Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2164:
Ja som tento týždeň zažil toľko zaujímavostí a to len preto, že som foťák nechal doma. Čo už.
204ku mám predbežne prislúbenú na fotenie na Hájiku aj s interiérom. Len neviem, či sa k tomu ešte tento rok dostanem.

Dúfam, že dnes na tej Košickej nestojíš zbytočne, lebo na slnko to moc nevyzerá. ?
Reply on: Jozef #2158:


'Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP. '

Ked bude malo penazi v DP, tak by zavedenia takeho to systemu znamelalo este menej penazi v DP.
Viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> vozidla by vozili vzduch (ako v ZA) -> zacala by sa redukovat doprava (ako v ZA) -> interval by prestal exitovat (ako v ZA) -> este viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> .... -> este viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> the end.
Chlapci, všimnite si Jozefov príspevok #2157, kde priznáva, že mu ako cestujúcemu viac vyhovoval starý tarifný systém (s predplatnými časovými lístkami) a že MHD v Žiline sa vlastne vzdialila svojmu názvu "mestská", lebo ľudia ju prestali využívať na kratšie vzdialenosti ?
Reply on: Jozef #2158:
Budeš taký láskavý a odpovieš na otázku, či cestujúci, ktorý ide päť zastávok v jednom vozidle "využíva" (v Tvojom prípade by som doporučil používať modrogumácky výraz "zneužíva", lebo presne tak sa DPMŽ k svojim cestujúcim správa) MHD viac, ako ten, kto ide dve zastávky ale s prestupom?
K nabiehaniu na žilinský systém - uveď prosím príklad nejakého mesta v civilizovanej časti Európy (pričom za civilizované časti Európy nepokladám tie, v ktorých má takú záľubu váš primátor), ktoré používa takýto IMBECILNÝ systém.
Reply on: Valec #2152:

Dnes som fotil autobusy s reklamou Eurotel, ale stale mi unika 35 na L24 s reklamou Tatra banky. Ta reklama je zaujimavo riesena, myslim aj farebne vyhotovenie je zaujímave. Zajtra si pockam na vynovenu 204, asi na Kosickej, tam dobre presvetluje slnko.
Škoda, že Vladimír má momentálne iné 'starosti'. Jeho názor mi tu veľmi chýba.
Jozef: Nie si NÁHODOU zamestnaný v DPMŽ ako hovorca? Ak nie, tak by mal o tom DPMŽ vážne uvažovať. Vážne si myslíš, že každý platí toľko, koľko využíva, keď jeden ide napr. 2x2 zastávky a druhý 1x4 zastávky??? Vážne si myslíš, že intervalový CP znamená 10 liniek s intervalom 1 hodina? Atď atď...
Reply on: Jozef #2158:
preco neuznas, ze AVTD v Ziline neexistuje..., vsak ma Papyr pravdu..., Autobusova verzia trolejbusovej dopravy uz neexistuje dobrych 10 rokov, keby boli postupne vystavane trolejbusove trate a autobusy boli nahradene trolejbusmi, cize to znamena, ze doprava v Ziline, co sa tyka mhd, ze skor trolejbusova s doplnkom autobusovej dopravy..
Reply on: Jozef #2158:
"4, Uvažuje s intervalovým cestovným poriadkom .(Priebežne sa plní)" - co tym myslis? Intervalovy cestovny poriadok tu predsa dlhy cas bol, bolo to jednoduche, prehladne a zapamatatelne. On sa praveze naopak priebezne zlikvidoval.

"(Prestupy sa znížili na minimum zokruhovaním trolejbusovej dopravy) " - mozno pravda, ale za cenu toho, ze sa niekam dostanem raz za tristvrtehodinu, ak nevystihnem ten okamih, ked idu naraz vsetky spoje, pretoze nie je v ludskych silach si nieco take pamatat.

"Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP." - takze ked idem 3 zastavky jednou linkou, prestupim a druhou linkou idem tiez 3 zastavky, zaplatim za to 20 Sk oproti pripadu, ked idem 10 zastavok na jednej linke a za to zaplatim 12 Sk, to je podla toho v sulade s "Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva"? Ma to vobec racionalne jadro, je to spravodlivy system?

"7, Množstvo ďalších výhod, ktoré dovtedy DP na Slovensku nepoznali." - predpokladam, ze podobne "vyhody" terajsieho systemu uz nikto zo zdravym rozumom zavadzat nebude.

Z toho clanku, co si odporucal do nasej pozornosti, si zabudol aj na toto: "Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok." Mas pocit, ze nieco take teraz v zilinskej MHD existuje? Podotykam, ze toto tu bolo, ale priebezne sa to zlikvidovalo.

Ty vobec pouzivas MHD? Ak ano, povedz uprimne, naozaj je ten system pri pravidelnom pouzivani taky genialny? Naozaj mas pocit, ze je to take ohromne zlepsenie oproti stavu spred par rokov? Neviem, mnohe tvoje odpovede mi pripadaju ako vystrihnute zo Zilinskeho vecernika, za kazdu cenu obhajovat kazdu novinku ako velky prinos a vsetky namietky bagatelizovat stylom "ten interval nemusi byt vzdy oku lahodiaci". Rozhodne by som si netrufol povedat, ze ten system spracovany dopravnymi odborníkmi pracuje dobre, je jednoduchy a prakticky.
Reply on: Jozef #2158:
Vazeny kolega,

nepochopili ste vobec nic. Moja snaha bola marna. Mozno nie som obdareny takymi vyjadrovacimi schopnostami, aby ma kazdy pochopil. Zabudnite, ze som vam kedy co povedal.
Reply on: Papyr #2149:

AVTD, niektore body:
1, Redukcia počtu autobusových liniek z doterajších 35 na 16. (Úloha splnená)
2, Zníženie počtu ulíc, po ktorých doterajšia MHD premávala. (Úloha splnená)
3, Zmeny v rozmiestnení autobusových zastávok, pri zachovaní dochádzkovej vzdialenosti. (Úloha splnená)
4, Uvažuje s intervalovým cestovným poriadkom .(Priebežne sa plní)
5, Prečíslovanie autobusových liniek. (Úloha bola splnená, po vybudovaní nových trolejbusových tratí sa číslovanie dopĺňa)
6, Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. (Prestupy sa znížili na minimum zokruhovaním trolejbusovej dopravy)
7, Množstvo ďalších výhod, ktoré dovtedy DP na Slovensku nepoznali.

Odpoveď:
„Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.“ Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP.
„4-5 liniek s hodinovym intervalom“. Je rozdiel nasadzovať linky v pretiahnutom meste z bodu A do bodu B a centrom, v porovnaní so Žilinou, ktorá je úplne ináč urbanisticky vyvinutá. Keď ste potiahli jednu linku L7 bokom do Širpa, tak vam staci uz hodinovy interval?
„No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle.“ Naco by taka linka bola, aby vozila len vzduch?
„Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline neexistuje?“ Nie, neuznam. Ty sa divas na to len cez nahustene intervaly, ale ja sa pozeram na to ako celok. Zaklad bol polozeny, z ktoreho sa zije doteraz. Na zaklade AVTD bol vybudovany komplexny dopravny system. Vyvoj vsak ide dalej, nemoze ustrnut v roku 1988. MHD je zivy organizmus, o ktory sa treba stale starat a zdokonalovat ho.
Reply on: Miro #2156:

Mne osobne vyhovol stary system. Naucil som sa cestovat, ako vacsina cestujucich, ze prejdem niekolko ulic, aby som sa odviezol domov svojou linkou. Takto to robia zeny s nakupmi, s detmi a podobne. MHD zacali ludia vyuzivat tak, aby sa doviezli z bodu A do bodu B. MHD sa stala skoro ako primestska doprava, lebo mnohi ju prestali na kratsie vzdialenosti vyuzivat. O tomto sme vsak uz pisali a asi uz nic nezmenime.
Reply on: Jozef #2155:
Ja si to nepamätám, pretože som naozaj len príležitostným cestujúcim MHD. To znamená, že do augusta 1999 sa používali ešte tie jednorazové lístky s deviatimi číslicami, ktoré sa dierkovali?
A teraz, Jozef, úprimne: ktorý tarifný systém považuješ ty osobne za lepší a spravodlivejší pre cestujúceho i DPMŽ? Ten starý s časovými predplatnými lístkami alebo terajší?
Reply on: Miro #2151:

Prvú čipovú kartu som si kúpil dňa 18.augusta 1999 a bol som medzi prvými užívateľmi. Zhodou okoností mi skončil platnosť štvrťročný lístok, keď som bol na dovolenke. Pri návrate do Žiliny 16.8.1999 som hľadel ako "puk" na zmenu, ktorá medzitým nastala a ja som jej nerozumel. Myslím tým zavedenie pásiem. Pravdepodobná účinnosť pásmových lístkov nastala od pondelka 16.8.1999. Časové lístky dobiehali svoju platnosť a po skončení platnosti sa vydávali už ČK. Ja, keďže som nemal už platný časový lístok, tak som bol medzi prvými "šťastlivcami", ktorí manipulovali s novými kartami.
Reply on: Miro #2151:
Cipove karty boli zavedene v roku 1999. Pamatam si termin 15. oktober, ale neviem, ci to bol zaciatok alebo koniec prechodu na CK, ale skor asi zaciatok.
Kurnik, este sa musim ist dat odfotit a vybavit si tu novu kartu ☺
Reply on: Miro #2151:
Nie v poslednych dvoch rokoch? Tak v poslednych styroch urcite...
Zgenerálkovaná 204 je oddnes v premávke,konkrétne teraz na L7.To chce fotky a ja som nechal foťák doma.
Reply on: Papyr #2150:
Časové predplatné lístky boli zrušené už dávnejšie, alebo sa mýlim?
Len neviem, ci vacsi odklon od AVTD znamenal narast poctu liniek po stavbach Hajik a Velky Diel (o 5 liniek, cize o 100%), alebo zrusenie casovych predplatnych listkov, jedinej to formy prestupnej tarify v ZA. Kazdopadne vsetky tieto veci su dielom poslednych dvoch rokov. Dovtedy som Zilinu obdivoval.
Reply on: Jozef #2131:
AVTD sa spustila, ale casom sa nevychytali muchy, ako pises, ale naopak, pribudli nove muchy. Este v roku 1997 to vyzeralo, ze AVTD, najinteligentnejsi dopravny system Slovenska, dojde svojho plneho uplatnenia. Ale odvtedy je badat od tej AVTD odklon. Co uz ti tiez pisem asi po tretikrat.

Oba clanky som si vcera po case opat precital. Z clankov vyberam:

"Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. "

Ano, so zvysenym poctom prestupov sa pocitalo uz v roku 1988. Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.

"Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok. "

Vyhodny cestovny poriadok na zastavke si nepredstavujem ako 4-5 liniek s hodinovym intervalom, ale ako jednu linku s 10 min. intervalom. Nanajvys dve. Ohladne znizeneho cakania na zastavkach vid nedavny Jakubov prispevok.

"na najdôležitejších linkách budú v špičke od piatej do ôsmej hodiny ráno a v popoludňajších hodinách päťminútové, v ostatnom čase pätnásťminútové. Na niektorých linkách 12, 30 až 60-minútové. "

No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle. Taka nie je. Jedina linka s 15 min. int. v sedle je linka 4, linku s 5-10 min. int. v spicke nemate vobec.

(Citaty su z clanku Experiment v doprave, 28.6.1988, Smer.)

Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline (minimalne od spustenia trolejbusovej dopravy na Hajik) neexistuje? Ved vy mate v trolejbusoch presne ten bordel, ktory vycitas Presovu v autobusoch! Plno liniek a neatraktivne intervaly. Ved prave to sa AVTD snazila zmenit!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.