(z dpmz.sk)
Dopravná nehoda na Ul. vysokoškolákov
Dňa 12.12.2023 v čase cca 14:15 došlo k dopravnej nehode na Ul. vysokoškolákov a z toho dôvodu dochádza k meškaniam na spojoch liniek č. 5 a 6.
Dopravná nehoda na Ul. vysokoškolákov
Dňa 12.12.2023 v čase cca 14:15 došlo k dopravnej nehode na Ul. vysokoškolákov a z toho dôvodu dochádza k meškaniam na spojoch liniek č. 5 a 6.
TB94
Samozrejme že je lepšia väčšia rezerva ako žiadna, aby to nedopadlo ako v Prešove nedávno, jedine ak by sa počítalo so zahustením intervalov a nedošlo k tomu zo známych dôvodov? (L5 mala mať interval 15/20, ale minimálne pandémia to stopla tak ostal 20/30, zhustili sa aspoň L3/L4 mimo špičky, to bolo bez potreby dokupovať vozidlá)
#264 jazdila včera tuším na L6 a poslednom spoji L7.
Prvé tri krátke dodané a sedem dlhých SORiek majú výhodu že majú viac miest na sedenie oproti druhej várke a všetkým Solarisom.
Pri krátkych ten rozdiel je dosť malý, ale 53 oproti 44 sedadlám pri dlhých vozoch, to už je celkom pekne vidno už na prvý pohľad a pri okružných jazdách okolo celého mesta či niekde v kolónach je lepšie sedieť ako stáť, a to majú SORky paradoxne dvere navyše.
A keď už som tu oprášil tému pomocného pohonu, pre cestujúceho je jednoznačne atraktívnejšie tykadlové vozidlo ktoré nielen má pomocný zdroj energie, ale tiež keď je umiestnený na streche lebo vnútri neubudne napr. 6 sedadiel ako to majú krátke Solarisy.
Z tohto pohľadu to vyzerá byť u karosérie SOR TNS 12/18 vyriešené lepšie a tie krátke sa aj relatívne dobre predávajú, dlhé bude mať zatiaľ Praha, i keď s takmer ročným meškaním.
Je len otázka času kedy sa nejaké vozy budú nahrádzať novými, i keby to malo byť o +/- 10 rokov, ale bojím sa toho že sa na akýkoľvek pomocný pohon znovu ''zabudne'' alebo to cez niekoho neprejde a minimálne časté dopravné nehody na najhorších možných miestach budú spôsobovať kolapsy naďalej, napriek novej infraštruktúre, lebo tie cesty sú po celom meste veľmi úzke, 2+2 pruhy tu na miestach kde jazdí MHD prakticky takmer neexistujú, takže ani len BUS-pruhy nie je možné takmer nikde zriadiť, preto minimálne tie alternatívne trasy budú musieť byť využívané, a keďže nie všade je natiahnutá sieť, nevidím to ani do budúcna extra pozitívne na 100% spoľahlivosť aspoň nosných liniek, ak sa zázrak nestane.
Ale tie tri dobudované úseky (i keď dva len krátke) určite dosť pomôžu, hlavne čo sa týka Hájika a na Solinkách.
Lepšia dlhšia obchádzková alternatívna trasa s vynechaním X zastávok ako žiadna.
Škoda že Legionársku a časť Veľkej okružnej poza políciu vyškrtli.
Z toho vyplýva že na L21 sa parciály neplánujú, ako sa v úvahách spred niekoľkých rokov uvádzalo, L26 tadiaľ prechádza tiež (a dala by sa aj potiahnuť hlbšie do VL kvôli dobitiu batérie na konečnej).
Tieto linky by sa však dali presmerovať cez Kuzmányho, zatiaľ čo cez Legionársku by mohla byť potiahnutá L4 ak by boli kĺbové parciály použité práve na nej.
Dostal som aj nápad, že od L4 by sa oddelila L2 vrámci zvýšenia plošnej obslužnosti mesta, premávali by v preklade, ale L2 len v úseku VL-Solinky a späť práve poza políciu a bola by čisto parciálna (prípadne by šla od MS cez Rosinskú a končila na Fatranskej a potom tam aj začínala - toto by tiež Jaspersáci zatrhli?), čiže v prípade problému by minimálne táto ostala v prevádzke aj keby L4/14 mohli jazdiť len v skrátenej trase či obchádzkou alebo vôbec.
Za normálneho stavu by ale vďaka tomu Hliny mohli dostať lepší interval od centra na úkor úseku cez Univerzitu medzi SO-VL, aspoň v určitých časoch.
Tiež by sa tým zlepšila okrem škôl a úradov i dostupnosť cintorína počas celého dňa, veď tie autobusové linky jazdia len raz za hodinu mimo špičky!
A hlavne niektoré prestupy medzi L2+L4/14 a L21/L26 by boli pohodlnejšie na zastávke Polícia ako Hurbanova, kde teraz treba presun hore kopcom peši, alebo peši ísť z Okružnej ku Polícii čo je aspoň po rovine. Nie pre každého je to ale zábava, pre starších ľudí určite nie. L7 premáva priveľmi riedko aby bola hocikedy priamo zo Sídlisk dostupná Hálkova na prestup na naftobusy a aj tak je to riadne plytvanie časom keď neexistuje kratšia alternatíva, ktorá len bola sľubovaná a potom sa na to zabudlo.