Reply on: LUK #5583:
Neviem aký zmysel má ten preukaz, skutočne neviem, keď Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny vydá preukaz a ďalej sa nezaujíma načo je ten preukaz postihnutým občanom. Preukaz nikoho k ničomu nezaväzuje, okrem nejakých drobností podľa uvedeného zákona. Povedal by som, že je to len interný preukaz uvedeného úradu, ak nepočítam železnicu, kde môžu používať 50 % zo základného cestovného. Mohol by slúžiť aj ako doklad uvedeného úradu na mesačný príspevok na cestovné pre postihnutých občanov. Aspoň by si aj svoje preukazy zároveň kontrolovali a sledovalo opodstatnenosť vydávania. Mohol by slúžiť ako doklad aj pre dopravné podniky, ale ak by Kaníkov úrad na základe uvedených dokladov doplácal rozdiel cestovného.
Tu si treba uvedomiť jedno. Rôzne organizácie a dopravné podniky nevynímajúc nie sú sociálny ústav Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Len nedávno sa Ministerstvo financií v Bratislave obrátilo chrbtom dopravným podnikom, keď im nedalo ani korunu dotácií. Je hanbou spoločnosti a uvedeného minosterstva, ak sa nevie postarať o slabých, chorých a invalidných občanov a chce to vyriešiť len nejakým preukazom..
Juraj
Urcite nesuhlasim s opacne extremnou logikou, ze ked sa na kazdeho cestujuceho viac alebo menej doplaca a kazdy cestujuci vlastne vyraba "stratu", ze by sme mali najlepsie zrusit cestujucich. To nie. Ale niekde musi byt ta hranica. A cestovanie 16x denne za korunu je velmi hlboko pod touto hranicou.