Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #5882:
Samozrejme, že by to bolo lepšie, ale donúť k tomu ŽSR (zastávky a trate sú ich). Padali aj návrhy využiť železničnú vlečku, ktorá bude viesť do fabriky a predĺžiť tam spoje z Rajca, prípadne aj z iných smerov. Toto spojenie by výhodne mohli využiť aj Žilinčania. Bolo by to iste rýchlejšie a kapacitnejšie než po ceste. Vlak dokáže naraz odviezť väčšie množstvo ľudí, idúcich v rovnakom čase na smenu.

Osobne sa však obávam, že nič z toho v dohľadnej dobe nebude. Autobus totiž vypravíš aj bez toho, aby si sa zdĺhavo dohadoval so správcom cesty.

Veď aj zriadenie zastávky Solinky trvalo dve desaťročia...
Reply on: Juraj #5858:
ta petrzalska nespokojnost ma 3 roviny.
1. niekde sa stratili priame spojenia - lenze vzdy je alternativa a vznikli aj nove spojenia (ja som tiez "postihnuty", ale nemam dovod nadavat - hoci by som vedel komu 😛 )
2. problematicke prestupovanie na niektorych miestach - typicky je uzol Farskeho (hned za Starym mostom) kde sa naozaj hromadne prestupuje - osobne volim radsej dlhsiu alternativnu trasu s prestupom na hrane
3. kapacitne problemy na niektorych linkach - kriticke sa ukazali linky 68, 96 a 98 (moje linky) a 80 - vsetko v rannej spicke.

Zasadny rozdiel je ten, ze v Ziline su eliminovane problemy 2 a 3.
Sam si pisal ze ti nestacia cisla o obsadenosti, ale potrebujes vediet prepravne prudy. Ani plna digitalizacia dat v BA (ako sniva pracovnik tej firmy) by neumoznila presne modelovat spravanie cestujucich po zmenach v linkovom vedeni (dokonca ani spravanie pred zmenami). Preto musel nastupit ludsky faktor a linky podla urcitej filozofie zostavit. Zial testovanie muselo prebehnut priamo na ludoch.
Reply on: Jozef #5737:
A nebolo by lepsie vyuzit existujucu zeleznicnu trat 180 ako pretazovat cestu autobusmi? Vsetci sa rozplyvali od stastia, ked sa otvorila zastavka Solinky a tu mame zavod priamo pri hlavnej zeleznicnej trati. Stacilo by len presunut v suc. aj tak nevyuzivanu zast. Teplicka k brane podniku.
Našiel som krátku správu z rádia Fajn ešte z augusta tohto roka. Vynaliezavosť čiernych pasažierov, aj keď sa týka len jednej koruny, nepozná hranice. Posúďte sami:
Postihnutý Žilinčan napadol revízorku
Šéf dopravného podniku v Žiline Juraj Popluhár je šokovaný. Myslel som si, že postihnutý človek má problémy so zdravím,* krútil hlavou nad skutočnosťou, že držiteľ preukazu ZŤP sotil revízorku tak, že skončila v nemocnici.
Muž revízorku v trolejbuse napadol po tom, čo odhalila, že sfalšoval korunový cestovný lístok pre ťažko zdravotne postihnutého. Prelepil ho priesvitnou fóliou tak, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova.
Reply on: Jozef #5870:
Predpokladám, že počas stavby štvorprúdovky cez Strážov bude diaľková doprava presmerovaná cez Pov. Chlmec a po pravom brehu Váhu do Bytče. Dopravná obsluha bude musieť jazdiť po stavenisku. Tak to bolo aj v čase rekonštrukcie cesty I/18 od Bytče po Dolný Hričov.
Reply on: Vladimír #5871:
Myslím, že Juraj to už v diskusii povedal - linky 3 a 13 sú smer Solinky, 4/14 smer Vlčince a 6/16 smer Hájik.
Reply on: marek #5877:
Z diskusie jasne vyplynulo, že to bude tak ako som zakreslil.
L4 a L14 budu chodit v centre rovnako? myslim tym Sturovo - policia - hurbanka -zel.st.-stef.nam-... lebo tak je to v tom tvojom planiku.

a L3 a L13 idu ...-stef.nam.-zel.st-hurbanka-policia-....?
Reply on: 4444 #5875:
Juraja som pochopil tak, že sa má meniť viacero autobusových liniek. Nechcel som v mapke meniť jednu áno a ostatné nie. Zmenil som teda len trolejbusové.

Spojenie L30+31 má už Juraj v hlave celé roky, hádam to môžem povedať zaňho.
Reply on: Vladimír #5874:
Veľmi pekne vypracované, je to moc good.... Snáď malá pripomienka, ak je avizovaná zmena L29 okolo DPMŽ, bolo by vhodné aj tejto linke zmeniť už trasu v novom návrhu. Zaujímal by ma Váš názor:
- čo tak spojiť linku 30 s 31 tak, aby zo žst. pokračovala do Vrania
- aké zmeny by ste navrhli s linkami 22 a 21 ? Obe idú väčšinu svojich trás pod trolejbusovým vedením a plánuje sa tam výstavba trolejového vedenia. Na oboch sú nasadzované nízkopodlažné busy.... Čo tak upraviť ich trasy podľa toho, ako v budúcnosti by mali premávať?
- Čo tak spojiť Bytčicu s Vlčincami " L2 " a vypustiť L22?

Ďakujem
Ak by náhodou niekto nemal dar schopnosti vizualizácie, hádam mu pomôže táto mapka návrhu:
http://www.imhd.sk/za/zilina_navrh.gif
Reply on: marek #5872:
Ak Ti L13 pôjde v špičke zo stanice každých 10 minút, načo by Ti bolo treba inú linku v tomto smere.
A minútový nárast jazdnej doby? Nedaj sa vysmiať!

Smerovanie L3 bude v okruhu po dnešnej trase L3, t.j. presne naopak - Štúrovo nám. - Žel. stanica - Hurbanova - Polícia...
Vsetci chvalite, to je super...

Linka 13 bude jedina linka, ktora spoji autobusovu a zel. stanicu so Zilinskou univerzitou????
Predpokladam, ze pojde v trase : ...- Hurbanova - zel.st. - Stef.nam.- Sturovo nam.- Hliny - Solinky- ZU- ...

A aky bude cestovny cas zo zel.stanice na univerzitu???

Uz terajsich 17 minut bolo dost pri L7 a teraz mi to vychadza na minimalne 18 minut....
Juraj: Ešte by som sa predsa len vrátil k tomu číslovaniu liniek. Žilinskú logiku značenia liniek som vždy chápal tak, že linky "1x" sú vetvami, doplnkami alebo inými príbuznými druhmi liniek "x". V minulosti sme tak mali dvojičky 1/11, neskôr 6/16, odnedávna aj 5/15.

Preto aj v novom návrhu rešpektujem linky 6 a 16. Ale nedá mi neopýtať sa čo spoločné majú linky 3 a 13, či linky 4 a 14. Som toho názoru, že ide o dvojice úplne odlišných a samostatných liniek s vlastnými funkciami. Ozaj by sa mi to páčilo viac, keby L13 bola L7 a L14 zase L5. Ak už nie teória číslovania, orientácia cestujúcich by mi mala dať zapravdu.

Tým samozrejme v žiadnom prípade nechcem povedať, že práve v číslovaní liniek tkvie hlavný význam celej zmeny trasovania liniek 🙂
Štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ján Kotuľa dnes oficiálne otvoril výstavbu diaľnice D3 Hričovské Podhradie – Žilina-Strážov, ktorá je nadväzujúcou časťou diaľnice D1. Náklady na výstavbu tohto 6,85-kilometrového úseku nepresiahnu 5,3 mld. Sk. Do užívania by sa mala celá stavba diaľničného ťahu medzi Bratislavou a Žilinou odovzdať do konca roku 2006. Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava.. V úseku stavby cez Strážov až k Hornému Hričovu nám prechádza autobusová L29 do Žilinskej Lehoty.
Odkedy tieto zmeny nadobudnú platnosť? Plánujú sa zmeny aj v autobusových linkách 2 - 22 - 21, ktoré možno niekedy budú trolejbusovými?
Reply on: Juraj #5867:
A ako sam pises, vidis rozdiel medzi vymyslenim, skonstruovanim systemu od podstaty a jeho doladovanim?
Reply on: skarpo #5865:
Tak trochu si prestrelil.
1/ Vlcince maju 23 000.
2/ Hajik mal 8000 uz pri prvej polovici sidliska, uz su zastavane viac ako 2/3 aj druhej polovice. Tak poriadne pridaj!
3/ Hliny maju 15 000 aj s Bulvarom, ktory ma do centra 3 minuty pesi a nikdy nebude cestovat MHD. Ak zoberies len tu cast za Velkogarazami, uber minimalne polovicu.
Mam presne cisla z MsU, viem. A nie je tam Lunik 9, kde sa to pocita uplne inac.
Reply on: Juraj #5864:
? OK, 1:0 pre Teba. Ale tak či tak aj ten žilinský návrh ste predsalen dolaďovali ručne a na to možno žiadne buzerovanie cestujúcich ani nebolo treba. ?
K linkovému vedeniu, ktoré uviedol Juraj,mám také 3 osobné pripomienky:

1.) nebolo uvedené,akými vozidlami bude konkrétna linka obsluhovaná(sólo či kĺbové),predpokladám vzhľadom na vozidlový park vačšina asi kĺbovými trolejbusmi.Až potom sa môžeme baviť o ponúknutej kapacite v konkrétnom smere.

2.) Ak vychádzam z veľmi kvalitne obslúženého ramena Hájik-centrum (6-min preložený interval v špičke),tak ramená Vlčince-centrum sú poddimenzované. Len uvediem pre neznalých orientačne počty obyvateľov: Hájik+Závodie(7000+2000)cca 9000, Solinky+Hliny (15000+15000) cca 30000, ale časť Hlín prakticky splynula s centrom, Vlčince 30000.
Alebo je rameno z Hájika tak silne využité oproti najväčšiemu sídlisku Vlčince ?

3.) Súhlas s Vladimírom ohľadom poklesu kapacity na ramene Vlčince-Košická-Predmestská, čo súvisí s poznámkou 2

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.