Cipove karty boli zavedene v roku 1999. Pamatam si termin 15. oktober, ale neviem, ci to bol zaciatok alebo koniec prechodu na CK, ale skor asi zaciatok.
Kurnik, este sa musim ist dat odfotit a vybavit si tu novu kartu ☺
Len neviem, ci vacsi odklon od AVTD znamenal narast poctu liniek po stavbach Hajik a Velky Diel (o 5 liniek, cize o 100%), alebo zrusenie casovych predplatnych listkov, jedinej to formy prestupnej tarify v ZA. Kazdopadne vsetky tieto veci su dielom poslednych dvoch rokov. Dovtedy som Zilinu obdivoval.
AVTD sa spustila, ale casom sa nevychytali muchy, ako pises, ale naopak, pribudli nove muchy. Este v roku 1997 to vyzeralo, ze AVTD, najinteligentnejsi dopravny system Slovenska, dojde svojho plneho uplatnenia. Ale odvtedy je badat od tej AVTD odklon. Co uz ti tiez pisem asi po tretikrat.
Oba clanky som si vcera po case opat precital. Z clankov vyberam:
"Aj napriek zníženiu počtu liniek, zlúči sa niekoľko prepravných požiadaviek viacerých oblastí, zlepší sa intervalová kvalita územia obsluhy MHD, v niektorých prípadoch so zvýšeným počtom prestupov. "
Ano, so zvysenym poctom prestupov sa pocitalo uz v roku 1988. Dnes sa za kazdy prestup cestujuci pokutuje.
"Intervalová doprava predurčuje jej pravidelnosť, cestujúcim umožní získať prehľad o celom systéme a vedieť sa v ňom orientovať. Zníži sa čakanie cestujúcich na zastávkach, k čomu prispeje výhodnejší intervalový cestovný poriadok. "
Vyhodny cestovny poriadok na zastavke si nepredstavujem ako 4-5 liniek s hodinovym intervalom, ale ako jednu linku s 10 min. intervalom. Nanajvys dve. Ohladne znizeneho cakania na zastavkach vid nedavny Jakubov prispevok.
"na najdôležitejších linkách budú v špičke od piatej do ôsmej hodiny ráno a v popoludňajších hodinách päťminútové, v ostatnom čase pätnásťminútové. Na niektorých linkách 12, 30 až 60-minútové. "
No tak mi ukaz tu linku, ktora ma mensi interval ako 12 minut v spicke a ktora ma 15 minut v sedle. Taka nie je. Jedina linka s 15 min. int. v sedle je linka 4, linku s 5-10 min. int. v spicke nemate vobec.
(Citaty su z clanku Experiment v doprave, 28.6.1988, Smer.)
Uznas uz konecne, ze AVTD v Ziline (minimalne od spustenia trolejbusovej dopravy na Hajik) neexistuje? Ved vy mate v trolejbusoch presne ten bordel, ktory vycitas Presovu v autobusoch! Plno liniek a neatraktivne intervaly. Ved prave to sa AVTD snazila zmenit!
Jo, u nas je vyrazne lacnejsia elektrina, Karosa nam takisto dodava CityBusy za zvlastne "vychodniarske zlavy", nafta nahradne diely su tiez so zlavou "pre nase pekne vychodniarske oci"...
Raz sa musíme dostať aj na druhú stranu na Kysuckú cestu. Preťažená Veľká okružná bude v krátkej budúcnosti po postavení toho objektu mimoriadne preťažená. Mňa mrzí to, že sa akosi nič nehovorí o nejakej novej výstavbe trolejbusovej trate. Mohlo by sa čosi začať, aj keď v menšom, budovať.
Internetovú stránku nemám, ale ti to precitujem z jedného materiálu:
Vybudovanie IV. okruhu, ktorý bude zabezpečovať prepojenie zóny priemyslu na juhu a juhozápade a štátnej cesty I/18 s prepojením na obytné okrsky Vlčince a Solinky v rámci sídelného útvaru Žilina.
Ja si nemyslím, že by musela byť na Štúrovom námestí výluka kvôli stavbe auparku, veď podľa posledných obrázkov čo som videl, nebude zasahovať do Veľkej Okružnej, takže trolejbusy budú môcť veselo premávať aj počas stavby, možno že bude potrebné len trochu posunúť zastávku na strane námestia. A myslím, že o mimoúrovňovom krížení pešej a kolesovej dopravy v tomto mieste už môžeme hovoriť len čisto akademicky ?
Spojenie cez Fándlyho som skôr uvažoval ako odľahčenie preťaženej Veľkej Okružnej.
Okrem toho si myslím, že vybudovanie obratiska na Športovej nie je až také jednoduché, dosť veľkou prekážkou bude podjazd pod železnicou, ktorý by bolo treba prehĺbiť. A to asi nebude len taká sranda. Na Fándlyho takáto prekážka nie je.
Ta L8 je normalna linka DP a premava tak od spustenia. Ma pravidelny interval kazdych 30 minut, lahko zapamatatelny a aj vyuzivany spoj. Ak sa nemylim, tak raz je vynechany spoj na obednajsiu prestavku. Ano, pozrel som sa o 11.30 nepremava.
nepoznas nejaku internetovu stranku, kde sa pise o tomto privadzaci?, velmi ma to zaujima, inac snad si nemyslia, ze natiahnu nejaky privadzac , cez Vlcince..., nebolo by dobre, keby sa z Vlciniec stali dalsie Hliny 8, kde sa casto dychat neda, ked je tam tolko smradu z dopravy...
Ja som bol tiez toho nazoru, ze tam by to malo byt tak ako si to predstavujes. Lebo ak je niekde postavena draha trolejbusova trat, tak ju treba vyuzivat a vystavbu sustredovat k nej. V tomto pripade mozes byt vsak spokojny, lebo hned za terajsou Obvodou ulicou je planovana dalsia "okruzna" na prepojenie od dialnicneho privadzaca LL - Zilina smerom na Vlcince. K domom sa ma prichadzat mimourovnovo a ak si si vsimol, tak k sidlisku (buducej komunikacii) sa akosi uz netlacia s vystavbou domov. Kedy ma byt realizacia stavby, tazko odhadnut.
aj L99 ma celkom pekny interval... Neviem, ci je to zasluhou carrefouru, ze L8 ma taky interval, asi do istej miery aj ano, ale pokial viem, tak v carrefoure tusim doteraz nevedia , ake linky tam premavaju, ked v letakoch stale uvadzaju, ze k nim jazdia linky :
autobusove: 2,6
trolejbusove: 5,8
co uz davno nie je pravda..
v sucastnosti su to:
autobusove: 2
trolejbusove: 5,6,8,15
Myslim, ze vsetkym nam ide o zlepsenie dopravy v Ziline a navrate AVTD, teda prestupnej tarify, lahko pamatelnymi a hustymi intervalmi. To s da len zmenou myslenie niektorych ludi, a aj touto diskusiou sa o to snazime.
Bol som pri tom, ked nam Juraj hovoril navod ako presadit dobre napady do praxe. A to: hucat, hucat, hucat a nevzdavat sa. Aj ked vtedy asi netusil, ze sa to raz pouzije proti nemu ?
Ja som ani jeden udaj nebral ako doveryhodny. Myslim si, ze to bolo take podpichnutie. Na stranke DPMZ je vyrocna sprava len za rok 2002 a ja som neporovnaval naklady a vynosy oboch DP. Ak by bola moznost porovnavania, tak by som sa na to pozrel, lebo tato ekonomicka oblast mi nie je cudzia.
Niekedy, ked sa niekto spolieha na mestsku dotaciu a vie ze ju dostane, tak nepotrebuje hladat rezervy, robit opatrenia, analyzy a podobne. Toto bolo napisane vsak len teoreticky.
som si aj myslel, ze niekde tam, ja osobne by som asi najskor vystaval sidlisko na juh od Soliniek, presne tam, kde sa rozhodlo zopar jednotlivcov, ze si postavi baraky. Neviem akym sposobom sa im podarilo, ze im bolo povolene stavat na jednej s najdolezitejsich stavebnych ploch v Ziline..., je to skutocne zvlastne, ale mohol sa ten priestor vyuzit daleko lepsie, napriklad, ked uz nic ine, tak ze by sa postavilo zopar panelakov okolo obvodovej ulice, pretoze je tam velmi dobry stavebny pozemok, a vsetky komunikacie su velmi blizko, takze by vystavba tych bytoviek vysla pomerne lacno, dokonca lacnejsie ako na Hajikua pravdepodobne aj lacnejsie ako na buducich Vlcincoch 5.
My sme tie intervaly uz davnejsie rozoberali. Co viedlo tvorcov na jeho vytvorenie by museli zodpovedat sami. Istotne sa da spravit inteval, nielen oku lahodiaci, aj v spicke. Nevedno ci sa im natlacia v danom case trolejbusy na obatisku alebo si zavadzaju niektore linky na zastavkach. My tu len diskutujeme, ale bol by som aj ja rad, keby niektore otazky tu niekto z DP zodpovedal.
Ten projekt som nevidel, ale pravdepodobne sa malo stavať asi Budatíne smerom na Brodno. Dnes, ale vyššie sa rozbehla pomerne slušná rodinná zástavba. Maju vyhodu dopravneho spojenia L27. Z mesta je to len 4 alebo 5 zastavok
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jakub
Kurnik, este sa musim ist dat odfotit a vybavit si tu novu kartu ☺