Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zoZa #2128:
Jo, u nas je vyrazne lacnejsia elektrina, Karosa nam takisto dodava CityBusy za zvlastne "vychodniarske zlavy", nafta nahradne diely su tiez so zlavou "pre nase pekne vychodniarske oci"...
Reply on: Miro #2145:

Raz sa musíme dostať aj na druhú stranu na Kysuckú cestu. Preťažená Veľká okružná bude v krátkej budúcnosti po postavení toho objektu mimoriadne preťažená. Mňa mrzí to, že sa akosi nič nehovorí o nejakej novej výstavbe trolejbusovej trate. Mohlo by sa čosi začať, aj keď v menšom, budovať.
Reply on: zoZa #2143:

Internetovú stránku nemám, ale ti to precitujem z jedného materiálu:
Vybudovanie IV. okruhu, ktorý bude zabezpečovať prepojenie zóny priemyslu na juhu a juhozápade a štátnej cesty I/18 s prepojením na obytné okrsky Vlčince a Solinky v rámci sídelného útvaru Žilina.
Reply on: Jozef #2120:
Ja si nemyslím, že by musela byť na Štúrovom námestí výluka kvôli stavbe auparku, veď podľa posledných obrázkov čo som videl, nebude zasahovať do Veľkej Okružnej, takže trolejbusy budú môcť veselo premávať aj počas stavby, možno že bude potrebné len trochu posunúť zastávku na strane námestia. A myslím, že o mimoúrovňovom krížení pešej a kolesovej dopravy v tomto mieste už môžeme hovoriť len čisto akademicky ?
Spojenie cez Fándlyho som skôr uvažoval ako odľahčenie preťaženej Veľkej Okružnej.

Okrem toho si myslím, že vybudovanie obratiska na Športovej nie je až také jednoduché, dosť veľkou prekážkou bude podjazd pod železnicou, ktorý by bolo treba prehĺbiť. A to asi nebude len taká sranda. Na Fándlyho takáto prekážka nie je.
Reply on: pete. #2137:

Ta L8 je normalna linka DP a premava tak od spustenia. Ma pravidelny interval kazdych 30 minut, lahko zapamatatelny a aj vyuzivany spoj. Ak sa nemylim, tak raz je vynechany spoj na obednajsiu prestavku. Ano, pozrel som sa o 11.30 nepremava.
Reply on: Jozef #2142:
nepoznas nejaku internetovu stranku, kde sa pise o tomto privadzaci?, velmi ma to zaujima, inac snad si nemyslia, ze natiahnu nejaky privadzac , cez Vlcince..., nebolo by dobre, keby sa z Vlciniec stali dalsie Hliny 8, kde sa casto dychat neda, ked je tam tolko smradu z dopravy...
Reply on: zoZa #2138:

Ja som bol tiez toho nazoru, ze tam by to malo byt tak ako si to predstavujes. Lebo ak je niekde postavena draha trolejbusova trat, tak ju treba vyuzivat a vystavbu sustredovat k nej. V tomto pripade mozes byt vsak spokojny, lebo hned za terajsou Obvodou ulicou je planovana dalsia "okruzna" na prepojenie od dialnicneho privadzaca LL - Zilina smerom na Vlcince. K domom sa ma prichadzat mimourovnovo a ak si si vsimol, tak k sidlisku (buducej komunikacii) sa akosi uz netlacia s vystavbou domov. Kedy ma byt realizacia stavby, tazko odhadnut.
Reply on: pete. #2137:
aj L99 ma celkom pekny interval... Neviem, ci je to zasluhou carrefouru, ze L8 ma taky interval, asi do istej miery aj ano, ale pokial viem, tak v carrefoure tusim doteraz nevedia , ake linky tam premavaju, ked v letakoch stale uvadzaju, ze k nim jazdia linky :
autobusove: 2,6
trolejbusove: 5,8
co uz davno nie je pravda..

v sucastnosti su to:
autobusove: 2
trolejbusove: 5,6,8,15
Reply on: Jozef #2136:
Myslim, ze vsetkym nam ide o zlepsenie dopravy v Ziline a navrate AVTD, teda prestupnej tarify, lahko pamatelnymi a hustymi intervalmi. To s da len zmenou myslenie niektorych ludi, a aj touto diskusiou sa o to snazime.

Bol som pri tom, ked nam Juraj hovoril navod ako presadit dobre napady do praxe. A to: hucat, hucat, hucat a nevzdavat sa. Aj ked vtedy asi netusil, ze sa to raz pouzije proti nemu ?
Reply on: Papyr #2126:

Ja som ani jeden udaj nebral ako doveryhodny. Myslim si, ze to bolo take podpichnutie. Na stranke DPMZ je vyrocna sprava len za rok 2002 a ja som neporovnaval naklady a vynosy oboch DP. Ak by bola moznost porovnavania, tak by som sa na to pozrel, lebo tato ekonomicka oblast mi nie je cudzia.
Niekedy, ked sa niekto spolieha na mestsku dotaciu a vie ze ju dostane, tak nepotrebuje hladat rezervy, robit opatrenia, analyzy a podobne. Toto bolo napisane vsak len teoreticky.
Reply on: Jozef #2135:
som si aj myslel, ze niekde tam, ja osobne by som asi najskor vystaval sidlisko na juh od Soliniek, presne tam, kde sa rozhodlo zopar jednotlivcov, ze si postavi baraky. Neviem akym sposobom sa im podarilo, ze im bolo povolene stavat na jednej s najdolezitejsich stavebnych ploch v Ziline..., je to skutocne zvlastne, ale mohol sa ten priestor vyuzit daleko lepsie, napriklad, ked uz nic ine, tak ze by sa postavilo zopar panelakov okolo obvodovej ulice, pretoze je tam velmi dobry stavebny pozemok, a vsetky komunikacie su velmi blizko, takze by vystavba tych bytoviek vysla pomerne lacno, dokonca lacnejsie ako na Hajikua pravdepodobne aj lacnejsie ako na buducich Vlcincoch 5.
Reply on: Valec #2134:
Asi tak. Jediny normalny interval ma L8, co ale asi ani nieje zasluhou DP, ale kerfuru, ktory si zjavne vazi zilincanov viac.
Reply on: pete. #2125:

My sme tie intervaly uz davnejsie rozoberali. Co viedlo tvorcov na jeho vytvorenie by museli zodpovedat sami. Istotne sa da spravit inteval, nielen oku lahodiaci, aj v spicke. Nevedno ci sa im natlacia v danom case trolejbusy na obatisku alebo si zavadzaju niektore linky na zastavkach. My tu len diskutujeme, ale bol by som aj ja rad, keby niektore otazky tu niekto z DP zodpovedal.
Reply on: zoZa #2133:

Ten projekt som nevidel, ale pravdepodobne sa malo stavať asi Budatíne smerom na Brodno. Dnes, ale vyššie sa rozbehla pomerne slušná rodinná zástavba. Maju vyhodu dopravneho spojenia L27. Z mesta je to len 4 alebo 5 zastavok
Reply on: pete. #2125:
Však z mesta na Rosinskú by sa dostali tak ako teraz, len z Rosinskej do mesta, keď isto cestuje menej ludi by som ju vyťažil smerom cez Vlčince. Cestújúci by si po mesiaci zvykli, tak ako si zvykli na L5/15 na Fatranskej.

Re #2125 pete.: Skús ešte okolo 8mej a 16tej zo stanice smerom na Solinky.

Re #2127 zoZA: Neviem, či sa tými linkami vozíš do školy, ale ver tomu, že tie príchody o xx:54 sú na figu, lebo napr. do budovy NR a NS sa načas nedostaneš. Mám to odskúšané, už párkrát som prišiel neskoro. Takže mi ostáva ísť len pešo.

Re #2130 zoZA: Či ten bus nasmradí pre Celulózke alebo na Vlčincoch až taký veľký rozdiel nebude.

Re #2131 Jozef: Nezachádzam až ku obom mantinelom, ale musíš uznať, že sa nám AVTD trošku vymkla z pod kontroly. Liniek by stačilo aj menej a preklady liniek sa tiež nedajú robiť.
Skús sa niekedy prísť pozrieť na spoj L4 od Polície na Solinky s odchodom 16:55. Ak sa tam aj všetci narvú (už som zažil, že aj zostali na zastávke), tak sa to v tom trolejbuse potom nedá vydržať.
Reply on: Jozef #2132:
inac , co vies o tom sidlisku sever? kde malo byt umiestnene vlastne? Tusim niekde smerom do KNM, ale neviem, lebo som o tom este nic nepocul..
Reply on: zoZa #2130:

Taky je aj moj nazor, ked je postavena trolejbusova linka, nech je v spicke posilnena trolejbusmi a nie autobusmi ako to robia inde.
Reply on: Papyr #2123:

To sa neda poriadne diskutovat. Ideme od jedneho mantinelu k druhemu. Ako mozes napisat, ze nic z toho nemate. Experiment sa spustil, vychytali sa nedostatky a na tychto koridoroch sa zacala stavat trolejbusova doprava. Za osem rokov sa vybudoval trolejbusovy system. Vyvoj isiel dopredu a zakladny system sa zdokonaloval. Kto mohol vtedy kreslit nejake fiktivne ciary na terasu buduceho sidliska Hajik. To sme mali potom v roku 2002 tu linky oznacit nulou alebo L-1, ked nebola zachytena v AVTD? Vtedy sa uvazovalo aj o vystavbe sidliska Sever, ktore ani uz nebude stat. Aj tam mala byt nakreslena linka? Kto mohol vediet o nejakych prepojeniach Soliniek a Vlcincov. MHD v Ziline dala zaklad AVTD. Samozrejme, ze co bolo pred 16-timi rokmi v tom case, nemoze byt vsetko totozne so sucasnostou.
Stale ta trapi teoria nizkeho intervalu. Uz som napisal, ze nikto nezostava na zastavkach a trolejbusy nubudu vozit vzduch. Trolejbusy idu v intervaloch, su posilnene v spicke, a preto nie su uhladene len pre oko.
V casti "Zaujimavosti - Zo starych novin " v iMHD som dal članok z toho obdobia, ktory si mozes precitat a porovnat. Dufam, ze po precitani clanku, porovnas co zostalo a co sa stratilo z AVTD po 16-tich rokoch. Ale to co si napisal "NIC Z TOHO NEMATE" nie je skutocne pravda.
Reply on: Jozef #2124:
to by teda nebol velmi dobry napad, zvlast ked tadial jazdia trolejbusy.. Vel preto aj MHD v Za ma dobry vplyv na zivotne prostredie, lebo je skoro polovica liniek trolejbusovych a na ostatnych linkych jazdia busy uz ovela menej a navyse uz nejazdia ziadne klbove busy, len sem tam...
Reply on: Papyr #2123:
tych liniek by aj tak nemohlo byt len 6, uz som niekolkokrat hovoril preco...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.