Dovolím si zapojiť sa do diskusie, pretože mi tiež záleží na obyvateľoch Žiliny a vidím, že táto diskusia je naozaj na úrovni - objavil som ju až teraz.
Valec, ku Tvojmu bodu č.6 (je to aj pre Juraja): S tým obytným súborom na Kvačalovej je to pravda, už sa stavia. Na jar 2006 má byť odovzdaných 67 bytov. Súbor sa stavia cez cestu oproti vjazdu ku závodskému cintorínu. Predpokladá sa, že aj smerom hore kopcom (po prvú zátačku na Hájik), aj dole kopcom (ku Závodiu) sa bude pokračovať podobným štýlom. Mojím návrhom pokrytia tejto lokality by bolo vedenie L27 nie stredom Závodia (Pod vinicou, Pod Hradiskom), ale ďalej po Kvačalovej, a otočiť sa buď priamo v priestore tejto obytnej zóny, alebo možno až na Hájiku. Alebo, druhá varianta, ktorá by pokryla aj doterajšiu obsluhu Závodia, že by L27 končila tam, kde aj končí, ale by išla nie po ulici Pod vinicou, ale po Kvačalovej, a až na odbočke pod závodským cintorínom by odbočila do Závodia, ale to by tam nesmel byť ten panel cez cestu. Inak, pre obyvateľov ulíc Pod vinicou a Pod Hradiskom by bolo úplne najlepšie, keby tadiaľ žiadna doprava (ani osobná!)vôbec nechodila, lebo už teraz im praskajú múry. Treba sa tam ísť pozrieť, domy sú ani nie 2 metre od cesty a na dôvažok, na ulici Pod vinicou je plynové potrubie podľa očitých svedkov len 0,3 až 0,5m pod povrchom vozovky, a je veľmi staré. Nechcem vidieť ten rachot, keď to pred niektorým domom praskne.
myslím si , že väčšina krátkych trolejbusov pôjde na Hájik, lebo sú tam radikálne zhustené spoje. Tie Hliny by som nevidel až tak čierno, lebo stále máme nedoriešenú L22 a L2, kde môža Juraj prekvapiť a urobiť len 1 linku v smere na Vlčince cez Hliny - ale znova autobus pod trolejovým vedením. A ten istý prípad je aj s linkou 21, kde väčšinu svojej trasy ide pod trolejovým vedením a navyše aj po trase nových dvoch liniek z Hájika. Údajne po zrušení L28 sa ozvali ľudia z pekární a vraj im bol prisľúbený iný spoj. Žeby predsa L21 bola zmenená? Alebo sa to bude riešiť zachádzaním L26 k colnici? Myslím si, že najjednoduhšie riešenie by bolo dostavanie len kúska trolejbusového vedenia do Bánovej, prekážkou sú - ako ináč - financie. Musíme teda ešte počkať, ako nám Juraj predstaví nové vedenie autobusových liniek.....
Tak som sa na to ešte trošku doma pozrel a musím skonštatovať, že:
1.) Linky sú navrhnuté dobre, sám by som sa na také riešenie neprišiel.
2.) Intervaly sú pravidelné, ľahko zapamätovateľné, to bude veľký prínos najmä v porovnaní so súčasným stavom.
ale
3.) V návrhu sa neuvádza ako budú riešené okruhy v centre (ktorým smerom ktorá linka pôjde). Najlepšie pre cestujúceho by bolo (teda aspoň podľa seba súdim), keby sa všetky linky točili v jednom smere. Avšak tým by sa zaťažil celý mestský okruh a nebolo by treba druhej trolejovej stopy. Takže tadiaľto cesta nevedie. Naopak, ak ich rozdelím, tak schopným miestom na prestup budú zastávku Štúrovo nám. (z dôvodu výstavby Auparku mi to nepripadá zrovna najlepšie) a Štefánikovo nám. Hurbanova (protismerné zastávky sú ďaleko) aj Železničná stanica (nutnosť prekonať podchod) mi vhodné neprídu.
4.) S ohľadom intevalov. Kým na Hájiku bude počet spojov rapídne posilnený, Veľký diel a Bôrik zostane približne v súčasnom stave, tak na Solinkách, Hlinách a Vlčincoch (v smere na Košickú) bude dosť radikálne obmedzený. Na Hlinách len 20 min. v sedle (3 spoje oproti súčasným ôsmym).
5.) Na ktoré linky by si plánoval nasadiť krátke vozy?
6.) Presmerovaním linky 29 cez Kvačalovu sa dostaneš k tomu, čo si v minulosti kritizoval v súvislosti s vykrývaním špičiek autobusmi, a to, že ti bude jazdiť autobus pod trolejami. Taktiež prídeš o možnosť priviesť trolejbus k cintorínu. Navyše som niekde videl reklamu na predaj bytov v obytom súbore na Kvačalovej. Aj odtiaľ budú cestovať ľudia do centra.
Re #5842 Vladimír: Takže teraz nitriansky vodiči nezostavajú so svojim vozom aj počas opravy v dieľnach, ale "podvádzajú" ho s našou Karosou? ?
Juraj: ak si oznacnik posuvaju sami ludia tak su 2 dalsie moznosti. Bud tam ta zastavka ma byt, alebo sa ten oznacnik vyhlasi za naznacnik a budete zastavovat na povodnom mieste.
Dnes na L31 s odch. 5:21 z Rybneho nam. e.c. 100 vodic okrem toho, ze predna tabula bola L30 a nie 31, fajcil za jazdy! A to tak, ze prisiel na konecnu, nabral cestujucich a az po odchode zo zastavky si zapalil. A kedze nemal sklo na kabine, cigaretovy dym sa rychlo rozsiril po celom vozidle.
Je smutne, ze prave vodici z povolania sa neobtazuju dodrziavat predpisy...
No ale zastavka pre KIA by bolo IMHO nieco ine, pre zeleznicu by zastavka pri zavode, kde bude pracovat niekolko tisic ludi a budu cestovat z oblasti od PB cez CA az po MArtin, mala iny vyznam ako nejaka zastavocka pod Solinkami s par cestujucimi. Skratka ten potencial tam vidim ovela vyssi ako pod Solinkami.
A pokial budu uvahy o zriadeni zastavky KIA len tu na fore, tak sa samozrejme nic od seba nepostavi, to treba ziadat tak ako tie Solinky. A nie vymyslat uvahy o vyhodeni penazi na TB trat (ako sa s tym pred cca rokom uvazovalo).
Uvažujem, či je zatrolejovanie Bytčice ešte také aktuálne? Táto trolejbusová trať bola navrhnutá v dobe, keď bola aj Lietavská Lúčka súčasťou Žiliny a prepravné nároky na MHD boli v tomto smere oveľa vyššie. To mi pripadá reálnejšie uvažovať s TB linkou do Bánovej a keby nebolo toho problému s privádzačom v Budatíne, tak do Pov. Chlmca.
Vieme o tom. Tá sa už nepostaví, tak ako aj tá štvorprúdovka s mostom. Keď sme už pri tých trolejbusových tratiach, tak by sa mohli dobudovať v Žiline niektoré krátke úseky, napr. na Nový cintorín. V roku 2006 bude postavený južný diaľničný privádzač po Solinky vrátane križovatky, teoreticky by sa malo uvažovať už so stavbou do Bytčice (ak budú finančné prostriedky v rozpočte).
Juraj tu vo svojom príspevku #5742 spomínal, že *vec je v sucasnosti v rieseni medzi spominanou firmou a ministerstvom financi.* Teda počkajme, lebo rok 2006 sa už blíži. Mám však hlbokú pochybnosť o vybudovaní novej zastávky na hlavnej trati. Zober si príklad, mesto Žilina takmer dve desiatky rokov žiadalo železnicu o vybudovanie žel. zastávky Žilina-Solinky na lokálnej trati.
Úvahy o železničnej doprave zamestnancov po vlečke alebo zastávke na hlavnej trati boli len tu na fóre.
Samozrejme, že by to bolo lepšie, ale donúť k tomu ŽSR (zastávky a trate sú ich). Padali aj návrhy využiť železničnú vlečku, ktorá bude viesť do fabriky a predĺžiť tam spoje z Rajca, prípadne aj z iných smerov. Toto spojenie by výhodne mohli využiť aj Žilinčania. Bolo by to iste rýchlejšie a kapacitnejšie než po ceste. Vlak dokáže naraz odviezť väčšie množstvo ľudí, idúcich v rovnakom čase na smenu.
Osobne sa však obávam, že nič z toho v dohľadnej dobe nebude. Autobus totiž vypravíš aj bez toho, aby si sa zdĺhavo dohadoval so správcom cesty.
Veď aj zriadenie zastávky Solinky trvalo dve desaťročia...
ta petrzalska nespokojnost ma 3 roviny.
1. niekde sa stratili priame spojenia - lenze vzdy je alternativa a vznikli aj nove spojenia (ja som tiez "postihnuty", ale nemam dovod nadavat - hoci by som vedel komu )
2. problematicke prestupovanie na niektorych miestach - typicky je uzol Farskeho (hned za Starym mostom) kde sa naozaj hromadne prestupuje - osobne volim radsej dlhsiu alternativnu trasu s prestupom na hrane
3. kapacitne problemy na niektorych linkach - kriticke sa ukazali linky 68, 96 a 98 (moje linky) a 80 - vsetko v rannej spicke.
Zasadny rozdiel je ten, ze v Ziline su eliminovane problemy 2 a 3.
Sam si pisal ze ti nestacia cisla o obsadenosti, ale potrebujes vediet prepravne prudy. Ani plna digitalizacia dat v BA (ako sniva pracovnik tej firmy) by neumoznila presne modelovat spravanie cestujucich po zmenach v linkovom vedeni (dokonca ani spravanie pred zmenami). Preto musel nastupit ludsky faktor a linky podla urcitej filozofie zostavit. Zial testovanie muselo prebehnut priamo na ludoch.
A nebolo by lepsie vyuzit existujucu zeleznicnu trat 180 ako pretazovat cestu autobusmi? Vsetci sa rozplyvali od stastia, ked sa otvorila zastavka Solinky a tu mame zavod priamo pri hlavnej zeleznicnej trati. Stacilo by len presunut v suc. aj tak nevyuzivanu zast. Teplicka k brane podniku.
Našiel som krátku správu z rádia Fajn ešte z augusta tohto roka. Vynaliezavosť čiernych pasažierov, aj keď sa týka len jednej koruny, nepozná hranice. Posúďte sami:
Postihnutý Žilinčan napadol revízorku
Šéf dopravného podniku v Žiline Juraj Popluhár je šokovaný. Myslel som si, že postihnutý človek má problémy so zdravím,* krútil hlavou nad skutočnosťou, že držiteľ preukazu ZŤP sotil revízorku tak, že skončila v nemocnici.
Muž revízorku v trolejbuse napadol po tom, čo odhalila, že sfalšoval korunový cestovný lístok pre ťažko zdravotne postihnutého. Prelepil ho priesvitnou fóliou tak, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro
Osobne sa však obávam, že nič z toho v dohľadnej dobe nebude. Autobus totiž vypravíš aj bez toho, aby si sa zdĺhavo dohadoval so správcom cesty.
Veď aj zriadenie zastávky Solinky trvalo dve desaťročia...