Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ján Kotuľa dnes oficiálne otvoril výstavbu diaľnice D3 Hričovské Podhradie – Žilina-Strážov, ktorá je nadväzujúcou časťou diaľnice D1. Náklady na výstavbu tohto 6,85-kilometrového úseku nepresiahnu 5,3 mld. Sk. Do užívania by sa mala celá stavba diaľničného ťahu medzi Bratislavou a Žilinou odovzdať do konca roku 2006. Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava.. V úseku stavby cez Strážov až k Hornému Hričovu nám prechádza autobusová L29 do Žilinskej Lehoty.
Odkedy tieto zmeny nadobudnú platnosť? Plánujú sa zmeny aj v autobusových linkách 2 - 22 - 21, ktoré možno niekedy budú trolejbusovými?
Reply on: Juraj #5867:
A ako sam pises, vidis rozdiel medzi vymyslenim, skonstruovanim systemu od podstaty a jeho doladovanim?
Reply on: skarpo #5865:
Tak trochu si prestrelil.
1/ Vlcince maju 23 000.
2/ Hajik mal 8000 uz pri prvej polovici sidliska, uz su zastavane viac ako 2/3 aj druhej polovice. Tak poriadne pridaj!
3/ Hliny maju 15 000 aj s Bulvarom, ktory ma do centra 3 minuty pesi a nikdy nebude cestovat MHD. Ak zoberies len tu cast za Velkogarazami, uber minimalne polovicu.
Mam presne cisla z MsU, viem. A nie je tam Lunik 9, kde sa to pocita uplne inac.
Reply on: Juraj #5864:
? OK, 1:0 pre Teba. Ale tak či tak aj ten žilinský návrh ste predsalen dolaďovali ručne a na to možno žiadne buzerovanie cestujúcich ani nebolo treba. ?
K linkovému vedeniu, ktoré uviedol Juraj,mám také 3 osobné pripomienky:

1.) nebolo uvedené,akými vozidlami bude konkrétna linka obsluhovaná(sólo či kĺbové),predpokladám vzhľadom na vozidlový park vačšina asi kĺbovými trolejbusmi.Až potom sa môžeme baviť o ponúknutej kapacite v konkrétnom smere.

2.) Ak vychádzam z veľmi kvalitne obslúženého ramena Hájik-centrum (6-min preložený interval v špičke),tak ramená Vlčince-centrum sú poddimenzované. Len uvediem pre neznalých orientačne počty obyvateľov: Hájik+Závodie(7000+2000)cca 9000, Solinky+Hliny (15000+15000) cca 30000, ale časť Hlín prakticky splynula s centrom, Vlčince 30000.
Alebo je rameno z Hájika tak silne využité oproti najväčšiemu sídlisku Vlčince ?

3.) Súhlas s Vladimírom ohľadom poklesu kapacity na ramene Vlčince-Košická-Predmestská, čo súvisí s poznámkou 2
Reply on: galiyosha #5863:
Analyza sa robila na tom istom software len na inej digitalnej mape mesta. Rozdiel bol jediny. V Blave mali len uplne skromne nepresne udaje z 2-dnoveho neuplneho scitania ciarkajucich studentikov, co si objednal DP, kym v Ziline sme dali k dispozicii 1/2 rocnu uplne presnu databazu z palubnych pocitacov a cip. kariet nasich chudakov ubuzerovanych cestujucich.
Reply on: Juraj #5807:
Žilinskej doprave želám len to najlepšie, táto zmena k tomu určite patrí. Len tak ďalej!

Re #5858 Juraj: Hm, podľa toho, aké návrhy vychádzajúce priamo z auditu boli publikované v Bratislave, dovolím si tvrdiť, že súčasné petržalské linkové vedenie tvoril niekto iný. Z tých návrhov som mal totižto pocit, že boli robené asi tak, ako hodnotenia a návrhy SZKV/Dromologa -- spoza mapy, prípadne po jednodňovom prevezení sa mestom...

Každopádne ako Petržalčan musím povedať, že vo veľa prípadoch sa cestovanie skutočne zhoršilo. Je mi ale jasné, že v súčasnej situácii sa nedalo inak a lepšie.

Zásadný rozdiel medzi Petržalkou a Žilinou je však v tom, že pri veľkosti Petržalky aj pri systéme odvšadiaľ všade jazdili linky stále pomerne často a v intervaloch, a to najmä v špičke. To sa o súčasnom linkovom vedení v Žiline nedá povedať. Trúfam si preto predpovedať, že žilinská verejnosť to zoberie s pochopením a chválou.
Reply on: Miro #5861:
Taky doufám!
Reply on: LUK #5859:
Presne tak, tiež som zvedavý na reakciu žilinskej cestujúcej verejnosti, či sa bude líšiť od tej petržalskej. Dúfam ale, že tá revolučná zmena linkového vedenia bude nasledovať až po zavedení prestupnej tarify a predplatných časových lístkov.

A prečo by žilinský "substrát" mal byť v zásade iný, než petržalský?
Reply on: LUK #5859:
ok
Reply on: Juraj #5858:
mal som na mysli reakcie "substrátu", nie kvalitu zmien v Petržalke - s tými súhlasím... Petržalčania sú už asi neskutočne zhýčkaní, keďže od každého domu im išiel priamy spoj úplne všade, kam chceli ísť...
Reply on: LUK #5857:
No, no, no,... k tomuto by som sa radsej zdrzal. Pri spracovani petrzalskeho systemu som trochu bol, robili ho ti isti pani, co aj audit v Ziline a v principe su v nom aj zasady, ktore su v novom zilinskom navrhu, ktory sa ti skoro chvali.

Kde je vlastne teda pravda? Bud su Petrzalcania rozpistani, alebo nas v Ziline za chvilu caka taka ista strasna kritika ako v Petrzalke?
Reply on: Miro #5854:
no to ešte bude "husté"... Žiarivejší príklad ako Petržalku asi hľadať nemusíme... ?
Reply on: SZKV #5855:
Skús si to vygooglovať ? len tak námatkovo som našiel http://www.spvd.cz/hertl/eu/sk_zilina.htm
alebo požiadaj Jozefa, nech Ti oskenuje noviny, ktoré má z tej doby odložené ?
Reply on: Miro #5854:
Prosím, nevíš, kde by se daly o tom AVTD najít nějaké ucelenější informace? Já že by mě to dost zajímalo, český dopravní tisk posledních cca. 7 let (od kdy to sleduju) o tom něpřinesl ani zmínku a už mě nebaví o tom jen z druhé ruky číst tady (případně od stejných lidí poslouchat in natura). Díky moc.
Kedysi sme sa na filozofii učili o narastaní kvantity a revolučnom prechode v novú kvalitu. A toto je presne ono. Doteraz v Žiline stále pribúdali TB linky, až sa to stalo neúnosným a tak nutne musí prísť revolučná zmena. ?
Podobnou revolučnou zmenou bol vznik AVTD a zredukovanie vtedajšieho veľkého počtu liniek.

Len som zvedavý, koľko kritiky sa znesie na DPMŽ od tých, ktorí zrazu zistia, že ten ich spoj ich už nezavezie z bodu A do bodu B bez prestupu ? ako teraz nedávno (pred mesiacom?) pri zmene linkovania v bratislavskej Petržalke ?

Už sa teším.
Juraj: pripajam sa ku gratulantom, tiez som velmi prijemne prekvapeny! 🙂 Asi bude treba aj BB chytit pevne do ruk, ci lepsie pod krk. 😃
Reply on: Juraj #5836:
Gratuluju, tohle vypadá velmi rozumně. Teď ještě stačí zavést dlouhodobé časové jízdné (a upřednostnit ho marketingově před předplácením jízd z elektronické peněženky), zavést krátkodobý přestupný tarif (je jedno jakou jeho formu) a konečně bude Žilina kvalitní provoz MHD!
Reply on: Valec #5828:
Abych řekl pravdu, docela jsem nad tím před spaním popřemýšlel a asi bych si optimum představoval takhle (s vědomím, že to může být úplně mimo):
1- v podstatě tak jak je dnes, včetně CP, pouze prodloužit na Fatranskou
3- Matice slovenskej- univerzita- Jaseňová- dále po své trase- Jaseňová- univerzita- Matice slovenskej. CP jako dnes
4- Matice slovenskej- univerzita- Jaseňová- Hlinská- ŽST- TESCO- Matice slovenskej. CP jako dnes, proklad s linkou 3
5- protisměr linky 4, CP jako dnes linka 4 v tomto směru, na ŽST proklad s linkou 3. Ukončení alternativně možné i na Fatranské.
6- Stodolova- ŽST- Carrefour- Matice slovenskej nebo Fatranská. Intervaly jako součet všeho, co dnes na Hájik jede, tedy napž. špička 8, sedlo 20.
S tím, že by se mimo špičku udělaly přestupy linek 1, 6/3 nebo 4 mezi Hurbanovou a ŽST s obdobnou možností tamtéž mezi 6 od Hájika a 3 nebo 4 na Solinky.
Co vy na to- fakt je to pitomost?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.