulici Matice slovenskej už nebudú mať nič. Myslím si, že Vlčince I a Vlčice IV a pol Vlčiniec II nie je zanedbateľný zdroj. Okrem iného je teraz j L7/17 Solinkármi využívaná na cestovanie do a z práce do priemyselnej zóny v oblasti Košickej, a preto s tým menením liniek by som radšej trochu počkal.
Tvoja pripomienka prípadného otáčania až pri Carrefoure od Vlčiniec nie je možná, lebo trolejbusové vedenie na križovatke to neumožňuje.
Reakcia na: Vladimír #5430:
ak som ja dobre pochopil, tak cipove karty nad 5 zastavok budu odskusane ako prve. Iba zeby medzitym myslienka zavadzania prestupnej tarify postupila dalej.
Vladimír: ani ja si už nie som istý, ale pokiaľ sa dobre pamätám, tak prestupné budú všetky lístky pre jazdy nad 5 zastávok, teda aj papierové... Komu sa chce, nech to dohľadá... ?
Reakcia na: Vlado #5431:
Hmm... Fakt. Tak potom sa budem mýliť veľmi rád.
A preco by potom vymienal PP kvoli tomu, ze stare nedokazali dynamicky vyuzit prvych 6 miest hm? Cize zrejme to nebude uplne tak ako vravis...
Reakcia na: Vlado #5428:
Pokiaľ som správne pochopil Juraja, žilinská prestupná tarifa bude v tom zmysle, že pri druhom označení čipovej karty do istého času od prvého označenia sa cestujúcemu neodráta žiadna jazda (t.j. akoby pokračoval pôvodnú jazdu v inom vozidle). Na papierové lístky to nebude mať žiaden vplyv.
Opakujem - ak som ja správne pochopil.
Este dodatok - nechal by som listky do 5 zastavok za cenu aka je teraz(10), zakladny prestupny tiez, t.j. 12-13 sk ( za 13 len v pripade ze by bol na 20 min), a ten 45 minutovy za 15.
Jedna taka mala otazocka na Juraja - predpokladam, ze po novom uz budu LEN prestupne listky tzn. na 20 min, 45 atd... v opacnom pripade by to bolo opat zdieranie cestujucich a mozem vam zarucit, ze by ste sa opat stretli s ich velkym odporom. Cas sa bude urcovat predpokladam podla hodin v buse. Som tiez zvadavy, ako to chcete poriesit z cakacim casom. Revizori predpokladam nebudu nosit zo sebou CP a zakazdym si to kontrolovat.
Reakcia na: LUK #5412:
pokiaľ zákazník niečo chce, nemôžeš mu to zakázať len z toho dôvodu, že to vyzerá blbo... ja by som to nenazval blbuvzdornosť, ale variabilita... jednoducho výrobok nepredáš, pokiaľ neponúkneš dostatočnú variabilitu nastavení, druhá strana je, ako daný výrobok a aké nastavenie bude používať zákazník...
Hmm... malé vytriezvenie... L1 po predĺžení na Nový cintorín nebude stíhať polhodinový obrat a chýba priame prepojenie od ŽST k ŽU. Zo by myslím malo existovať.
Reakcia na: Vladimír #5423:
... inac to je pomaly ako anketa : Zachranme linky MHD a po vyhodnoteni prve tri nebudu zrusene ?

Ta L6 sa mi paci:-). Ale myslel som ze aj L5,15 sa zrusi..
Reakcia na: Vladimír #5423:
Spoločné preklady intervalov v špičke:

Hurbanova - žel. st. - Vlčince (L4/6) - 5 min.
žel. st. - Hurbanova - Solinky (L3/4) - 5 min.
nemocnica - Vlčince (L5/6/15) - 5-10 min.
Hliny - Solinky (L4/5/7/15) - 5 min.
Predmestská - Vlčince L4) - 10 min.
Solinky - Veľký Diel - Vlčince (L5/7/15) - 10 min.
Reakcia na: zoZa #5419:
Odpoveď bude úplne technická - lebo som sa musel vmestiť do maximálneho počtu možných odpovedí, ktorý editor ankiet ponúka 😛

Re #5422 zoZa: Zatiaľ sú moje myšlienkové pochody nasledovné - špičkový interval na linkách:
1 - 30 min.
3 - 10 min.
4 - 10 min.
5 - 20 min.
6 - 10 min.
7 - 20 min.
8 - 30 min.
15 - 20 min.
Linky 16 a 17 sú zrušené.
Reakcia na: Vladimír #5417:
Vo vsetkom musim s tebou suhlasit ? . Tiez som uvazoval nad zlucenim L1 a L8, ale najlepsie by predsa len bolo, keby L8 jazdila po centralnom okruhu jednym smerom a L1 opacnym
Reakcia na: Jozef #5416:
myslim, ze by bolo rozumnejsie keby L1 nejazdila az na Vlcince, ale otacala by sa po centralnom okruhu.
Reakcia na: Jozef #5415:
Ta Matica Slovenska a Sv.Cyrila Metoda nedaju mi spat:-)..furt na to musim vysliet.. . Rozmyslal som uz nad mnohymi moznostami a napadla ma taka vec, ze na Vlcincoch nie je nikde inde mozne odstavovat troleje ako na Matici Slovenskej a preto, aby sa dostal aj na ostatne stacilo by, ak z Fatranskej by siel rovno na Obchodnu, potom na Sv. Cyrila a Metoda, kde by sa otocil , siel na Obchodnu a nakoniec by skoncil na Matici Slovenskej a potom by siel z Matice Slovenskej cez Obchodnu, Sv. Cyrila a Metoda, Obchodnu , Fatransku naspat na Hajik. Alebo dokonca by mohol ist cez cele Vlcince a otacat sa pri Carrefoure 🙂, ale po zavedeni prestupnych cipovych kariet (dufajme, ze aj jednorazovych listkov) bude predsa len najlepsia verzia len po Maticu Slovensku.
poznamka k ankete: Preco je vypisanych len 8 liniek (moznosti), ked predsa tych trolejbusovych liniek mame v ZA predsa 10 a este ked k tomu priratam aj tabulky na L5,15 tak dokonca 12 ? . Cize moze byt aj moznost, ze najradsej cestujem L15, ale nerad cestujem L5 🙂
Reakcia na: Jozef #5416:
Ešte doplním, že náhrada za odklonenú L1 by bola pre obyvateľov Vlčincov a taktiež z Košickej možná linkami 4 alebo 6 po zastávku Polícia alebo linkou 5 po zastávku Štúrovo nám. s možnosťou prestupu na L1.

Najviac by bol v smere na Kvačalovu ideálny prestup medzi L5 a 1 na Štúrovom námestí, kde by bolo možné prestupovať na hrane, t.j. bez prechádzania cez cestu. Hádam by nebolo ťažké CP týchto liniek zladiť tak, aby na seba naväzovali.
Reakcia na: Jozef #5415:
Problém s otáčaním uvažovanej L7 na Matice nevidím ako problém. Ako si sám uvažoval, možno použiť príklad súčasnej L1 a na Matici vodičom poskytovať len nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (do 5 min.). Vyčkávanie vozidiel a čerpanie prestávok by bolo na konečnej Stodolova.

Nemyslím si, že by bolo šťastné ťahať ju až na Sv. Cyrila a Metoda. Boli by to zbytočné kilometre, lebo po príchode od Veľkého dielu by už z končiacej L7 cestujúci na Vlčincoch iba vystupovali. Osobne si myslím, že by medzi Maticou a Cyrilom-Metodom vozila minimum cestujúcich. Ak budeme mať prestupnú tarifu, dotknutým skupinám osôb nie je problém prestúpiť na tie dve zastávky na iný trolejbus.

Re #5416 Jozef: Je vždy na škodu, ak sa "veľkým" linkám v obsluhe daného územia pletú "malé" linky s riedkymi intervalmi. Zbytočne to komplikuje koordináciu medzi linkami.

Komu slúži L1? Ty hovoríš, že zamestnancom DPMŽ, lebo spája Košickú a Kvačalovu? Ja hovorím, že zamestnanci DPMŽ z celkového objemu cestujúcich tvoria mizivý zlomok percenta a nepotrebujú súkromnú linku. Hovoríš, že ju využívajú ľudia zo Závodia, či cestujúci k Novému cintorínu. Veď to je aj v poriadku, nech ju využívajú. Tých je ale tiež tak málo, že určite okrem oprávneného spojenia s centrom nemajú právo určovať ďalšie smerovanie linky.

Ja som dlho rozmýšľal nad spojením L1+8 do linky Kvačalova - žel. stanica - Carrefour, ale priznám sa, že mi bolo ľúto straty spojenia Carrefouru na Štúrovo nám. L8 je totiž naozaj taká zberná linka, ktorá obehne všetky prestupné uzly v centre (Spanyolova, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia, Štúrovo nám.).

Takže od tohto návrhu upúšťam. Navrhujem L1 zaokruhovať do trasy Kvačalova - žel. stanica - Štúrovo nám. - Kvačalova. Uvažované dopravé funkcie:
- základná obsluha časti obytnej a priemyselnej oblasti Závodia s návozom cestujúcich na všetky prestupové uzly v centre mesta
- náhrada za v návrhu zrušenú L16 na malom mestskom okruhu, tzn. predovšetkým návoz cestujúcich zo Štúrovho nám. na Hálkovu a Závodskú, kde je možný prestup na Hájik na linky č. 6 a 7.

Jazdný čas novej L1 by bol krásnych 25 min., čo je úžasný základ pre pravidelný celodenný interval 30 min. po celý deň s nasadením jediného trolejbusu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.