(z dpmz.sk)
Dopravná nehoda na Ul. vysokoškolákov
Dňa 12.12.2023 v čase cca 14:15 došlo k dopravnej nehode na Ul. vysokoškolákov a z toho dôvodu dochádza k meškaniam na spojoch liniek č. 5 a 6.
Dopravná nehoda na Ul. vysokoškolákov
Dňa 12.12.2023 v čase cca 14:15 došlo k dopravnej nehode na Ul. vysokoškolákov a z toho dôvodu dochádza k meškaniam na spojoch liniek č. 5 a 6.
TB94
Čiže ak to nie je aktuálne teraz, tak ku koncu desaťročia už asi áno, a to nie je tak nepredstaviteľne ďaleko.
S čím absolútne súhlasím je, že každý nový trolejbus by mal byť (v dnešnej technologicky pokročilej dobe podľa mňa už povinne) vybavený lacnejšou menšou batériou aspoň s nejakou minimálnou kapacitou (1-2 km stačí, ale samozrejme čím viac dobrovoľne navyše tým lepšie podľa potreby každého DP), aby bol schopný sa hneď aspoň odpratať z cesty a neblokovať ostatnú premávku v prípade celoplošného výpadku prúdu/meniarne, alebo aby bol schopný obísť miesto dopravnej nehody či poškodeného vedenia (ktoré je potrebné vypnúť a opraviť) nejakou najkratšou trasou a na najbližšom možnom mieste sa napojiť (i keď len manuálne) na sieť a pokračovať akoby sa nič nestalo. Takýchto prípadov tu máme ročne okolo/či cez 10 (niekedy 2-3 mesačne) a to už je skrátka priveľa, to nie je žiadna rarita, je to už dlho chronické.
A aj keď sa celá sieť a meniarne dajú časom do poriadku, tak minimálne tie dopravné nehody či výnimočne nabúraný stĺp a občas poškodené vedenie (aj keď menej často) tu budú vždy.
A že by boli trochu drahšie kvôli malej batérii? Veď keď sa dotujú nezmyselne veľké batérie do e-busov, tak toto by mala byť samozrejmosť a nikoho by to nemalo nič stáť, 100% preplatiť bez debaty, keď je to podpora naj-eko mobility ktorú tak všetci tlačia, len škoda že len akože.
Keď sa pozrieme na linkové vedenie, tak L4+6 majú absolútnu dominanciu čo sa týka prepravených cestujúcich a tiež veľkosti obslúženého územia, spájajú takmer celé mesto navzájom, aj keby iné TB linky zastali, tieto dve by mali mať garanciu že pôjdu nonstop aj keby sekery padali, takže aspoň nejaké parciály by na nich vôbec neboli taká zbytočnosť ako sa niektorým zdá. Lebo vždy keď sa niečo stane, tak sa stavím že drvivá väčšina cestujúcich nadáva že radšej by šli hocičím iným, či už kĺbovým e-busom či naftobusom, len aby to fungovalo spoľahlivo, a nie nejakým natrieskaným záložným kraťasom či kyvadlovkou v náhodnom intervale a do cieľa prísť s hodinovým meškaním.
Lenže kĺbové záložáky sú už utópia, ich nasadenie tiež netrvá pár minút, zvlášť ak sa nevie či sa to vlastne oplatí lebo sa nevie čas výluky. Preto si myslím že na základe toho čo sme tu zažili v posledných rokoch je škoda že sa ich sem nepodarilo aspoň niekoľko kĺbových dostať (ideálne 9-10 na komplet nešpičkovú výpravu, krátke aspoň 2+2 pre L3+L5), možno časom by boli ''nepotrebné'', ale nejakých 10 rokov by isto dobre poslúžili (napr. aj centrálnym okruhom na batérie by prešli rýchlejšie a nie krokom) kým sa nedokončia tie rekonštrukčné práce (nie depo, hlavne meniarne+trate), veď ešte tie práce ani len nezačali a ani neviem kedy sa tak má stať, vie niekto nejaké termíny začiatok-koniec? Dlhé roky sa riešia len štúdie uskutočniteľnosti, dotácie, projektové dokumentácie, skrátka papierovačky, nemá to konca.