Reakcia na: Jozef #1017:
Uch, ospravedlnujem sa, ak moje otazky vyzneli ako snaha nachytat niekoho na hruskach -- neboli tak mienene. Ja som len trochu nechapal podstatu argumentacie, kedze podla mojej mienky sa 24/25 Tr neda chapat ako priamy pokracovatel 21/22 Tr, a teda argument o rovnakom vyrobcovi pre mna prilis presvedcivy nie je.Co sa tyka tradicie, nemam pocit, ze by ju kombinacia Cegelec (vyzbroj)/CKD Pragoimex (trakcne motory) v pripade Trollina mala vyrazne mensiu. Rovnako mam svoje (mozno neopodstatnene) pochybnosti o vhodnosti karoserie Agora/Citybus.
Nechcem vsak vyzerat ako slepy obhajca Solarisu -- dizajnovo mi tie vozidla nie celkom sedia, aj interier by este stale chcel co-to doladit -- hoc aj v sucasnosti je neporovnatelne lepsi, nez v Citybuse.
Jednoducho mam pocit, ze ako 24/25 Tr, tak ST12/15/18 su pomerne nove vyrobky, hodnotit ich na zaklade nejakej tradicie je prinajmensom scestne a startovacie pozicie maju takmer rovnake.
Samozrejme, ak sa raz uz do Ziliny zacali kupovat Citybusy, bolo by prinajmensom cudne, ak by sa pre buducu obnovu trolejbusoveho parku vybralo Trollino...
Jozef
Chceš ma nachytať na hruškách. Predpokladal som, že by nebolo vhodné, aby sa dovážali trolejbusy niektorých západných značiek. Výroba trolejbusov Škoda 24Tr v závode Škoda Doudlevce vznikla za spolupráce dvoch firiem Karosa Vysoké Mýto a Škoda Electric Plzeň. Čiže ten vývoj nového vozidla išiel mimo ako boli trolejbusy v závode Škoda v Ostrove. Predpokladám však, že preberú dlhoročnú tradíciu výroby trolejbusov Škoda a uchytia sa v dopravných podnikoch v Česku a aj na Slovensku.