Reakcia na: Nodes #4633:
Je vsetko v poriadku? Na tie elektricky pamatam, hoci som kazdy den inde. Dufam, ze mi cas este vyjde aj na Brusel a tie elektricky. Okrem ineho nie je tu najlepsie pocasie na fotenie. Dnes sme boli autom v kupelnom meste Spa. MHD tam zabezpecuje valonska spolocnost TEC. Bohuzial nemam odtial ani jeden odfoteny autobus, lebo vo stvrtok boli po celom Belgicku velke oslavy 175 rokov nezavislosti a 25 rokov federacie. Od stvrtka do nedele maju Belgicania volno a vsetky mesta poriadaju vlastne oslavy. V meste Spa bolo tiez uzatvorene pre dopravu centrum a vsade po zastavkach bolo vylepene, ze MHD pocas tychto dni premavat nebude. Je to zaujimave a na nase podmienky nepredstavitelne. Chcel som ist povodne do Gentu pozriet sa na jedinu trolejbusovu dopravu v Belgicku, ale bol som upozorneny, ze aj tam nemusi premavat trolejbusova doprava.
Papyr
Ked pride Turzovcan na zeleznicnu stanicu a uvidi tam cestovny poriadok napriklad linky cislo 6 (lebo chce ist do tej krajskej nemocnice), v ktorom bude zoznam zastavok vyzerat takto http://www.imhd.sk/za/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!006-20040722&x=734003316745
tak hned uvidi:
...
- Policia
- Hurbanova
0 Zel.stanica
2 Stefanikovo nam.
5 Spanyolova, Nemocnica
7 Vysokoskolakov
9 Postova
11 Sv. Cyrila a Metoda
13 Obchodna
...
a hned vie, ze k Nemocnici je to pat minut a teda ze mu staci desatminutovy listok. Hned vidi aj to, ze najvzdialenejsia zastavka, kam sa da na taky listok dojst, je Postova. 5-zastavkovy listok by v tomto pripade opravnoval k jazde az na zast. Cyrila a Metoda. Cize skoro to iste ako dnes. Akurat, co sa snazim naznacit je, ze ta platnost najlacnejsieho listka viazana na minuty by bola presnejsie, jemnejsie nastavitelna (10 minut moze byt od 3 do 9 zastavok, podla minut, cize podla kilometrov) ako dnes, ked 5 zastavok moze predstavovat 2,5 km, ale aj 6 km.-
citat: "Vsak ja cestujucemu chcem predsa touto prestupnou tarifou umoznit, aby tam, kde dnes plati 10+10 ale bo nebodaj 12+10 korun platil len tych 12 alebo 13 Sk! No a samozrejme, kedze tento system sa neda nanecisto vyskusat ide, musim to robit na mensej skupine cestujucich. No a samozrejme, ze tuto vyhodu prva dostane ta, co najviac a pravidelne plati, teda v cipovych kartach nad 5 zastavok. Potom sa dalej uvidi, co s dalsimi skupinami. To nie je nevyhoda, ale VYHODA platit namiesto 22 Sk len 12 alebo 13 Sk !!! "
Ale chcete to umoznit len tym, co pouzivaju kartu. Nie je to tak? Prave tato vyhoda, moznost dostat sa kam potrebujem za jednu cenu (cize: platba nie za pouzitie jedneho vozidla, ale za celu cestu z A do by mala byt u kratkodobych papierovych listkov, nie u ludi, ktori maju kartu. Ti maju mat ine, este silnejsie vyhody. Ved si vezmite tu obrovsku NESPRAVODLIVOST, ze ja ako mimozilincan pridem do Ziliny a potrebujem ist dajme tomu zo ZST na zastavku Na lany. Po zemi su to v podstate 3 zastavky, ale s prestupom. A stale tam budem platit skoro dvakrat tolko, akoby som siel na zastavku povedzme Zilinska univerzita, ktora je sice omnoho dalej, ale ma tu vyhodu, ze je zo stanice dostupna priamou linkou. Preco take krute znevyhodnenie nahodnych cestujucich, ktori potrebuju prestupovat? Preco musim za jazdu na kratsiu vzdialenost platit znacne viac? Len preto, ze prestupujem?
Uz chapete, ze
- dokial tento system bude fungovat, ze bude stale coraz silnejsi tlak na zavadzanie priamych liniek?
- pri vsetkej snahe o spravodlivost mate v tarife DONEBAVOLAJUCU NESPRAVODLIVOST pre nahodnych pouzivatelov nevlastniacich kartu, kde ten, kto ide 1 zastavku, prestupi a ide zase 1 zastavku, zaplati 20 Sk, a ten, kto ide hoci 15 zastavok, ale JEDNOU linkou, zaplati 12 Sk?
A k paralele medzi mobilnym operatorom a MHD: Ano, operatori davaju volne minuty vecer a cez vikend. (Su aj operatori, ktori jednoducho daju X volnych minut za mesiac a je jedno, kedy to zakaznik vytelefonuje. Ked ja platim pausal 190 Kc a mam v tom 30 volnych minut, tak to neznamena, ze tie volne su zadarmo, jedna volna minuta stoji presne 190/30 Kc.) Ak bude mesacnik stat tolko, co kazdodenne dochadzanie do prace, tak si cestujuci zaplati prave tie jazdy, ktore vykona v spicke cestou do prace. A tie akoze "volne" aj tak odjazdi len v case sedla, noci a vikendu, lebo sme sa predsa dohodli, ze cestu v spicke do a z prace si uz zaplatil