Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #2110:
Nie, to som pisal ja. A ty si poriadne docitaj Pete-a v #2106: V Ziline je o 30% menej cestujucich pri nakladoch o 20% vyssich ako v Presove. Vo svojej reakcii si tuto druhu cast vety nejako pekne obisiel.
Reakcia na: Jozef #2118:
"Nech si každý zaplatí za službu toľko, koľko využíva" - občania Žiliny, vám už kompletne všetkým hrabe. To ak niekto pôjde priamym autobusom štyri zastávky alebo dve a dve s prestupom, to ako ten druhý viac využíva?
Ak niekto dochádza denne do práce priamo cez celé mesto a druhý s prestupom o polovicu bližšie, tak druhý využíva viac?
Ja na to len toľko môžem povedať, že každému, kto zastáva tento názor kompletne *ebe.
Áno, materiály sebavychvaľovacieho DPMŽ sú iste tým správnym prameňom pre skúmanie toho, či AVTD žije...
Nakoniec, ja v Žiline nežijem ani by som nechcel, tak si tam robte, čo chcete.
Reakcia na: Valec #2116:

Ja so tiez uvazoval ako pojde doprava ak bude vyluka na Sturovom namesti. Myslienka nie je na zahodenie, ale skor som uvazoval o urychleni vybudovania obratiska na Sportovej ul./LIDL napr. aj pre L3.
Reakcia na: Jozef #2117:
Chcel by som vedieť, aký názor by si mal na to, keby L26 premávala ráno ... - Košická - Celulózka - Rosinská - Vlčince - Košická - ... a poobede opačne. Tým by sa mohli čiastočne ohľahčiť trolejbusy na L4.
Reakcia na: pete. #2106:

Ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. Ked bude Zilina zvazat pol okresu autobusmi ako vy v Presove, tak bude mat o 30% viac cestujucich. A nemysli si, ze v Ziline sa ludia vozia na konskych povozoch alebo na kolobezkach. Ten interval s tymi L4 v PO a L4 v ZA je davno vysvetleny. V Ziline je posilneny Tr a v PO s naklonovanymi A-linkami. A "nezmyselne" intervaly, sice neviem ktore, riedaka doprava a pod. nechaj na odbornikov DP. Mozno o par rokov aj vy nabehnete na zilinsky system. Nech si kazdy zapalti za sluzbu tolko, kolko vyuziva.
"Filozofia AVTD je uz davno pochovana". Zatial pohreb v Ziline nebol a vo vsetkych materialoch sa pise stale tento text: "V Ziline sa 3.7.88 podaril uspesny a mimoriadny experiment s nazvom Autobusova verzia trolejbusovel dopravy (AVTD), z ktoreho MHD v Ziline zije doteraz.
Reakcia na: zoZa #2108:

Na vysvetlenie: L26 ma konecnu v priemyselnej zone, ktora nie je v katastri byvalej obce Banova a Rosinky su v katastri starej Ziliny a nikdy neboli samostatna obec.
L28 prejde cez cele mesto a z priemyselnej casti na Kamennej prejde o dve zástavky k priemyselnej zone v uz v katastri mestskej casti Banova. V skuotocnosti su vsetky autobusove linky mestske, ale tieto dve prechadzaju prevazne v intravilane mesta, cize nepremavaju medzi mestskymi castatmi.
Reakcia na: Miro #2115:
Ja ta nebudem za to kameňovať, tiež už ma to pár krát napadlo. Pri výstavbe Auparku by sa aj dosť využila.
Tak ma napadla takáto vec, keď sme sa tu bavili o rozvoji TD... čo keby sa zatrolejovala Fándlyho ulica medzi Komenského a Spanyolovou? Mohli by tade jazdiť niektoré linky, ktoré sa teraz tlačia po Veľkej okružnej, napr. taká L3 a v opačnom smere L16, prípadne ďalšie a v prípade výluky na Štúrovom námestí by sa toto dalo elegantne obísť.
Než ma začnete kameňovať, že by sa tým zhoršila dostupnosť Štúrovho námestia, uvedomte si, že na Štúrovo námestie nie je ďaleko ani zo zatávky Polícia a naopak by sa zlepšila dostupnosť vzdialenejšieho konca Bulváru, keby bola zastávka na križovatke Fándlyho a Bulváru.
este dve veci som chcel:
1) zisla by sa tato stranka trocha obnovit, pridat nejake nove fotky do galerie, nieco pridat do zaujimavosti...., proste nejak to tu ozivit...., (vid ostatne stranky) ja by som sa aj podujal na takyto cin, ale jednak sa mi nechce a taktiez nemam ani moznost nieco tu vylepsit...
2) neviete niekto nieco o budovani trolejbudovej dopravy v Prievidzi? Tusim na oficialnej stranke mesta som cital, ze v buducnosti sa s tym pocita, tak by ma zaujimalo, ci o tom nevie niekto viac....
Reakcia na: pete. #2112:
teraz neviem v com konkretne myslis?
Reakcia na: zoZa #2110:
Ty sa v tom nejako vyznas...
Reakcia na: Vševedko #2107:
vidis , ja som tiez tu navrhoval dve linky , ale akosi stale nikto na ten navrh nic neodpisal... ? , a uz som dostal novy napad. Zavedenie AVBAD (autobusovej verzie buducej autobusovej dopravy). Ked sa mi bude chciet robit presny pran tych dvoch buducich liniek a aj intervaly, a vsetku paradu okolo toho, tak to tu vyvesim...
Moja nova koncepcia autobusovej dopravy pocita s tym, ze sa uz konecne dobuduje ten kusocek cesty zo Soliniek priamo na Rajecku..smerom do Bytcice, aby tadial mohla byt spustena , a slavnostne otvorena primatorom a zastupitelstvom mesta linka c.2. Ale poporade. Najskor vznikne linka c.1 smer Vlcince, centrum, Hajik, patrilo by sa, keby jazdila aj naspet..., a potom linka c.2. ktora bude jazdit na trase Kysucke nove mesto, zilina-centrum, Hliny, Solinky, Bytcica, Lietavska Lucka, a mozno aj dalej... Na linke c .1 budu jazdit take elegantne cervene ikarusy 280, a na linke c .2 budu zase take modre primestske ikarusy. Ked ma nieco nove napadne, dopisem ☺
Reakcia na: pete. #2106:
nepisal si nahodou ty, alebo uz neviem kto, nechce sa mi to hladat... v starych analoch ? diskusneho fora, ze ten pocet prepravovanych osob suvisi s tym, ze MHD v Presove obsluhuje vlastne 102-105tisic cestujucich?, tak je jasne, ze ten pocet prepravovanych osob bude vecsi... A tie vyssie naklady...hm, v Za je vsetko drahe... hlavne najomne..., preto sa asi prestahujem niekde inde, napr. niekde na juh, kde bude vsetko lacnejsie a urcite aj teplejsie, takze usetrim aj za kurenie, lebo z Za byva fakt strasna zima po cely rok....
...ale to uz som sa moc zarozpraval..
Reakcia na: Jakub #2104:
zase to nie je az take zle.. Vtedy som pisal, ze ten problem bol len na Vlcincoch, kde v prvej polhodine islo 5 liniek za sebou a v druhej nic.. Tento problem je len v sobotu a nedelu, inac je skoro vsetko OK, stacilo by len keby sa interval L1 presunul z prvej polhodiny do druhej...., pripadne by sa posunul interval L4 -tej prvej co ide v prvej polhodine, tak keby odchadzala L4 o par minut skor (nepisem konkretne casy, lebo z kazdej zastavky z Vlciniec odchadza t-bus o nieco neskor) ale je tam zase ten problem, ze L4 ma vcelku pravidelny polhodinovy interval, cize keby sa posunula o nieco skor, uz by to nebolo moc dobre, mozno by bol nedostatok t-busov, alebo by vodici mali kratsiu prestavku.. Potom uz ostava len posunutie casu odchodu L6 do druhej polhodiny, ale kto vie, ake by to bolo kompatibilne s Hajikom. Preto , keby sa posunula ta L1, tak by boho uz vsetko celkom fajn..
Reakcia na: Jozef #2102:
no nie som si isty, ci L26,28 su cisto mestske linky... . Jazdia predsa do Banovej a to uz je z casti taka priemyselna a zcasti primestska cast, samozrejme, oficialne je to sucast mesta...., A navyse L26 berie ciastocne aj cast ludi z Rosiniek...
Reakcia na: Jozef #2102:
AVTD bolo čosi úplne iného, než je v ZA dnes. AVTD predpokladala minimum liniek a prestupný tarif.
Ak je váš geniálny systém taký dokonalý, že nevyžaduje účelové linky, znamená to jednu z týchto vecí: Buď sú vozidlá v špičke preplnené, alebo je špičková kapacita zbytočne vysoká alebo je aj sedlová kapacita zbytočne vysoká.
Vaše tri dopravné okruhy nikto neodsudzuje. Odsudzuje sa tu všeobecne a právom váš zbytočne vysoký počet liniek s neatraktívnym intervalom, ktoré sú daňou za váš nezmyselný, pseudospravodlivý, pseudovýkonový tarif.
Reakcia na: Jozef #2102:
Akurat, ze ten vas "dokonaly" system prepravy rocne o 30% menej cestujucich ako v PO pri nakladoch o 20% vyssich ako v PO. A preco? No lebo, nezmyselne intervaly, buzeracia cestujucich pri cestovani (nutnost oznacovania kazdej kazdy), neprestupna tarifa, riedka doprava. To bolo v plane pri zavadzani AVTD?
Filozofia AVTD je uz davno pochovana...
Reakcia na: Jozef #2098:
k filozofii vid #2099 .

ad pokuta: to nie je pokuta, ale "pokuta" - cize rozdiel medzi cca 350 a 950 Sk pri maxime.
Do uctovnictva DPMZ nevidim, ale nemoze mat lepsie dohodnute podmienky ako to dovoluju vseobecne podmienky. To by si potom mohli menit maximum aj 2 x do mesiaca.
Odber za fakturacne obdobie sa dohaduje na rok dopredu, upresnuje v priebehu roka a este v priebehu obdobia je mozne ho zmenit. O tom je praca energetika.
Toto som robil aj ja. Maximum som nedohadoval, tam podmienky neviem.
Reakcia na: Jozef #2102:
Ono sice sa mozno dostanem kam chcem, ale na tej zastavke urcite zostanem, ak nevystihnem ten slahnuty cas, ked v priebehu 15 minut idu 3 linky a ten zvysok do dalsej hodiny zostavam na tej zastavke, aj ked sa sice dostanem kam chcem.
Tebe tento system podla vsetkeho vyhovuje viac, ale ja by som teda kazdu zmenu rozhodne nenazyval zdokonalenim (ostatne si tu asi jediny komu sa zda byt sucasny stav lepsi).

"Ktoré mesto na Slovensku si mohlo dovoliť vytvoriť tri dopravné okruhy? Na jednej strane čítam, že sa splnil sen dopravákov a na druhej strane ho z iných miest, čo ho nevyužívajú, odsudzujú." To je sice pekne, ze mame tri dopravne okruhy, ale co z toho? To, co tu mame teraz? Napisal si to spravne, asi sa naozaj splnil sen dopravakov. Len skoda, ze ti dopravaci si len plnia svoje sny, rozbijaju to dobre, co tu uz bolo vybudovane a akosi zabudaju na to, ze MHD ma byt pre cestujucich, ktori ju pouzivaju.

A k tej odbornosti - povodnu AVTD navrhovali odbornici, ale o prepojeni SO-VL rozhodol primator takto: "A tak to sakra vyskusame a pustime a potom uvidime, ci sa to vyplati" (na namietku o tom, ze nebolo mozne oboznamit sa s nejakymi relevantnymi podkladmi). Bol som pri tom. Keby si mal takehoto pracovnika vo firme, kde by ti mal urobit tymto sposobom mnohomilionove rozhodnutie, tak by si ho asi okamzite vyrazil.
Reakcia na: Jozef #2102:
Skutocne AVTD pocitala s desiatimi trolejbusovymi linkami, z ktorych na polovici je celodenne dost neatraktivny hodinovy interval?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.