Akciovú spoločnosť Letisko Žilina založilo Mesto Žilina v roku 1996. O rok neskôr sa jej akcionármi stali podnikateľské subjekty, mestá a obce regiónu. V zmysle vládneho programu Reštrukturalizácie letísk v SR Žilinčania, ako prví a jediní na Slovensku, uskutočnili takúto transformáciu... 75 percent užívateľov letiska v Dolnom Hričove tvoria práve neštátne subjekty. Na 43 percent ho využíva Žilinská univerzita, na 26 aerokluby a na 6 armáda a polícia. Letisko, a. s., pritom nedostáva zo strany štátu dotácie, ktoré by vykryli stratu... Podľa slov predsedu dozornej rady a. s. Letisko Žilina Georga Trabelssieho tak po dvoch rokoch práce nastáva historický okamih pre žilinský región. Spoločnosť Letisko Žilina a. s., dokončí tento projekt v spolupráci s krajom s tým, že ho budú realizovať dovtedy, kým sa prevádzka linky Praha - Žilina nerozbehne naplno. Potom odovzdá v priebehu niekoľkých týždňov prevádzku Letiskovej spoločnosti a. s., v ktorej by mali byť okrem zástupcov vyššieho územného celku a mesta Žilina aj zástupcovia Letiska Žilina a. s. "Prenajmeme tento majetok novej spoločnosti a tá bude pokračovať v projekte aj s personálom, ktorý je tam zaškolený", konštatoval Trabelssie.
Pozn.: Mesto Žilina založilo spoločnosť Letisko Žilina, mesto držalo pri živote letisko a vykrývalo stratu, mesto vybavovalo a zabezpečilo leteckú linku, pričom Bratislava ani prstom nepohla. Mesto Žilina tam vrazilo milióny korún, tak prečo primátor ako zástupca mesta nemá byť pri otváraní leteckej linky? To je tak ťažko pochopiť?
Pozn.: Mesto Žilina založilo spoločnosť Letisko Žilina, mesto držalo pri živote letisko a vykrývalo stratu, mesto vybavovalo a zabezpečilo leteckú linku, pričom Bratislava ani prstom nepohla. Mesto Žilina tam vrazilo milióny korún, tak prečo primátor ako zástupca mesta nemá byť pri otváraní leteckej linky? To je tak ťažko pochopiť?
tux