Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kami #2096:

Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát.
"Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB". Nerozumiem ti o akej filozofii hovoríš, do účtovníctva DP nevidíš, odberové diagramy si nevidel, pokuty za prekročenie sú len tvojim zbožným želaním. DPMŽ môže mať vysledované a zmluvne dohodnuté diagramy s energetikou lepšie ako ktokoľvek iný. Myslíš si, že DP má funkciu energetika len na parádu a že by boli všetci takí naivní, aby vyhadzovali peniaze do vzduchu, ako sa to tu snaží niekto nahovoriť.
Tie poplatky sú skutočne vysoké a mesačne sa platí za najvyššie nameraný štvrťhodinový maximum. Poplatok za prekročenie je za 1 kW až do 1.000,- Sk. Je to dosť zložitá oblasť lebo aj za prácu (odber) sa účtuje v troch tarifách, špičková, vysoká a nízka. Myslím si, že energetika je veľmi zložitý vzťah, a preto predpokladám že každý DP si dáva pozor na túto oblasť. Veď vlastne ide o peniaze a tých nie je a nebude dosť.
Tr ev.c. 207 mal prave zrejme nehodu. Stoji na zast. Zavodska a pekne zavadzia autam v smere do Banovej. Nevyzera poskodeny, ani dodavka s galantskym EC, ale dopravaci to spisuju, je tam aj auto z dispecingu DPMZ.
Reakcia na: Papyr #2095:
pre SSE je to zakaznik ako kazdy iny. Lenze pokial im vyhovuje sucasna filozofia tak dojednavaju podmienky najlepsie ako vedia. Cize vhodne maximum aj mesacny odber. Tam uz je to o sikovnosti ako co najlepsie dohodnut (odber sa da menit aj v priebehu obdobia, maximum asi tazko) aby sa nepreplacalo na dohodnutom maxime, poplatkoch za prekrocenie, ani nad/pod mnozstvach odberu EE. Proste PO a BA maju inu filozofiu ako ZI a BB.
Reakcia na: Kami #2094:
Asi takto: ja samozrejme nevidim do uctovnictva DPMZ a neviem, ci si nedohodli nejake special podmienky so Stredoslovenskou energetikou. Ani som nepocital presny prejazd vo vozokilometroch, ktory je jediny smerodatny, iba som porovnal intervaly. Ale i tak mam dojem, ze by sa za rovnake peniaze dalo zariadit viac muziky, alebo aspon rovnako muziky za menej penazi.
Reakcia na: Papyr #2093:
pokial su vyrovnani s nevyrovnanym odberom, tak je to OK.

Re #2092 Vševedko: 🙂

Jozef: kedysi som dojednaval odber EE pre priamovyhrevne vykurovanie, takze nieco som o tom vedel. Ale uz je to davno ...
Reakcia na: Jozef #2086:
To bola nepodlozena teoria moja, vzniknuta danim do suvisu CP zilinskych trolejbusov a sposobu platby za energie. Konkretne platit nemusi, vseobecne by mala.
Reakcia na: Kami #2082:
Eh, tak to sorry, pokladal som to za sadzby za kWh... Sypem si na hlavu odpadné produkty horenia...
Reakcia na: Furčan #2090:

Nie, sú tam už len nasledovné telefónne čísla do DPMŽ:
Bližšie informácie na tel. č. 0908 702 477 a 0905 616 528.
Reakcia na: Jozef #2089:
a cena tam nebola uvedena??? ?
V najnovšom Žilinskom večerníku je nasledovný inzerát DPMŽ:
Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., v zastúpení Mesta Žiliny predá vyradené autobusy MHD značky KAROSA B 732.1652 - 3 ks a KAROSA B 731.1652 - 1 ks.
Reakcia na: Papyr #2087:

Môžem to akceptovať a nabudúce rozoberiem tie účelové linky.
Reakcia na: Jozef #2085:
OK, ale v tom pripade sa dopocitame k poctu obyvatelov cca 102-105 tisic (Presov+obce obsluhovane DPMP), co je 125% Ziliny (uzemia obsluhovaneho DPMZ). Takze zas ten vyssi pocet liniek ma iste opodstatnenie 🙂
Reakcia na: Valec #2084:

Aj tak som ti veľmi nerozumel ohľadom el. energie a neviem čo by sme mali robiť. Nikto tu z DP nespomínal, že by boli nejaké vysoké pokuty alebo zlé dohodnuté diagramy. To bola teória jedného s diskutujúcich mimo Žiliny, ale nepodložená.
Reakcia na: Papyr #2034:

V príspevku si napísal toho trošku viac, a preto ti budem odpovedať postupne. DPMŽ samozrejme neprevádzkuje dopravu do obcí mimo Žiliny, lebo je mestský DP. O Prešove vieme, že DP zabezpečuje dopravu aj do samostatných obcí a do Veľkého Šariša. Sú to obce, ktoré sú úzko späté s aglomeráciou Prešova (myslím, že okrem Bzenova). Diskusia vznikla o počte liniek v porovnaní so Žilinou. Keby sme odpočítali tých jedenásť liniek, tak pravda je aj tak niekde uprostred. Aj keď tieto linky idú do samostatných obcí, prechádzajú mestskou aglomeráciou a zastavujú po svojej trase na zastávkach MHD. Linky majú možnosť využívať aj „domáci“, čiže nie sú to linky samostatné len do obcí. Argument zníženia z celkového počtu liniek o 11 do obcí by som akceptoval vtedy, ak by nezastavovali na zastávkach MHD, ale napr. by stáli až pri železničnej stanici.
Reakcia na: Jozef #2027:
Minuloročná NAY linka jazdila po trase NAY - Vysokoškolákov - Štúrovo nám. - Hálkova a späť. Premávala na nej Karosa 732 #46 s hodinovým intervalom, ale vzhľadom na to koľko ľudí sa ňou vozilo nepredpokladám, že by premávala aj tento rok. Ale však uvidíme, mimochodom jazdila od 7.12. Mám aj zo dve fotky.


K Auparku sa vyjadrovať nebudem. Na takú debatu by sa fakt hodilo radšej ísť si sadnúť niekam do krčmy.

Ohľadne el. energie a pokút, podľa mňa s tým naozaj treba niečo robiť. Napr. nasadiť nejakú tú kĺbovú Karosku namiesto trolu kým sa to celé nepreorganizuje.
Reakcia na: Kami #2082:

Dojednáva sa odberový diagram na odberné miesto na rok za výkon (kW) a prácu (kWh). Druhy sadzieb sú podľa inštalovaného výkonu. Výkon sa môže v energetických závodoch znížiť (upraviť) len 1x za rok a zvýšiť sa môže aj viackrát. Technický maximálny výkon štvrťhodinový sa ťažko odhaduje, ale môže sa vypočítať a vysledovať, lebo keď sa prekročí, tak sa za to platí. Keď je nižší výkon, ako je zmluvne dohodnutý, nič sa nedeje. Odberateľ je pokutovaný aj za neodobratie práce (čiže spotreby). ale aj za prečerpanie práce. Výkon sa mesačne vyhodnocuje (sú digitálne merače) a práca raz za rok. Samozrejme, že platby idú ako bolo zmluvne dohodnuté. Dôležité je preto správne sa dohodnúť pri odberovom diagrame na začiatku roka, lebo potom sa platí skutočne za všetko.
Takto to poznám všeobecne, ak niekto pozná pomery v DP bližšie môže ma opraviť alebo doplniť.
Reakcia na: Vševedko #2081:
to su tie "pokuty". Sadzba je asi 1,35/1,70 Sk za kWh.
Reakcia na: Kami #2080:
Buď Ti tam chýba niekde desatinná čiarka alebo si miesto MWh napísal kW:-P. Pri takejto cene by som bol prvý, kto by okamžite navrhol strhať všetky drôty...
Ceny za maximum su nasledovne - dohodnute 1/4 h maximum je 335 Sk za kW, za prekrocenie 950 Sk za kW.
Reakcia na: Miloš #2076:
tak , ale pre chodcov aka je to vyhoda...hlavne pri tom kauflande, lebo viem ake bolo tazke sa dostat na druhu stranu, a este aj je, ta stvorprudova komunikacia usti do dvojprudovej a ak na nej niekedy cakaju chodci dost dlho, aby mali sancu prejst na druhu stranu.., ale nie je to az take strasne ako na Rajeckej ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.