este dve veci som chcel:
1) zisla by sa tato stranka trocha obnovit, pridat nejake nove fotky do galerie, nieco pridat do zaujimavosti...., proste nejak to tu ozivit...., (vid ostatne stranky) ja by som sa aj podujal na takyto cin, ale jednak sa mi nechce a taktiez nemam ani moznost nieco tu vylepsit...
2) neviete niekto nieco o budovani trolejbudovej dopravy v Prievidzi? Tusim na oficialnej stranke mesta som cital, ze v buducnosti sa s tym pocita, tak by ma zaujimalo, ci o tom nevie niekto viac....
1) zisla by sa tato stranka trocha obnovit, pridat nejake nove fotky do galerie, nieco pridat do zaujimavosti...., proste nejak to tu ozivit...., (vid ostatne stranky) ja by som sa aj podujal na takyto cin, ale jednak sa mi nechce a taktiez nemam ani moznost nieco tu vylepsit...
2) neviete niekto nieco o budovani trolejbudovej dopravy v Prievidzi? Tusim na oficialnej stranke mesta som cital, ze v buducnosti sa s tym pocita, tak by ma zaujimalo, ci o tom nevie niekto viac....
Peter K
Pod inou filozofiou zabezpecena dopravy v spicke som myslel to, ze v PO sa vypravuje viac A, a T maju celodenne rovnake alebo malo rozdielne intervaly. V Ziline je vyraznejsie posilnenie T v spicke.
Podla mna nie je podstatne, kolko je kde liniek, ale ci je na dolezitych usekoch (zvacsa zatrolejovanych) atraktivny interval. A ked sa spoje viacerych liniek akosi nedari prekladat, tak je lepsie menej liniek a lepsi interval. Pocet cestujucich v sedle ovplyvnuje aj tarifa.
K energetike:
cas platnosti spickovej, vysokej a nizkej tarify sa tyka len odberatelov zo siete vvn. Ak DP odobera EE z 22 kV, tak ma len vysoku a nizku tarifu. Sadzba sa da tiez vybrat rozna. :
Dohodne sa technicke maximum a mnozstvo energie. Za 15-minutove mesacne maximum sa moze platit A) podla nameranej hodnoty (vacsia cena); alebo sa odhadne (lacnejsie, ale hrozia penale za prekrocenie)
Cim je dlhsi cas vyuzitia maxima, tym sa platba za vykon "rozpocita" na viac kWh a EE je postupne lacnejsia.
Cas vyuzitia maxima moze ovplyvnit nerovnomernost odberu a cas trvania odberu.
Kazde mesto je inac rozlozene a moze byt pre neho vhodne nieco ine. Ja som rad, ze v Ziline sa ***** zabezpecuje trolikmi. Svojho casu bola v Presove spickova trolejbusova linka 30, na ktorej zacali postupne jazdit autobusy (dnes sucast inej linky). Ak sa pridanym spojom nezvysi vykonove maximum, tak palivove naklady na T su asi tretinove ako u A . Kedze dnes je vysoka cena nafty, tak by aj mna zaujimalo, ako dlho by mal trvat spickovy odber EE, aby sa to trolejbusmi oplatilo v porovnani s A. {20-krat do mesiaca by mala ***** trvat kolko minut ?}
Na vypocet by boli potrebne presne udaje z DP.