Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Juraj: ak si oznacnik posuvaju sami ludia tak su 2 dalsie moznosti. Bud tam ta zastavka ma byt, alebo sa ten oznacnik vyhlasi za naznacnik a budete zastavovat na povodnom mieste. 🙂
Reply on: Jakub #5893:
To si posuvaju v noci miestni obyvatelia. Musime dat oznacnik na retaz, kym ho nezabetonujeme.
Reply on: Miro #5890:
Nie. Prva varianta bola 4 linkami zo sidlisk a zel.stanice a druha len zo zel.stanice.
Zastavka L26 Skultetyho bola presunuta cca o dva domy dalej, zrejme kvoli tomu, ze predtym bola skoro ukryta v stromoch.
Dnes na L31 s odch. 5:21 z Rybneho nam. e.c. 100 vodic okrem toho, ze predna tabula bola L30 a nie 31, fajcil za jazdy! A to tak, ze prisiel na konecnu, nabral cestujucich a az po odchode zo zastavky si zapalil. A kedze nemal sklo na kabine, cigaretovy dym sa rychlo rozsiril po celom vozidle.

Je smutne, ze prave vodici z povolania sa neobtazuju dodrziavat predpisy...
Reply on: Vladimír #5834:
Juraj v tom možno bude vidieť niečo zákulisné, ale aj mne sa to páči.
Reply on: Juraj #5742:
Rýpnem si: je medzi tými dvoma variantami aj železnica?
Reply on: Jozef #5885:
No ale zastavka pre KIA by bolo IMHO nieco ine, pre zeleznicu by zastavka pri zavode, kde bude pracovat niekolko tisic ludi a budu cestovat z oblasti od PB cez CA az po MArtin, mala iny vyznam ako nejaka zastavocka pod Solinkami s par cestujucimi. Skratka ten potencial tam vidim ovela vyssi ako pod Solinkami.

A pokial budu uvahy o zriadeni zastavky KIA len tu na fore, tak sa samozrejme nic od seba nepostavi, to treba ziadat tak ako tie Solinky. A nie vymyslat uvahy o vyhodeni penazi na TB trat (ako sa s tym pred cca rokom uvazovalo).
Reply on: Jozef #5887:
Uvažujem, či je zatrolejovanie Bytčice ešte také aktuálne? Táto trolejbusová trať bola navrhnutá v dobe, keď bola aj Lietavská Lúčka súčasťou Žiliny a prepravné nároky na MHD boli v tomto smere oveľa vyššie. To mi pripadá reálnejšie uvažovať s TB linkou do Bánovej a keby nebolo toho problému s privádzačom v Budatíne, tak do Pov. Chlmca.
Reply on: Miro #5886:

Vieme o tom. Tá sa už nepostaví, tak ako aj tá štvorprúdovka s mostom. Keď sme už pri tých trolejbusových tratiach, tak by sa mohli dobudovať v Žiline niektoré krátke úseky, napr. na Nový cintorín. V roku 2006 bude postavený južný diaľničný privádzač po Solinky vrátane križovatky, teoreticky by sa malo uvažovať už so stavbou do Bytčice (ak budú finančné prostriedky v rozpočte).
Reply on: Jozef #5885:
Železničná doprava je skrátka taká nepružná, že sa s ňou nedá rátať.

A kto si spomenie, že sa pred vyše rokom vážne hovorilo o trolejbusovej trati ku Kii (a nielen tu na fóre ? )?
Reply on: Jakub #5882:

Juraj tu vo svojom príspevku #5742 spomínal, že *vec je v sucasnosti v rieseni medzi spominanou firmou a ministerstvom financi.* Teda počkajme, lebo rok 2006 sa už blíži. Mám však hlbokú pochybnosť o vybudovaní novej zastávky na hlavnej trati. Zober si príklad, mesto Žilina takmer dve desiatky rokov žiadalo železnicu o vybudovanie žel. zastávky Žilina-Solinky na lokálnej trati.
Úvahy o železničnej doprave zamestnancov po vlečke alebo zastávke na hlavnej trati boli len tu na fóre.
Reply on: Jakub #5882:
Samozrejme, že by to bolo lepšie, ale donúť k tomu ŽSR (zastávky a trate sú ich). Padali aj návrhy využiť železničnú vlečku, ktorá bude viesť do fabriky a predĺžiť tam spoje z Rajca, prípadne aj z iných smerov. Toto spojenie by výhodne mohli využiť aj Žilinčania. Bolo by to iste rýchlejšie a kapacitnejšie než po ceste. Vlak dokáže naraz odviezť väčšie množstvo ľudí, idúcich v rovnakom čase na smenu.

Osobne sa však obávam, že nič z toho v dohľadnej dobe nebude. Autobus totiž vypravíš aj bez toho, aby si sa zdĺhavo dohadoval so správcom cesty.

Veď aj zriadenie zastávky Solinky trvalo dve desaťročia...
Reply on: Juraj #5858:
ta petrzalska nespokojnost ma 3 roviny.
1. niekde sa stratili priame spojenia - lenze vzdy je alternativa a vznikli aj nove spojenia (ja som tiez "postihnuty", ale nemam dovod nadavat - hoci by som vedel komu 😛 )
2. problematicke prestupovanie na niektorych miestach - typicky je uzol Farskeho (hned za Starym mostom) kde sa naozaj hromadne prestupuje - osobne volim radsej dlhsiu alternativnu trasu s prestupom na hrane
3. kapacitne problemy na niektorych linkach - kriticke sa ukazali linky 68, 96 a 98 (moje linky) a 80 - vsetko v rannej spicke.

Zasadny rozdiel je ten, ze v Ziline su eliminovane problemy 2 a 3.
Sam si pisal ze ti nestacia cisla o obsadenosti, ale potrebujes vediet prepravne prudy. Ani plna digitalizacia dat v BA (ako sniva pracovnik tej firmy) by neumoznila presne modelovat spravanie cestujucich po zmenach v linkovom vedeni (dokonca ani spravanie pred zmenami). Preto musel nastupit ludsky faktor a linky podla urcitej filozofie zostavit. Zial testovanie muselo prebehnut priamo na ludoch.
Reply on: Jozef #5737:
A nebolo by lepsie vyuzit existujucu zeleznicnu trat 180 ako pretazovat cestu autobusmi? Vsetci sa rozplyvali od stastia, ked sa otvorila zastavka Solinky a tu mame zavod priamo pri hlavnej zeleznicnej trati. Stacilo by len presunut v suc. aj tak nevyuzivanu zast. Teplicka k brane podniku.
Našiel som krátku správu z rádia Fajn ešte z augusta tohto roka. Vynaliezavosť čiernych pasažierov, aj keď sa týka len jednej koruny, nepozná hranice. Posúďte sami:
Postihnutý Žilinčan napadol revízorku
Šéf dopravného podniku v Žiline Juraj Popluhár je šokovaný. Myslel som si, že postihnutý človek má problémy so zdravím,* krútil hlavou nad skutočnosťou, že držiteľ preukazu ZŤP sotil revízorku tak, že skončila v nemocnici.
Muž revízorku v trolejbuse napadol po tom, čo odhalila, že sfalšoval korunový cestovný lístok pre ťažko zdravotne postihnutého. Prelepil ho priesvitnou fóliou tak, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova.
Reply on: Jozef #5870:
Predpokladám, že počas stavby štvorprúdovky cez Strážov bude diaľková doprava presmerovaná cez Pov. Chlmec a po pravom brehu Váhu do Bytče. Dopravná obsluha bude musieť jazdiť po stavenisku. Tak to bolo aj v čase rekonštrukcie cesty I/18 od Bytče po Dolný Hričov.
Reply on: Vladimír #5871:
Myslím, že Juraj to už v diskusii povedal - linky 3 a 13 sú smer Solinky, 4/14 smer Vlčince a 6/16 smer Hájik.
Reply on: marek #5877:
Z diskusie jasne vyplynulo, že to bude tak ako som zakreslil.
L4 a L14 budu chodit v centre rovnako? myslim tym Sturovo - policia - hurbanka -zel.st.-stef.nam-... lebo tak je to v tom tvojom planiku.

a L3 a L13 idu ...-stef.nam.-zel.st-hurbanka-policia-....?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.