Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vzhladom na to, ze su prazdniny, nemali sme co robit. Zakupili sme si teda vcera cca o 9:00 24-hodinove listky za 55Sk, ktore sme naplno vyuzivali pocas vcerajska a dneska. Laicky povedane - vozili sme sa po vsetkych linkach.Vcera prsalo a pocasie nam velmi neprijalo. Ale aj napriek tomu sme presli takmer vsetky primestske linky od 21 az po 31 s vynimkou 28 a 30, ktore sme nanestastie nestihli. Chodili sme hlavne nizkopodlaznymi a irisbusmi, no sem-tam (L29) sa pritrafil aj "stary plech". Co uz. musim konstatovat, ze vodici novsich autobusov ich velmi "neprehanaju". Len vynimocne idu viac ako 65km/h a 1500ot podla tachometra. Chapem, inak by zrejme opat skoncili pri starych karosach hodnych vyradenia. Mne osobne sa najviac pacila linka 27. Asi kvoli tomu prostrediu, cez ktore chodi. Zviezli sme sa nou prvy den raz, druhy den asi 4-5-krat. Ked som sa pytal 3. raz sofera, kedy ma odchod, dal najavo, ze mu uz mierne lezieme na nervy poznamkou:"Co sa vozite?!?!?!?! Nemate co ine napraci!?!?!?!?". Je to logicke, lebo zatial co mi mame prazdniny, on musi byt v robote. V linke 29, ktorou sme sli do Zilinskej Lehoty, po nas pytal zasa "legitimaciu". Ked sme mu spomenuli nase celodenne listky, nevedel co to je. No hlavne je ze sme sa uspesne odviezli. Tiez sme sa radi vozili na nizkopodlaznych busoch(ved kto by nie), ktore premavali takmer vylucne na linke 21, obcas aj na 22. Taktiez som rozmyslal, ze by som spravil dake fotky, ale za zlikvidovanie aparatu dazdom mi to nestalo. Dnes (druhy den), ked uz bolo pekne som fotak tiez nebral kvoli tomu, ze v plane sme mali vacsinou Irisbusy a starsie karosy, ktore mi za fotenie velmi nestoja. I ked tie Iris-y... 🙂 Ked mam celkovo zhodnotit nasu akciu, mozem z cistym svedomim vyhlasit, ze nam to perfekte vyslo az na nejake tie vypadky pocasia a vynechanie liniek 28 a 30, ktore nebude problem hocikedy doplnit. Trolejbusy sme vynechavali zamerne prave z dovodu, ze nimi chodime kazdy den. Na Hajik sme si vylet ale spravili. A este nieco - Robil som poslednu jazdu s 27 a ked som bol akurat na Budatinskej skoncila mi platnost listka. Tak som siel az po Hurbanovu nacierno. Ale to psssssst! 😉
Reakcia na: Jozef #4408:
... a je čas dovoleniek ?
Reakcia na: Miro #4407:

Zo strany železničných organizácií je všetko pripravené, čaká sa len na rozhodnutie ŠDÚ. Dnes som sa tiež informoval na preprave, ale zatiaľ nič neprišlo.
Reakcia na: Jozef #4405:
Mareka (aj mňa) by skôr zaujímalo, kedy tam naozaj budú zastavovať vlaky ? viem, nie si jasnovidec, aby si to vedel ?
6.7.2004 bola otvorená nová trolejbusová trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorú vybudovalo Mesto Žilina z vlastných prostriedkov v hodnote viac ako 100 mil. Sk. Krátkym článkom sme si pripomenuli toto výročie a informovali aj verejnosť na stránkach Žilinského večerníka. Článok v novinách je značne skrátený a upravený redakciou.
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_28/zvstr8.pdf
Reakcia na: marek #4402:

O zastávke Žilina-Solinky si môžeš prečítať v Žilinskom večerníku:
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_2/zvstr2.pdf
Priatelia, dnes som úspešne zložil poslednú skúšku (matiku prenesenú z minulého ročníka) v tomto semestri. Večer odchádzam domov a vzhľadom na to, že internetovú kaviareň za domom mi zrušili, dostanem sa sem len veľmi sporadicky. Dúfam, že so všetkými prevratnými novinkami na mňa počkáte do septembra. ?
Touto cestou by som chcel tiež všetkým popriať krásne prázdniny a dovolenky. ❤
Pisali v nejakom cisle Zilinskeho vecernika clanok o budovani a otvoreni zastavky zilna-solinky?
Zdravim. Neviem kto updejtuje zilinsku imhd, ale mam nieake vystrihovacky trolejbusov v zilinskych farbach- popripade mozem ich z originalov premalovat. Tiez mam nieake foto. Kontaktujte ma na libo21@orangemail.sk ❗
Historický kalendár:
6.7.2004 – Bola otvorená nová trolejbusová trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorú vybudovalo Mesto Žilina z vlastných prostriedkov v hodnote viac ako 100 mil. Sk, vrátane komunikácie Pod hájom. Po novej trati zo Soliniek zo zastávky Pod hájom prešiel prvý trolejbus Škoda 15 TrM #243 s oficiálnymi hosťami a Škoda 14 Tr #219 s ostatnými prítomnými. Na trolejbusovej trati pribudla nová zastávka Pod hájom a vybudovala sa nová zastávka Žilinská univerzita, asi 50 m od pôvodnej konečnej, ktorá sa zrušila.

Vybudovaním novej trolejbusovej trate získali sídliská Solinky a Vlčince krátke prepojenie, Žilinská univerzita priame napojenie na trolejbusovú sieť, vytvoril sa stredný a veľký trolejbusový okruh a zokruhovala sa trolejbusová doprava. Sídliská Vlčince a Solinky sú napojené z troch rôznych nezávislých smerov.

S výstavbou novej trolejbusovej trate sa zmenila trasa liniek 5 a 7 a s novými linkami č. 15 a 17 vznikli protismerné okruhové linky 5/15 premávajúce po strednom okruhu a protismerné okruhové linky 7/17 premávajúce po veľkom trolejbusovom okruhu. Bolo zmenená aj konečná na L28 Žilinská univerita na Rosinská, VÚVT.
Na MsÚ v Žiline som získal informáciu, že Žilina sa v počte obyvateľstva dostala v tichosti už na štvrté miesto na Slovensku a vystriedala si poradie s Nitrou. K 1.6.2005 mala Žilina 86.211 obyvateľov a Nitra 85.585 obyvateľov. Z Prešova, ktorý je zatiaľ na treťom mieste, mi informáciu k tomuto dátumu neposkystli a posledný údaj je k 1.1.2005 kedy mali 91.205 obyvateľov.
V dnešných Žilinských novinách sa píše o ďalšom investorovi z Kórei. Závod vyrastie v Strečne na šiestich hektároch a bude vyrábať nádrže a pedále. Stavia sa hneď vedľa hlavnej cesty zo Žiliny do Martina. Bol som sa tam pozrieť a ornica je už odvezená. Bude zamestnávať asi 200 osôb. Nie je dostupný zo železnice a v tomto čase okolo premáva linka SAD do Strečna a niekoľko spojov Žilina - Martin. Bližšie informácie na stránke Žilinských novín:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2283714/Dalsi-investor-mieri-k-nam.html
Dnes som sa informoval u známych v Železničnej spoločnosti, že Štátny dráhový úrad (ŠDÚ) sa ešte neunúval vydať rozhodnutie ohľadom zastávky Žilina-Solinky. Mať okrúhlu pečiatku a sedieť na Dráhovom úrade, to je sila. Veď nech všetci vedia, aká sme dôležitá inštitúcia.
Reakcia na: Miro #4395:
holt, DPMŽ bolo zasa rýchlejšie než úradníci...
Reakcia na: Jakub #4394:
ale spoje L2, ktoré nadväzovali na vlaky v stanici Bytčica, sú už zrušené ? a teraz je obdobie dovoleniek, a ktovie ktorý úradník má práve tú okrúhlu pečiatku ?
Reakcia na: Miro #4393:
Podla mna nie, vsak my by sme sa o tom mali dozvediet ako prvi ? .
Reakcia na: Jakub #4388:
a zastavujú tam už ❓
Historický kalendár:
3.7.1988 - Bola spustená nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy pod názvom Autobusová verzia trolejbusovej dopravy (AVTD). Hľadalo sa riešenie ako zlepšiť MHD s jestvujúcim počtom vozidiel na nových linkách. Projekt vypracoval Výskumný ústav dopravný v Žiline, Dopravoprojekt Bratislava v úzkom kontakte s MsNV a ČSAD. Na základe analýzy jestvujúceho stavu, vypracovali novú koncepciu MHD s perspektívnymi linkami budúcej trolejbusovej dopravy. V Žiline sa podaril úspešný a mimoriadny experiment, z ktorého MHD v Žiline žije doteraz. Projekt bol ojedinelý aj v bývalej federácii a skúsenosti z neho čerpali aj ostatné dopravné podniky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.