Reply on: Juraj #5572:
"Tak ty si myslis, ze ked cestujuci ide alebo nejde, autobus aj tak vykonava spoj a teda ak nejde, podnik neutrpi ziadnu stratu? "Jedna sa o JEDNEHO cestujuceho, maximalne par kusov v kazdom spoji. Kolko ich je, tych ZTP-ckarov? Vacsina?
"Ale co ked si takuto logiku vysvetli kazdy z cca 100 cestujucich vo vozidle pre seba a nezaplati cestovne, vsak sa nic nestalo, ved ten voz aj tak ma este prazdne miesta? "
Ved vacsinu vasich klientov NETVORIA ZTPckari (plus studenti a dochodcovia, cize socialne odkazane skupiny) - alebo ano? Ak ano, bol by to signal, ze pre inych ludi uz v podstate nie ste ako sluzba zaujimavi.
Aby som bol spravodlivy, skutocne nie je fer, ze mate prikazane tychto ludi vozit zadarmo a nedostavate ziadny, ani len symbolicky prispevok od socialneho uradu. Ale...
Vyhodit ZTP-ckarov z MHD sa podari lahko. Teraz vam uz zostava len nalakat plne platiacich cestujucich, aby namiesto nich cestovali oni.
"Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. "
Tak a teraz podme, pan riaditel. Menujte PRESNE, ktore spoje by ste nemuseli vypravit (ak by ZTP-ckari neexistovali) a ktore by ste zachovali. Chcem pocut presne linky a spoje (napriklad: zrusili by sme stvorku s odchodom 7:XX z Vlciniec) alebo aspon presne linky a obmedzenia (v rannej spicke by sme na linke X zriedili interval z Y na Z minut). Ktore spoje by to boli? Kde by ste usporili tych (difuzne po celej MHD rozptylenych) 1 074 000 osobojazd?
"Potom, ked chces aspon ostavajucim cestujucim zabezpecit aku-taku dopravu, zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" /pricom "strop" mantinelu je vozenie ludi do a z prace a skol a kategorie s vyssim cestovnym/. Za usetreneho jedneho "zbytocneho" korunoveho cestujuceho mozes slusne odviezt /o.i. teda aj nerusit im spoje/ troch ziakov alebo dochodcov alebo siestich cestujucich s plnym cestovnym. A kedze vsetkym nam je jasne, ze verejna doprava ma sluzit co najviac obcanom, vychadza, ze pre udrzanie 3-6 cestujucich /km vykony, spoje, udrzanie cestovneho/ sa da obetovat 1 na ten rozdiel. "
Takze tych, ktori nam zostavaju, budeme buzerovat este viac, ako za cias, ked sme mali cestujucich dost. Cimz sa nam este viac ludi na MHD vykasle a my zaznamename dalsi prepad. Aby sme to mali z coho zaplatit, zvysime cestovne a este silnejsie zbuzerujeme ludi, ktori sa vozia za zlavnene cestovne (studenti, dochodcovia, ZTP). A cely kruh sa opakuje az do uplneho zrusenia MHD. Na Zapade nie je 80-tisicove mesto bez MHD ziadnou vynimkou.
Jozef
Dnes som bol urobiť pár záberov L26 a L28, ktoré včera po 16 hodine a dnes celodenne premávali po Bytčickej ceste, ktorá je paralelná s Rajeckou cestou. Už od zajtra budú premávať po novej trase, tak ako to v predchádzajúcich príspevkoch písal Juraj. Obslužnosť zastávok Rajecká, Elektrovod a Rajecká, Stavomontáže bola dnes zabezpečená na náprotivnej strane pôvodných zastávok, na Bytčickej ceste. Medzi oboma cestami prechádza rajecká železnica. Dopravná situácia na priecestí smerom na Bánovskú cestu pri kasárňach bola viac ako katastrofálna pre všetkých vodičov. Zajtra bude už L26 presmerovaná o ulicu ďalej a bude bezpečne prechádzať mimoúrovňovou križovatkou Rondel a toľko nami kritizovaná L28 bude od 26.9.2005 definitívne zrušená. Linka č. 2 dnes už nepremávala po Hlinskej, lebo pri Váhostave sa nemôže zaradiť na Rajeckú cestu. Všetky vzniknuvšie zmeny sme už prediskutovali na fóre, okrem L2, ktorú si vyžiadala mimoriadna situácia. V budúcnosti stavbári Rajeckú cestu úplne uzatvoria a doprava do Rajca a Prievidze bude presmerovaná na iné cesty. Potom bude musieť byť presmerovaná aj L2 a L22 do Bytčice.