Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #5572:
"Tak ty si myslis, ze ked cestujuci ide alebo nejde, autobus aj tak vykonava spoj a teda ak nejde, podnik neutrpi ziadnu stratu? "

Jedna sa o JEDNEHO cestujuceho, maximalne par kusov v kazdom spoji. Kolko ich je, tych ZTP-ckarov? Vacsina?

"Ale co ked si takuto logiku vysvetli kazdy z cca 100 cestujucich vo vozidle pre seba a nezaplati cestovne, vsak sa nic nestalo, ved ten voz aj tak ma este prazdne miesta? "

Ved vacsinu vasich klientov NETVORIA ZTPckari (plus studenti a dochodcovia, cize socialne odkazane skupiny) - alebo ano? Ak ano, bol by to signal, ze pre inych ludi uz v podstate nie ste ako sluzba zaujimavi.

Aby som bol spravodlivy, skutocne nie je fer, ze mate prikazane tychto ludi vozit zadarmo a nedostavate ziadny, ani len symbolicky prispevok od socialneho uradu. Ale...

Vyhodit ZTP-ckarov z MHD sa podari lahko. Teraz vam uz zostava len nalakat plne platiacich cestujucich, aby namiesto nich cestovali oni.

"Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. "

Tak a teraz podme, pan riaditel. Menujte PRESNE, ktore spoje by ste nemuseli vypravit (ak by ZTP-ckari neexistovali) a ktore by ste zachovali. Chcem pocut presne linky a spoje (napriklad: zrusili by sme stvorku s odchodom 7:XX z Vlciniec) alebo aspon presne linky a obmedzenia (v rannej spicke by sme na linke X zriedili interval z Y na Z minut). Ktore spoje by to boli? Kde by ste usporili tych (difuzne po celej MHD rozptylenych) 1 074 000 osobojazd?

"Potom, ked chces aspon ostavajucim cestujucim zabezpecit aku-taku dopravu, zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" /pricom "strop" mantinelu je vozenie ludi do a z prace a skol a kategorie s vyssim cestovnym/. Za usetreneho jedneho "zbytocneho" korunoveho cestujuceho mozes slusne odviezt /o.i. teda aj nerusit im spoje/ troch ziakov alebo dochodcov alebo siestich cestujucich s plnym cestovnym. A kedze vsetkym nam je jasne, ze verejna doprava ma sluzit co najviac obcanom, vychadza, ze pre udrzanie 3-6 cestujucich /km vykony, spoje, udrzanie cestovneho/ sa da obetovat 1 na ten rozdiel. "

Takze tych, ktori nam zostavaju, budeme buzerovat este viac, ako za cias, ked sme mali cestujucich dost. Cimz sa nam este viac ludi na MHD vykasle a my zaznamename dalsi prepad. Aby sme to mali z coho zaplatit, zvysime cestovne a este silnejsie zbuzerujeme ludi, ktori sa vozia za zlavnene cestovne (studenti, dochodcovia, ZTP). A cely kruh sa opakuje az do uplneho zrusenia MHD. Na Zapade nie je 80-tisicove mesto bez MHD ziadnou vynimkou.
Historický kalendár:
22.9.2004 – Pred rokom do Žiliny prišiel v poradí tretí nízkopodlažný autobus Karosa City bus 12M. Vozidlo dostalo evidenčné číslo 10 a premávať začalo na linke č. 22 Brodno – centrum - Bytčica.
Reply on: Juraj #5593:
Lebo je to o kulture a o MHD. Ak by bol galiyosha naozaj ferovy a silou-mocou chcel na ten clanok upozornit OBJEKTIVNE na tomto fore v suvislosti s MHD, nepisal by pri Nadacii za krajsiu Zilinu o zapalenych slotovcoch a provokacii ale objektivne toto:

V Ziline sa sformovalo zoskupenie niekolkych ludi udajne Za krajsiu Zilinu, ktori ine deklaruju a ine konaju, podla hesla "vodu kazat a vino pit".

1. Vraj su za krajsiu Zilinu a pritom 1.9.2005 v popoludnajsich hodinach svojimi plagatmi zasvinili takmer vsetky trolejbusove stlpy a zastavky MHD na Hlinskej, Centralnej, Rudnayovej a Tajovskeho. Po telefonickom upozorneni predstavitelky nadacie, ze takto Zilinu neskrasluju ale naopak v rozpore so svojimi slovami spatia, aby znecistenie okamzite odstranili sa mi dostalo mnozstvo mravnych pouceni o slobode nazorov a vyjadrovania a ze to nedaju dole. Nepohla s tymito "demokratmi" ani mestska policia a kopu plagatov na stlpoch visi DODNES!

2. Pisu, ze vraj chcu v Ziline zaviest dodrziavanie zakonov a pritom sami svojim konanim zakony porusuju! Kedze sme na fore MHD, tak patri spomenut zakon 372/1990, § 47 o znecistovani verejnoprospesnych zariadeni, ktory tito "mravokarci" porusili.

3. Deklaruju vraj slusne chovanie, pritom sami nemali ani tolko slusnosti, aby na DP zavolali a slusne sa spytali, ci si mozu urobit propagaciu svojej akcie na zastavkach MHD a stlpoch, ktorymi nie su vlastnikmi a na cudzom majetku nie je slusne konat bez suhlasu majitela alebo spravcu.

A kedze takto sa tito "slusni ludia" chovaju v realite, uz vobec nie je podstatne ich vykrikanie na namesti, lebo TU na svojom vlastnom chovani ukazali, ako to v skutocnosti myslia. Sami nie su cisti a preto nemaju pravo poucat o cistote, slusnom chovani a dodrziavani zakonov inych.

/Tu len chcem ukazat, ze aj ine temy, ktore na prvy pohlad nesuvisia s MHD a niektori ich sem davaju len ako provokaciu, sa daju napisat pravdivo a objektivne. Len to by sa muselo chciet./
Reply on: Jozef #5586:
Este bus neprisiel, za par dni.

A s tou druhou vecou tiez mas pravdu. Ale, ak by sa nekritizovalo, mohli by toto forum zrusit, lebo nie vsetko je aj v Ziline idealne, hoci sa stava miekedy paradox, ze za co nas znasaju pod ciernu zem, na inom fore zas vyzdvihuju, ze to v ZA ide a preco to nemoze ist tam. Ale to je vsetko o tribeni nazorov a slusnej diskusii.

Zober si jeden priklad. Vladimira z Presova a teraz z Nitry. Na az prekvapivo vela veci mame odlisny nazor a padaju silne slova alebo provokacie? Nie. To je debata na urovni a nikto nema pocit ze je zatvrdily zastanca Ziliny. Len ma kulturu myslenia a slova.

Na opacnom konci stoky su primatorske provokacie Jerabka a naposledy aj galiyoshu, ktore sice mozu vyjadrovat nazor, ale patria na uplne ine fora, nie na MHD.
Reply on: Jozef #5590:
Vyzerame ako Blbci, ale DP za toto vobec nemoze. Dopravne znacenie bolo odsuhlasene pred vyse mesiacom s tym, ze 2 dni pred kazdou zmenou dodavatelska firma oznamy smenu, aby DP mohol urobit informaciu pre cestujucich na zastavkach.

Prvu partizancinu urobili v pondelok o 16h, ked bez vyzvania s minuty na minutu zavreli priecestie a vodici L26 a 28 hlasili do vysielacky, ze stoja pri Vahostave a nemaju ako dalej ist, ze co sa deje. Do hlbokej noci sme s tym mali robotu.

Druhu partizancinu urobili vcera dopoludnia, ked zas okamzite bez oznamenia zastavili smer Hlinska - Bytcica a dvojky nemali kde ist. Odbocka bola dohodnuta pre ne pri velkogarazach, ale zas sme nemali vyzvu. Viem si predstavit tych chudakov, co na Hlinskej a Polnej marne cakali na L2 a nevedeli, co sa deje. Do porazenia!
Reply on: 4444 #5588:
Riesit teraz solo L21 nema zmysel. Pracuje sa na 2 variantach totalneho linkoveho prekopania trolejbusov. Potom pridu na rad autobusy.
Reply on: Jakub #5587:

DP musel konať okamžite po uzatvorení priecestia, lebo by nebolo mysliteľné, aby cez vedľajšie priecestie pri kasárňach premávali autobusy. Myslím si, že toto je pre L26 najlepšie a najbezpečnejšie riešenie. Okrem iného sme to aj očakávali, lebo Juraj to už dávnejšie napísal kadiaľ pôjde L26 po uzatvorení priecestia.
Reply on: 4444 #5588:

Cestujúca verejnosť nerada prijíma časté zmeny v MHD či už v smerovaní liniek alebo číslovaní. V tomto čase s výstavbou južného privádzača je už niekoľko zmien a po uzatvorení Rajeckej cesty bude ďalšia zmena v smerovaní L2 a L22. Nepredpokladám, že by v nasledujúcom období DP robil nejaké ďalšie zmeny, a to sa týka aj spomínanej L21 o ktorej sme tu už nedávno písali. Ďalšie zmeny autobusových liniek budú až po prípadnom vybudovaní nových trolejbusových tratí. Aj úsek Žitná - Bánová je výhľadová trolejbusová trať a po jej dokončení sa môže uvažovať o zmene L21. Prednostne sú však zaradené iné úseky, ale o tom sme tu už písali. V Žiline sú aj iné miesta, okrem Rondla, kde sa linky zlievajú.
L28 je zrušená, teraz je na rade úprava trasy L21 cez Štúrovo námestie. Stane sa tak? Veď je nezmysel, aby už niekoľko liniek /6,16,17,1,21,26 / malo z jedného bodu / zastávka pod Rondlom / úplne rovnakú trasu až po OD Tesco a niektoré linky ešte viac. Snáď si to niekto všimne a vykoná korektúru trasy na linke, ktorá nie je trolejbus a na ktorej to ľudia radi uvítajú....
A tak je možnosť, aby sa L21 stala veľmi atraktívnou linkou.... Bude? Alebo bude chodiť ešte v menších intervaloch a stále viac a viac prázdnejšia?
Tak som nasiel novu zastavku hned za domom - na ul. Skultetyho pri c.d. 36, v smere z mesta, ukryta za stromom. Aj na Banovskej ceste uz su oznacniky aj s novym CP.
Reply on: Juraj #5585:

Je zaujímavé, že železnicu nikto nekritizuje kde ZŤP platia 50 % z cestovného, a pritom sú štátna organizácia. Okrem toho tam štát dáva dotácie. Ale keď dopravný podnik chce sprehliadniť svoje finančné toky, úniky tržieb a stratu, tak priatelia mestskej hromadnej dopravy dvíhajú varovný prst a hneď kritizujú. Potom má človek dojem, že sa nenachádza na diskusnom fóre priaznivcov MHD, ale na nejakom anti fóre. Alebo je to len, keď sa to týka Žiliny?
Chcel som opýtať, v septembri mal údajne prísť novýí autobus. Už prišiel?
Reply on: Jozef #5584:
...len nejakym preukazom za peniaze dopravnych podnikov.
Reply on: LUK #5583:

Neviem aký zmysel má ten preukaz, skutočne neviem, keď Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny vydá preukaz a ďalej sa nezaujíma načo je ten preukaz postihnutým občanom. Preukaz nikoho k ničomu nezaväzuje, okrem nejakých drobností podľa uvedeného zákona. Povedal by som, že je to len interný preukaz uvedeného úradu, ak nepočítam železnicu, kde môžu používať 50 % zo základného cestovného. Mohol by slúžiť aj ako doklad uvedeného úradu na mesačný príspevok na cestovné pre postihnutých občanov. Aspoň by si aj svoje preukazy zároveň kontrolovali a sledovalo opodstatnenosť vydávania. Mohol by slúžiť ako doklad aj pre dopravné podniky, ale ak by Kaníkov úrad na základe uvedených dokladov doplácal rozdiel cestovného.
Tu si treba uvedomiť jedno. Rôzne organizácie a dopravné podniky nevynímajúc nie sú sociálny ústav Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Len nedávno sa Ministerstvo financií v Bratislave obrátilo chrbtom dopravným podnikom, keď im nedalo ani korunu dotácií. Je hanbou spoločnosti a uvedeného minosterstva, ak sa nevie postarať o slabých, chorých a invalidných občanov a chce to vyriešiť len nejakým preukazom..
Reply on: Juraj #5573:
a sa v jednom spoji stretne toľko "invalidov", že sa už do neho nevojdu žiadni plneplatiaci cestujúci??? Alebo DPMŽ plánuje vypravovať len tie spoje, ktoré budú obsadené na 100%??? V takom prípade samozrejme jednokorunoví budú zaberať miesto desaťkorunovým, ale dokiaľ to tak nie je, tak nie ste V STRATE 9 SKK, ale v ZISKU 1 SKK. Lebo to miesto by ostalo prázdne... Takže asi tak...

Re #5577 Juraj: "zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" " -> a kto bude rozhodovať, kto sa vozí "zbytočne" a kto nie??? Do práce a späť a dosť??? A keď budem chcieť isť po robote k frajerke a až večer domov, tak už mám ísť pešo??? ?

Re #5579 SZKV: "A naprosto nechápu, proč v takovém případě nenabídnete cestujícím dlouhodobé časové jízdenky, kdy vám lidi budou měsíčně nebo ročně platit poměrně významné částky (a pak budou motivováni MHD využívat- když už zaplatili)" -> právě proto - protože by ji využívali, teda přesněji ZNEUŽÍVALI... A přeplňovali vozidla apod. Najdi si ve starších příspěvcích... ?

Re #5580 Jozef: a aký zmysel má vlastne ten preukaz? Teda okrem toho, že definuje jeho zdravotný stav?
Reply on: Jakub #5581:

Dnes som bol urobiť pár záberov L26 a L28, ktoré včera po 16 hodine a dnes celodenne premávali po Bytčickej ceste, ktorá je paralelná s Rajeckou cestou. Už od zajtra budú premávať po novej trase, tak ako to v predchádzajúcich príspevkoch písal Juraj. Obslužnosť zastávok Rajecká, Elektrovod a Rajecká, Stavomontáže bola dnes zabezpečená na náprotivnej strane pôvodných zastávok, na Bytčickej ceste. Medzi oboma cestami prechádza rajecká železnica. Dopravná situácia na priecestí smerom na Bánovskú cestu pri kasárňach bola viac ako katastrofálna pre všetkých vodičov. Zajtra bude už L26 presmerovaná o ulicu ďalej a bude bezpečne prechádzať mimoúrovňovou križovatkou Rondel a toľko nami kritizovaná L28 bude od 26.9.2005 definitívne zrušená. Linka č. 2 dnes už nepremávala po Hlinskej, lebo pri Váhostave sa nemôže zaradiť na Rajeckú cestu. Všetky vzniknuvšie zmeny sme už prediskutovali na fóre, okrem L2, ktorú si vyžiadala mimoriadna situácia. V budúcnosti stavbári Rajeckú cestu úplne uzatvoria a doprava do Rajca a Prievidze bude presmerovaná na iné cesty. Potom bude musieť byť presmerovaná aj L2 a L22 do Bytčice.
www.dpmz.sk:

Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 22.9.2005 k dočasnej zmene trasy linky č.28 nasledovne:

Po zastávku Hálkova bez zmeny.
Nové zastávky
Závodska, Bánovská cesta

Ďalej bez zmeny od zastávky Kamenná,ŠOK.

Zrušené zastávky:
Saleziánska, Rajecká, Stavomont., Rajecká, ELV.

Dňom 26.9.2005 bude linka č. 28 zrušená bez náhrady. Obsluha územia na ul. Kamenná bude zabezpečená linkou č. 26. Linka č. 21 zabezpečuje obsluhu územia k cintorínu a k colnici.



Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 21.9.2005 k presmerovaniu trasy linky č.2 v smere do Bytčice nasledovne:

Po zastávku Mostná bez zmeny.
Nové zastávky:
Rajecká Stavomotáže, Rajecká ELV

Ďalej bez zmeny.
Zrušené zastávky: Hlinská, Poľná



Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 22.9.2005 k zmene trasy linky č.26 nasledovne:

Po zastávku Hálkova bez zmeny.
Nové zastávky:
Závodska, Bánovská cesta

Ďalej bez zmeny od zastávky Kamenná,ŠOK.
Zrušené zastávky: Saleziánska, Rajecká Stavomont., Rajecká ELV.
Reply on: Jozef #4840:

Problematiku ZŤP sme už niekoľkokrát prebrali a v príspevku #4840 som sa už k tomu vyjadril. Stále mi nikto nevysvetlil, prečo má DP voziť niekoho zadarmo, prečo má robiť sociálnu politiku Úradu práce a rodiny, ktorý neprispel na chod organizácie ani korunou. Keď tento úrad vydáva preukazy ako na bežiacom páse (napr. aj pri bezlepkovej diéte), tak nech týmto občanom na základe vydaných preukazov dá mesačne príspevok aj na dopravu. Tento preukaz neplatí ani v hypermarketoch, reštauráciach, cestovných kanceláriach a podobne, tak prečo by mal platiť akurát v DP. Prečo tento úrad nezaplatí rozdiel cestovného za túto skupinu občanov, ktorá sa vozí na ich vydané preukazy. Evidencia v DP je presná, tak z akého dôvodu sa otáča od nich chrbtom. Je hanbou ministerstva práce a sociálnych vecí, že sa nevedia o túto skupiny ťažko postihnutých občanov postarať. Dať im do ruky len zdrap papiera, ktorý nikoho nezaväzuje je iba na posmech. Kto má možnosť tak nech si prečíta kaníkovský zákon č. 195/1998 Z.z. o sociálnej pomoci.
Pozn.: Aj štátne železnice mali v minulosti problém s vládou a ministerstvami, ktoré radi rozdávali rôzne zľavy, len rozdiely nemal kto platiť. Dnes platia ZŤP na železnici 50 % z ceny základného cestovného a cestujúci nad 70 rokov majú evidenčné cestovné. Finančné toky sú spriehľadnené a dnes sa presne vie koľko má štát zaplatiť. Kto však zaplatí rozdiel dopravným podnikom, keď sa kaníkovci tvária že sa ich to netýka?
Reply on: Juraj #5577:
K tomu bych měl 2 věci. Že je teorie věc jedna a praxe druhá vím taky (i mě veřejná správa živí...), ovšem pokud k tomu budeme přistupovat takto, tak prostě brzo nebudete mít koho vozit. A naprosto nechápu, proč v takovém případě nenabídnete cestujícím dlouhodobé časové jízdenky, kdy vám lidi budou měsíčně nebo ročně platit poměrně významné částky (a pak budou motivováni MHD využívat- když už zaplatili), přestupný tarif i na krátkodobé jízdné (a můžete při té příležitosti zdražit- to se dělá celkem obvykle a lidem to nevadí) apod. Rovněž lze na nějaký čas utlumit investice (při rozumné údržbě dvouletý nebo tříletý výpadek v nákupu trolejbusů nepovede k snížení kvality cestování), udělat úsporný program (snížit počet pracovních míst, racionalizovat oběhy, změnit grafikony apod.) a tak. Možností je spousta, s Vámi popsanou tvrdou ekonomickou realitou se potýkají všechna města (nejen) v bývalém Československu a přesto dokážou nabídnout mnohdy podstatně lepší služby pro cestující než vy.
A další věc- dovedeno ad absurdum by orientace na školní děti a účelovou dopravu vedla k tomu, co u nás už léta provozují bývalé podniky ČSAD. A vzhledem k tomu, že každý má v osobním životě jiné preference, taková "kvalita" dopravy vede jen k tomu, že každý kdo může si to zařídí jinak- a zbydou vám právě jen ti "laciní" důchodci a školní děti. A je mi moc líto, ale ať ten váš příspěvek studuju jak chci, nějak mi nedochází, proč není možné aspoň částečně oddělit platbu za cestování od skutečně projetého- sice byste pak nemohli vykazovat počty cestujícíh na jednotlivé spoje (ale to je u MHD stejně jedno), ale mohli byste si přijít i na vyšší peníze než doteď.
Dnes rano doslo pri zastavke Zavodska pred mostom k strhnutiu trol. vedenia prechadzajucim mechanizmom (bagrom). Moja mama aj so sestrou mali velke stastie, lebo droty ich pri pade len tesne minuli, zato dopadli na dve auta.
V priebehu chvile boli nasadene nahradne autobusy, teraz tam pracuju ex-ElZa-ci a uz je to skoro hotove.
Reply on: SZKV #5575:
V niecom s tebou absolutne suhlasim, ale v niecom vobec nie.

V prvom rade to, to tu pises, je zial iba teoria. Mesta si /na papieri potom ano, ale v skutocnosti nie/ neobjednavaju kilometre. Mesta sa pozru, ze musia mat vyrovnany rozpocet a pokryt z neho cesty, ver.osvetlenie, skolstvo,... a MHD. Vyrata sa, kolko kto potrebuje, spocita sa, kolko to je a zisti sa, ze je to napr o 13% viac, ako je penazi. V tom najjednoduchsom pripade sa vsetkym okrese minus 13 percent a to, co zostane, musi stacit. A su dve moznosti. Pri prvej ostava cestovne rovnake a o 13% sa ponizia kilometre. Pri druhej ostanu, ale chybajuce naklady treba doplnit zvysenim cestovneho. Pri prvej sa kilometre mozu ponizovat bud podla /ne/obsadenosti spojov, cim sa vsak rozhadze pravidelnost grafikonu, pri druhej sa znizi pocet cestujucich vzhladom na vyssie cestovne. A kruh je dvakrat uzavreny a definitivne zacarovany. Uz niet priestoru na akademicke debaty o udrzani mobility a podobne kecy, lebo s prazdnym zaludkom sa nepatri debatovat o pecenom bravcovom stehne. Je to smutne, ale je to tak a je to uplne jasne.
Potom, ked chces aspon ostavajucim cestujucim zabezpecit aku-taku dopravu, zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" /pricom "strop" mantinelu je vozenie ludi do a z prace a skol a kategorie s vyssim cestovnym/. Za usetreneho jedneho "zbytocneho" korunoveho cestujuceho mozes slusne odviezt /o.i. teda aj nerusit im spoje/ troch ziakov alebo dochodcov alebo siestich cestujucich s plnym cestovnym. A kedze vsetkym nam je jasne, ze verejna doprava ma sluzit co najviac obcanom, vychadza, ze pre udrzanie 3-6 cestujucich /km vykony, spoje, udrzanie cestovneho/ sa da obetovat 1 na ten rozdiel. Lebo 3-6 je viac ako jeden...
Je to mozno pre niekoho tazke na pochopenie, ale vsetci bez vyhrady uznavaju, ze nie sme taki bohati, aby sme kupovali lacne /a nebodaj superlacne/ veci. A so superlacnymi cestujucimi je to vo vela veciach podobne... Zial, ale je to v sucasnej ekonomickej situacii raneho slovenskeho kapitalizmu tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.