Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Historický kalendár:
6.7.2004 – Bola otvorená nová trolejbusová trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorú vybudovalo Mesto Žilina z vlastných prostriedkov v hodnote viac ako 100 mil. Sk, vrátane komunikácie Pod hájom. Po novej trati zo Soliniek zo zastávky Pod hájom prešiel prvý trolejbus Škoda 15 TrM #243 s oficiálnymi hosťami a Škoda 14 Tr #219 s ostatnými prítomnými. Na trolejbusovej trati pribudla nová zastávka Pod hájom a vybudovala sa nová zastávka Žilinská univerzita, asi 50 m od pôvodnej konečnej, ktorá sa zrušila.

Vybudovaním novej trolejbusovej trate získali sídliská Solinky a Vlčince krátke prepojenie, Žilinská univerzita priame napojenie na trolejbusovú sieť, vytvoril sa stredný a veľký trolejbusový okruh a zokruhovala sa trolejbusová doprava. Sídliská Vlčince a Solinky sú napojené z troch rôznych nezávislých smerov.

S výstavbou novej trolejbusovej trate sa zmenila trasa liniek 5 a 7 a s novými linkami č. 15 a 17 vznikli protismerné okruhové linky 5/15 premávajúce po strednom okruhu a protismerné okruhové linky 7/17 premávajúce po veľkom trolejbusovom okruhu. Bolo zmenená aj konečná na L28 Žilinská univerita na Rosinská, VÚVT.
Na MsÚ v Žiline som získal informáciu, že Žilina sa v počte obyvateľstva dostala v tichosti už na štvrté miesto na Slovensku a vystriedala si poradie s Nitrou. K 1.6.2005 mala Žilina 86.211 obyvateľov a Nitra 85.585 obyvateľov. Z Prešova, ktorý je zatiaľ na treťom mieste, mi informáciu k tomuto dátumu neposkystli a posledný údaj je k 1.1.2005 kedy mali 91.205 obyvateľov.
V dnešných Žilinských novinách sa píše o ďalšom investorovi z Kórei. Závod vyrastie v Strečne na šiestich hektároch a bude vyrábať nádrže a pedále. Stavia sa hneď vedľa hlavnej cesty zo Žiliny do Martina. Bol som sa tam pozrieť a ornica je už odvezená. Bude zamestnávať asi 200 osôb. Nie je dostupný zo železnice a v tomto čase okolo premáva linka SAD do Strečna a niekoľko spojov Žilina - Martin. Bližšie informácie na stránke Žilinských novín:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2283714/Dalsi-investor-mieri-k-nam.html
Dnes som sa informoval u známych v Železničnej spoločnosti, že Štátny dráhový úrad (ŠDÚ) sa ešte neunúval vydať rozhodnutie ohľadom zastávky Žilina-Solinky. Mať okrúhlu pečiatku a sedieť na Dráhovom úrade, to je sila. Veď nech všetci vedia, aká sme dôležitá inštitúcia.
Reakcia na: Miro #4395:
holt, DPMŽ bolo zasa rýchlejšie než úradníci...
Reakcia na: Jakub #4394:
ale spoje L2, ktoré nadväzovali na vlaky v stanici Bytčica, sú už zrušené ? a teraz je obdobie dovoleniek, a ktovie ktorý úradník má práve tú okrúhlu pečiatku ?
Reakcia na: Miro #4393:
Podla mna nie, vsak my by sme sa o tom mali dozvediet ako prvi ? .
Reakcia na: Jakub #4388:
a zastavujú tam už ❓
Historický kalendár:
3.7.1988 - Bola spustená nová koncepcia mestskej hromadnej dopravy pod názvom Autobusová verzia trolejbusovej dopravy (AVTD). Hľadalo sa riešenie ako zlepšiť MHD s jestvujúcim počtom vozidiel na nových linkách. Projekt vypracoval Výskumný ústav dopravný v Žiline, Dopravoprojekt Bratislava v úzkom kontakte s MsNV a ČSAD. Na základe analýzy jestvujúceho stavu, vypracovali novú koncepciu MHD s perspektívnymi linkami budúcej trolejbusovej dopravy. V Žiline sa podaril úspešný a mimoriadny experiment, z ktorého MHD v Žiline žije doteraz. Projekt bol ojedinelý aj v bývalej federácii a skúsenosti z neho čerpali aj ostatné dopravné podniky.
Reakcia na: Jakub #4388:
aj na www.cp.sk ?
LUK:Z Brezna ale aj zo ZVOLENA
Pri vyhladavani vlakoveho spojenia na www.kvc.sk je mozne vybrat uz aj zastavku Zilina-Solinky.
Reakcia na: Jozef #4385:
Ja som uz revizorov v zilinskej MHD stretol aj na prvom rannom spoji, aj na poslednom vecernom, aj cez vikendy aj v rannej spicke, ked sa predierali plnym trolejbusom. Akurat v primestskych castiach som ich snad ani raz nevidel. Ale inak ich cinnost samozrejme kvitujem, najma pokial ide o ten rozsah.
WRC: nie je to tak dávno, čo bol v BB MHD videný revízor. Údajne si ich požičiavajú z Brezna.
Reakcia na: Ikarus WRC #4383:

V Žiline nie je problém revízor, problém sú čierni pasažieri a nezodpovední cestujúci. Revízori sú všade či vo vlaku, autobuse, doma alebo v zahraničí. Vo Francúzsku som zažil v nočnom vlaku do Marseile doslovne prepadové komando revízorov - civilov s červenými páskami, za asistencie polície. V rchliku bolo všetko na nohách či Arabi, černosi alebo ostatní. Jednoducho povedané, poriadok musí byť.
Reakcia na: Jozef #4380:
Ja viem, ze nikto z DPMZ neposiela 7 revizorov kontrolovat 1 linku, ved som napisal, ze sa rozvazali do sluzieb, kedze po ceste postupne vystupovali ? .
Aspoň že v BB nemáme také problémy revízorov som videl asi pred 10 rokmi to bude asi tým že sa tu nastupuje len prednými dverami.
Pre čiernych pasažierov je najbezpečnejšia linka 8, kde revízori robievajú celé kolečká od konečnej po konečnú. "Nebezpečným" úsekom je aj Hurbanova - Polícia pre všetky linky. Naopak pri ceste Polícia - Hlinská som ich stretol za 2 roky len 2 krát.
Reakcia na: Jozef #4380:
no neviem, zase co mam ja skusenosti, tak na L 1 ma kontrolovali najcastejsie revizori zo vsetkych ostatnych liniek, dokonca sa mi stalo, ze vo vozidle bolo viac kontrolujucich revizorov , ako cestujucich:-)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.